MacBook, ongelmaton vaihtoehto?

ihmettelen vaan

19

1146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • macbookisti

itsellä moisia ongelmia ei ole ollut eikä sitäpaitsi kenelläkään tutullani jolla mac. huomaa ettei mikään tekninen laite ole ongelmaton ja vikoja on / tulee aina olemaan....

• ''kyllä nuo on jäävuoren huippu''

Itse käyttäisin ehkä mieluummin sanontaa ''Poikkeus vahvistaa säännön'', jos tarkoituksena ei ollut Mäkkiä mollata . . . ;)

MacBook on laatulaite, joten muutamasta yksittäistapauksesta ei voi vetää mitään johtopäätöksiä.

Taatusti ovat paremmin tehtyjä teknisesti paremmista osista kuin halvimmat tavarataloläppärit, hinta/laatusuhteesta saman hintaluokan kilpailijoihin en tänään jaksa alkaa vääntää peistä.

• 1stMacFinn

Mulla on lähipiirissä kaksi Macbookia. Eka viime toukokuusta alkaen ja toinen joulukuusta. Kumpikin virheetön.

Nuo linkissä esitetyt ongelmat ovat jo ohi. Uusissa koneissa ei esiinny.

• Nyt uskon!

"Mulla on lähipiirissä kaksi Macbookia. Eka viime toukokuusta alkaen ja toinen joulukuusta. Kumpikin virheetön. "
        Wau, tuo todistaa Macin musertavan ylivoiman!

• Nyt uskon! kirjoitti:

"Mulla on lähipiirissä kaksi Macbookia. Eka viime toukokuusta alkaen ja toinen joulukuusta. Kumpikin virheetön. "
        Wau, tuo todistaa Macin musertavan ylivoiman!

malliin, oi arvostettu ja luotettava nimimerkki "Nyt uskon!"

• Cere

Luepa S24:n tietotekniikka-palstaa kokonaisuudessaan. Kuinka moni aloitus koskee windowsin ongelmia. Kuinka moni OS X:n? Älä vastaa mulle, vastaa itsellesi.

• Yhtä pöljä kuin sinä

Montako PC käyttäjää Suomessa on? Montako mäkättäjää? Ota niistä suhdeluku ja vertaa tuohon kysymyksesi suhdelukuun. Huomaat että mäkättäjien koneet ovat ongelmallisempia.

• todisteet kehiin
        Yhtä pöljä kuin sinä kirjoitti:

Montako PC käyttäjää Suomessa on? Montako mäkättäjää? Ota niistä suhdeluku ja vertaa tuohon kysymyksesi suhdelukuun. Huomaat että mäkättäjien koneet ovat ongelmallisempia.

"Huomaat että mäkättäjien koneet ovat ongelmallisempia."

Millä perusteella?

• Yhtä pöljä kuin sinä kirjoitti:

Jos jätetään pois laskuista valtava määrä professionaalisti tuettuja yritys- ja laitoskoneita ja puhutaan kodeista ja pienyrityksistä eli "itse tuetuista" koneista, Macin ongelmattomuus on ihan ylivoimaista laatua Winukkaan verrattuna. Tämän tietävät kyllä kaikki jotka tuntevat aihepiiriä ja viitsivät myöntää tosiasiat.

• Pave.
        Yhtä pöljä kuin sinä kirjoitti:

Miten perustelet tuon???
        Itseasiassa Windows pohjaisille järjestelmille olevia keskustelupaltoja on suhteellisen monta Suomessa, tämä ei ole ainut.
        Ja moniko jättää kysymäti ongelmatilanteessa, kun yleisin vastaus on kuitenkin asenna Windows uudestaan, tai sitten se vastaus jo tiedetään ilman kysymistäkin. Monesti jopa helpoin tapa korjata ongelmat.
        Toisin kuin joissakin muissa järjestelmissä (Mac, Linux) on jopa olemassa todellisia vaihtoehtoja korjata virheitä ilman kokonaan ilman uudelleen asennusta.

• wsedrftgyhu

Windows on 99,5 prosentilla palstalaisita, joten siis mac onglmat kerrottuna 99,5 kertaa, niin saadaan windowsia vastaava lukema

• wsedrftgyhu kirjoitti:

Windows on 99,5 prosentilla palstalaisita, joten siis mac onglmat kerrottuna 99,5 kertaa, niin saadaan windowsia vastaava lukema

Hanuristaskos tuon luvun kaivoit ja varmaan syvältä? Linuxiakin tuntuu olevan täällä aika paljon.

