Enkelikokemukset

Eeva33

Onko kellään enkelikokemuksia? Olisi kiva kuulla. Pilailijat älkööt vaivautuko...

76

20835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Tiedoton

      Aamulla kun olin lähdössä töihin. Istahdin juuri autoon, niin viereeni lennähti enkeli. En tiedä mitä hän halusi kertoa. Enkä tiedä vieläkään.

      • että.

        se oli vaimosi, se enkeli,,,.


      • jenny.

        Siis nämä "autoenkelit" ovat näemmä aika "tyypillisiä" - minun "autoenkelini" = suojelusenkelini antavat jopa "ajo-ohjeita" ja kannustusta, kun ajan.:)

        Ei ole näemmä ainakaan vielä tarkoitus kuolla auto-onnettomuudessa.;)


      • Monisäikeinen
        jenny. kirjoitti:

        Siis nämä "autoenkelit" ovat näemmä aika "tyypillisiä" - minun "autoenkelini" = suojelusenkelini antavat jopa "ajo-ohjeita" ja kannustusta, kun ajan.:)

        Ei ole näemmä ainakaan vielä tarkoitus kuolla auto-onnettomuudessa.;)

        Ajoin ojaan ja säikähdinja parahdin "rakas Jeesus auta" samalla näin pienen ,pienen enkelin istuvan auton etupellillä.

        Uskokaa tai älkää.Autoon ei tullut narmuakaan enkä loukannut itseäni ollenkaan.

        Tunnistin enkelin joka oli mieheni sanojen mukaan "minula on aina pieni enkeli mukana autossa"


      • Monisäikeinen kirjoitti:

        Ajoin ojaan ja säikähdinja parahdin "rakas Jeesus auta" samalla näin pienen ,pienen enkelin istuvan auton etupellillä.

        Uskokaa tai älkää.Autoon ei tullut narmuakaan enkä loukannut itseäni ollenkaan.

        Tunnistin enkelin joka oli mieheni sanojen mukaan "minula on aina pieni enkeli mukana autossa"

        Voisitko ystävällisesti kertoa, millä nopeudella ajoit, miten syvä oja oli ja millainen näkyvyys vallitsi ojaanajohetkellä.


    • siilityttö55

      Olen kertonut ehkä aiemminkin oman joka on minulle tärkein.
      oli vuosi kesäkuu 1982 ja oli lenkillä kun katsahdin taivaalle ja siellä se oli, enkeli,
      kun olen kertonu siitä niin eräs vastas että se oli enkeli Mikael,
      Taivas oli pilvetön ja sain katsoa sitä n, 8-10 min,
      Ja kun olin tiellä jossa harvakseltaan kulkee autoja, niin toivoin että tulis auto ja saisin todistuttaa että en vaan saa yksin kokea näin ihanaa, mutta eihän yhtään autoa sillon liikkunu.

      Ja toissa päivänä eräs vanhempi nainen kertoi myös nähneensä enkelin kun oli ollut sairas nuorena,
      niin oven suuhun oli tullut kirkas enkeli ja hän sai nähdä sen.

      • Eeva33

        Kiva kuulla enkelikokemuksistanne! Itselläni ei ole varsinaista omaa enkelikokemuksta, mutta lapseni kautta olen saanut kokea sellaista. Aitini oli vasta saanut tietää sairastavansa vakavaa sairautta, jonka myötä oli tullut uskoon. Tyttöni oli silloin 6-vuotias ja oli ollut mummon kanssa ulkona, itse en ollut mukana. Lapseni oli nähnyt äitini vieressä kirkkaan hahmon kutsuen sitä enkeliksi. Kysyin, miltä se näytti. Hän sanoi, että se oli kirkas hahmo, jonka kasvoja ei eroittanut, mutta siivet sillä oli ja kirkkaanvalea puku päällä. Hetken aikaa se oli siinä ollut ja kun hän oli katseen kääntänyt ja katsonut uudelleen, se oli hävinnyt. Uskon, että se oli varmasti enkeli! Äitini parantui ja on voimissaan, kiitos Taivaanisälle siitä! Lapset sitä paitsi ehkä näkevätkin helpoimmin enkeleitä kuin aikuiset, koska ovat kaikille niin vastaanottavaisia ja luonnollisia. Ne eivät niistä aina välttämättä edes kerro, koska niille ne ovat luonnollisia kokemuksia.


      • WideBelief
        Eeva33 kirjoitti:

        Kiva kuulla enkelikokemuksistanne! Itselläni ei ole varsinaista omaa enkelikokemuksta, mutta lapseni kautta olen saanut kokea sellaista. Aitini oli vasta saanut tietää sairastavansa vakavaa sairautta, jonka myötä oli tullut uskoon. Tyttöni oli silloin 6-vuotias ja oli ollut mummon kanssa ulkona, itse en ollut mukana. Lapseni oli nähnyt äitini vieressä kirkkaan hahmon kutsuen sitä enkeliksi. Kysyin, miltä se näytti. Hän sanoi, että se oli kirkas hahmo, jonka kasvoja ei eroittanut, mutta siivet sillä oli ja kirkkaanvalea puku päällä. Hetken aikaa se oli siinä ollut ja kun hän oli katseen kääntänyt ja katsonut uudelleen, se oli hävinnyt. Uskon, että se oli varmasti enkeli! Äitini parantui ja on voimissaan, kiitos Taivaanisälle siitä! Lapset sitä paitsi ehkä näkevätkin helpoimmin enkeleitä kuin aikuiset, koska ovat kaikille niin vastaanottavaisia ja luonnollisia. Ne eivät niistä aina välttämättä edes kerro, koska niille ne ovat luonnollisia kokemuksia.

        Johtuen hieman omasta elämänfilosofiastani ja tavastani hahmottaa maailmaa näen "vain enkeleitä" todellisuudessani :)

        Käytännön elämässä olen nähnyt veden alle painuvassa autossa "jotain" (vesi oli auton katon ylittänyt mutta auton sisäisestä ilmanpaineesta johtuen vesi nousee hieman hitaammin). Ex tyttöystävääni töistä hakiessani ajoin itse tuota autoa. Tiellä oli 3 kaistaa (kyse ei ollut suomesta) väistin 2:ta kaistaa tulevia "urheiluautoilijoita" sillä seurauksella että menetin auton hallinnan ja ajauduimme rotvallin yli nurmelle joka vietti sinällään matalaan (alle 3m) juoksutusvirtaan. Lukkojarrutuksessä viettävä nurmikko ei anna anteeksi.

        Ex-tyttöystävältäni osui oikea puoli päästä tuulilasiin jo siinä vaiheessa kun auto osui kulmakiveykseen ja hän menetti tajuntansa. Hänen airbag ei toiminut vaikka autossa sellainen oli. Omani toimi. Olin hetken aikaa lamaantunut ja heräsin siihen että auto oli vedenalla ja jalkani pohkeita myöden nousevaa vettä märkänä, panikoin. Katsoin sinnetänne aidosti hädissäni...

        Huomasin velttona nojaavaan tyttöystäväni, huomasin nousevan veden, huomasin virran olevan vielä päällä autossa, vilkaisin takapenkille vaikka meillä ei ollut ketään kyydissä ja siellä "se" oli harmaanvaalea niin naurettavalta kuin se kuulostaakin "utuinen" hahmo jonka "luihusta ruumiista" en muuta ehtinyt havaita kuin tunteen että "hän/se" oli naispuoleinen ja niin täynnä RAKKAUTTA että arvuutteluille ei jää varaa yhdellekään IHMISENÄ täällä tepastelevista.

        Tuo kohtaaminen kesti noin sekunnin murto-osan ollen kovasti todellista itselleni edelleen. Olin edelleen hieman paniikissa siellä veden alla mutta yhtä-äkkiä aloin toimia kuin "robotti" (tämä "robottitoiminta" tuli muutama sekunti sen jälkeen kun olin "huomannut" tämän olevaisen). Aiemmin paniikissa yritin potkia ikkunaa rikki, mutta se on turhaa veden alla, vastapaine veden alla on jotain muuta kuin ihmisvoima. Paniikin sijaan olinkin yhtäkkiä äärimmäisen rauhallinen. Totaalinen rauha, ei vain analysoitu rauha.

        Turvayö auki, oma kipu vittuun, läpsi toista poskille jotta herää, huuda, mekasta, läpsi jotta hän tajuaa sen missä on. Hän heräsi ja tajusi.

        Ensimmäinen kommentti itkusilmin: Me kuollaan tähän nyt. Paras mahdollinen kommentti jonka hän voi sanoa minulle, koska se tuli sisältä aitona.

        Kuinka saada ovi auki veden alla ollessa? Vetää kahvasta ja avata se ovi joka laskee veden täyttämään koko auton ja ehkä tukehduttaa Rakkaan ihmisen. Paine auton sisällä tosin vastaa ulkoista painetta jolloin myös toisen ovi on voimien puolesta helpompi avata ja näin kävi.

        Tarinalla oli fyysisessä mielessä onnellinen loppu. Henkisellä puolellä toinen käy näitä asioita pidempään ja toinen vähemmän aikaa. Tapauksesta on jo vuosia.

        Yhtäkaikki ed. tarina on tosikuvaus omasta elämästäni.

        Enkeli voi olla sinä itse joskus yllättävilläkin tavoilla :)

        Hienoa kuulla että äitisi voi hyvin. Toivottavasti sinä myös ja lapsesi.

        Voikaa hyvin.


      • kiinnostaa.
        WideBelief kirjoitti:

        Johtuen hieman omasta elämänfilosofiastani ja tavastani hahmottaa maailmaa näen "vain enkeleitä" todellisuudessani :)

        Käytännön elämässä olen nähnyt veden alle painuvassa autossa "jotain" (vesi oli auton katon ylittänyt mutta auton sisäisestä ilmanpaineesta johtuen vesi nousee hieman hitaammin). Ex tyttöystävääni töistä hakiessani ajoin itse tuota autoa. Tiellä oli 3 kaistaa (kyse ei ollut suomesta) väistin 2:ta kaistaa tulevia "urheiluautoilijoita" sillä seurauksella että menetin auton hallinnan ja ajauduimme rotvallin yli nurmelle joka vietti sinällään matalaan (alle 3m) juoksutusvirtaan. Lukkojarrutuksessä viettävä nurmikko ei anna anteeksi.

        Ex-tyttöystävältäni osui oikea puoli päästä tuulilasiin jo siinä vaiheessa kun auto osui kulmakiveykseen ja hän menetti tajuntansa. Hänen airbag ei toiminut vaikka autossa sellainen oli. Omani toimi. Olin hetken aikaa lamaantunut ja heräsin siihen että auto oli vedenalla ja jalkani pohkeita myöden nousevaa vettä märkänä, panikoin. Katsoin sinnetänne aidosti hädissäni...

        Huomasin velttona nojaavaan tyttöystäväni, huomasin nousevan veden, huomasin virran olevan vielä päällä autossa, vilkaisin takapenkille vaikka meillä ei ollut ketään kyydissä ja siellä "se" oli harmaanvaalea niin naurettavalta kuin se kuulostaakin "utuinen" hahmo jonka "luihusta ruumiista" en muuta ehtinyt havaita kuin tunteen että "hän/se" oli naispuoleinen ja niin täynnä RAKKAUTTA että arvuutteluille ei jää varaa yhdellekään IHMISENÄ täällä tepastelevista.

        Tuo kohtaaminen kesti noin sekunnin murto-osan ollen kovasti todellista itselleni edelleen. Olin edelleen hieman paniikissa siellä veden alla mutta yhtä-äkkiä aloin toimia kuin "robotti" (tämä "robottitoiminta" tuli muutama sekunti sen jälkeen kun olin "huomannut" tämän olevaisen). Aiemmin paniikissa yritin potkia ikkunaa rikki, mutta se on turhaa veden alla, vastapaine veden alla on jotain muuta kuin ihmisvoima. Paniikin sijaan olinkin yhtäkkiä äärimmäisen rauhallinen. Totaalinen rauha, ei vain analysoitu rauha.

        Turvayö auki, oma kipu vittuun, läpsi toista poskille jotta herää, huuda, mekasta, läpsi jotta hän tajuaa sen missä on. Hän heräsi ja tajusi.

        Ensimmäinen kommentti itkusilmin: Me kuollaan tähän nyt. Paras mahdollinen kommentti jonka hän voi sanoa minulle, koska se tuli sisältä aitona.

        Kuinka saada ovi auki veden alla ollessa? Vetää kahvasta ja avata se ovi joka laskee veden täyttämään koko auton ja ehkä tukehduttaa Rakkaan ihmisen. Paine auton sisällä tosin vastaa ulkoista painetta jolloin myös toisen ovi on voimien puolesta helpompi avata ja näin kävi.

        Tarinalla oli fyysisessä mielessä onnellinen loppu. Henkisellä puolellä toinen käy näitä asioita pidempään ja toinen vähemmän aikaa. Tapauksesta on jo vuosia.

        Yhtäkaikki ed. tarina on tosikuvaus omasta elämästäni.

        Enkeli voi olla sinä itse joskus yllättävilläkin tavoilla :)

        Hienoa kuulla että äitisi voi hyvin. Toivottavasti sinä myös ja lapsesi.

        Voikaa hyvin.

        No jopas oli tarina...jäi vain vieläkin vaivaamaan, MITEN pääsitte ulos sieltä autosta..? Siis jotenkin toi "ovi-paine-juttu" meni ohi...voisitko kertoa selkeämmin?

        Ja mitä sitten teitte - uitte ylös? Oliko teillä pitkä matka uitavana pinnalle?

        Hienoa, että enkeli tuli tuomaan sinulle voimia!:)


      • WideBelief
        kiinnostaa. kirjoitti:

        No jopas oli tarina...jäi vain vieläkin vaivaamaan, MITEN pääsitte ulos sieltä autosta..? Siis jotenkin toi "ovi-paine-juttu" meni ohi...voisitko kertoa selkeämmin?

        Ja mitä sitten teitte - uitte ylös? Oliko teillä pitkä matka uitavana pinnalle?

        Hienoa, että enkeli tuli tuomaan sinulle voimia!:)

        Ohjaajan paikalta yrittäessä potkia toisen puolen sivuikkunaa rikki silloin kun auto on ulkoapäin vedenvallassa ja sisällä ilmaa on paine-erosta johtuen turhaa työtä potkiskella muutenkin vahvaa lasia.

        Ulos pääsin sitä kautta että avasin siis oven päästämällä veden sisään. Kuskin puolen ovi on huomattavasti helpompi avata kun on omasta paniikin tunteesta selvinnyt. Exäni pääsi ulos niin että uin pinnalle ja sukelsin alas avaamaan hänen ovensa ja toin pintaan. Vettä oli noin 2m kuskin puolella ja 2.5m toisella puolella koska auto pysähtyi veden vaikutuksesta virrantörmään.

        Saako olla vielä muita faktoja? Kuinka olisi pelastuslaitoksen tapahtumaraportti? Entä jos en olisi sinulle(kaan) penniäkään selitysvelkaa? Entäpä jos joutuisit elämään sen faktan kanssa?


      • enkeleitä onko heitä
        Eeva33 kirjoitti:

        Kiva kuulla enkelikokemuksistanne! Itselläni ei ole varsinaista omaa enkelikokemuksta, mutta lapseni kautta olen saanut kokea sellaista. Aitini oli vasta saanut tietää sairastavansa vakavaa sairautta, jonka myötä oli tullut uskoon. Tyttöni oli silloin 6-vuotias ja oli ollut mummon kanssa ulkona, itse en ollut mukana. Lapseni oli nähnyt äitini vieressä kirkkaan hahmon kutsuen sitä enkeliksi. Kysyin, miltä se näytti. Hän sanoi, että se oli kirkas hahmo, jonka kasvoja ei eroittanut, mutta siivet sillä oli ja kirkkaanvalea puku päällä. Hetken aikaa se oli siinä ollut ja kun hän oli katseen kääntänyt ja katsonut uudelleen, se oli hävinnyt. Uskon, että se oli varmasti enkeli! Äitini parantui ja on voimissaan, kiitos Taivaanisälle siitä! Lapset sitä paitsi ehkä näkevätkin helpoimmin enkeleitä kuin aikuiset, koska ovat kaikille niin vastaanottavaisia ja luonnollisia. Ne eivät niistä aina välttämättä edes kerro, koska niille ne ovat luonnollisia kokemuksia.

        sikeästi yleensä läpi yön nukkuva tyttöni(7v)mieheni äidin sairauteen kuoltua,ajan hetken sen jälkeen en muista tarkkaan,tuli varovaisesti minua herättämään kun pissa tuli housuun..siksi kun en uskaltanut ja päässyt vessaa kun(fammu) siis mummu seisoi ovella,ja sillä oli kaksi kaveria mukana, en nähnyt kasvoja oli kirkasta kolme oli..sen ystäviä.. kun kysyin mistä tiesi että fammu.. tunsin sen sanoi..unohdin asian, tietty mietittyäni..ei sen ihmeempiä..sitten tyttö sanoi tai siis valitti kun jalkopää niin raskas..vaik pehmo lelut heitettii pois..myöhemmin tilanne unohtui väsymys ajattelin.. otti itse puheeksi yksi ilta ja nyt 8v,olemme sopineet fammu kans saa istua siinä sängyn päädyssä.. ei se haittaa se paino..... tää tarina on tosi ja viel ihmisel joka vähiten siihe uskoo


      • feikkii
        WideBelief kirjoitti:

        Ohjaajan paikalta yrittäessä potkia toisen puolen sivuikkunaa rikki silloin kun auto on ulkoapäin vedenvallassa ja sisällä ilmaa on paine-erosta johtuen turhaa työtä potkiskella muutenkin vahvaa lasia.

