NTFS osioiden konvertointi linuksin formaattiin EXT3?

Tumpelo

Olen ajatellut luopua Windowssin käytöstä kokonaan, mutta minua mietityttää hirveä määrä dataa kovalevyilläni 4kpl n. 1Tb.
Onnistunko jotenkin konvertoimaan levyt/osiot NFTS formaatista Linuksin formaattiin varmaan EXT3 vai onko jokin parempi vaihtoehto, kadottamatta dataa?
Levyille en kyllä alkaa moista määrää polttamaan, joten sitä on turha ehdotella.
Löytyykö jostain kädestäpitäen ohjetta, niin ei pääsisi tapahtumaan vahinkoa?

6

601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei onnistu, joten eikun kopioimaan! :-D
      Ja sitä paitsi, EI EDES M$ takaa että konversio (V)FAT ==> NTFS ei kadota tietoja, vaan suosittelee datan varmistusta!

    • Seccomp

      Tuo konvertointi ei onnistu kyllä millään.. Mutta joskus kun saat siirrettyä datan, suosittelen ext3 sijasta käyttämään ReiserFS:ää. ReiserFS on huomattavasti suorituskykyisempi. Varsinkin pienten tiedostojen kanssa voi päästä jopa 15 kertaiseen nopeuteen.

      • fdfdfd

        ReiserFS:n ongelmana vaan on se, että sen tulevaisuus on vähintäänkin kyseenalainen varsionkin nyt kun sen luoja ja kehittäjä joutui syytteseen vaimonsa murhasta. En tiedä tuliko tuossa jutussa jo tuomio, mutta jos häkki heilahtaa/on heilahtanut, niin ReiserFS:n tulevaisuudesta ei tiedä. Toki joku saattaa jatkaa sen kehitystä, jos kiinnostusta löytyy. ReiserFS:n kehitys on muutenkin ollut aika hidasta jo pitkään.


      • miksuh.
        fdfdfd kirjoitti:

        ReiserFS:n ongelmana vaan on se, että sen tulevaisuus on vähintäänkin kyseenalainen varsionkin nyt kun sen luoja ja kehittäjä joutui syytteseen vaimonsa murhasta. En tiedä tuliko tuossa jutussa jo tuomio, mutta jos häkki heilahtaa/on heilahtanut, niin ReiserFS:n tulevaisuudesta ei tiedä. Toki joku saattaa jatkaa sen kehitystä, jos kiinnostusta löytyy. ReiserFS:n kehitys on muutenkin ollut aika hidasta jo pitkään.

        Joo Hans Reiser tosiaan pidätettiin marraskuussa Nina-vaimonsa murhasta epäiltynä. Heidän välillään ilmeisesti oli menossa rankka avioerotaistelu, jo 2004 lähtien. Nina sitten katosi syyskuussa ja poliisin mukaan todisteet viittaa siihen, että Nina on kuollut. Hansia pidettiin syyllisenä ja pidätettiin sen vuoksi. En muista kuulleeni marraskuun jälkeen mitään uutisia tuosta, eli homma voi olla vielä kesken.


      • miksuh.
        miksuh. kirjoitti:

        Joo Hans Reiser tosiaan pidätettiin marraskuussa Nina-vaimonsa murhasta epäiltynä. Heidän välillään ilmeisesti oli menossa rankka avioerotaistelu, jo 2004 lähtien. Nina sitten katosi syyskuussa ja poliisin mukaan todisteet viittaa siihen, että Nina on kuollut. Hansia pidettiin syyllisenä ja pidätettiin sen vuoksi. En muista kuulleeni marraskuun jälkeen mitään uutisia tuosta, eli homma voi olla vielä kesken.

        Muistin väärin, tuo tapahtu lokakuussa, ei marraskuussa.


    • olisko siitä

      hyötyä, jos saat asennettua linuxin ja mountattua tuolla ntfs-3g:llä ne ntfs-osiot voit edelleen tallentaa ja poistella niitä tiedostoja, itse tallentelen valokuvat ja muun xp:lläkin käytettävän tavaran ntfs-osiolle linuxista käsin jos sitä käytän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe