MHY:n sokeat ..

Hymy hyytyy

Ja rikkaat ihailijat,lukekaa tämän päivän Maaseudun Tulevaisuudesta (12.02)juttu hakekaupasta,myyjä jäi ostajalle velkaa 3 e/m3,että semmoista MHY:n valtakirjakauppaa.Minä olen itse myynyt vähät puuni jo 40 vuotta,vielä en ole maksamaan joutunut.

7

1719

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyseessä olla tämä Konsta Pylkkäsen välikäsi. Ilmaisia palveluita ei ole olemassa, vaikka kuinka toisin uskotellaan. MHY:n korjuupalvelu ei ole halvimmasta päästä, mutta toisten on turvauduttava siihen. Ainakun ns. välikäsi mukana kaupoissa, se ottaa osansa tuotosta. Myös minä hoitelen kauppani itse tai muutaman metsänomistajan kanssa yhdessä. Tiedän saavani parempaa hintaa, moneen muuhun puunmyyjään verrattuna. Hakekauppa vielä todella lapsenkengissä, mutta odotellaan aikaa parempaa.

• ...

• klikkailla
        ... kirjoitti:

http://epaper.maaseuduntulevaisuus.fi/products/MT-2007-02-12/index.htm sinänsä ajosta ei liene maksettu ainakaan ajokoneyrittäjälle tuota "yli 9€ motille" kyllä siinä välikäsi on vienyt omaan pussiin jotain, mutta kuinka paljon?

Metsänmyyjälle jäi lasku käteen

energiapuun kaupasta

Vantaalainen metsänomistaja Yrjö Vänttinen pettyi pahemman kerran energiapuun kaupassaan. Odotetun tulon sijasta hänelle jäi maksettavaksi liki 120 euroa leimikon hakkuutähteiden kuljetuksesta.

Hän haluaa tuoda kauppansa julki, jotta metsänomistajat osaisivat varoa samaan kuoppaan putoamista.

Vänttinen valtuutti metsänhoitoyhdistyksen myymään päätehakkuuleimikkonsa. Tukkien ja kuitupuiden myynti sujuikin hyvin. Hakkuutähteiden myyntiin energiaksi Vänttinen on tyytymätön. ”Rankojen myynnistä oli suullisesti puhe, mutta en minä ollut varautunut maksamaan omista rangoistani”.

Vänttinen sai hakkuutähteistä 6 euroa kiintokuutiometrille, ajo maksoi yli 9 euroa.

Hän sanoo maksavansa hakkuutähteiden ajopalkan metsänhoitoyhdistykselle, mutta ”en maksa 117 euroa siitä, että ostaja varastoi isot kasat risuja maalleni pariksi vuodeksi kuivumaan. Risujen alle tuhoutui taimikkoakin”, Vänttinen arvostelee.

Vänttisen mukaan häntä ei informoitu tarpeeksi energiapuun kaupasta ja korjuusta.

”En olisi ajattanut risuja metsästäni, jos olisin tiennyt, että hanke menee maksun puolelle. Kukaan ei informoinut minua etukäteen tästä”, hän arvostelee.

Hakkuutähteiden ajopalkka oli yhdistyksellä tiedossa jo 11. lokakuuta, puuni myytiin vasta 21. joulukuuta, aikaa informoida minua olisi kyllä ollut, Vänttinen sanoo.

Päätehakkuussa metsänomistaja ei saa valtiolta tukea energiapuuhun. Ostaja saa 1,7 euroa irtokuutiometriä kohti haketustukea.

---clip---

tyhminhän se yleensä maksaa, tällä kertaa ei koneyrittäjä vaan myyjä oli vuorossa. Vit**tas minuakin tuossa tilanteessa, hyvä kun aihe tuli yleiseen tietouteen, minä en anna valtakirjaa MHY:lle kaupantekoon.

• Puolueeton ajattelija
        klikkailla kirjoitti:

energiapuun kaupasta

Vantaalainen metsänomistaja Yrjö Vänttinen pettyi pahemman kerran energiapuun kaupassaan. Odotetun tulon sijasta hänelle jäi maksettavaksi liki 120 euroa leimikon hakkuutähteiden kuljetuksesta.

Hän haluaa tuoda kauppansa julki, jotta metsänomistajat osaisivat varoa samaan kuoppaan putoamista.

Vänttinen valtuutti metsänhoitoyhdistyksen myymään päätehakkuuleimikkonsa. Tukkien ja kuitupuiden myynti sujuikin hyvin. Hakkuutähteiden myyntiin energiaksi Vänttinen on tyytymätön. ”Rankojen myynnistä oli suullisesti puhe, mutta en minä ollut varautunut maksamaan omista rangoistani”.

