siis teoriassa, tietenkin. Eli jos olisi ihan pakko valita sen nykyisen nöpönenän/nöpönenien tilalle toinen mielirotu, niin mikä se olisi? Mitä rotua et ottaisi mielelläsi?
Itse en oikein osaa ajatella, mut jos olis pakko, niin ehkä dobberi tai labradorin noutsku..
nyt meni rotu vaihtoon!
18
1576
Vastaukset
- Peruskoira
Kaikki koiran näköiset,sanotaan nyt vaikka peruskoirat käy. En ottaisi mitään näistä äärimmäisyyksiin jalostetuista rassukoista. En kehtaisi ulkona näyttäytyä muuta kuin kunnon koiran kanssa. Hyviä vaihtoehtoja minulle= useimmat vielä alkuperäiseen työhönsä kykenevät käyttökoirat. Lelukoirat ei käy minulle, vaikkei minulla mitään itse niitä koiria vastaan olekaan. Mutten halua tukea niiden "jalostustakaan".
- Sisu-haukku
lelukoira =D Mulle tärkeää on että on lapsirakas ja että sen kanssa saa myös toimia, vaikka voihan sitä nyt opettaa vaikka marsua jos haluaa mutta siiiis...
- Ri_ce
Eurasier, tiibetinmastiffi, saku, samojedi
ja näitä pitäisi todella harkita:
vinttikoirat, suomenajokoira, suomenpystykorva, toyvillakoira, papillon- Sisu-haukku
Sinulla =). Aina kun ollaan koirista miehen kanssa puhuttu niin saksanpamenkoira on ollut se minun vaihtoehto. Hän ehdottin rottista ja dobberia, mut en oikein lämmennyt. Isovanhemmmilla oli sakemanneja kun olin ihan pieni, vetivät pulkkaa =)) siitä on jäänyt ne ekat lämpimät muistot.
- Ri_ce
Sisu-haukku kirjoitti:
Sinulla =). Aina kun ollaan koirista miehen kanssa puhuttu niin saksanpamenkoira on ollut se minun vaihtoehto. Hän ehdottin rottista ja dobberia, mut en oikein lämmennyt. Isovanhemmmilla oli sakemanneja kun olin ihan pieni, vetivät pulkkaa =)) siitä on jäänyt ne ekat lämpimät muistot.
..siitä, että ehkä en ole vielä löytänyt sitä juuri minulle sopivaa rotua. Nykyinen on kyllä maailman paras ja ihanin koira, mutta enemmän tuon valloittavan luonteensa ansiosta.
Olen enemmän isojen rotujen ystävä, mutta iso koira olisi ollut liian iso minulle, silloin kun tämän nykyisen sain. Harraste koiran ennen kaikkea haluaisin ja tällä nykyisellä pikkumiehellä ei taida enää riittää potentiaalia ja terveyttä moiseen.
Hakuammuntaahan sopivan koirarodun löytäminen ei ole. Olen sitä mieltä, että loppupeleistä se on omistaja joka sen koiran luonteen viimekädessä muokkaa. Eli nykyiseen olen siis oikein tyytyväinen, mutta tämä on niin helppo yksilö, että kaipaisin tulevaisuudessa rodulta hieman enemmän haastetta.
Ainakin se olisi täysin vastakohta sitte tälle rakkaimmalle rodulleni isovillakoiralle, voisi olla vaikka joku karvaton, tai "pommi"...
- PoliceGirl82
Eilen tuli rodunvaihto hyvin ajankohtaiseksi kysymykseksi. Mietin, että jos en koiraa ammu, ammun itseni. Vajaa vartti yksin ja nahkasohvassa reikä. Ei vaikuta koira sairaalta, vaikka syövällä on uhkailtu ja leikkaushaava leuasta rintakehään, sama päätön riehuminen kahta pahempana.
Noh, dobberihan se tietenkin olisi, mutta olen kyllä alkanut vakavasti miettiä sitä lelukoiraa minäkin. vaihtaa niin seuraaja löytyisi sitten varmaan kääpiöpystäreitten suvusta,mittelspitz,kleinspitz,pomeranian tai keeshond.Pyreneittenmastiffin vaihtariksi ottaisin espanjanmastiffin =)
- anihca
on rotua tullut jo vaihdettua, eli aikoinaan sakemanneja ja nyt noita kääpiöpinsereitä. Sakemannista jouduin luopumaan oman sairauteni takia, en enää pysytnyt antamaan sakasanpaimenkoiralle niin paljoa liikuntaa ja treeniä, kuin mitä se tarvitsee.
Nyt jos pitäisi kääpiöpinseristä vaihtaa... Hmmm? Menipä vaikeaksi...Affenpinseri, griffoni, nää nyt on muutenkin jo ollut mielessä "kakkos koiraksi" - hatam
mistään syystä. Mä en vain pysty ajatteleen mitään muuta koiraa itselläni kuin ton sakun.
Mutta enkä sen kanssa ottaisin rottiksen.- tuo
meijän labukka uros saa itselleen aivot kasvatettua (siis rauhoittuu hieman) eli kasvaa "aikuiseksi" niin sitten haluan keeshondin... on niin ihania pörrösiä karvakasoja... :)
amerikanakitan tai rottweilerin ottaisin teoriassa tilalle:)
Sakemanniaen en ottaisi ikinä ja tämä on sitten minun mielipiteeni..- jo....
Sairaasta saksanpaimenkoirasta (joka kuoli syöpään ennenaikojaan) Hovawarttiin.. Tosi ihana koiruus!!!
Saksanpaimenkoira on minun suosikki mutta aika ei riittäisi koulutukseen. mutta jos tekisi niin...
rotu jota voisin ajatella olisi Toy-villakoira. Yokshiren-taikka silkkiterrieri olis myös harkinnan alaisina.
jos asuisin maalla niin sitten tulisi muitakin rotuja harkintaan. Akita esim. taikka ihan Suomen pystykorvakin.
rotuja mitä en ottaisi on kaikki taistelukoirat ja esim. dobbermanni koska mielestäni kokemukseni ei riittäisi koiraa kouluttamaan.
enkä ottaisi myöskään ajo-tai lintukoiria.dobberi on oleva varmaan aina se ykkösrotu :), mutta jos oikeen harkitsen tarkkaan niin suht samankokoisista kiehtoo holsku ja pienemmistä kääpiöpinseri! Ja hauskan tuntuisia ovat myös griffonit!
Vaikeeta tulis varmaan olemaan valinta! Boksereissakin on sitä jotain, mutta enköhän mä noissa "pööpermanneissa" tule pysymään vastedeskin :)
Ei tule ongelmia ainakaan "liian" helpolla pääsemisestä :) :) :)- solina
on ennenkin joten mitenkään outo ajatus se ei ole. Se meidän koira ennemminkin on löytänyt meille kuin että tietoisesti olisin hakenut jotain. Mutta vastaan että siinätapauksessa ottaisin jonkin collie-version. Karvattomia koiria en ottaisi.
- vaihtaa...
Voisin ottaa nöffin, mastiffin, tanskandoggin, dogo argentinon, amerikan bulldogin.. Voi noita ihanuuksia on niin paljon!
Mutta kyllä saisi olla todella hyvä syy että rupeaisin rotikkaa vaihtamaan toiseen rotuun. - jiikoo
vaikea valita. sakemannit on Niin Ihania, mutta jos pakko olis niin varmaan sit ottasin lapinporokoiran. labradorikin tosin on harkinnas mut vaan hetkeks aikaa..
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532325Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖271354Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut871106Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt551062Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me1741026Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.12941- 88914
- 68903
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22843Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10833