No jos ajatellaan vaikka noita turvallisuusongelmia, niin suhde näyttää olevan suunnilleen miljoona vastaan yksi Windowsin ja Macin/Linuxin välillä. Siis jos ei kertakäyttönimimerkeillä tekaistuja trolleja lasketa (Mikki-fanaatikkojen mielestä ne tietysti pitäisi laskea, hehän niitä kirjoittelevatkin).

• jason-blue

Toi RSD-syndrooma vaivas ekoja MacBookkeja, eikä niistäkään kuin pientä osaa.

Mun MacBook käväs jäähdytyssiilin vaihdossa ton ongelman takia. En oo kuullu, että yhdessäkään "Core 2 Duo"-mallissa olis ollu tota ongelmaa.

• no eihän se taivaan tartte avautua :) riittää vaan kun hommat pelittää...monilla meillä ammattilaisilla on nykyään macit... siis it ammattilaisilla muilla ammattilaisilla niitä on ollut jo kauan.
      Siirtyminen intel prossuihin ja siitä seurannut mahdollisuus ajaa mm windowssia (xp ja vista) tai linuksia(natiivina dual buuttina virtuaalikoneessa voi ajaa mitä vain itselläkin monta eri linukka distroa sekä qnx, os/2 ja sco) macissa osx:n kera on tehnyt tästä 1.s koneen...mut totta tosiaan ei tämä taivas ole ollut :) aluksi oli pientä lämpö ongelmaa joka korjautui firmis päivityksellä...
      aluksi meni bootissa joskus näyttö sekaisin, mutta sekin korjaantui...ja muutenkin tähän sekoiluun on aina helppo lääke... omppu optio p ja r joka resetoi "biossin" jota tässä ei muuten ole :) ja jos kyseessä virta ongelma niin akku irti ja 5sek poweri nappi pohjassa niin taas mennään....eli kannattaa lukea se rtfm...tai käyttää kuuklee :)

Eikä ole muuten lainkaan paha asia näissä hommissa , että oma koneesi on ns virusvapaa (osx 2virusta joista kumpikaan ei "aito" linukka noin 1000 joista ei yhtään aktiivista ja windows 166000)
      ....

• asiata

No, tuo oli asiallinen kommentti, eikä tunteenpaloa pursuava-->vastenmielisyyttä herättävää paatosta.

Kyllä omppua vois kokeilla, harmi että firman politiikkaan ei kuulu nuo vaan on pakko työskennellä PC:llä.
        Kotikoneeksi vois harkita mutta esim. minun Pinnaclen USB TV:lle ei ole Mäkkitukea.

• asiata kirjoitti:

No, tuo oli asiallinen kommentti, eikä tunteenpaloa pursuava-->vastenmielisyyttä herättävää paatosta.

Kyllä omppua vois kokeilla, harmi että firman politiikkaan ei kuulu nuo vaan on pakko työskennellä PC:llä.
        Kotikoneeksi vois harkita mutta esim. minun Pinnaclen USB TV:lle ei ole Mäkkitukea.

Onhan noita OS X:ssä toimivia TV-tikkuja ihan kivasti, vaikka se Pinnacle ei toimisikaan. Ehkä sitä Pinnaclen ohjelmistoakaan ei enää viitsisi käyttää, kun on kokeillut Elgaton EyeTV:tä. Kuulemma Win-puolella vain Nebula on yhtä hyvä.

• duubadaaba
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Onhan noita OS X:ssä toimivia TV-tikkuja ihan kivasti, vaikka se Pinnacle ei toimisikaan. Ehkä sitä Pinnaclen ohjelmistoakaan ei enää viitsisi käyttää, kun on kokeillut Elgaton EyeTV:tä. Kuulemma Win-puolella vain Nebula on yhtä hyvä.

Olen tosi tyytyväinen tuohon Pinnaclen telkkariin, siinä on audio video input monenlaiseen käyttöön. Miksi mun pitäis hylätä tuo ja ostaa koko rautarepertuaari uusiksi...vaan että pääsis kokeileen omppua. Ei ole järkeä. Tottakai niitä macissa toimivia tv tukkuja yms on olemassa, en kait mä idioticus ole!

• duubadaaba kirjoitti:

Olen tosi tyytyväinen tuohon Pinnaclen telkkariin, siinä on audio video input monenlaiseen käyttöön. Miksi mun pitäis hylätä tuo ja ostaa koko rautarepertuaari uusiksi...vaan että pääsis kokeileen omppua. Ei ole järkeä. Tottakai niitä macissa toimivia tv tukkuja yms on olemassa, en kait mä idioticus ole!

Mä en voi tietää kuka sä olet ja kuinka viisas, kun vastasin tuolle edelliselle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      98
      3792
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      37
      3263
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      60
      3219
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3039
    5. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      68
      2894
    6. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      67
      2819
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2524
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2331
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2168
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2162
    Aihe