        Ulos pääsin sitä kautta että avasin siis oven päästämällä veden sisään. Kuskin puolen ovi on huomattavasti helpompi avata kun on omasta paniikin tunteesta selvinnyt. Exäni pääsi ulos niin että uin pinnalle ja sukelsin alas avaamaan hänen ovensa ja toin pintaan. Vettä oli noin 2m kuskin puolella ja 2.5m toisella puolella koska auto pysähtyi veden vaikutuksesta virrantörmään.

        Saako olla vielä muita faktoja? Kuinka olisi pelastuslaitoksen tapahtumaraportti? Entä jos en olisi sinulle(kaan) penniäkään selitysvelkaa? Entäpä jos joutuisit elämään sen faktan kanssa?

        ettei täällä aina tule tietää totta vai tarua..vakavatkin tarinat..voi olla jonkun huvia sairasta sellaista.. toivottvasti oma pilkka osuu omaan nilkkaan heille joskus enkeleit myös tulevaa sinul


      • kiinnostaa.
        WideBelief kirjoitti:

        Ohjaajan paikalta yrittäessä potkia toisen puolen sivuikkunaa rikki silloin kun auto on ulkoapäin vedenvallassa ja sisällä ilmaa on paine-erosta johtuen turhaa työtä potkiskella muutenkin vahvaa lasia.

        Ulos pääsin sitä kautta että avasin siis oven päästämällä veden sisään. Kuskin puolen ovi on huomattavasti helpompi avata kun on omasta paniikin tunteesta selvinnyt. Exäni pääsi ulos niin että uin pinnalle ja sukelsin alas avaamaan hänen ovensa ja toin pintaan. Vettä oli noin 2m kuskin puolella ja 2.5m toisella puolella koska auto pysähtyi veden vaikutuksesta virrantörmään.

        Saako olla vielä muita faktoja? Kuinka olisi pelastuslaitoksen tapahtumaraportti? Entä jos en olisi sinulle(kaan) penniäkään selitysvelkaa? Entäpä jos joutuisit elämään sen faktan kanssa?

        Älä hyvä mies selitä yhtään mitään, jos "et koe olevasi tilivelvollinen". Rupesi vain mielenkiinnosta kiinnostamaan, miten pelastauduit/pelastuiduitte, koska kyllähän tuo hankala paikka oli ja jos itselle joskus jotain vastaavaa kävisi, osaisi ehkä reagoida oikealla tavalla.


      • WideBelief
        kiinnostaa. kirjoitti:

        Älä hyvä mies selitä yhtään mitään, jos "et koe olevasi tilivelvollinen". Rupesi vain mielenkiinnosta kiinnostamaan, miten pelastauduit/pelastuiduitte, koska kyllähän tuo hankala paikka oli ja jos itselle joskus jotain vastaavaa kävisi, osaisi ehkä reagoida oikealla tavalla.

        Pahoittelen asennettani vastauksessani.

        Pikaisesti vastaustasi lukiessani otin sen epäilyksenä. Eipä moista "tapausta" kenellekään soisi ja totta että ainahan näistä tarinoista saattaa apua olla jollekin.


      • kiinnostaa.
        WideBelief kirjoitti:

        Pahoittelen asennettani vastauksessani.

        Pikaisesti vastaustasi lukiessani otin sen epäilyksenä. Eipä moista "tapausta" kenellekään soisi ja totta että ainahan näistä tarinoista saattaa apua olla jollekin.

        Pahoittelu hyväksytty.:)

        Jep. Autetaan toinen toistamme, jos vain voidaan.


      • vuosia

        sitä mikä mahtaa olla minun tehtäväni Jumalan ja Hänen enkeliensä maailmassa.
        Olen odottanut hartaasti,että Jumala antaisi minulle jonkin erikoistehtävän,olenhan uudestisyntynyt ja Jeesukseen uskova.

        Nyt muutaman viimepäivän ajan olen alkanut tajuta mikä on minun tehtäväni.
        Se ei olekkaan mitään uutta ja vavahduttavaa vaan sen tajuaminen että olen tehnyt tehtävääni jo vuosia.
        Olen tullut uusioperheeseen jossa äidin elämä on ollut jo 30 vuotta raskas ja vaikea,sairaiden lapsiensa vuoksi(3 mielenterveysongelmaista,jotka ovat perineet isänsä geenit).
        Minun tehtävänä on mitä todennäköisemmin Jumalan tahto ja siksi olen enkelin ohjaamana tullut tämän nykyisen vaimoni elämään,helpottamaan hänen taakkaansa.

        Aina emme ymmärrä ja näe heti enkeliemme työtä.
        Mutta kiitos Jumalalle että olen sen nyt lopultakin havainnut.


      • mikri

        Luin joku aika sitten tuon Melashenkon ja Crosbyn kirjoittaman kirjan ja se oli tosi mielenkiintoinen. Siihen on koottu ihmisten enkelikokemuksia eri puolilta maailmaa. Useimmiten enkelit tulivat avuksi jossakin vaarallisessa tai pulmallisessa tilanteessa ja useimmiten ne olivat ihmisen näköisiä kookkaita vaaleita miehiä, mutta ei aina. Ainakin yhdessä kertomuksessa oli naisenkeli ja sitten oli tummatukkaisia tai tummaihoisia miesenkeleitä. Suosittelen kirjaa kaikille enkelikertomuksista kiinnostuneille. (Sitä saa tilata Kirjatoimelta 10 eurolla.)


      • vuosia
        mikri kirjoitti:

        Luin joku aika sitten tuon Melashenkon ja Crosbyn kirjoittaman kirjan ja se oli tosi mielenkiintoinen. Siihen on koottu ihmisten enkelikokemuksia eri puolilta maailmaa. Useimmiten enkelit tulivat avuksi jossakin vaarallisessa tai pulmallisessa tilanteessa ja useimmiten ne olivat ihmisen näköisiä kookkaita vaaleita miehiä, mutta ei aina. Ainakin yhdessä kertomuksessa oli naisenkeli ja sitten oli tummatukkaisia tai tummaihoisia miesenkeleitä. Suosittelen kirjaa kaikille enkelikertomuksista kiinnostuneille. (Sitä saa tilata Kirjatoimelta 10 eurolla.)

        sitten olin elämässäni tilanteessa joka oli HYVIN vaarallinen.Ongelmia oli tulossa,mutten tietenkään niistä vielä tiennyt.
        Kävelin kaupunkini rannoilla ja rukoilin:"jos olet Jumalani turvanani niin anna minulle jokin merkki?"-rukoilin.
        Kävelin 200-300 metriä ja istuin penkille joka oli järven rannalla.Kun nostin katseeni järven yli,noin puolen kilometrin päähän näin TULEN PATSAAN,vastakkaisella rannalla.Se oli noin 20 metriä korkea ja aivan kirkkaan keltainen ilman savua.Se lainehti kauniisti,mutta oli pelottava.Katselin sitä muutaman sekunnin,ehkä 10 sekunttia ja hieraisin silmiäni pelokkaasti.Kun katsoin sitä uudelleen se oli poissa.Ei savua ei mitään.

        Pian sen jälkeen olin kotonani menossa nukkumaan.Vaimoni tiskaili vielä keittiössä.Se oli aikaa jolloin oli vain muutamia kuukausia elämäni rankimpiin kokemuksiin,liukastumiseen kadulla ja sen päätteeksi pahoinpitelyyn joka johti minut sairaalaan.
        Tuona iltana kun panin pääni tyynyyn ja kuulin vaimoni keittiössä työskentyleyn äänet ilmestyi eteeni kolme enkeliä.Kaksi pienempää enkeliä ja enkeli jolla oli kruunu päässään.Hänen silmänsä loistivat ja hiuksensa olivat puhdasta valkoista,kuin villaa.Hänen asunsa oli pitkä nilkkoihin ulottuva vaate ja myös se Hänen vaateensa oli valkoista.Hän ikäänkuin istui ja katseli minua.Hän ei sanonut mitään,mutta Hänen olemuksensa ikäänkuin sanoi:"ole rauhassa.älä pelkää".
        Katselin Häntä hetken ja sitten he katosivat.
        Miten levollinen olin ja se levollisuus jatkui ankarien koettelemuksieni aikana ja jatkuu edelleen.
        Jos en olisi noita kokemuksia saanut en olisi kestänyt,mitenkään.Niin rankkoja olivat kokemukset minulle.
        Nyt tiedän mikä on minun henkilökohtainen tehtäväni tässä maailmassa.Se on tämän uusioperheeni auttaminen.Se on Herran Jeesuksen minulle antama tehtävä.


