Minua suututtaa!

OliviaKoo

Jukuliste, että minua suututtaa tuo Tony Halmeen saama työkyvyttömyyseläke. Jätkä lorvii neljä vuotta eduskunnassa ja saa 3300 euroa eläkettä.
Kuinkahan moni niistä 16000:sta Halmeen äänestäjästä mahtaa saada edes puolikkaan? Tai yhtään mitään.

Toinen asia, joka minua suututtaa, on Matti Vanhanen. Vanhanen sanoi radion haastattelussa, että osa-aikatyötä ei pidä pelätä, päinvastoin, sillä menetelmällä on luotu tuhansia uusia työpaikkoja.
On luotu, on. Mutta haluaisinpa kysyä Vanhaselta itseltään, onko hän joutunut koskaan tulemaan toimeen palkalla, joka osa-aikatyöstä maksetaan. Viisi-kuusi tuntia päivässä esim. kaupan alalla ei kovin paljon rahapussissa paina. Monikin näistä työpaikoista on pelkkää tilastojen kaunistelua, elääkseen ja tullakseen toimeen ihmiset joutuvat sitten hakemaan kaikki mahdolliset yhteiskunnan tuet.

Vieläkin suututtaa. Jossain yhteydessä kysyttiin televisiossa Keskustan naispuoliselta kansanedustajaehdokkaalta, onko hän sitä mieltä, että lapsilistä pitäisi porrastaa tulojen mukaan. "Ei,"sanoi nainen, "Suomessa on demokratia ja tasapuolisuuden vuoksi kaikille on maksettava samansuuruinen lapsilisä."
Paskat, sanon minä. Meillä on kaikki muutkin tuet suhteutettu ansioihin, asumistuet, sairauspäivärahat, työttömyyskorvaus, jne. Me emme ole tasavertaisia muiden kuin lapsilisien suhteen.
Minä olen sitä mieltä, että lapsilisät tulisi porrastaa tulojen mukaan, kuten muidenkin tukien kohdalla on. Ja rikkailta pois kokonaan. On älytöntä, että optiomiljonäärit saavat samansuuruista lapsilisää kuin huonotuloiset lapsiperheet.
Asiat sopisi tasapäistää jollain muulla alueella.

Johan helpotti!

44

2228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mamma Mia

      ihan oikeassa olet!

    • Vielä sitten

      ihmetellään, mihin verorahat hupenevat!

      Koskaan ennen ei Suomessa ole ollut niin epäoikeudenmukaista valtiovallan touhut,

      kuin sossupressojen ja kansanäänestysten aikaan!

      Valitsijamiesvaalit takaisin pressan valintaan!

      • Mummi minäkin

        Tutustu mitä kuuluu presidentin valtaoikeuksiin.
        Olet näköjään aivan pimennossa.
        Keskustaa en minä koskaan äänestä, koska heidän poliittisiin päämääröihinsä en luota ollenkaan


      • Mummi minäkin kirjoitti:

        Tutustu mitä kuuluu presidentin valtaoikeuksiin.
        Olet näköjään aivan pimennossa.
        Keskustaa en minä koskaan äänestä, koska heidän poliittisiin päämääröihinsä en luota ollenkaan

        puolue viimeaikoina ja siitä tehdään johtopäätökset.Toni Halme on Suomalaisen ihmisen typeryyden näyte.Kansa se on syyllinen joka valitsee sellaisen ja ansaitsee sellaisen.


      • suivaantunut
        pääsky kirjoitti:

        puolue viimeaikoina ja siitä tehdään johtopäätökset.Toni Halme on Suomalaisen ihmisen typeryyden näyte.Kansa se on syyllinen joka valitsee sellaisen ja ansaitsee sellaisen.

        äänestivät, älkööt valittako ainakaan pienestä eläkkeestään tai sos.turvasta, joutaisivat maksaa Halmeen eläkkeen.

        Pieni pisarahan se on noissa menoissa, mutta kaikkihan me joudumme osallistumaan tuollaisten huijareiden elatukseen.