Vänttinen sai hakkuutähteistä 6 euroa kiintokuutiometrille, ajo maksoi yli 9 euroa.

Hän sanoo maksavansa hakkuutähteiden ajopalkan metsänhoitoyhdistykselle, mutta ”en maksa 117 euroa siitä, että ostaja varastoi isot kasat risuja maalleni pariksi vuodeksi kuivumaan. Risujen alle tuhoutui taimikkoakin”, Vänttinen arvostelee.

Vänttisen mukaan häntä ei informoitu tarpeeksi energiapuun kaupasta ja korjuusta.

”En olisi ajattanut risuja metsästäni, jos olisin tiennyt, että hanke menee maksun puolelle. Kukaan ei informoinut minua etukäteen tästä”, hän arvostelee.

Hakkuutähteiden ajopalkka oli yhdistyksellä tiedossa jo 11. lokakuuta, puuni myytiin vasta 21. joulukuuta, aikaa informoida minua olisi kyllä ollut, Vänttinen sanoo.

Päätehakkuussa metsänomistaja ei saa valtiolta tukea energiapuuhun. Ostaja saa 1,7 euroa irtokuutiometriä kohti haketustukea.

---clip---

tyhminhän se yleensä maksaa, tällä kertaa ei koneyrittäjä vaan myyjä oli vuorossa. Vit**tas minuakin tuossa tilanteessa, hyvä kun aihe tuli yleiseen tietouteen, minä en anna valtakirjaa MHY:lle kaupantekoon.

Minulle kävi vähän samalla tavoin pari vuotta sitten. Tympäännyin maksamisesta lepikoihin ja muuhun roskapuuhun sen verran, että vietin viime syksynkin kokonaan metsässä ja löin alas suuremman puuston keskeltä rojupuuta. Toivon, että kaadetut puut kerkeävät lahota ennen päätehakkuutaja sitä seuraavaa uudistamista. Muuten ne pitänee kuljetuttaa pois haittaamasta uudistusta ja taas olen maksumiehenä.

Hieman hirvittää ja toisaalta hymyilyttää, kun kuulen kauhutarinoita energian tarpeesta ja energiapuun tulevaisuudesta.

• Aina lasku
        Puolueeton ajattelija kirjoitti:

Minulle kävi vähän samalla tavoin pari vuotta sitten. Tympäännyin maksamisesta lepikoihin ja muuhun roskapuuhun sen verran, että vietin viime syksynkin kokonaan metsässä ja löin alas suuremman puuston keskeltä rojupuuta. Toivon, että kaadetut puut kerkeävät lahota ennen päätehakkuutaja sitä seuraavaa uudistamista. Muuten ne pitänee kuljetuttaa pois haittaamasta uudistusta ja taas olen maksumiehenä.

Hieman hirvittää ja toisaalta hymyilyttää, kun kuulen kauhutarinoita energian tarpeesta ja energiapuun tulevaisuudesta.

Itse myös metsän omistajana kertoisin että eipä ole vielä oikeastaan ollut ilmaista käyntiä.MHY,ssä metsän hoito maksusta huolimatta,myös valtakirja kaupat ylihinnoiteltuja toimi henkilön työpanokseen nähden.

• voihan motti
        klikkailla kirjoitti:

energiapuun kaupasta

---clip---

hinta energiapuusta 6 euroa/kiinto ja ajo 9 euroa/kiinto aukon laitaan! Tulevaisuudessa puun hinta suhteessa ajotaksaan on vieläkin heikompi kunhan uudet ydinvoimalamme tuottavat halpaa sähköä verkkoon.

• kun kalikka kalahti

"MHY:n sokeat ja rikkaat ihailijat" on rankahkoa tekstiä.
      Aika monet lähettävät kirjeensä postissa, eivätkä vie niitä itse vastaanottajalle => käyttävät ja maksavat palvelusta, jos palvelun hinta/laatu on kohdallaan.
      MHY:n palvelu on samanlainen palvelu, jota metsänomistaja käyttää, jos tarvitsee ja kokee sen hinta/laatusuhteen oikeaksi. Se että myy puunsa itse, ei ole mikään erityinen ylvästelyn aihe, uskon että aika moni on tullut maksaneeksi oppirahoja muttei välitä paljon muistella niitä jälkikäteen.
      Tämä nimenomainen tapaus on tietysti pielessä mutta minä hoitaisin asiaan korjauksen suoraan ao. MHY:n johdon kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      207
      4516
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      99
      3267
    3. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      88
      1777
    4. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      13
      1387
    5. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      18
      1346
    6. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1213
    7. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      52
      1148
    8. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      249
      1144
    9. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      10
      1131
    10. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      55
      1059
    Aihe