      • enkeleistä
        Eeva33 kirjoitti:

        Kiva kuulla enkelikokemuksistanne! Itselläni ei ole varsinaista omaa enkelikokemuksta, mutta lapseni kautta olen saanut kokea sellaista. Aitini oli vasta saanut tietää sairastavansa vakavaa sairautta, jonka myötä oli tullut uskoon. Tyttöni oli silloin 6-vuotias ja oli ollut mummon kanssa ulkona, itse en ollut mukana. Lapseni oli nähnyt äitini vieressä kirkkaan hahmon kutsuen sitä enkeliksi. Kysyin, miltä se näytti. Hän sanoi, että se oli kirkas hahmo, jonka kasvoja ei eroittanut, mutta siivet sillä oli ja kirkkaanvalea puku päällä. Hetken aikaa se oli siinä ollut ja kun hän oli katseen kääntänyt ja katsonut uudelleen, se oli hävinnyt. Uskon, että se oli varmasti enkeli! Äitini parantui ja on voimissaan, kiitos Taivaanisälle siitä! Lapset sitä paitsi ehkä näkevätkin helpoimmin enkeleitä kuin aikuiset, koska ovat kaikille niin vastaanottavaisia ja luonnollisia. Ne eivät niistä aina välttämättä edes kerro, koska niille ne ovat luonnollisia kokemuksia.

        Osuvasti katsoin juuri enkelin kosketus ohjelman ja sain tietää, että tämä vuosi on mulla enkelin kosketus vuosi kun on viime vuona puhjennut epilepsia ja usein kun kuljen koirani kanssa metsä lenkkejä niin tunnen välillä kuin mua kannettais tai kosketettais rinnasta pistävästi. Olen myös tuntenut helliä kosketuksia öisin tunnen kuin joku halaisi tai kantaisi kuin vauvaa.

        ostin suojelusenkeli taulun ja kun kysyin, että saisinko nähdä oman suojelus enkelini niin se taulu alkoi hohtaa pimeässä tää tapahtui 99 ja taulu on lakannut hohtamasta 02 keväällä en tiedä olinko minä lapsenuskoisena niin vahva, että mielikuvitus teki tempun vai hohtiko taulu oikeasti. joskus vielläkin tulee sellainen olo kuin joku olisi lähellä en pelkää sitä kun mulla on lapsena alkunsa saannut lapsen usko jossa luota luojaan kaikkessa.


      • hhl
        Eeva33 kirjoitti:

        Kiva kuulla enkelikokemuksistanne! Itselläni ei ole varsinaista omaa enkelikokemuksta, mutta lapseni kautta olen saanut kokea sellaista. Aitini oli vasta saanut tietää sairastavansa vakavaa sairautta, jonka myötä oli tullut uskoon. Tyttöni oli silloin 6-vuotias ja oli ollut mummon kanssa ulkona, itse en ollut mukana. Lapseni oli nähnyt äitini vieressä kirkkaan hahmon kutsuen sitä enkeliksi. Kysyin, miltä se näytti. Hän sanoi, että se oli kirkas hahmo, jonka kasvoja ei eroittanut, mutta siivet sillä oli ja kirkkaanvalea puku päällä. Hetken aikaa se oli siinä ollut ja kun hän oli katseen kääntänyt ja katsonut uudelleen, se oli hävinnyt. Uskon, että se oli varmasti enkeli! Äitini parantui ja on voimissaan, kiitos Taivaanisälle siitä! Lapset sitä paitsi ehkä näkevätkin helpoimmin enkeleitä kuin aikuiset, koska ovat kaikille niin vastaanottavaisia ja luonnollisia. Ne eivät niistä aina välttämättä edes kerro, koska niille ne ovat luonnollisia kokemuksia.

        Kun poikani oli n..½-vuotias(nyt 23v.),hän oli kova liikkumaan ja osasi jopa nousta seisomaan tuesta kiinni pitäen,mutta yleensä kaatui selälleen kyllä samantien,jos en ollut heti valppaana.. .Eräänä aamuna olin ripustamassa pyykkiä kylppärissä ja näin sivusilmin,että hän taas lähestyi kovaa vauhtia kontaten kohti kylppärin ovea ja vikkelästi nousi seisomaan jotain olematonta tukea vasten. Näin kuin hidastetusti kun hän kaatui taas selälleen vasten kovia kaakeleita ja kulmia.Mutta kun uskalsin katsoa jälleen,hän makasikin aivan rauhallisena ja tyytyväisenä kuin kehdossa.. .Jostain oli ilmestynyt aivan vieras (odotin jo pahinta tapahtuneeksi)pehmeä peitto,joka oli pyöristetty kulmista kehdon muotoon ..En koskaan nähnyt samaa peittoa enää sen tapahtuman jälkeen ,enkä sitä ennenkään,olikohan pojan suojelusenkeli ollut asialla.Olen joskus jopa nähnyt poikani suojelusenkelin,hän oli ihmisen muodossa kylläkin..Hän oli lempeästi hymyilevä vanhempi täti.


      • kusetusonhelppoa
        kiinnostaa. kirjoitti:

        Pahoittelu hyväksytty.:)

        Jep. Autetaan toinen toistamme, jos vain voidaan.

        Kuka saatana näitä juttuja oikein keksii? Ja tyhmät vielä uskoo kaiken?!


      • Eeva33 kirjoitti:

        Kiva kuulla enkelikokemuksistanne! Itselläni ei ole varsinaista omaa enkelikokemuksta, mutta lapseni kautta olen saanut kokea sellaista. Aitini oli vasta saanut tietää sairastavansa vakavaa sairautta, jonka myötä oli tullut uskoon. Tyttöni oli silloin 6-vuotias ja oli ollut mummon kanssa ulkona, itse en ollut mukana. Lapseni oli nähnyt äitini vieressä kirkkaan hahmon kutsuen sitä enkeliksi. Kysyin, miltä se näytti. Hän sanoi, että se oli kirkas hahmo, jonka kasvoja ei eroittanut, mutta siivet sillä oli ja kirkkaanvalea puku päällä. Hetken aikaa se oli siinä ollut ja kun hän oli katseen kääntänyt ja katsonut uudelleen, se oli hävinnyt. Uskon, että se oli varmasti enkeli! Äitini parantui ja on voimissaan, kiitos Taivaanisälle siitä! Lapset sitä paitsi ehkä näkevätkin helpoimmin enkeleitä kuin aikuiset, koska ovat kaikille niin vastaanottavaisia ja luonnollisia. Ne eivät niistä aina välttämättä edes kerro, koska niille ne ovat luonnollisia kokemuksia.

        Lapsena näin myös vaalean hahmon, kasvoja ei erottanut. Valo joka hohti, ei ollut kirkas, eikä valkoinen, sellainen mitä ei ole olemassakaan. Näin sen yöllä, muutama päivä läheisen kuoleman jälkeen. Säikähdin ja käännyin karkuun, törmäsin seinään. Kun katsoin uudestaan, se oli hävinnyt. Ajattelin olleen viimeiset hyvästit...


      • enkeleistä kirjoitti:

        Osuvasti katsoin juuri enkelin kosketus ohjelman ja sain tietää, että tämä vuosi on mulla enkelin kosketus vuosi kun on viime vuona puhjennut epilepsia ja usein kun kuljen koirani kanssa metsä lenkkejä niin tunnen välillä kuin mua kannettais tai kosketettais rinnasta pistävästi. Olen myös tuntenut helliä kosketuksia öisin tunnen kuin joku halaisi tai kantaisi kuin vauvaa.

        ostin suojelusenkeli taulun ja kun kysyin, että saisinko nähdä oman suojelus enkelini niin se taulu alkoi hohtaa pimeässä tää tapahtui 99 ja taulu on lakannut hohtamasta 02 keväällä en tiedä olinko minä lapsenuskoisena niin vahva, että mielikuvitus teki tempun vai hohtiko taulu oikeasti. joskus vielläkin tulee sellainen olo kuin joku olisi lähellä en pelkää sitä kun mulla on lapsena alkunsa saannut lapsen usko jossa luota luojaan kaikkessa.

        Kyllä on lähellä, jos tunnet. Itsekin tunnen läsnäolon, tai kosketuksen välillä.


    • OINAALTA 38

      Näin ensimmäisen ja tällätietoa viimeisen enkelin synnytyssalissa kahdeksan vuotta sitten.
      Huone oli täysin valaistu mutta enkeli, joka katossa näkyi, oli paljon paljon kirkkaampi ja silloin sain voimia ponnistaa A-vauvani maailmaan.
      Enkeli oli siis kirkas, enkelinnäköinen ihana kokemus!!

    • lohdutus

      minä olin lenkillä,yksin,olin jo paluumatkalla kun auto hiljensi kohdallani pysähtyi ja mies nousi ulos lappu kädessään..ajatukset oli joo mitä ikinä..mies sanoi:olen nähnyt sinut monesti lenkillä.. nyt tuli vain tunne että pysäytä auto,sanoi;sinulla raskaat ajat edessä mutta rukoilen voimia.. antoi minulle jonku lappu systeemin,jonka urheasti kannoin kotiin takan sytytyksee..uteliasuus voitti silmäilin lappua jossa oli tarinoita avioeron kokeneista.sillä lenkkillä hain voimaa päätökseeni hakea ero.. ja siitä ei muut tienny kuin minä..enkeli?! tarvitse aina olla niin mystinen voi olla ihan arkinen

      • jenny.

        Niin...tai tuo ihminen "toimi enkelvoiman kannustamana"...tai enkeli toimi hänen kauttaan.

        Enkelit voivat toki myös halutessaan ottaa ihmismuodon, mutta he voivat myös käyttää ihmisiä "välikappaleinaan".


      • jack74
        jenny. kirjoitti:

        Niin...tai tuo ihminen "toimi enkelvoiman kannustamana"...tai enkeli toimi hänen kauttaan.

        Enkelit voivat toki myös halutessaan ottaa ihmismuodon, mutta he voivat myös käyttää ihmisiä "välikappaleinaan".

        Luulen että toimin välillä enkelin hommissa,
        hyvin monet ihmiset,myös tuntemattomat
        tulevat kertomaan minulle huolistaan ,joita vaikka
        pelkästään kuuntelemalla voin auttaa,ja pari kertaa on ihan outo ihminen sanonut et olet
        enkeli ja meitä on muitakin täällä,silloin olen
        ollu vaan et täh..? onkohan muilla vastaavia
        kokemuksia? ja enkelinä oleminen on aika raskasta
        välillä.


      • euryanthe
        jack74 kirjoitti:

        Luulen että toimin välillä enkelin hommissa,
        hyvin monet ihmiset,myös tuntemattomat
        tulevat kertomaan minulle huolistaan ,joita vaikka
        pelkästään kuuntelemalla voin auttaa,ja pari kertaa on ihan outo ihminen sanonut et olet
        enkeli ja meitä on muitakin täällä,silloin olen
        ollu vaan et täh..? onkohan muilla vastaavia
        kokemuksia? ja enkelinä oleminen on aika raskasta
        välillä.

        juu, kyllä on kokemusta tuosta enkelinä olemisesta. muista, että niitä voi aina pyytää antamaan tukea ja voimaa, jos tuntuu ettei omat voimat riitä. elämme vapaan tahdon maassa ja enkelit eivät voi auttaa ilman pyyntöä vaikka haluaisivatkin!!!
        aiheesta löytyy myös kirjallisuutta.
        itse teen jopa töitä enkeleiden kanssa, kun semmoista energia työtä teen. hymyilkää enkeleille ja valoa kaikille ja voimia sinulle jack74. voit myös suojautua negatiiviselta energialta ajattelemalla valkoista tai vaaleanpunaista valoa ympärillesi. valkoinen on tehokkaampi, mutta ei läpäise sitten juuri mitään energioita, vaaleanpunaisessa olet edelleen vastaanottava muiden energioille.


      • jenny.
        jack74 kirjoitti:

        Luulen että toimin välillä enkelin hommissa,
        hyvin monet ihmiset,myös tuntemattomat
        tulevat kertomaan minulle huolistaan ,joita vaikka
        pelkästään kuuntelemalla voin auttaa,ja pari kertaa on ihan outo ihminen sanonut et olet
        enkeli ja meitä on muitakin täällä,silloin olen
        ollu vaan et täh..? onkohan muilla vastaavia
        kokemuksia? ja enkelinä oleminen on aika raskasta
        välillä.

        Jep. Tiedän, mitä tarkoitat.

        Ja se ON toisinaan erittäin raskasta...

        Mutta muista, että teet hienoa työtä ja se on juuri sitä työtä, mitä Luoja haluaa meidän tekevän.:)


    • kokemukseni

      Anna meille edes yksi pienen pieni todiste henkien, enkeleiden tai jumalan olemassa olosta,
      jos siihen pystyt olet maailman tunnetuin ihminen ja jäät ihmiskunnan historiaan ikuisiksi ajoiksi ihmiskunnan merkityksellisempänä ihmisenä.

      Sinusta tulee halutessasi myös paljon kuuluisampi ja paljon rikkaampi kuin on esim. Bill Gates.

      • jenny.

        Nämä "enkelijutut" eivät ole mitään "skeptikkojen vakuuttelujuttuja"...!

        Jumala ottaa ihmiseen yhteyttä enkelin välityksellä, kun kokee sen IHMISEN ITSENSÄ takia tarkoituksenmukaiseksi.


      • ääähhh

        Wau... hieno saavutus.. kyl sellaisen ihmisen kuuluisi saada paljo kunniaa ja pyhimyksen arvon.mutta miten sellaisen todistat? kun näille jutuille jopa nauretaan.


      • tiede selvittää pään
        jenny. kirjoitti:

        Nämä "enkelijutut" eivät ole mitään "skeptikkojen vakuuttelujuttuja"...!

        Jumala ottaa ihmiseen yhteyttä enkelin välityksellä, kun kokee sen IHMISEN ITSENSÄ takia tarkoituksenmukaiseksi.

        Kyllä täytyy olla päästään sekaisin kun alkaa jo nähdä kaikennäköistä harhaa enkelien muodossa. Kannattaa ottaa yhteyttä kunnan psykologiin (ei sitten enkelin väityksellä) ja varata aika satuhahmojen hätistely terapiaan.


    • Tumma ja kauniskasvoinen mies

      Siitä on jo kaksikymmentä vuotta, kun näin "enkelin"?. Oli pitkä päivä takana, kuljin linja-autolla kouluun ja kotiin takaisin noin 10 tuntia kaikkiaan siinä meni joka päivä. Menin nukkumaan ihan normaalin illan jälkeen. Juuri kun olin nukahtamaisillani näin sänkyni vieressä hahmon. En vielä siinä vaiheessa oikein tajunnut. Katseltuani hetken lempeästi hymyilevää enkeliä, ja kun tarkastelin mittasuhteita ja ulkomuotoa säpsähdin todellisuuteen, ja silloin enkeli katosi. Muistan vaan, että se oli kookas 2-3 m pitkä ja ihanan smaragdinväriset silmät olivat tosi kauniit.Pelkästään silmän koko oli ainakin n. 5*10 cm, hiukset olivat kauniin tummanruskeat, hymy lempeä ja se oli miehenhahmoinen ja kauniskasvoinen. Siipiä en huomannut, mutta sillä oli hohtavan valkea vaatetus.

      • jenny.

        Se saattoi olla jopa yksi arkkienkeleistä...tai sitten se oli joku heidän "alaisistaan".


      • enkelikokemuksiin
        jenny. kirjoitti:

        Se saattoi olla jopa yksi arkkienkeleistä...tai sitten se oli joku heidän "alaisistaan".

        mutta uskon myös siihen, että todellisesta arkkienkelistä hehkuu sellainen voima, että ihminen pelästyy. Ylienkelin kohtaaminen tavalliselle kuolevaiselle olisi liikaa? Jotenkin ei pitäis selittää liikaa asioita, tulee huuhaa-leima, haluaisin tietää kuin ihminen voi tuntea itsensä niin arvokkaaksi, että ylienkeli tulisi tapaamaan?


      • jenny.
        enkelikokemuksiin kirjoitti:

        mutta uskon myös siihen, että todellisesta arkkienkelistä hehkuu sellainen voima, että ihminen pelästyy. Ylienkelin kohtaaminen tavalliselle kuolevaiselle olisi liikaa? Jotenkin ei pitäis selittää liikaa asioita, tulee huuhaa-leima, haluaisin tietää kuin ihminen voi tuntea itsensä niin arvokkaaksi, että ylienkeli tulisi tapaamaan?

        Käsittääkseni "ylienkeli Mikael" on lähettänyt itselleni viestin jo jokin aika sitten. Lisäksi olen kuullut "miespuolisen enkelin" telepaattisen huudon omassa huoneistossani jokin aika sitten.

        Kyllä nämä ylienkelitkin voivat käydä tapaamassa ihmisiä. (Toki myös joku heidän "alamais-enkeleistäänkin" saattaa tehdä sen.)