      • OliviaKoo
        pääsky kirjoitti:

        puolue viimeaikoina ja siitä tehdään johtopäätökset.Toni Halme on Suomalaisen ihmisen typeryyden näyte.Kansa se on syyllinen joka valitsee sellaisen ja ansaitsee sellaisen.

        nk "hallitsevalla puolueella" ja Tony Halmeen eläkkeellä on keskenään tekemistä? Mitä johtopäätöksiä on tehtävä?
        Kerro, jos itsekään ymmärrät, mitä kirjoitat.

        Olen samaa mieltä siinä, että he, jotka äänestivät Halmetta, ovat ansionsa mukaan saaneet.
        Ensimmäinen lauseesi oli silkkaa roskaa. Se ei edes liittynyt millään tavalla kyseiseen asiaan.


    • teet mitä teet

      Mutta köyhyydessä piilee onni.
      Oletko nähnyt muuten Vanhasen "vaalikirjaa"?

    • ottaa vaaliteemakseen

      sen, että lapsilisät porrastettaisiin just niin kuten Olivia Koo ehdottaa? Häntä minä oitis äänestäisin.

      Jo kauan sitten kun omat lapseni olivat pieniä, olin tätä samaa mieltä, vaikka tulovertailussa olisimme jääneet ehkä kokonaan ilman lapsilisiä. Paskapuhetta se, että valtion on lapsilisiä maksaessaan kohdeltava lapsia tasavertaisesti! Tuo kulunut, kestämätön fraasi tulisi jo muuttaa kuulumaan: Porrastamalla lapsilisät tuloerojen ja varallisuuden mukaan VALTION TULISI EDESAUTTAA TASA-ARVOA.

      Missä sinä lasten tasa-arvon kannattaja luuraat? Vai onko teitä ylipäätään missään? Hä? Onhan näistäkin joskus joku inissyt, mutta heti kai on kommunistiksi menty haukkumaan. Että siinä taas joku katkera rahvassielu on herrojen penskoja kadehtimassa.

      Siinäpä läpi elämääni ihmetyttänyt epäkohta, uikun uikun byääh.

    • Halme oli valmis

      eläkkeelle jo ennen edustajuutta. Sehän on täys sekopää !! Kyllä on ansaittu eläke pojalla !

      • Suivaantunut

        Tyhjän panttina istunut eduskunnassa muutaman päivän. Hah, hah, haa.


      • Lipposen kaveri
        Suivaantunut kirjoitti:

        Tyhjän panttina istunut eduskunnassa muutaman päivän. Hah, hah, haa.

        Lipponenhan tunsi hyvin sympatiaa Halmetta kohtaan, antoi aina auliisti puheenvuoroja Halmeelle.
        Täällä typeryys kukoistaa ja huomaa, että kansa on syvässä unessa ja toistaa median jaarituksia?
        SDP:hän on johtanut tätä maata iät ajat SAK:n johdolla, he on päättäneet kelle mitäkin etuuksia annetaan. Meno jatkuu tulevaisuudessakin, kun todellisuudelta silmänsä ummistavat äänestävä jatkoon samat päättäjät...


      • Kuinka kauan

        Kuinka kauan luulette Halmeen muuten nauttivan tästä eläkkeestään?Oma veikkaukseni on,ei kovinkaan kauan.


    • 40 vuotta jatkuvasti töissä

      Kansanedustaja (Halme) saa hyvän eläkkeen tyhjästä. Koulutettu ammatti-ihminen omalta alaltaan saa 40 vuoden työrupeamalla kertyy eläkettä hieman yli köyhyysrajan ja siitä palkkatuloa suurempi verotus. Niin kansanedustajat hoitavat rahaa vain omaan pussiinsa!

      • Huithapelit kansanedustajat

        Ensi töikseen uusi eduskunta hyväksyy yksimielisesti(korkeintaan PS vastustaa) omien etuisuuksien noston kolmen henkilön ryhmän esityksestä.
        Sen jälkeen 5-10 edustajaa päättää kuinka pitää äänestää?
        Harvoin edes 5-10 edustajan ryhmä tajuaa mitä he päättää ja mitä lakeja he hyväksyttää.
        Olen monesti kysynyt tavattuani päättäjiä lain astuttua juuri voimaan, he väittää, ettei he missään tapauksessa ole moista lakia hyväksyneet??
        Kysymykseni on mennyt SDP:n Keskustan, ja vihreiden johdolle. Kokoomus ei halunnut vastata.


    • päälle sitä mitä demarit ovat olleet tekemässä.Tämä on puhdasta vaaliropakantaa.Vaikka minulle on yksi sama kuka hallitsee mutta pysytään tosiasioissa.

      • OliviaKoo

        Keskustan päälle? Minä kerroin tosiasioita, jotka olen itse kuullut ja nähnyt. Se, mitä kirjoitan, ei ole politiikkaa, vaan elävää elämää.
        En harrasta propagandaa.
        Toivoisin sinun itse ensin sisäistävän viestin sanoman ennenkuin vastaat. Sain vaikutelman, että et edes ymmärtänyt koko asiaa.

        Minulle sopii, että olet eri mieltä, mutta toivoisin, että puhuisimme samasta asiasta. Sinä puhut asian vierestä.


      • OliviaKoo

        miten sait demarit liittymään minun kirjoitukseeni? Siis, mitä he ovat tehneet ja mitkä ovat näiden tekojen seuraukset?


      • demareista
        OliviaKoo kirjoitti:

        miten sait demarit liittymään minun kirjoitukseeni? Siis, mitä he ovat tehneet ja mitkä ovat näiden tekojen seuraukset?

        Demarithan johtaa maata SAK:n tuella, vai onko se nyt, että SAK johtaa maata demarien tuella.
        Porvarihallituksen tultua pelastamaan maata demarien jäljiltä, niin SAK uhkasi yleislakolla, ellei hallitus tee, niin kuin he haluaa...
        Eihä demarit edes työllistä oikeasti ketään, muuta kuin verovaroilla? Oikeat työllistäjät eivät saa osallistua omista asioista päättämiseenkään. Oikea työllisyyden parantaminen ei ole SAK:n eikä demarien mieleen, koska menisi hyvä vaalivaltti, kun nyt voi luvata puolittaa työttömyys, jos työttömiä olisi vain 10 000.


      • uskaltautuu
        demareista kirjoitti:

        Demarithan johtaa maata SAK:n tuella, vai onko se nyt, että SAK johtaa maata demarien tuella.
        Porvarihallituksen tultua pelastamaan maata demarien jäljiltä, niin SAK uhkasi yleislakolla, ellei hallitus tee, niin kuin he haluaa...
        Eihä demarit edes työllistä oikeasti ketään, muuta kuin verovaroilla? Oikeat työllistäjät eivät saa osallistua omista asioista päättämiseenkään. Oikea työllisyyden parantaminen ei ole SAK:n eikä demarien mieleen, koska menisi hyvä vaalivaltti, kun nyt voi luvata puolittaa työttömyys, jos työttömiä olisi vain 10 000.

        panemaan kapuloita rattaisiin tälle olivialle.Vaahtoaa niin mahdottomasti ja yhtä puoluetta ei hauku samanverran kun kepua.Hauku tasapuolisesti.


      • OliviaKoo kirjoitti:

        Keskustan päälle? Minä kerroin tosiasioita, jotka olen itse kuullut ja nähnyt. Se, mitä kirjoitan, ei ole politiikkaa, vaan elävää elämää.
        En harrasta propagandaa.
        Toivoisin sinun itse ensin sisäistävän viestin sanoman ennenkuin vastaat. Sain vaikutelman, että et edes ymmärtänyt koko asiaa.

        Minulle sopii, että olet eri mieltä, mutta toivoisin, että puhuisimme samasta asiasta. Sinä puhut asian vierestä.

        mieltä ja en lähde siitä sen enempää lässyttämään.Näyttää että uusia Halmeita on syntymässä.

        Parjaa toisia ja sanoo itse parantavan asian.Nörttien joukko äänestää heillä kun ei ole nyt ketään idolia.

        Oli siellä mies jo joka lupasi eläkkeille jotain että nuoret aikovat käydä sen taakse.Minä jarruttelin että samanlainen halme se on.

        Näyttää tlläkin riittävän halmeita.
        Kansaa on niin helppo suitsuttaa omilla ainoilla oikeilla tiedoilla.

        Minä aina kaihdan vaahtoajia.


      • OliviaKoo
        pääsky kirjoitti:

        mieltä ja en lähde siitä sen enempää lässyttämään.Näyttää että uusia Halmeita on syntymässä.

        Parjaa toisia ja sanoo itse parantavan asian.Nörttien joukko äänestää heillä kun ei ole nyt ketään idolia.

        Oli siellä mies jo joka lupasi eläkkeille jotain että nuoret aikovat käydä sen taakse.Minä jarruttelin että samanlainen halme se on.

        Näyttää tlläkin riittävän halmeita.
        Kansaa on niin helppo suitsuttaa omilla ainoilla oikeilla tiedoilla.

        Minä aina kaihdan vaahtoajia.

        en anna mitään arvoa perustelemattomille väitteille. Olen ennenkin huomannut, että kun joku huomaa olevansa väärässä, alkaakin keskustelun jatko olemaan yht´äkkiä "lässyttämistä".

        "Omat ainoat oikeat tiedot?" Vähän outo ilmaus.


      • kulman kundi
        pääsky kirjoitti:

        mieltä ja en lähde siitä sen enempää lässyttämään.Näyttää että uusia Halmeita on syntymässä.

        Parjaa toisia ja sanoo itse parantavan asian.Nörttien joukko äänestää heillä kun ei ole nyt ketään idolia.

        Oli siellä mies jo joka lupasi eläkkeille jotain että nuoret aikovat käydä sen taakse.Minä jarruttelin että samanlainen halme se on.

        Näyttää tlläkin riittävän halmeita.
        Kansaa on niin helppo suitsuttaa omilla ainoilla oikeilla tiedoilla.

        Minä aina kaihdan vaahtoajia.

        lähteä olivia koota mollaamaan hänen kerrottuaan omakohtaisista kokemuksistaan ja tuntemuksistaan. Eivät siis mitään mutu-tuntumaa, vaan tosiasioihin perustuvaa suuttumuksen tunnetta.
        Sujuvasanainen kirjoittaja ja tuntuu naisella olevan älliäkin päässään enemmän kuin täällä muutamilla yhteensä.

        Laita vain lisää hyviä avauksia ja kuten joku sanoi, tuuletuksia.


      • Olisi Halmeen linjoilla
        pääsky kirjoitti:

        mieltä ja en lähde siitä sen enempää lässyttämään.Näyttää että uusia Halmeita on syntymässä.

        Parjaa toisia ja sanoo itse parantavan asian.Nörttien joukko äänestää heillä kun ei ole nyt ketään idolia.

        Oli siellä mies jo joka lupasi eläkkeille jotain että nuoret aikovat käydä sen taakse.Minä jarruttelin että samanlainen halme se on.

        Näyttää tlläkin riittävän halmeita.
        Kansaa on niin helppo suitsuttaa omilla ainoilla oikeilla tiedoilla.

        Minä aina kaihdan vaahtoajia.

        Demarien johto lupaa kaikkea mahdollista yhteen ääneen, vaikka heillä olisi ollut aikaa ja valtaa tehdä ne jo aikoja päiviä.
        Siinä ne eläkeläis mummot ja ukot uskoo taas kerran, vaikka vaalien jälkeen pannaan rahat paljon herkemmin Venäjän paskanpuhdistamoihin ja tulliasemien rakentamiseen.
        Nyt tarjotaan rahvaalle rokkaa vaikka itse elelevät kunnon lihapatojen äärellä.
        Onhan asiantuntijat väittäneet, että demarit monesti on puskeneet kokoomuksesta ohi oikealta.


    • olivia!!!

      Kerrankin joku uskalsi kirjoittaa asioista ja henkilöistä oikeilla nimillä. Olen myös ollut osa-aikatyössä, enkä olisi toimeen tullut, jollen olisi saanut leskeneläkettä.

    • OliviaKoo

      Älkää missään nimessä äänestäkö sellaista puoluetta, joka ajaa elintarvikkeiden arvonlisäveron alennusta. Eläkkeet on sidottu elinkustannusindeksiin prosentuaalisesti korkeammin kuin palkankorotuksiin ja jos elintarvikkeiden arvonlisäveroa alennetaan, on sillä suora vaikutus eläkkeisiin. Alentavasti.

      Sama juttu kuin silloin, kun alkoholin verotusta alennettiin. Se alennus meni elinkustannusindeksin kautta suoraan eläkkeisiin ja mitä tapahtui? Eläkkeet nousivat vain minimaalisesti, olivathan elinkustannukset alentuneet. Tässä tapauksessa se elinkustannus sattui vain olemaan alkoholi.

      • Atolfia

        Arvonlisäveron alentaminen ei todellakaan hyödytä meitä eläkeläisiä.
        Verojen alennus muuten kyllä auttaisi taloutta, sehän on jo nähty.


      • Säikähtänyt

        Onko se noin??? Taitaa olla. Niin että tehtiin niin tai näin, eläkeläinen kärsii aina nahoissaan.

        Missäs se on, se mun kirves....


      • eläkemummo

        Vaikutus nähtiin jo kampaamo maksujen ALV alennuksissa. Mikä oli lopputulos, ei mikään. Harva kampaamo laski maksujaan, ei ainakaan omassa kotikaupungissa ole alennettuja hintoja juuri näkynyt. Samoin käy jos ruoan ALV :ia lasketaan. Alennukset kohdistuvat varmaan ns. ruokakorin sisältöön siitähän se hintavertailu tehdään, eikä todellisesta elämästä. Eläkkeet sen sijan laskevat.
        Tämä on varmaan yksi tapa rahoittaa kepun ajaman alkoholiveron korotusta, niin että se ei vaikuta eläkkeisiin, mitä alkoholiveron 10% korotus muuten tekisi.
        Kansanedustajat ajavat omia etujaan, ei kansan. Tavallisen tallaajan eläkkeitä yhteen sovitetaan joka käänteessä, kansanedustajien ei.
        Suuri osa kansanedustajia on niitä poliittisenjärjestelmän hautomon tuotteita, eivät ole eläneet tavallisen ihmisen elämää, saati sitten pienituloisen. Aina on ollut saavutetut edut, hyvät veljet ja mahtava eläketurvakin edessä.


      • OliviaKoo ek
        eläkemummo kirjoitti:

        Vaikutus nähtiin jo kampaamo maksujen ALV alennuksissa. Mikä oli lopputulos, ei mikään. Harva kampaamo laski maksujaan, ei ainakaan omassa kotikaupungissa ole alennettuja hintoja juuri näkynyt. Samoin käy jos ruoan ALV :ia lasketaan. Alennukset kohdistuvat varmaan ns. ruokakorin sisältöön siitähän se hintavertailu tehdään, eikä todellisesta elämästä. Eläkkeet sen sijan laskevat.
        Tämä on varmaan yksi tapa rahoittaa kepun ajaman alkoholiveron korotusta, niin että se ei vaikuta eläkkeisiin, mitä alkoholiveron 10% korotus muuten tekisi.
        Kansanedustajat ajavat omia etujaan, ei kansan. Tavallisen tallaajan eläkkeitä yhteen sovitetaan joka käänteessä, kansanedustajien ei.
        Suuri osa kansanedustajia on niitä poliittisenjärjestelmän hautomon tuotteita, eivät ole eläneet tavallisen ihmisen elämää, saati sitten pienituloisen. Aina on ollut saavutetut edut, hyvät veljet ja mahtava eläketurvakin edessä.

        Olet aivan oikeassa. Keskusta yrittää kompensoida alkoholiveron korotusta alentamalla ruuan alv:a, näin korotus ei vaikuttaisi eläkkeisiin. Ja kyllähän juttu niin on, että vaikka ruuan alv:a laskettaisiinkin, hyöty jäisi kaupan väliportaisiin, ei kuluttajalle. Aivan samoin, kuin kerroit, kävi veron laskun suhteen partureissa ja kampaamoissa. Kuka hyötyi? Ei ainakaan asiakas.
        Kiitos napakasta kannanotostasi, asiaa joka sana.


      • Niin vaaditaan
        Atolfia kirjoitti:

        Arvonlisäveron alentaminen ei todellakaan hyödytä meitä eläkeläisiä.
        Verojen alennus muuten kyllä auttaisi taloutta, sehän on jo nähty.

        Vaaditaan ALV:N nostoa sitten sataan prosentiin??
        Taitaa olla saman puolueen ihmisiä, kuin se, joka itä-Suomen vaalitilaisuudessa muutama päivä sitten kertoi, että sahojen siirto Venäjälle on etu suomalaisille sahatyötekijöille.

        Voisi nämä viisaat valistaa meitä siinäkin, mitä etua on siirtää työpaikat jopa valtion tuella pois täältä ja siitä olisi demariehdokkaan mukaan vain etua työttömäksi jäävälle?


      • Lisää
        OliviaKoo ek kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa. Keskusta yrittää kompensoida alkoholiveron korotusta alentamalla ruuan alv:a, näin korotus ei vaikuttaisi eläkkeisiin. Ja kyllähän juttu niin on, että vaikka ruuan alv:a laskettaisiinkin, hyöty jäisi kaupan väliportaisiin, ei kuluttajalle. Aivan samoin, kuin kerroit, kävi veron laskun suhteen partureissa ja kampaamoissa. Kuka hyötyi? Ei ainakaan asiakas.
        Kiitos napakasta kannanotostasi, asiaa joka sana.

        Kyllä minua auttaisi ruuan arvonlisäveron alennus paremmin, kuin viinan veron korotus?
        Pitäisi olla kuin Amerikassa, että ensin näkyisi kuitissa summa ja sitten isolla ALV.
        Voittehan pyytää aina kuitin, siitähän näkyy, sekä että.
        Mummot on hurjina, että verot pitää pitää korkeana, mutta tavaran hintaa ei saa alentaa:))


      • PellePeloton
        Lisää kirjoitti:

        Kyllä minua auttaisi ruuan arvonlisäveron alennus paremmin, kuin viinan veron korotus?
        Pitäisi olla kuin Amerikassa, että ensin näkyisi kuitissa summa ja sitten isolla ALV.
        Voittehan pyytää aina kuitin, siitähän näkyy, sekä että.
        Mummot on hurjina, että verot pitää pitää korkeana, mutta tavaran hintaa ei saa alentaa:))

        Onpas tosi kiva, kun on pitkäst'aikaa kunnollinen, raikas poliittinen väittely!
        Ikäihmisetkö muka eivät ole aktiivisia? Saatais vain nuoriin tämä sama into.

        Ja tavarasta puheenollen: mielestäni se on aina hintansa väärtti, veroineen tai ilman. :))


      • Kampaaja
        eläkemummo kirjoitti:

        Vaikutus nähtiin jo kampaamo maksujen ALV alennuksissa. Mikä oli lopputulos, ei mikään. Harva kampaamo laski maksujaan, ei ainakaan omassa kotikaupungissa ole alennettuja hintoja juuri näkynyt. Samoin käy jos ruoan ALV :ia lasketaan. Alennukset kohdistuvat varmaan ns. ruokakorin sisältöön siitähän se hintavertailu tehdään, eikä todellisesta elämästä. Eläkkeet sen sijan laskevat.
        Tämä on varmaan yksi tapa rahoittaa kepun ajaman alkoholiveron korotusta, niin että se ei vaikuta eläkkeisiin, mitä alkoholiveron 10% korotus muuten tekisi.
        Kansanedustajat ajavat omia etujaan, ei kansan. Tavallisen tallaajan eläkkeitä yhteen sovitetaan joka käänteessä, kansanedustajien ei.
        Suuri osa kansanedustajia on niitä poliittisenjärjestelmän hautomon tuotteita, eivät ole eläneet tavallisen ihmisen elämää, saati sitten pienituloisen. Aina on ollut saavutetut edut, hyvät veljet ja mahtava eläketurvakin edessä.

        Minä en nostanut hintoja paljoakaan, silloin kun alv. tuli, maksoin sen omasta pussistani. Pitäisikö minun nyt laskea hintojani ja pienentää taas oman pikkuyritykseni tuottoa?

        Ruuan hinnanlaskusta taas luulisin olevan hyötyä, vaikka palkat ja eläkkeet pysyisivätkin samoina.


      • Kirjoitit oikeasta asiasta
        Kampaaja kirjoitti:

        Minä en nostanut hintoja paljoakaan, silloin kun alv. tuli, maksoin sen omasta pussistani. Pitäisikö minun nyt laskea hintojani ja pienentää taas oman pikkuyritykseni tuottoa?

        Ruuan hinnanlaskusta taas luulisin olevan hyötyä, vaikka palkat ja eläkkeet pysyisivätkin samoina.

        Täällä moni tuntuu olevan enemmän tarpeessa indeksin lisäämästä eurosta, kuin ruuan hinnan alennuksesta.
        Ruuan hinnan alennus vaikka 10% tekee jo 10€ satasen laskusta, onhan se toista, kuin 2€/kk lisää indeksi korotusta.
        En tajua, kuinka suuremmat verot edistää tekevän toimeentuloa, tai eläkeläisenkään.
        Mieluummin rillutteluvero, kun lennetään maailman ääriin verottomalla polttoaineella ja se kaikki on pois Suomen kulutuksesta??


      • Klaara K.
        eläkemummo kirjoitti:

        Vaikutus nähtiin jo kampaamo maksujen ALV alennuksissa. Mikä oli lopputulos, ei mikään. Harva kampaamo laski maksujaan, ei ainakaan omassa kotikaupungissa ole alennettuja hintoja juuri näkynyt. Samoin käy jos ruoan ALV :ia lasketaan. Alennukset kohdistuvat varmaan ns. ruokakorin sisältöön siitähän se hintavertailu tehdään, eikä todellisesta elämästä. Eläkkeet sen sijan laskevat.
        Tämä on varmaan yksi tapa rahoittaa kepun ajaman alkoholiveron korotusta, niin että se ei vaikuta eläkkeisiin, mitä alkoholiveron 10% korotus muuten tekisi.
        Kansanedustajat ajavat omia etujaan, ei kansan. Tavallisen tallaajan eläkkeitä yhteen sovitetaan joka käänteessä, kansanedustajien ei.
        Suuri osa kansanedustajia on niitä poliittisenjärjestelmän hautomon tuotteita, eivät ole eläneet tavallisen ihmisen elämää, saati sitten pienituloisen. Aina on ollut saavutetut edut, hyvät veljet ja mahtava eläketurvakin edessä.

        Olivian ja eläkemummon kanssa!


    • OliviaKoo

      Jos Paavo Lipponen olisi sanonut sen, mitä Matti Vanhanen sanoi, olisin suuttunut Paavo Lipposelle. Tai jos Jyrki Katainen olisi sanonut...tai Tarja Cronberg...tai kuka tahansa, olisin silti suuttunut.
      ja jos joku demarien kansanedustajaehdokas olisi vastannut haastattelijan kysymykseen kuten keskustalainen, olisin suuttunut. Tai kokoomuslainen...tai vihreä...tai vasemmistoliittolainen...jne.

      Turha tehdä yksinkertaisesta asiasta monimutkaista, kuten täällä nyt yritetään.
      Kannattaa vältellä hurjistumista, ettei verenpaine pääse nousemaan.
      Vaalikuumetta, sanoisin.

      • Tarpeellinen

        tuuletus!

        Pitäisi ajatella omilla aivoillaan, vaikka eläkkeellä onkin. Sitä ei moni silti tee, vaan äänestää aina samaa puoluetta kuin noiduttuna.

        :D


      • Sitä sun tätä

        "Nahkurin orsilla tavataan", niinkuin suuresti ihailemasi Paavo parka, olisin suivaantunut Vanhasellekin. Tai jos olisi luvannut elintarvikeviraston Suomeen aivan varmana tietona, niinkuin Paavo ennen edellisiä vaaleja(joka osoittautui valheeksi)olisin ollut matille hyvin hyvin vihainen.
        Tai jos se mattikin olisi luvannut Bushille koalitio etuja ja yhteistyötä, oisin ollut kimpaantunut.
        Kukaan mediassa ei ota Paavon tekemisiä ja etenkin tekemättäjättämisiä puheeksi(eivät kuulemma uskalla), kun se sulki medialta koko eduskunnankin(eikös ne pohjois-Koreassakin tee samoin), ettäs siitäs saitte:))


      • OliviaKoo ek
        Sitä sun tätä kirjoitti:

        "Nahkurin orsilla tavataan", niinkuin suuresti ihailemasi Paavo parka, olisin suivaantunut Vanhasellekin. Tai jos olisi luvannut elintarvikeviraston Suomeen aivan varmana tietona, niinkuin Paavo ennen edellisiä vaaleja(joka osoittautui valheeksi)olisin ollut matille hyvin hyvin vihainen.
        Tai jos se mattikin olisi luvannut Bushille koalitio etuja ja yhteistyötä, oisin ollut kimpaantunut.
        Kukaan mediassa ei ota Paavon tekemisiä ja etenkin tekemättäjättämisiä puheeksi(eivät kuulemma uskalla), kun se sulki medialta koko eduskunnankin(eikös ne pohjois-Koreassakin tee samoin), ettäs siitäs saitte:))

        Oletko hyvä ja konkretisoit, missä ja milloin minä olen "suuresti ihaillut" Lipposta. Siitä asiasta sinä et tiedä yhtään mitään.

        Kuten sanottu, osa viestistäni nyt vain sattui henkilöitymään Vanhaseen.


    • isoäiti*

      Halmehan ei ole itse eläke-etujaan järjestänyt
      eli syylliset ovat muualla.
      Hyvin ovat asiansa hoitaneet, nämä kansanedustajat meinaan.

      Minä vähentäisin nuppilukua siellä Arkadianmäellä,
      sillä uskon, että vähemmälläkin porukalla Suomen asiat tulisivat hoidettua.
      Tätä asiaakaan ei taatusti yksikään kansanedustaja tue.

      • lakkautettava

        ja 150 pois kansanedustajista, niin johan syntyy hulppea vuotuinen säästö, vähintäänkin kymmeniä miljoonia euroja. Presidentin ja kansanedustajien avustajakaartikin on melkoinen rahasyöppö.

        Eikä kukaan havaitse vähäisintäkään haittaa syntyvän, vain pelkkää plussaa.


      • OliviaKoo ek

        Tiedän kyllä, että syylliset löytyvät muualta, mutta ei se estänyt minua suuttumasta. Enkä minä tietenkään henkilökohtaisesti Halmeelle suuttunut, vaan systeemille, joka tämän sallii.


      • lakkautettava kirjoitti:

        ja 150 pois kansanedustajista, niin johan syntyy hulppea vuotuinen säästö, vähintäänkin kymmeniä miljoonia euroja. Presidentin ja kansanedustajien avustajakaartikin on melkoinen rahasyöppö.

        Eikä kukaan havaitse vähäisintäkään haittaa syntyvän, vain pelkkää plussaa.

        Se lukumäärä tuntuisi hyvältä. EU hoitaa tällä hetkellä lainsäädännön ja tuo 50 riittää hyvin kansanedustajien etujen korottamiseen!

        Oletteko lukeneet mitä Isokallio pakinoi tänään pätkätöistä ja sossun rankaisulinjasta.

        http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/200702045699988_ko.shtml
        siihen voisi jopa yhtyä!


      • Zirkonia
        OliviaKoo ek kirjoitti:

        Tiedän kyllä, että syylliset löytyvät muualta, mutta ei se estänyt minua suuttumasta. Enkä minä tietenkään henkilökohtaisesti Halmeelle suuttunut, vaan systeemille, joka tämän sallii.

        Kyllähän se kuulostaisi oikeudenmukaiselta tuo, että lapsilisät suurituloisilta kokonaan pois.
        Mutta kun tarkemmin ajattelee, että tuo suurituloinen ylläpitää omalta osaltaan koko järjestelmää yllä, maksamalla suurista tuloistaan vaikkapa 80-90% veroja, niin tulee kyllä mieleen, että eikö hänellekin sitten kuulu samat yhteiskunnan edut kuin muillekin?
        Esim HUS:n toimitusjohtajahan esitti eräänä ratkaisuna terveydenhuollon maksukriisiin sellaista, että sairaalamaksut porrastettaisiin tulojen mukaan.
        Onko siis näin, että suurituloisille pitäisi suoda vain veronmaksuetu, eikä muita etuja?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe