Lastentarhanopettajan työ alle 2-vuotiaiden ryhmässä?

lto Päivi

Tervehdys!
Olen koulutukseltani sosionomi ja sain lastentarhanopettajan sijaisuuden päiväkodista alle 2- vuotiaiden ryhmästä. Työt aloitan kahden viikon kuluttua ja nyt kaipaisin pikaista preppauskurssia. Minkälaisia tehtäviä lastentarhanopettaja hoitaa ryhmässä? Kertokaa hyviä käytännön vinkkejä ohjatuista toimintatuokioista, musiikista, kuvataiteesta, liikunnasta yms. Minkälainen toiminta tukee mielestänne n. 1-2-vuotiaan lapsen kehitystä mahdollisimman kokonaisvaltaisesti perushoidon ohella? Kiitos etukäteen, vastauksenne on korvaamattomia.

T: Päivi =)

34

21117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lto alle 3-v. ryhmässä

      Hei!

      Itse toimin lto:na alle 3-v. ryhmässä. OMiin töihini kuuluu, toiminnan suunnittelu yhdessä lh:n kanssa. Olemme suunnitelleet yhdessä mitä teemme seuraavalla viikolla, se on sitten vetänyt kumpi on osannut kyseisen jutun. Esim. lh on tosi hyvä lauluissa ja loruissa joten ne on ollut enemmän hänen vastuullaan. Molemmat hoidamme perustoimintoja, vaipanvaihtoa, nukuttamista, ulkoilua yms. Kannattaa jutella lastenhoitajien kanssa ja miettiä miten teille parhaiten sopii tehdä asiat. Jos et mene uuteen vasta perustettuun ryhmään niin siellä todennäköisesti osaa joku sinulle neuvoa mitä sinun työtehtäviin kuuluu, esim. paperihommapuolella. Paljon aikaahan pienten ryhmässä menee juuri siihen perushoivaan. Hyviä juttuja on juuri laulut, leikit, lorupussit yms. Piirtämisestähän tykkäävät jo reilu yks vuotiaat, samoin repimisestä ja maalaamisesta.

      Tässä nyt jotain mitä itsellä juolahti mieleen... Onnea uuteen työhön.

      • lto päivi