Mortonki vaan kaikille!
Ja eikun suoraan asiaan...
Onnistuin tekemään taulukon joka tallentaa A1 solussa olevan nimen mukaan ja päivittää solussa A3 olevaa tilausnroa juoksevasti ylöspäin.
Nyt ongelma on sellainen, että kuinka saan samaan napin painallukseen (nappulan, jota painamalla työkirja tallentuu tilausnro muuttuu 1) lisättyä sellaisen ominaisuuden, että esim. solujen A2,A3 ja A4 tiedot päivittyvät Taul2:lle ja Taul1:ssä olevat tiedot tyhjentyvät samalla?
----A------------B-----------C
1 Nimi
2 pvm
3 tilausnro
4 tuotenro
VBA/Makro kyssäri
4
611
Vastaukset
- Exceliä opetteleva
Pieni lisäys vielä edelliseen. :)
Taul2:ssa olisi tarkoitus säilyttää siis pvm, tilausnro, tuotenro. Eli tietojen pitäisi siirtyä aina edellisten alle listauksena. kopioi tiedot Taul2
Range("A2:A4").Copy Range("Taul2!A65536").End(xlUp)
tyhjentää tiedot Taul1
Range("Taul1!A1:A4")=""- Exceliä opetteleva
Kiitoksia kovasti Kunde lyhyestä ja ytimekkäästä vastauksestasi!
Ohjeesi perusteella sain muokattua taulukon juuri sellaiseksi kuin olin suunnitellutkin.
On se helppoa kun sen osaa. :-)
Osaisiko Kunde tai joku muu suositella jotain nettisivustoa tai kirjallisuutta, jossa on VBA:sta enempikin juttua? Haluaisin oppia hyödyntämään exceliä sekä Accessia mahdollisimman monipuolisesti. - Teemunen32
Exceliä opetteleva kirjoitti:
Kiitoksia kovasti Kunde lyhyestä ja ytimekkäästä vastauksestasi!
Ohjeesi perusteella sain muokattua taulukon juuri sellaiseksi kuin olin suunnitellutkin.
On se helppoa kun sen osaa. :-)
Osaisiko Kunde tai joku muu suositella jotain nettisivustoa tai kirjallisuutta, jossa on VBA:sta enempikin juttua? Haluaisin oppia hyödyntämään exceliä sekä Accessia mahdollisimman monipuolisesti.VBA:n melko hyvät perusteet löytyvät
http://appro.mit.jyu.fi/doc/tiedonhallinta/vba/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt374471Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.522389Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö481442- 931288
Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.281237Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi381188Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä541149Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan118973Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161965- 60931