Pienen jälkikasvun kanssa viihdyttiin kerran Gran Canarialla ja nyt mennään uudelleen autoilemaan saarelle.
Löytyykö Gran Canariasta hyviä GPS-karttoja ?
Saarella on paljon autoilukohteita, mutta onko jotakin mitä erityisesti haluaisit mainita ?
Tukikohtamme on Puerto Moganissa ja sieltä käsin tarkoitus liikuskella. Kiitos kokemusten jakamisesta !
Autoillen Gran Canarialla
8
1304
Vastaukset
- täällä
ollaan myös lähdössä Kanarialle piakkoin ja auton vuokraus kiinnostaisi. Tukikohtana Ingles. Kommentteja autoilusta saarella ja suositeltavia autoilureittejä kaivataan, kiitos!=)
- ......
Tervehdys teille. olen perheeni kanssa menossa helmikuussa kanarialle olen vuokrannut auton matkatoimiston kautta (avis) autonvuokraamo inglesissä. kartan ostin akateeminen kirjakauppa (stockmann) kartta on aikas tarkka näkee ne pikkutiet mitkä kiemurtlee ympäri saarta. suosittelen kartaa on mukava tehdä jo pikkasen reitti suunnitelmia etukäteen. mukavaa reissua vaan.
-ptp- - Perhematkailija
...... kirjoitti:
Tervehdys teille. olen perheeni kanssa menossa helmikuussa kanarialle olen vuokrannut auton matkatoimiston kautta (avis) autonvuokraamo inglesissä. kartan ostin akateeminen kirjakauppa (stockmann) kartta on aikas tarkka näkee ne pikkutiet mitkä kiemurtlee ympäri saarta. suosittelen kartaa on mukava tehdä jo pikkasen reitti suunnitelmia etukäteen. mukavaa reissua vaan.
-ptp-Edellisen kerran vuokrasimme auton muistaakseni 3 päiväksi - hyvin hoitui Inglesissä suoraan hotelliaulasta turvaistuimineen päivineen.
San Bartholome de Tirajan saaren keskiosissa jäin mieleen. Ylipäätään saaren rauhalliset keskiosat ovat aivan jotain muuta kuin rannan turistirysät (erit. Ingles).
Nyt tarkoitus vuokrata jo lentokentältä etukäteen ja edelleen hyvät kohdevinkit kiinnostavat. Paperikartta varmaan täytyy varmuuden vuoksi hommata. Tekniikkahöperöä kiinostaa kuitenkin esim. Navicoreen saatava Espanjan kartta, mutta kellään tietoa kattaako se saaria?
Mukavaa matkaa ! - atlas
Perhematkailija kirjoitti:
Edellisen kerran vuokrasimme auton muistaakseni 3 päiväksi - hyvin hoitui Inglesissä suoraan hotelliaulasta turvaistuimineen päivineen.
San Bartholome de Tirajan saaren keskiosissa jäin mieleen. Ylipäätään saaren rauhalliset keskiosat ovat aivan jotain muuta kuin rannan turistirysät (erit. Ingles).
Nyt tarkoitus vuokrata jo lentokentältä etukäteen ja edelleen hyvät kohdevinkit kiinnostavat. Paperikartta varmaan täytyy varmuuden vuoksi hommata. Tekniikkahöperöä kiinostaa kuitenkin esim. Navicoreen saatava Espanjan kartta, mutta kellään tietoa kattaako se saaria?
Mukavaa matkaa !Olemme perheen kanssa usein vuokranneet auton kun lomailemme Kanarialla. Autonvuokraajia on miltei joka korttelissa ja ainakin me olemme saaneet ihan hyvää ja asiallista palvelua. Homma on on siis pelannut. Karttoja myydään kaupoissa, huoltoasemilla yms.
Viime reissulla päätimme kiertää koko Gran Canarian ja lähdimme Puerto Moganista eteenpäin. Ja se kerta riitti. Tie oli valtavan mutkainen ja kieteli pitkin vuorten seinämiä. Muuten olis ollut ihan kiva mutta kun olen taipuvainen matkapahoinvointiin... Onneksi lapset jäivät hotellille sillä reissulla, muuten tienposkessa olisi ollut kaksi oksentelemassa.
Joskus aiemmin ajoimme saaren keskiosasta tullen ylhäältä alaspäin ja maisemat olivat mahtavat!! Siellä näkee sitä muutakin Kanariaa ja aivan uskomattomia näköaloja. Suosittelen!! Perhematkailija kirjoitti:
Edellisen kerran vuokrasimme auton muistaakseni 3 päiväksi - hyvin hoitui Inglesissä suoraan hotelliaulasta turvaistuimineen päivineen.
Mukavaa matkaa !Kyselin just navicorelta ja sain vastauksen. Espanja-Portugali karttaan kuuluu myös Kanarian saaret :)
- viltsu.
Perhematkailija kirjoitti:
Mukavaa matkaa !Hei.
Olin vko.2 inlesissä. Meillä oli auto 5 päivää käytössä.Käytiin vuoristo ajeluilla,paikallisten isoissa ostoskeskuksissa ja pienillä uimarannoilla ym.ym.Suunnittelin reitit ja käyntikohteet etukäteen Google earthin avulla,se on loistava keino tutustua saareen lintuperspektiivistä.
- siljaana
Puerto Moganista on mukavia retki- ja autoilukohteita. Ensin kannattaa ajaa Moganin kylään eli suoraan saaren sisäosiin ja pois turistialueilta. Sieltä voi jatkaa ylös vuorille, josta löytyy muun muassa pieni järvi ja mukavia polkuja ja ihanalta tuoksuvia pinjametsiä. Vuorilta voi ajaa takaisin Fatagan kylän ja palmulaakson kautta. Tie on alkupäässä kapea ja kiemurteleva, mutta maisemat ovat mahtavia koko matkan. Liikennettä on tosi vähän, joten maisemia saa ihastella kaikessa rauhassa ja välillä voi pysähdellä.
Moganin kylästä voi ajella myös länteen kohti merenrantaa. Länsirannalla aivan meren äärellä on pieni valkoinen Agaeten kylä, jossa on paljon pieniä idyllisiä kalaravintoloita ja kirkasvetinen uimaranta. Tunnelma on rauhallinen ja turisteja vähän. Tie Moganista Agaeten on kapea ja kiemurainen ja maisemat ovat jylhiä. Liikennettä ei kuitenkaan ole paljon, joten suosittelen. Agaetesta on joutuisaa ajella eteenpäin vaikka koko saari ympäri. Tie levenee ja maisematkin kesyyntyvät, joten paluu on Palmasin kautta käy näppärästi. - Ei ahnehdita
Kannattaa suunnitella vähän etukäteen, missä haluaa käydä. Ei kannata ahnehtia liikaa ajoa yhdelle päivälle, ettei tule "ähkyä", lomallahan kuitenkin ollaan. Netissä löytyy hyviä reittiehdotuksia valokuvineen osoitteesta: www.grancanaria.com. Niistä on helppo jo kuvien perusteella valita kiinnostavimmat kohteet. Tekstin pystyy muistaaksen valitsemaan... Näkemisen arvoisia ainakin: länsirannikon näköalapaikat, saaren sisäosan järvet/tekojärvet, pohjoisesta pääsee upeisiin maisemiin San Mateon ym.kylien halki, dyyneillä pitää tietenkin myös käydä, ostoksille esim. Vecindarioon jne...
Mukavaa matkaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654170
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463919Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭333416Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162723Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342679En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142502Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm101974IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm71117Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1441092- 80986