    • kokemusta

      ,,,ensimmäinen enkeli, joka vessanpöntössä lenteli,,,

    • Lila

      Pienestä lapsesta asti olen saanut kokea ihanaa yliluonnollista rakkautta myös enkelten kautta.
      Olen nähnyt, koskettanut, puhunut, tuntenut.

      Kuolemaltakin säästyin kun sain pudota pehmeään syliin.

      Olen kiitollinen tästä herkkyydestä jonka Jumala on minulle suonut:)

    • divided

      tosiaan tämä alkoi viime kesänä, tunnen kosketuksia, kuulen lasin (esim.lampun) kilahduksia ja näen joskus ikäänkuin kultaisen pisteen joka heti katoaa. Enkeli. mikä muu? Hän tökkii, jos en aamulla meinaa herätä duuniin tai ruoka meinaa palaa pohjaan. Lukiessani kirjaa, katsoessani töllöä ja vaikka puhuessani ihmisten kanssa kuulen äänen tai tunnen kosketuksen,(joka ei ole ollenkaan kuin tuttu maallinen hipaisu, pikemmin elohiirenlainen) kun jokin asia pitäisi huomioida erityisesti. En ymmärrä mistä on kysymys, mutta sen olen huomannut että tarkoitus on hyvä enkä siis pelkää jä säiky enää. Elämäni on ollut aikamoista tragediaa ja oli hyvin lähellä loppua 2v sitten. Silloin tulin kutsuttuna uskoon.. Häpeäkseni myönnän: etten ole vielä valmis. vaan kovin heikko vastustamaan alkoa ja tupakkaa. Kiitollinen kyllä olen iki-ihanalle elävälle ikuiselle Herra Jeesukselle, Kultaiselle Noutajalle, kun nappasi mua kiinni ja pelasti varmalta ikuiselta kuolemalta.

    • cnni

      En tiedä mitä se oli, enkeli vai jotakin muuta.
      Olin 17 v., asuin ulkomailla silloin. Olin siinä vaiheessa kai jo kärsinyt masennuksesta vuosikausia. En ymmärtänyt sitä vielä silloin. Kuitenkin oli jollakin tavalla paha olla. Yöllä heräsin siihen, että nousin istumaan ja ojensin käteni ylöspäin ja joku tarttui siihen. Tavallaan näin sen käden, tavallaan en (otapa tuosta selvää). Se käsi oli paljon suurempi, siis lähes itseni kokoinen, mutta silti sain kuitenkin omalla kädelläni siitä otteen. Unta se ei ollut, havahduin hetkessä täysin hereille, kuin en olisi nukkunutkaan. Ote piti hetken, ja sitten vaivuin takaisin nukkumaan.
      Osaako joku sanoa, oliko se sitten enkeli vai mitä?

      • j323

        Jeesus Kristus on Jumala ja Hän rakastaa sinua niin paljon että kuoli syntiesi sovitukseksi.Usko Jeesukseen niin saat elää ikuisesti!


      • kantsii olla

        Jumalan Valtakunnan enkelit esiintyvät suvereenisti, päivällä tai yöllä. Niiden tehtävä voi olla auttaminen tai viestin tuominen ym. Yölliset oudot "enkelikokemukset", jotka usein jäävät enemmän tai vähemmän epäselviksi, ovat tavallisimmin langenneiden enkelivaltojen puuhastelua. Ne olennot eivät yleensä kestä valoisassa ja kun eivät voi suoraan kertoa asiaansa, viestittelystäkin saattaa tulla konstikasta ja monivaiheista. Ihmisen ei kannata lähteä niiden juttuihin mukaan, ettei saa vahinkoa itselleen!

        Usein ihminen tuntee tervettä pelkoa jo etukäteen, kun henkivallat alkavat puuhastella. Pelkäsitkö tuossa kokemuksessasi, vai olivatko tuntemukset neutraaleja tms?


      • cnni
        kantsii olla kirjoitti:

        Jumalan Valtakunnan enkelit esiintyvät suvereenisti, päivällä tai yöllä. Niiden tehtävä voi olla auttaminen tai viestin tuominen ym. Yölliset oudot "enkelikokemukset", jotka usein jäävät enemmän tai vähemmän epäselviksi, ovat tavallisimmin langenneiden enkelivaltojen puuhastelua. Ne olennot eivät yleensä kestä valoisassa ja kun eivät voi suoraan kertoa asiaansa, viestittelystäkin saattaa tulla konstikasta ja monivaiheista. Ihmisen ei kannata lähteä niiden juttuihin mukaan, ettei saa vahinkoa itselleen!

        Usein ihminen tuntee tervettä pelkoa jo etukäteen, kun henkivallat alkavat puuhastella. Pelkäsitkö tuossa kokemuksessasi, vai olivatko tuntemukset neutraaleja tms?

        Jos kysymys oli minulle, en pelännyt. Itseasiassa tuntuu, että moni asia uskossani Jumalaan on siitä lähtien selkiytynyt ja vahvistunut. Rauhantunteeni on lisääntynyt. Silläkin hetkellä suhtauduin tilanteeseen oikeastaan ihmeellisen rauhallisesti, aivan luontevasti.


      • Onko enkeleitä?
        cnni kirjoitti:

        Jos kysymys oli minulle, en pelännyt. Itseasiassa tuntuu, että moni asia uskossani Jumalaan on siitä lähtien selkiytynyt ja vahvistunut. Rauhantunteeni on lisääntynyt. Silläkin hetkellä suhtauduin tilanteeseen oikeastaan ihmeellisen rauhallisesti, aivan luontevasti.

        Olin 7v ja uudella polkupyörällä kouluun ajelemassa. Äiti oli kyllä ohjeistanut, millä puolella pitää ajaa, mutta en ihan ymmärtänyt, kun olin ns. molempikätinen. Ensimmäisellä luokalla opettaja tuli aina sanomaan, että ota lusikka/virkkuukoukku oikeaan käteen. Minä kun pidin vasenta kättä oikeana, kun sitä enemmän käytin. En sitten sisäistänyt liikenteenkään sääntöjä. Siinä sitten ajoin pyörälläni vasemmalla puolella tietä, kun näin mäen päällä traktorin tulevan. Mietin, että olenko nyt oikealla puolella ja päättelin, että pitää mennä toiselle puolelle tietä. Traktorin kuljettaja oli kuitenkin huomannut, että pieni koululainen ajaa tien väärällä puolella ja väisti tulosuunnaastaan vasemmalle ja samalla minä yritin tien toiselle laidalle. Allehan minä jäin. Traktori pysähtyi ja kömmin pyörien välistä tielle. Minkäänlaista pelkoa en ollut tuntenut koko aikana. Kuljettaja sen sijaan tärisi ja veti omituisen näköiseksi vääntyneen pyöräni traktorin alta. Pyörä jäi tien poskeen ja minä juoksin kouluun. Silloin iski kova pelko, että varmasti tulee selkäsauna, kun uusi polkupyörä on pilalla. Äitini tuli vähän ajan päästä koululle, supatteli jotain opettajan kanssa ja opettaja käski lähteä äidin mukaan. Selkäsaunan asemesta äiti vei minut sairaalaan ja siellä huomattiin hurja kuhmu takaraivolla. Itse en ollut tuntenut minkäänlaista kipua. Enkä tuntenut sen jälkeenkään. Selkäsaunaa en saanut, mutten uutta pyörääkään ihan heti. Vuosi oli 1962, jos jotakuta kiinnostaa katsoa, millaisilla traktoreilla silloin ajettiin.


    • Eräänä sumuisena, olisiko ollut tiistai, aamuna lähdin normaaliin tapaan aamulenkilleni kello 09:00, sillä teen useimmiten iltavuoroja. Tämä tapahtui siis kolme vuotta sitten. Niin elikkä siis juoksin täysin normaalin lenkkini, samat vastaantulijat, samat talot, kaikki samaa. Kun palasin kotiini, tein tonnikalamunakkaan ja söin raejuustoa suoraan purkista. Miksikö kerroin tämän? En tiedä.

      • Aritta

        Mistä muuten niin hyvä muisti. :-)


      • kokija
        Aritta kirjoitti:

        Mistä muuten niin hyvä muisti. :-)

        Huippukokemus kuitenkin, sillä ne muistetaan herkästi. Kuka tuo huippukokemuksen aikana koetun ilon? Varmaan ilon enkeli. Huippukokemuksia voi sanoa siis enkelikokemuksiksi.

        Beethovenkin sävelsi Oodin Ilolle Schillerin runoon. Hän taisi saada kerrankin makkaraa leivän päälle ja tuli siitä kai mahdottoman iloiseksi. :-)


    • ......

      esikoispoikamme syntymä alkoi, eli alkoi tulla lapsivesi yöllä soitettiin taksi.
      Asuimme kolmannessa kerroksessa ja kun avasin oven käytävään lähti hissi alhaalta ja pysähtyi kerrokseemme. Avasin oven ja hissi oli tyhjä!!!
      OLI kaupunkiimme jossa asuimme tullut OldsMobil auto taksiksi ja olin toivonut sitä , mutten kenellekään sanonut ja se auto oli toivomani OLDSmobile.
      Olin tullut uskoon vajaaa vuosi aiemmin. Kiitos ja hyvin alkoi...........................M

      • Aritta

        oli yksi iso musta jenkkiauto taksina ja kun kerran aioin mennä taksilla kotiin sanoin että en sitten mene millään muulla kuin sillä ja sekunnin päästä se ajoi viereeni. Enkä edes ollut uskossa. :-)


      • !!!
        Aritta kirjoitti:

        oli yksi iso musta jenkkiauto taksina ja kun kerran aioin mennä taksilla kotiin sanoin että en sitten mene millään muulla kuin sillä ja sekunnin päästä se ajoi viereeni. Enkä edes ollut uskossa. :-)

        et olisi kyllä minkäänlaista uskoa tarvinnutkaan , kun seisoit jo mustan jenkkiauton etupuskurin kohdalla................. ( 1 sekunti !!! ) M :-)


      • Aritta
        !!! kirjoitti:

        et olisi kyllä minkäänlaista uskoa tarvinnutkaan , kun seisoit jo mustan jenkkiauton etupuskurin kohdalla................. ( 1 sekunti !!! ) M :-)

        siinä meni sitten kaksi sekuntia. :-)

        Jokatapauksessa se ajoi viereeni heti kun olin esittänyt toiveeni.


    • miä

      omia kokemuksiani.. minulle enkelit ovat yleensä välittyneet muiden ihmisten kautta. myös yliluonnolliselta tuntuva kokemus oli, kun isäni äidinäiti oli sairaana, hyvin huonossa kunnossa ja itse olin toisella paikkakunnalla. yöllä kesken unieni heräsin käymään tupakalla. kun tulin takaisin sisälle, tunsin halauksen. en nähnyt mitään erikoista, mutta tunsin ympärilläni lämmön ja hellän puristuksen. samalla hetkellä tiesin että mummo oli kuollut. uskoin, että enkeli tuli varoittamaan minua siitä, etten järkyttyisi niin suuresti, kun saisin tietää. aamulla sitten sain äidiltäni tekstiviestin jossa hän kertoi mummon nukkuneen pois yöllä.

      itse uskon enkeleihin, ja pidän kokemuksia hyvin vakuuttavina, mutta en millään tavalla yhdistä niitä uskontoon.

    • Enkulin toivoja

      Itselläni ei ole enkelikokemuksia, mutta uskon niihin ja toivoisin, että jonakin päivänä kohdalleni sattuisi jokin asia, jonka tajuan enkelin työksi. Sisareni ja tuttapiirini uskoo näihin enkeleihin. On vaan niin hölmöä löytää sulkia /höyheniä pitkin ja poikin pihamaatani, siskoni sanoo, että ne ovat enkelista, no ovat tai eivät itselläni ei ole mitään henkilökohtaista kokemusta yliluonnollisista. Haluaisin kuitenkin itse kokea jotain mikä on ylempää tuotettua eikä ihmisen tekemää.
      Ehkä olen höpsö, mutta odotan edelleen , että enkeli minullekin ilmestyisi....jos näin käy tulen kirjoittamaan ja kertomaan sen teille....Hyviä Öitä !!!!

      • Yllättävä sattuma?

        Jännä juttu nuo sulat ja höyhenet:-)
        Toissapäivänä kävelin töistä kotiin ja syystä olin miettinyt paljon arkkienkeli Mikaelia ja pyytänyt hänen suojelustaan koska tunsin että kodissani oli jotain "negatiivista" energiaa sillä kaikki näkivät painajaisia ja ovet paukkuivat ja lamput poksahtelivat rikki. Pyysin apua siihen kauhuntunteeseen mitä kotona olo herätti. Myös meillä käyvät vieraat saivat aina kylmiä väreitä ja jopa alivuokralaiseni joka on lakimies sanoi ettei voi enää asua meillä että hänen huoneessaan tapahtuu jotain outoa eikä hän osaa sitä sen kummemmin selittää. Tätä jatkunut puolisen vuotta.
        Koskettelin vaistomaisesti lasista enkeliä jonka sain "turvakseni" ystävältäni ja pyysin mielessäni apua ja jonkin merkin siitä että minua oli kuultu.
        Kappas, tietty kuikuilin ympärille nähdäkseni höyheniä ja nauroinkin itselleni miettiessäni että se ei ole ihme jos niitä löytyy torilta ja kaduilta koska lokit, pulut ym. niitä tiputtelee jatkuvasti. Astuessani sisään kauppakeskukseen ja mennessäni eteisvälikköön ja siitä edelleen liukuovista sisään edessäni oli n. 10 cm suuri valkoinen sulka. Jähmetyin paikalleni ja mietin että onko totta vai sattumaa ja jotenkin tuli sellainen tunne että tämä on se merkki. Sanotaanhan että näitä löytyy sellaisista paikoista mistä ei pitäisi. Olin siis koko 8 minuutin matkan miettinyt ja pyytänyt ja anonut enkeleiltä apua kodin ilmapiiriin.
        Sen jälkeen ei ole painajaisia kukaan nähnyt ja hengailu kodissa vähentynyt eli saa nyt nähdä kauan tätä rauhaa kestää.
        Aurinkoista viikonloppua!


    • Minulla on kaksi enkelikokemusta :o Ensimmäistä en muista kunnolla, koska olin silloin enintään 4 vuoden ikäinen. Se meni suunnilleen näin:
      Istuin isoveljeni (hänellä muuten tapahtumasta lähes täsmälleen samanlaiset muistikuvat) ja hänen kaverinsa kanssa metsän laidassa. Oli yö. Sitten vain yläpuolelle tuli kirkas valo, ja muistaakseni näin ison enkelin edessäni. Kohta se oli poissa.

      Toinen kokemus sattui jokunen vuosi sitten. Olin jälleen metsässä, tällä kertaa pikkuveljeni kanssa. Olimme vasta muuttaneet paikkakunnalle, joten emme olleet hirveästi lähimetsissä käyneet. Sinne sitten eksyimme veljeni kanssa, emmekä tienneet, mihin suuntaan lähteä.

      Ehkä n. 15 minuutin päästä näin puiden välissä kulkevan, tai pikemminkin eteenpäin siirtyvän, valkoisen hahmon. Pikkuveljeni ei nähnyt sitä. Kohta se hävisi. Lähdimme näkyäni päin, ja juuri siinä, missä olin nähnyt olennon kulkevan, oli polku, josta osasimme kotiin. Juoksin vielä tuota polkua siihen suuntaan, mihin hahmo oli mennyt, enkä nähnyt vilaustakaan mistään valkotakkisesta lenkkeilijästä.

      Nämä ovat minulle ihmeellisiä ja tärkeitä muistoja. Toivon, että näkisin taas joskus enkelin.

    • notw

      Joskus pienempänä olin asuntoauton alkovissa eli yläpedissä. Tikkaitten takana oli heti keittiötason reuna. Putosin tikkailta ja loogisesti ajateltuna minun olisi pitänyt lentää suoraan ja lyödä niskani keittiötason reunaan mutta tein mutkan lennossani ja päädyin lattialle. Pudotessani en nähnyt mitään selkeää hahmoa mutta näin kirkkaan valon. Se ei ollut läpikuultava sillä osa äidistäni oli tämän valon takana. En ole itsekkään ihan varma oliko kyseessä enkeli koska olen aina ajatellut että kun enkelin näkee niin erottaa selkeästi kasvot ym. inhimilliset piirteet, mutta uskon että kyseessä oli enkeli. Mutta voisiko joku kristitty selvittää voiko enkeli ilmestyä pelkkänä valona?

      • notw

        Niin ja sitten vielä toinen enkelikokemus. Pienempänä olin kaverilla käymässä ja oli syksyä ja illat oli tosi pimeitä. Normaalisti äiti tuli mua vastaan kun tulin kotiin mutta tällä kertaa ei päässyt tulemaan. Pelkäsin pimeää kauheasti ja päätimpä laittaa silmät kiinni (älyttömän tyhmä idea) ja ajoin siis pyörällä. noin 800metrin matka silmät kiinni sujui mutkitta. Ettei vaan ois ollu enkuli ohjaustangon säätelijänä:)


      • angelwish

        Enkeli voi ilmestyä myös valona tai "kipinänä" joskus jopa ihmisen muodossa. Olen kuullut monesti kertomuksia ihmisiltä että hädän keskellä jokin henkilö tulee auttamaan, ja sitten tämä henkilö häivää kuin tuhkatuuleen.


      • Anonyymi

        Kyllä voi


    • LivingSoul

      On muitakin mutta tässä ykis uusimmista, 05.05.2012 tapahtui:.

      Oli pitkään jatkunut kevtäflunnsa, rukoilin illalla että menisi jo pois ei jaksa sitäkään enää.
      Aamun tunteina tukkoisuus oli poissa ja tuli kokonaisvaltainen hyvän olon tunne ,myös unen rajamailla näytettiin että olen ekologinen/luonnon ja eläinten suojelija ja siinä on minun ns. syvin elämäntehtäväni (olen aina tuntenut niin ja toivonut että voin kunnolla keskittyä siihen,koska oikein muuta ei enää maappllolla tehtävissä). Tuntui kuin joku jotenkin piti hyvänä ja heräsin hymyyn.

      Kun heräsin flunssa oli täysin poissa.

    • tempmil

      Viimeisin kokemukseni on enkelistä joka ei ole enää joukossamme. Enkeliä kutsuin nimellä Michael. Hän teki sodassa Jumalaa vastaan niin painavia vääriä tekoja ettei kestänyt syntitaakkaansa. Kun enkeli on ikuinen, se ei tarkoita että enkeli jatkaa automaattisesti vaikka mikä olisi. Enkeli voi loppua. Silloin enkeli lakkaa olemasta elossa oleva entiteetti, hänen ruumiinsa kuolee ja hänestä jää vain sieluun verrattavissa oleva keskus joka sisältää sen tyyppisen enkelin tiedot. Kyseiselle enkelille oli tarjottu toista tietä sen tien sijaan jonka lopulta valitsi. Jumala yritti enkelin pelastaa oikealle tielle, mutta enkeli kapinoi. Surukseni joudun toteamaan että sodassa Jumalaa vastaan on menetetty paljon, enkeleitäkin. Michael, suojelusenkelini putosi, eikä häntä voitu enää pelastaa. Surisin, jos enää osaisin,
      mutta sota on ollut kovaa ja kyyneleet kuivuneet.

    • Uskon enkeleihin

      Kirja: Enkeleitä hiuksissani, Lorna Byrne. Suosittelen.

      • ,,,

        Kävin kaukana olevassa tavaratalossa useita kuukausia, kun kyttäilin tarjouksia vaatteista ja löysinkin paljon. Ihmiset hiukan nauroivat, olin itsekin vähän ihmeissäni tästä hankintahysteriasta.
        Sitten tapasin vanhan tutun, hän oli menossa Alkoon. Kummallisella tavalla tuntui kuin häntä uhkaisi joku vaara. Selitin ettei hän varmaan sais kun on pohjia, olisi parasta kun minä käyn siellä hänen puolestaan, hänen pitäisi tulla samaan paikkaan kuin minunkin.
        Istuimme puistonpenkillä, hän oli kauhistuneen oloinen mutta emme puhuneet.
        Toisella kertaa joku yritti hyökätä kimppuun kahvilan ulkopuolella, satuin sinne yhtäaikaa ja tyypit kaikkosivat.


      • Anonyymi

        Joo ihana Lorna.luen uudelleen hänen kirjaansa Toivon Enkeli hänellä on monta kirjaa .Olen käynyt kahdesti hänen tilaisuuksissaan Helsingissä...Hän on pienestä asti nähnyt ja puhunut Enkeleiden kanssa.


    • miee:)

      Kerron nyt tämän vaikka en olekkaan "nähnyt" enkeliä. Mutta kuitenkin olen kiinnostunut enkeleistä. Arkkienkeleistä eniten tunnen yhteyttä arkkienkeli Mikaeliin. Jos olen peloissani tai muuten tunnen olevani vaarassa pyydän häntä apuun ja aina on olo rauhoittunut. Mutta kerronpa nyt unen jonka näin n. kuukausi sitten. Uni oli todella todentuntuinen ja muistan tämän ikuisesti

    • 1111112
    • Hei kaikki.

      Minulla on kokemuksia enkelistä. Ollessani noin 13-vuotias, olin ylittämässä tietä liikennevalojen ollessa punaiset. Olin juuri jäämässä linja-auton alle, kun suojelusenkelini otti minut siipiensä huomaan ja lennätti toiselle puolelle tietä. Itkin, ja juoksin kotiin. Siitä päivästä lähtien olen osannut arvostaa elämistä joka päivä.

      Terveisin Kaisa

    • 24 tielle eksynyt

      itelleni tuli semmone pikku tapaus mielee,et ku olin n. 6vuotias, (olen tosi herkkä,pelkään tonttui yms.epäluonnollisia asioita) nii menin mun äitin sänkyy ja pistin silmät kii,huusin äitille vielä hyvät yöt. ja just enne nukahtamistani kuulin äänen,joka toivotti minulle hyvää yötä,se oli varmasti mummoni joka kuoli äitini ollessa 14vuotias. hienointa on,että en säikähtänyt ollenkaa
      olen nyt 13vuotias

    • Tapaus

      En tiedä, mitä se oli, mutta luulen kuulleeni enkelin laulua ollessani nuori. Asuimme rivitalossa, ja meillä oli pieni piha. Oli talvi ja olin laittamassa kynttilöitä lyhtyihin. Äkkiä jostain ympäriltäni, läheltä, tai kaukaa, alkoi kuulumaan todella kaunista naisen äänen kuuloista kaikuvaa laulua. Siinä ei ollut erityistä säveltä, joka olisi vaihtunut, se vaan soi ja soi ja oli niin kaunista! Tosiaan; en voinut määrittää, miltä suunnalta se tuli, sillä se tuntui kuuluvan joka puolelta, sekä läheltä että kaukaa. Sitten tämä kaunis musiikki häipyi ja jäin hämmentyneenä seisoskelemaan pihamaalle. Naapuristakaan musiikki ei voinut kuulua, sillä niin erikoiselta se kuulosti. Kertokaa samantapaista kokeneet, että kuulinko tosiaan enkelten laulua?

    • Anonyymi

      Heräsin aamulla vähän ennen viittä kesällä.
      Oli vaikeita aikoja miehen alkoholiongelma.
      Hän sai aamuyöstä tuskatiloja ja pyöri lattialla joten uni oli minullakin aika kevyttä.
      Herättyäni katsoin miehen vuoteeseen päin, ensin luulin että hän istui siinä, mutta sitten ihmettelin kun hahmon läpi näkyi seinävaate.
      Nousin istumaan ja nipistin itseäni reidestä, olin kuullut että pitää nipistää itseään jos luulee näkevänsä unta.
      Katsoin ikkunasta, oli valoisaa kuten kesällä siihen aikaan on.
      Hahmo oli siirtynyt eteeni, oli ihan tavallisen nuoren naisen näköinen mutta jotenkin läpikuultava.
      En tiedä sanoiko vai sanoiko tai jotenkin mieleeni että mene liiteriin.
      En varmasti olisi mennyt ilman tätä olentoa.
      Menein liiteriin, mies oli nousemassa pölkylle naru kädessään. Kysyin mitä sinä teet. Ei vastannut, läksi ulos, ei puhuttu asiasta sen jälkeen.
      Oli niin paljon muitakin murheita.
      Olen tämän kertonut joskus aikaisemminkin.
      Tämä on 100% totta. Se tässä vielä on ihmeellistä kun en usko mihinkään yliluonnolliseen.
      Sai varovaisesti miettimään olisiko meillä kaikilla suojelusenkeli.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei ollut linkissä siitä. Yritin tarkasti tutkia.

    • Anonyymi

      Minulla 19vuotiaana INTISTÄ kotiuduttuani koin Pieksämäellä ,että enkeli yritti kertoa jotain.Veli oli silloin alle kouluikäinen. Jotain se enkeli yritti kertoa. Myöhemmin veljestä tuli psykologi .Hän kirjoitti psykologisia kirjoja.

    • Anonyymi

      Olen Pieksämäellä , kun velipoika oli vielä alle viisivuotias.

    • Moni varmaan näki hiljattain sääkuvan, jossa oli aurinko utuisella taivaalla haloilmiö sekä oikealla että vasemmalla puolella. Kun ihmiset tuhansia vuosia sitten näkivät vastaavan ilmiön, he todennäköisesti tulkitsivat sen taivaalliseksi viestittäjäksi. Siitä se enkelien tarina alkoi. Lisätäänpä tähän ukkonen, salamointi, maan tärähtely jne. niin johan alkaa löytyä pohjaa ja perusteita uskonnollisille "ilmiöille", joita vielä tänäkin päivänä miljoonat ja miljoonat pitävät "todisteina" Jumalan ja enkelien ja muiden menninkäisten olemassaololle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe