Pennut/kollia etsin

Jebuzca

Olen miettinyt että teetäisin pennut tuolla omalla kisullani... kissa on aika pieni siis hentoinen ja pitkä joten mikää iso uros ei sovi... suunnittelu asteellahan tää on ja tarkoitus olisi pitää yksi pentu...

Oletteko te miettineet oman kissan astutusta ja jos olette niin mikä/minkä näköinen olisi unelma kolli?

6

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienellä

      naaraalla, siihen juutuin, kun luin viestiäsi. Eli, jos välttämättä haluat teettää pienellä naaraallasi pennut, niin toki hae siitokseen isoa kollia! Miksi teettää pienijä pentuja lisää, koska todennäköisesti kaikki pennut ovat taas "alimittaisia".

      Kannattaa miettiä tarkasti, mitä tekee, varmaan viet kissasi Fel-Fiv testeihin, että ovat negatiiviset ja lisäksi pitää otattaa veriryhmämääritys naaraltasi ja tulevalta kollilta, koska et voi tietää muuten, kumpaa ryhmää ovat.

      Sinulle tulee ongelmia heti, jos naarasi on B-verta ja uros A-verta, mitä sitten teet?

      Rokotusasiat, madotus, napatyrättömyys naaraallasi pitää olla ok.

      Kasvattaminen ei ole niin yksioikoista, että nyt haluan teettää pennut systeemiin, siihen pitää olla tietty suunnitelma valmiina.

      En nyt tohkeissani osaa muuta sanoa, kalliiksi tulee, kun käyt kaiken tämän läpi, eli mieti vielä kerran.

      • Jebuzca

        Miksi nuo testit... onko sillä nyt sitten niin kamalan väliä jos pennut "alimittaisia"?

        Ei tietääkseni ole väliä mitä veriryhmää nuo katit ovat... spermallahan niitä kisuja tulee ei verellä...

        niin ja siksi pienehkö kolli ettei synnytys olisi niin hankalaa pienellä kissalla... ethän chihua astuta tanskan dogillakaan... eiköhän se ole ihan kätevää että nartun kanssa samahkon kokoinen uros ettei pennuista synnytyksessä mammutteja...

        Mutta siis mikä olisi teidän ihanne uros jos omanne astuttaisitte... vaikka leikattukkin oisi... saahan sitä haaveilla? Vai saako?


      • on väliä
        Jebuzca kirjoitti:

        Miksi nuo testit... onko sillä nyt sitten niin kamalan väliä jos pennut "alimittaisia"?

        Ei tietääkseni ole väliä mitä veriryhmää nuo katit ovat... spermallahan niitä kisuja tulee ei verellä...

        niin ja siksi pienehkö kolli ettei synnytys olisi niin hankalaa pienellä kissalla... ethän chihua astuta tanskan dogillakaan... eiköhän se ole ihan kätevää että nartun kanssa samahkon kokoinen uros ettei pennuista synnytyksessä mammutteja...

        Mutta siis mikä olisi teidän ihanne uros jos omanne astuttaisitte... vaikka leikattukkin oisi... saahan sitä haaveilla? Vai saako?

        jos oma kissasi on vaikka A-veriryhmää ja kolli B-veriryhmää niin sinulle tulee ongelma pentujen ruokinnan kanssa. Kun pennut mitkä ovat eri veriryhmää kuin emo eivät saa imeä emon maitoa, jos nyt oikein muistan niin ensimmäiseen 16 tuntiin vai olikohan se peräti vuorokauteen (tuo aika voi olla väärin). Pennut eivät kestä eri veriryhmäisen emon maitoa. Meillä itsellämme on siitoskolli ja meillä peruuntui yksi astutus eri veriryhmien takia. Liian suuri riski. Ja nuo Fiv-ja Felv- testit kannattaa ottaa ennen astutusta. Ettei vaan ole esim. kissa-aidsia.


      • on väliä kirjoitti:

        jos oma kissasi on vaikka A-veriryhmää ja kolli B-veriryhmää niin sinulle tulee ongelma pentujen ruokinnan kanssa. Kun pennut mitkä ovat eri veriryhmää kuin emo eivät saa imeä emon maitoa, jos nyt oikein muistan niin ensimmäiseen 16 tuntiin vai olikohan se peräti vuorokauteen (tuo aika voi olla väärin). Pennut eivät kestä eri veriryhmäisen emon maitoa. Meillä itsellämme on siitoskolli ja meillä peruuntui yksi astutus eri veriryhmien takia. Liian suuri riski. Ja nuo Fiv-ja Felv- testit kannattaa ottaa ennen astutusta. Ettei vaan ole esim. kissa-aidsia.

        Normaalit kissat saavat juoda siis villeinä jne... esim navettapentueet ja sellaiset eivät kyllä käy testaamassa veriryhmää enen kuin nusasevat vai tämäkö vain näillä rotukissoilla?


      • minusta
        Ibuli kirjoitti:

        Normaalit kissat saavat juoda siis villeinä jne... esim navettapentueet ja sellaiset eivät kyllä käy testaamassa veriryhmää enen kuin nusasevat vai tämäkö vain näillä rotukissoilla?

        vastuuntuntoinen ihminen joka suunnittelee pentuja ottaa nämä testit, ihan varmuuden vuoksi. Mutta se on kaikkien oma asia ottaako testit vai ei. Itse ottaisin jos pentuja teettäisin..


    • .....

      Joo tekeehän ne leikkaamattomat ulkokissat pentuja ja viläpä liian usein mutta niitä myös kuolee sen takia ja muutenkin ovat usein sairaita liiallisista pennuista, kyllä niitä pentueitakin usein kuolee ilman että kukaan välittää, usein juuri väärän veriryhmän takia, että sillee !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      53
      2526
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      904
    3. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      11
      875
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      866
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      71
      751
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      741
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      640
    8. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      68
      561
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      83
      556
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      555
    Aihe