MacBookPro laptop VS Pc-laptop. Teho?

Anssi_

Mites, onko mac ja pc-läppäreistä kokemuksia omaavia paikalla?

Tossa toi uusi MacBookPro 2.16 ghz, 2gb RAM Intel Core Duo prosessilla oleva kone olisi nyt tarjolla 2200 euroon. Toinen vaihtoehto ois sitten Tollanen samalla prosessorilla oleva Asuksen 2.0 Ghz PC, joka 150e halvempi. Muisti kummassakin sama.

Kysymys kuuluukin, pitääkö paikkaansa se kun usein kuulee, miten samat luvut omaava Mac on vaan tehokkaampi kuin vastaava PC... että vääntöä on silti ihan eri tavalla ja suorituskykyä kuin "vastaavassa" PC:ssä?

Itse lähinnä musiikin tekemistä varten konetta hommaamassa.

5

543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,.,.,.,

on aina otettava huomioon se teho, joka jää käyttöön pakollisten taustaohjelmien jälkeen. PC:ssä resursseja syö virus- ja muu haittaohjelmavalvonta. Lisäksi kone takkuilee aina joissakin rekisterivirheissä ja vaatii muutenkin säännöllistä siivoustyötä. Itselläni ei ole Macia, joten puolueellinen en ainakaan tästä syystä ole...

• ,.,.,.,

toki edellinen koskee enemmän Windowsia kuin PC:tä sinänsä, jossa voi pyöriä vaikkapa Linux.

• 1stMacFinn

Eikö saamasi vastaukset tyydytä vai miksi postaat joka osastolle tän saman kysymyksen?

MBP 2.16 on nopeampi kuin Asus 2.0. Eihän siinä ole mitään epäselvää.

Vai pitäiskö jonkun sanoa sulle, että Windows Applen koneessa on hitaampi kuin Windows Asuksen koneessa? Nopeus riippuu monesta tekijästä. Siksi lehtien testeissäkin eri koneet saavat eri tuloksia. Ne kun on toteutettu hieman eri tavoin.

Väite Macista tehokkaampana musiikintekovälineenä pätee. OS X softat musiikissa toimii paremmin ja nopeammin, sillä ne käyttävät suoraan käyttistason juttuja, jotka Windowsista puuttuvat.

• niin valinta on mac. (ihan ilman lisärahaakin mukana tulee mm garageband kun windowssin mukana tulee se media recorder :) on meinaan softissa eroja)
      macciin saat myös windowssin joko dual buuttina tai virtuaalikoneeseen(jos jotain laitteita jotka toimivat vain winku niin silloin dualbuuttina, mutta jos tarvitset vain jotain windows softaa pakosta niin silloin pärjäät virtuaalikoneella).
      En viitti alkaa tässä hehkuttamaan :)
      Koitan olla puolueeton vaikka vaikeeta se on...
      kokemuksia kun on kumpaisistakin (itsellä tosin macbook ja 4 pc läppäriä plus yli 20v kokemus alalta) ainoa mikä vois kilpailla tän osx kanssa ois duunattu linukkakone, mutta uskoisin että musa hommissa tulis ns. takkiin....ja työtä vaatii..
      nämä kun toimii outofbox...ja ammattitason softia löytyy niin leffa musa kuin photo hommiin...
      onkos toi malli mitä sulle tarjotaan core2 duo vaiko core duo...core 2 duo on 15% nopeempi noin keskimäärin...
      katoppa http://www.apple.com/getamac/ads
      etenkin tuo better results :)

• R.I.P. Steve Jobs

Itekkin suosittelen Mac:ia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      98
      3752
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      34
      3234
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      60
      3199
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      62
      2993
    5. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      68
      2874
    6. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      67
      2809
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2514
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2321
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2162
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2158
    Aihe