Lähteekö putket helposti

mökkihöperö

Mökilläni odottelee Ford 3000 lumien sulamista ja koneremppaa. Olen mietiskellyt, että jos kone on putkitettu ja joutuu vaihtamaan uutta putkea, niin onnistuukohan entisten putkien irrotus "mökkikonsteilla", vai vaatiiko jämäkämmät ammattikorjaamon erikoisvehkeet.

7

1876

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rsygdfes

foordista ei kokemuksia. mutta ursuksen putkien irroitukseen jouduin tekemään kierretangosta ulosvetäjän.

• Mummielestä

putkia. Koneistettu suoraan lohkoon reiät, joten kannattaa harkita puolimoottorin hankintaa ja tehdä kansireppa siinä samalla.

• putket

Foortista en tiedä.Putket lähtevät jos koneessa on käytetty hyvälaatuista pakkasnestettä silloin putket eivät ole ruostuneet kiinni.

• erimieltä putkista

siinä mielessä kun sanoit, ettei Fordeissa olisi putkia. On muuten joissain jo uusissa, ainakin viistonnisissa. Ilmeisesti samoin kolmetonnisissa.
        Yksi mielenkiintoinen merkki on viisisakarainen tähti "B":n ja kuuden numeron välissä. Tämä tähti kuulemma kertoo, onko sylinterit sleevattu eli putkitettu jo tehtaalla. 3.8 litran varhaisissa moottoreissa kuulemma on usein nuo putkitukset, ja 4.2 litrankin lohkoja on putkitettu huokoisen valun takia.

• erimieltä putkista kirjoitti:

siinä mielessä kun sanoit, ettei Fordeissa olisi putkia. On muuten joissain jo uusissa, ainakin viistonnisissa. Ilmeisesti samoin kolmetonnisissa.
        Yksi mielenkiintoinen merkki on viisisakarainen tähti "B":n ja kuuden numeron välissä. Tämä tähti kuulemma kertoo, onko sylinterit sleevattu eli putkitettu jo tehtaalla. 3.8 litran varhaisissa moottoreissa kuulemma on usein nuo putkitukset, ja 4.2 litrankin lohkoja on putkitettu huokoisen valun takia.

kyseistä asiaa. Kunhan joskus vain vastaan tullut joku vanhempi 3000:nen, jossa ei muistaakseni ollut putkia. Tämän keskustelun tapauksessa tod. näk, kyse jostain vanhemmasta "lumitraktorista/kartanofaarista".
        Hyvää asiatietoa kaikenkaikkiaan monelta taholta.
        Yleensäottaen hyvinkin sekava ja ehkä säästösyihin" nojautuva käytäntö ollut näköjään Foorttin lohko/kansikoneistuksissa vuosien varrella kun näitäkin kirjoituksia lukee.
        Tuon viisisakaraisen tähden saattaa löytää Belaruksestakin.. kertookohan jotain yhteistyöstä.))

• tuttu juttu

3000 ei ole putkia jos konetta ei ole vielä kunostettu.Kunostaminen tapahtuu putkittamalla kone,kone porataan ja uudet putket painetaan prässillä liimaa tarvitaan myös putkien pysymiseen,3000 tonnisen kone on siinä mielessä painajainen koneistajalle kun putkessa ei ole yläpäässä kynnystä putki irtoaa jos sovitus ei ole jämpti.Kansiremontti kanattaa myös tehdä ja siiheen kuuluu ylikoon pakoventtiilit ohjureita venttiileillä ei ole välys korjataan paksumilla ventiileillä koneistaja rotsaaa vent reijät.

• mökkihöperö

Tuli hyvää tietoa. Minulla on Fordin Shop Manual (in english) ja siinä mainitaan, että putkien kiinnitykseen käytetään jotain Loctite Sleeve Retaineria, eli vihreää kiinnitintä. Tästä systä heräsi ajatus, että jos putket löytyy, niin saako "kotikonstein" irti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      98
      3792
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      37
      3263
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      60
      3219
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3039
    5. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      68
      2894
    6. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      67
      2819
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2524
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2331
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2168
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2162
    Aihe