Onko sinulla usein se tunne, että kun kirjoitat jotain, niin olet aina väärässä paikassa, vaikka yrittäisit katsoakin aloitusta.
Minä ajattelin, että tänne tilkkutäkin alle sopisi erilaisia tilkkuja. Iloisia, surullisia -
mikä kulloiseenkin mielentilaan sopii.
Eikä tarvitsisi jännittää, että onkohan tämä nyt oikea palsta.
Kyllä sopu sijaa antaa
tilkkutäkki
81
2770
Vastaukset
- Yykaakoo
Olipa mukava aloitus! Tilkkutäkki voisi olla tuon Kahvipirtin pikkusisko. Kai tuolla kahvipirtissä (en tiedä tarkemmin, kun en siellä ruukaa käydä) juttelevat niinku silleen keskustelemalla eli kommentoivat toistensa aatoksia? Täällä Tilkkutäkissähän voisi siis kirjoittaa siitä, mistä lystää, just niinku ehdotat. Ja kommentoikoon ken kommentoi. Mutta irtopuheita, irto-aatoksia, irtonaista monenlaista - siitähän se tilkkutäkki pääosin syntyy.
Siis kannatetaan ehdotustasi. Tämä oli siis toinen tilkku ja väriltään vihreä.- etsivivä-amadeus
Minun lapsuutteeni.Lapsuusmuistot:purkautuivat vaihdevuosimasennuksen yhteydessä.
Muistan sen,kun kasvattiäitini jätti minut "pönkäntaakse",siis sulki minulta ulospääsyn.
Pieni öljylamppu,valaisemassa suurta pirttiä.Näen vieläkin painajaisia,yritän pienin käsin päästä ulos ovesta.
Kasvattiäitini meni navettaan,ja jätti minut yksin.
Olin kuin häkkin suljettu eläin.Elän vieläkin niitä traumoja joskus unissani.
Siitä huolimatta,elän elämäni vapainta ja onnellisinta aikaa.Vapauduin kahleista,puhumalla ja taas puhumalla.Siis puhuminen kannatta aina
- fiiuliN
Tässä olisi varmaan minullekin yhden tilkun paikka.
Huomasin hiljattain etten ymmärrä elämää ja ihmisiä, en ystävyyttä , en mitään.
Olen pitkän elämäni aikana tottunut jos jonkinlaisiin tapahtumiin ja kuvitellut ymmärtäväni jotain, mutta nyt huomaan menneeni päästäni pyörälle. En tiedä koska , ehkä sota teki tepposet omalla tavallaan, ja myllersi ajatukseni erilaisiksi kuin toisten ihmisten.
Mutta tästä pitää jatkaa sellaisena kuin olen ajatuksineni.. Joskus sitten kun selviän tästä äskettäin sattuneesta tunnekuohusta, liitän uuden tilkun , kauniin ja kirkkaan.- sualas
Onko runo galleriassa sinun kirjoittama. Kävin lukemassa sen kun tänä yönä luin tilkkusi. Mikä sinun pääsi sai pyörälle?
Jos haluaisit vähän privaatimmin kirjoitella, niin kirjoita jos kaipaat juttuseuraa joskus.
Tämän tilkun väri on tumma lila, mutta huomenna jo oranssi - fiiuliN
sualas kirjoitti:
Onko runo galleriassa sinun kirjoittama. Kävin lukemassa sen kun tänä yönä luin tilkkusi. Mikä sinun pääsi sai pyörälle?
Jos haluaisit vähän privaatimmin kirjoitella, niin kirjoita jos kaipaat juttuseuraa joskus.
Tämän tilkun väri on tumma lila, mutta huomenna jo oranssiIkävä kyllä en osaa enää meilailla ja se johtuu siitä etten myös osaa luottaa kehenkään.
En tarkoita mitään "suhdetapauksia", vaan ihmisten juttuja yleensä.
Kaiken lisäksi olen lopettanut meiliosoitteenikin. - Kirveli
" Mistä minä lauluuni, ilon sanat lainaan " lauloi kauan kauan sitten 'SinkkoSET' , Lappeenrantalaiset sisaret ja Olikohan Maijasen Pavekin mukana . Muistaako kukaan heitä? Minä tunsin yhden siskoksista myöhemmin.
Niin yritin tässä muistella ilon lauluja, kun tuli mieleeni tuo. He kyllä lauloivat silloin saastuneesta Saimaasta, että ei se mikään ilon laulu ollut.
Olkoonpa siis tämäkin tilkku vielä tumman sävyinen
- En löytänt
Mihi mei sätti 70 on joutunt?
Mie en löytänt sitä! Eiks myö saahakkaa ennää sättii omas porukas?
Nyt mie oon ärree ko marjaskarhu!!!- Mie en oo ikkää
käyny missää shätissä, ja miul o ihan hyvä olla ilmankii. Ota siekii iha rauhallisest vaa. Kyl tästkii selvitää. Männää vaik kahestaa haastelemmaa mukavii johonki nurkkaa. Oot siekii yökukkuja ku oot viel yllääl tähä aikaa.
Mukavaa iltaa sulle
- fiiuliN
Tule ihmeessää uusi tilkku kokoamaan, muuten tyrehtyy koko asia eikä täkki valmistu edes ennen ensi talvea.
- onkkelis
Kultaisen tilkun tuon nyt joukkoon. Urheilemassa on pitänyt olla tuolla sohvalla koko päivän . Ja--Kyllä se kannatti-
On jo kolmen värisiä tilkkuja lisää monta.
Kullan , hopean ja pronssin. Hyvä Suomi! - kirveli
onkkelis kirjoitti:
Kultaisen tilkun tuon nyt joukkoon. Urheilemassa on pitänyt olla tuolla sohvalla koko päivän . Ja--Kyllä se kannatti-
On jo kolmen värisiä tilkkuja lisää monta.
Kullan , hopean ja pronssin. Hyvä Suomi!Entisestä hienosta kukkamekosta tuon kauniin tilkun. Se muistuttaa kesästä ja lavatansseista.
Meidän lempitanssi oli MASURKKA. Miesystäväni opetti sen minulle sillälailla, että kun iltakävelyllä oltiin, hän yhtäkkiä alkoi vain viedä minua alamäkeen masurkan askelin. Katu oli onneksi hiljainen, muuten meitä kai olis jo viety läheiseen Hesperian sairaalan.
Mutta siis -riemunkirjava tilkku-! - aloitteentekijä Onkkelis
Paljon on tullut jo tilkkuja monenvärisiä, täällä niitä katsen, värejä yhteen sovittelen
Ei näistä vielä täkkiä saa
täytyy vielä odottaa.
Tänään toivon iloja
ei mitään suuria suruja
mukavia pieniä , SUURIA onnen muruja - fiiuliN
aloitteentekijä Onkkelis kirjoitti:
Paljon on tullut jo tilkkuja monenvärisiä, täällä niitä katsen, värejä yhteen sovittelen
Ei näistä vielä täkkiä saa
täytyy vielä odottaa.
Tänään toivon iloja
ei mitään suuria suruja
mukavia pieniä , SUURIA onnen murujaMistähän löytäisin tilkun
joka loistaisi tähden lailla,
valaisi päivät nää harmaat
ne on täysin lämpöa vailla
ja kylmästä täyttyneet.
Kerronpa tarinan ensirakkaudesta joka syttyi evakko reisulla -44. Ehkä se on sellainen aito onnellisuuden aihe, muut muistoni ovat melkein kaikki surullisia.
Iikka oli aika veijari, ja minähän seurasin häntä joka paikkaan. Kiertelimme järvien rannoilla olevia kivikoita ja söimme pihlajanmarjoja.
Ja kaikkein mehevimmät niistä olivat puussa, joka sijaitsi aivan keskustassa olevan kahvilan nurkalla. Kuinka ne mahtoivatkaan olla niin mahdottoman suuria ja maukkaita, eikä niitä sinne voinut jättää, vaan minä kiipesin puuhun ja tertut marjoineen olivat hallussani.
Ihme kyllä, ei kukaan koskaan tullut kieltämään ettei niitä marjoja olisi saanut siitä puusta ottaa.
Sitten evakkomatkamme jatkui, enkä ole Iikkaa sen jälkeen tavannut.
- lumikko
Tilkun vaaleanpunaisen
tahdon tuoda tähän peittoon
sitten pian kipaisen
lihasopan keittoon.
Iloinen on mieli mulla
kohta pitäis kullan tulla
jälleen mua katsomaan
nytpä riennän ikkunaan.
Auto pihaan huristaa
menen oven avaamaan - sualas
Haaveen sinisen tilkun teille tuon
siinä on talvi-illan sinistä hämärää
kesätaivaan ja järvien sinisyyttä
ja rakkaani silmien siniharmaata sävyä- pilperoinen
Eksyin nettisivulle ,jossa kerrottiin P.Linkolan elämästä. Rupesin miettimään; neroko vai....
Minua on kyllä joskus viehättänyt hänen tapansa elää, mutta näillä kymmenillä se ei enää onnistuisikaan - tänään Kirvelin tilkku
pilperoinen kirjoitti:
Eksyin nettisivulle ,jossa kerrottiin P.Linkolan elämästä. Rupesin miettimään; neroko vai....
Minua on kyllä joskus viehättänyt hänen tapansa elää, mutta näillä kymmenillä se ei enää onnistuisikaanMieli on harmaa , ilma on harmaa, harmaa on päälläni paita.
Ehkäpä huomenna kirkkaammat värit
samaa paitaa en päälleni laita - Atolfia
tänään Kirvelin tilkku kirjoitti:
Mieli on harmaa , ilma on harmaa, harmaa on päälläni paita.
Ehkäpä huomenna kirkkaammat värit
samaa paitaa en päälleni laitaTilkkuja minäkin mietiskelen,
laitanko laidalle viheriäisen,
vai harmaatako lienee tää?
Se hieman mietityttää.
Taivas harmaa pilvinen,
on hieman surusävyinen,
ehkä sentään taidan yrittää,
vaikka punaisella piristää.
Tulipa nyt mieleeni tuo laulu noista edellisistä kirjoituksista. En muista enempää. Kuka muistaa?
Mikä laulu? Kuka lauloi?
" Elämä kangasta kutoo
mustat on loimet sen,
kyynel katkera putoo.....?- Likka321
Eino leino kertoo kankaasta Elegiassa
Haihtuvi nuoruus
niinkuin vierivi virta
langat jo harmaat
lyö elon kultainen pirta.
Turhaan, ah turhaan tartun mä hetkehen kiinni
riemua ei suo rattoisa seura, ei viini.
Runo on surullistakin surullisempaa tilintekoa elämän kanssa. Loppusäkeet:
Toivoton taisto
taivaan valtoja vastaan!
Kaikuvi kannel, lohduta laulu ei lastaan.
Hallatar haastaa
soi sävel sortuvin siivin.
Rotkoni rauhaan
kuin peto kuoleva hiivin. - Vieras mies
Likka321 kirjoitti:
Eino leino kertoo kankaasta Elegiassa
Haihtuvi nuoruus
niinkuin vierivi virta
langat jo harmaat
lyö elon kultainen pirta.
Turhaan, ah turhaan tartun mä hetkehen kiinni
riemua ei suo rattoisa seura, ei viini.
Runo on surullistakin surullisempaa tilintekoa elämän kanssa. Loppusäkeet:
Toivoton taisto
taivaan valtoja vastaan!
Kaikuvi kannel, lohduta laulu ei lastaan.
Hallatar haastaa
soi sävel sortuvin siivin.
Rotkoni rauhaan
kuin peto kuoleva hiivin.- Onni on hiljainen vieras;
useimmiten
sen huomaa vasta
kun se jo tekee lähtöä.-
Matti Kurjensaari
Olkoon tämä väri vaikka lumivalkoinen - aloittentekijä
Vieras mies kirjoitti:
- Onni on hiljainen vieras;
useimmiten
sen huomaa vasta
kun se jo tekee lähtöä.-
Matti Kurjensaari
Olkoon tämä väri vaikka lumivalkoinen" Sinä minulle loma!
Sinä minulle koti.
Ilman viiniäkin meillä
yhdessä juhla. " Anja Porio - Likka321
Vieras mies kirjoitti:
- Onni on hiljainen vieras;
useimmiten
sen huomaa vasta
kun se jo tekee lähtöä.-
Matti Kurjensaari
Olkoon tämä väri vaikka lumivalkoinenYö-yhtyeen Jussi Hakulinen:
Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen
on puhdas niinkuin hanki helmikuisten aamujen
voi kunpa joskus kaemmin sen loisto kestää vois
vaan illan tullen katoaa ja tummuu aina pois. - MUMMELI1
Likka321 kirjoitti:
Yö-yhtyeen Jussi Hakulinen:
vaan illan tullen katoaa ja tummuu aina pois.Olen samaa mieltä kuin palstan aloittanutkin onkkeli ,että usein huomaan olevani väärään aikaan ,väärässä paikassa.
Kun olisi halua jutella niitä näitä,en osaa mennä Kahvipirtiin höpisemään virtuaalisesti ja murrettakin osaan puhua ,mutta en en pääse ketjuun mukaan kun ei ole mitään sanottavaa.
Joskus syntyy asiallisia ketjuja tai niinkuin tämä puoliasiallisia.
Tilkkutäkki menee tietysti virtuaalipuoleelle ja tämänpäivän tuntemuksien mukaan laitan punaisen tilkun.
Tavallinen arkipäivä, minun terveyteni ei ole aina näin hyvä ja yksi ystävän puhelin soitto pelasti päivän. - Atolfia
MUMMELI1 kirjoitti:
Olen samaa mieltä kuin palstan aloittanutkin onkkeli ,että usein huomaan olevani väärään aikaan ,väärässä paikassa.
Kun olisi halua jutella niitä näitä,en osaa mennä Kahvipirtiin höpisemään virtuaalisesti ja murrettakin osaan puhua ,mutta en en pääse ketjuun mukaan kun ei ole mitään sanottavaa.
Joskus syntyy asiallisia ketjuja tai niinkuin tämä puoliasiallisia.
Tilkkutäkki menee tietysti virtuaalipuoleelle ja tämänpäivän tuntemuksien mukaan laitan punaisen tilkun.
Tavallinen arkipäivä, minun terveyteni ei ole aina näin hyvä ja yksi ystävän puhelin soitto pelasti päivän.Minullakin tuo terveys reistailee,
mutta sen unohtaa, kun tilkkuja etsiskelee.
Vakasta löytyy värejä sateenkaaren,
poimimpa tuon koko koreuden.
Niitäpä laittelen järjestykseen
värejä yhteen sommittelen.
Niistä sitten Onkkeli kokoelee,
kasaan tilkkutäkin laittelee.
----------------------------------------------
Minä olin aamulla aivan maassa, vointini oli niin huono. Kierros sairaalassa, kokeissa, mangneettikuvauksessa ja lääkärissä, nosti hieman mielialaa. Aamulla taas lääkäri soittelee ja antaa ohjeita lisää. Kyllä meidän terveydenhoito pelaa loistavasti. Sairaalassa oli hirveän kiire, mutta kaikki sujui hienosti, vaikka minullakaan ei ollut aikaa tilattu etukäteen.
Minullakin on useimmiten sellainen tunne, että ei ole mitään sanottavaa, mutta sitten aina hupattelen jotakin jonnekin.
Minäkin olen hieman kehno kirjoittelemaan tuollaisesta virtuaali kahvinjuonnista ja pullien syönnistä. Olisihan siinä se etu, että voisi syödä herkkuja posket pullollaan, eikä maha kasvaisi:>).
Tähän Onkkelin juttuun olen pari kertaa nyt sotkeutunut. - tuuraaja
Atolfia kirjoitti:
Minullakin tuo terveys reistailee,
Minä olin aamulla aivan maassa, vointini oli niin huono. Kierros sairaalassa, kokeissa, mangneettikuvauksessa ja lääkärissä, nosti hieman mielialaa. Aamulla taas lääkäri soittelee ja antaa ohjeita lisää. Kyllä meidän terveydenhoito pelaa loistavasti. Sairaalassa oli hirveän kiire, mutta kaikki sujui hienosti, vaikka minullakaan ei ollut aikaa tilattu etukäteen.
Minullakin on useimmiten sellainen tunne, että ei ole mitään sanottavaa, mutta sitten aina hupattelen jotakin jonnekin.
Minäkin olen hieman kehno kirjoittelemaan tuollaisesta virtuaali kahvinjuonnista ja pullien syönnistä. Olisihan siinä se etu, että voisi syödä herkkuja posket pullollaan, eikä maha kasvaisi:>).
Tähän Onkkelin juttuun olen pari kertaa nyt sotkeutunut.Ei sitä todellakaan tiedä mitä kaikkea kelläkin kirjoittajalla on elämässään. Kyllä tässä iässä se sairastumisen riski vain lisääntyy. Jokaisesta terveestä päivästä kun osaisi olla kiitollinen. Toivottavasti saat apua sairauteesi. Kyllä lääketiede on kovasti kehittynyt ja sairauksien hoito on kehittynyttä. Jospa tuo kevään läheisyys antaisi sinulle sielun voimia ja uskoa paranemiseen.
- Onkkelis
Atolfia kirjoitti:
Minullakin tuo terveys reistailee,
Tähän Onkkelin juttuun olen pari kertaa nyt sotkeutunut.Meillä varmaan on kaikilla päiviä, jolloin tuntuu että ei oikein jaksaisi, ei oikein viitsisi.Silloin on mukava kun voi vähän purkaa paineita ja kirjoittaa vaikka hassuja runoja. Kai sitä voi täällä nimimerkin takana kertoa harmittaviakin asioita, joita ei edes tutuille viitsi höpistä.
Minkähän värisen tilkun tästäkin saisi?
Olkoon nyt vaikka sinisenharmaa - Atolfia
Onkkelis kirjoitti:
Meillä varmaan on kaikilla päiviä, jolloin tuntuu että ei oikein jaksaisi, ei oikein viitsisi.Silloin on mukava kun voi vähän purkaa paineita ja kirjoittaa vaikka hassuja runoja. Kai sitä voi täällä nimimerkin takana kertoa harmittaviakin asioita, joita ei edes tutuille viitsi höpistä.
Minkähän värisen tilkun tästäkin saisi?
Olkoon nyt vaikka sinisenharmaaKiitokseni sympatioista.
Minulla tätä juttua on nyt kestänyt jo yli kuukauden, joten ehdin mennä aika huonoon kuntoon.
Olisi pitänyt mennä aikaisemmin lääkäriin, mutta kyllä tämä tästä.
Suomen tytöt voitti kultaa,
se kyllä rintaa nostattaa.
Kaivelinpa tilkkusäkkiä
ja ajattelin tilkkutäkkiä.
Sininen on kyllä paikallaan,
valkoista vaikka rinnallaan.
Nyt ei oikein voi paljon mitään touhuta, joten teille tässä kirjoittelen. Mukava, kun löytyy ihmisiä, jotka aina jaksaa viestitellä. - Puolituttu
Likka321 kirjoitti:
Yö-yhtyeen Jussi Hakulinen:
vaan illan tullen katoaa ja tummuu aina pois.Yönsinisen tilkun tuon tullessani. Minulla on sellainen pussilakana. Olen saanut lahjaksi sellaisen, missä todella syttyy tähdet iltaisin.
Oletteko nähneet sellaista? Fosforia vai mitä lienevät , mutta valojen sammuessa ne tuikkivat aika kauan. Siitäpä tikkutäkkiin monta palaa. - Onkkelis
Surunharmaa muoto mulla
pitipä tämänkin päivän tulla
syvään kuiluun putosin
kaikki aarteet kadotin
Vaan tää ei kauan kestä
mikään ei keräämästä estä
aarteitani uudelleen
siispä alan keräileen.
siis surunharmaa tilkkuni tää
ei se ainoaksi jää - paikallaan
Onkkelis kirjoitti:
Surunharmaa muoto mulla
syvään kuiluun putosin
kaikki aarteet kadotin
Vaan tää ei kauan kestä
aarteitani uudelleen
siispä alan keräileen.
ei se ainoaksi jääkaikki aarteet löytyy,
vielä. Onkkelis kirjoitti:
Surunharmaa muoto mulla
syvään kuiluun putosin
kaikki aarteet kadotin
Vaan tää ei kauan kestä
aarteitani uudelleen
siispä alan keräileen.
ei se ainoaksi jääJuuri, kun alkaa pilkottaa kirkkaansinistä ja päivä paistaa risukasaan, romahtaa harmaa taivas niskaan. Kaikki on niin synkkää, ettei ole väliksi, heräänkö aamulla elävänä vai kuolleena.
Hyvin nukutun yön jälkeen huomaankin, että on niistä vaikeuksista ennenkin selvitty. Mitä siitä, jos tiukille vetää eikä suunnitelmia pysty tekemään seuraaviksi viideksi vuodeksi.
Niinhän se on, että ukkosenmustaa taivasta vasten sateenkaari on värikkäimmillään!
on vienyt tekstiä minulta.Kun on funssa niin joutaisi kirjittaa.Onko aihe oikea sama se mutta olin tänään vaalitilaisuudessa.
Sattumalta tiimarissa kohtasin sukulasen siskon ja se oli ponsoroimassa kansan edustajaa oulun eteläpuolelta.Sisko oli niin tyylikäs ja korkkarit korkeat.Ei kun 11 lasta ja sano että kuudentoista nuorin joutaapa tässä nyt tähän hommaan.
Tarmokas oli kansan edustaja mutta ukot oli kerääntyneet bariin huutamaan että lause alkoi perkeleellä aina ja lujaa.Hauskaakin oli kun ne alkoi jututtaa vaalipuhujaa joka vanhanapiikan sai titenkin nämä urokset naureskelemaan.
Laitan poikki jos menee hukkaan jatka,,,Sitten tuli pöytääni mies tunsinkin että ollaan oltu samalla työllisyyskurssilla.Kaksi yhtä pökkelöä ei muistettu mikä kurssi se oli.
Kaikki muistiinpanot meni pojilla suoraan roskikseen.Eikä kukaan siitä tainnut tulla viisaammaksi.
Minä kysyin rehtorilta saanko alkaa istuttaa puita kun oli niin autio sen koulun ympärys ja ajan kuluksi.
Talonmiehen kansa ajettiin sontaa tallita ja tein paljon kukkapenkkejä.Lehtikuusia ja tuomipihlajia ja ruusuja ja angevoja istutimma.On niistä vielä joku kasvamassa.
Että sellainen vaalipäivä.- Atolfia
pääsky kirjoitti:
Sitten tuli pöytääni mies tunsinkin että ollaan oltu samalla työllisyyskurssilla.Kaksi yhtä pökkelöä ei muistettu mikä kurssi se oli.
Kaikki muistiinpanot meni pojilla suoraan roskikseen.Eikä kukaan siitä tainnut tulla viisaammaksi.
Minä kysyin rehtorilta saanko alkaa istuttaa puita kun oli niin autio sen koulun ympärys ja ajan kuluksi.
Talonmiehen kansa ajettiin sontaa tallita ja tein paljon kukkapenkkejä.Lehtikuusia ja tuomipihlajia ja ruusuja ja angevoja istutimma.On niistä vielä joku kasvamassa.
Että sellainen vaalipäivä.taivaan tuuliin, kun konehyppäsi pois serveriltä.
Tänne näkyy yksi juttuni kuitenkin ilmestyneen, vaikka sekin tuiskahti pois.
Varhaisillalla ilmeisesti on nuoriso ja lapset niin paljon koneella, että se aiheuttaa tuon serveriltä putoamisen.
Joskus kyllä harmittaa, kun pitkän tekstin vääntänyt ja hukkaan menee. Vaan haitanneeko tuo, onhan meillä eläkeläisillä tätä aikaa tuhlata.
Hyvää Kalevalan päivää! - Fanni
Atolfia kirjoitti:
taivaan tuuliin, kun konehyppäsi pois serveriltä.
Tänne näkyy yksi juttuni kuitenkin ilmestyneen, vaikka sekin tuiskahti pois.
Varhaisillalla ilmeisesti on nuoriso ja lapset niin paljon koneella, että se aiheuttaa tuon serveriltä putoamisen.
Joskus kyllä harmittaa, kun pitkän tekstin vääntänyt ja hukkaan menee. Vaan haitanneeko tuo, onhan meillä eläkeläisillä tätä aikaa tuhlata.
Hyvää Kalevalan päivää!Monta on mennyt silloin tällöin ja kyllä se sapettaa. Muutamia päiviä pysyn poissa ja sitten taas kurkkaan epäluuloisena. Enpä kirjoita, mitä turhaa...tuumin.
- Atolfia
Fanni kirjoitti:
Monta on mennyt silloin tällöin ja kyllä se sapettaa. Muutamia päiviä pysyn poissa ja sitten taas kurkkaan epäluuloisena. Enpä kirjoita, mitä turhaa...tuumin.
Yritys aina kannattaa,
ahkera se voiton saa.
Kysyy joskus sinnikkyyttä,
vaatii kyllä kestävyyttä.
Vaiva sitten palkitaan,
pääset tänne haastamaan.
Pengoin tänään säkkiäni,
löysin joitain silkkejäni.
Olla täytyy aurinkoista,
jospas vaikka keltaista.
Hyvää yötä vain nyt Fanni,
kaikki muutkin sekä Anni.
Jospas huomenna tavataan.
sitten vaikka haastellaan. - tuuraaja
Atolfia kirjoitti:
Yritys aina kannattaa,
ahkera se voiton saa.
Kysyy joskus sinnikkyyttä,
vaatii kyllä kestävyyttä.
Vaiva sitten palkitaan,
pääset tänne haastamaan.
Pengoin tänään säkkiäni,
löysin joitain silkkejäni.
Olla täytyy aurinkoista,
jospas vaikka keltaista.
Hyvää yötä vain nyt Fanni,
kaikki muutkin sekä Anni.
Jospas huomenna tavataan.
sitten vaikka haastellaan.Atolfia, miten vointi tänään. Onko yhtään helpotusta tullut. Ainakin olet palstalle tullut. Selvä, jatketaan huomenna.
- Atolfia
tuuraaja kirjoitti:
Atolfia, miten vointi tänään. Onko yhtään helpotusta tullut. Ainakin olet palstalle tullut. Selvä, jatketaan huomenna.
siinä se päivä kerrallaan menee. Kovalla lääkekuurilla, joka kestää n. kuukauden. En tiedä mitä sitten, jos ei auta.
Mutta kevätaurinko paistaa ja toivoa antaa. Elämme täällä vain kerran ja joka aamu on armo uus.
- Vieras mies
Näin Kalevalanpäivänä sopinee myös tällainen suomenkielen taivuttelu-loru:
" Luoja lumen loi
Luoja lumenluojan loi
Luojan luoma lumenluoja
Luojan luomaa lunta loi"
Tämäkin sopii lumivalkoisten tilkkujen joukkoon- Likka321
Iho valkoinen kuin lumi, hiukset mustat kuin ebenpuu,huulet punaiset kuin veri.
Likka321 kirjoitti:
Iho valkoinen kuin lumi, hiukset mustat kuin ebenpuu,huulet punaiset kuin veri.
minulla on kirjava tilkku ja värit tulipunaisesta oranssiin.
- Rekoosmesteri
Ihan lukeissani unohtui mitä piti kirjoittaa.
Pannaan nyt muutama punatulkku lintuladalta niin tulee vähän väriä.
Niitä on mukava katsella. Ja luntakin taas tänään tuli. Rekoosmesteri kirjoitti:
Niitä on mukava katsella. Ja luntakin taas tänään tuli.Minun tilkuissani on syksystä lähtien ollut paljon tummia raitoja.
Eilen iloitsin siitä, että yli seitsemän viikon päivittäinen luonnon saatuttaminen tältä erää päättyy tänään. En vielä ehtinyt edes sovitella sädekehää pääni päälle, kun jo luinkin lehdestä, ettei autoilu saastutakaan niin paljon kuin lihan syönti! Ihan on amerikoissa tehty tieteellinen tutkimus asiasta, että karjankasvatus meitä lihansyöjähirviöitä varten turmelee luonnon ja tuhoaa metsät.
Kai tässä on ruvettava viljelemään luomuporkkanoita ja siirryttävä niiden järsimiseen. Tilkussani on siis pokkanankeltaista, naatinvihreää ja mullanmustaa.
Mutta siitä en tingi tippaakaan, että jostakin pilkottaa vanhaa roosaa!- tuuraaja
Venlastiina kirjoitti:
Minun tilkuissani on syksystä lähtien ollut paljon tummia raitoja.
Eilen iloitsin siitä, että yli seitsemän viikon päivittäinen luonnon saatuttaminen tältä erää päättyy tänään. En vielä ehtinyt edes sovitella sädekehää pääni päälle, kun jo luinkin lehdestä, ettei autoilu saastutakaan niin paljon kuin lihan syönti! Ihan on amerikoissa tehty tieteellinen tutkimus asiasta, että karjankasvatus meitä lihansyöjähirviöitä varten turmelee luonnon ja tuhoaa metsät.
Kai tässä on ruvettava viljelemään luomuporkkanoita ja siirryttävä niiden järsimiseen. Tilkussani on siis pokkanankeltaista, naatinvihreää ja mullanmustaa.
Mutta siitä en tingi tippaakaan, että jostakin pilkottaa vanhaa roosaa!Juu minäkin luin tuosta nautojen ilmanpilaamisesta. Sain sen käsityksen, että kyseessä olisi karjan metaanipäästöt (suomeksi pierut).
Kyllä varmaan sitten Eu kieltää suomalaisilta ruisleivän ja hernerokan, koska nehän meitäkin pie.....vät. - "Kuukkeli"
tuuraaja kirjoitti:
Juu minäkin luin tuosta nautojen ilmanpilaamisesta. Sain sen käsityksen, että kyseessä olisi karjan metaanipäästöt (suomeksi pierut).
Kyllä varmaan sitten Eu kieltää suomalaisilta ruisleivän ja hernerokan, koska nehän meitäkin pie.....vät.Meren sineä,kallion harmaata,joutsenen valkoista,ilta auringon oranssia..näistä tilkkuni värinsä saa.Nuo värikkäät pilkut ovat ilon hetkiä ystävien seurassa ja lapsenlapsen hymy..Tummat pilkut elämän kolhuja,mutta kaikki ne tilkkuni muorostaa ja harmoniseksi sen tekee.
"Kuukkeli" kirjoitti:
Meren sineä,kallion harmaata,joutsenen valkoista,ilta auringon oranssia..näistä tilkkuni värinsä saa.Nuo värikkäät pilkut ovat ilon hetkiä ystävien seurassa ja lapsenlapsen hymy..Tummat pilkut elämän kolhuja,mutta kaikki ne tilkkuni muorostaa ja harmoniseksi sen tekee.
Tilkku.
Minulla on ollut nyt pitempään harmaa voittoinen tilkku,vaan jos se kevään myötä kirkastuisi.
Nuo ilmojen vaihdot tuppaa tekemään kiusaa.
Tänään kyllä iloitsin naisten hiihtokullasta,antaa se kulta harmaaseen hyvän säväyksen.- onkkelis
Rekoosmesteri kirjoitti:
Niitä on mukava katsella. Ja luntakin taas tänään tuli.Rekoosmesteri mistä sä tuon nikkis oot keksiny,
tarkottaaks se kans jotaki.
Sitä miettiessä väsään tässä kokoon vaikka sellaisen sammalenvihreän tilkkukasan - "Kuukkeli"
muori67 kirjoitti:
Tilkku.
Minulla on ollut nyt pitempään harmaa voittoinen tilkku,vaan jos se kevään myötä kirkastuisi.
Nuo ilmojen vaihdot tuppaa tekemään kiusaa.
Tänään kyllä iloitsin naisten hiihtokullasta,antaa se kulta harmaaseen hyvän säväyksen.Tilkkumme joka päivä on erilainen..siihenhän heijastuu päiviemme kirjo..Lapsuutta kun muistelen mummolassa,kirkkaita ne tilkut oli,vaikka tummana pisarana oli se äidittömyys tilkussani.Tänään harmaaksi pukkaa tuo tilkkuni tulla,aurinkokin pilvessä..Mutta kai se on niinkuin laulussakin,ilman tummaa raitaa ei tuo kirkaskaan loista..Minulla samoin säiden vaihtelut tuntee luissa,aurinkoa sinulle kevääseen ja tähänkin päivään,kuten muillekkin lukijoille toivottelee Kuukkeli
- Rekoosmestari
onkkelis kirjoitti:
Rekoosmesteri mistä sä tuon nikkis oot keksiny,
tarkottaaks se kans jotaki.
Sitä miettiessä väsään tässä kokoon vaikka sellaisen sammalenvihreän tilkkukasanSammaleenvihreä on hieno väri.
Rekoosmestari on sellainen, joka pyrkii kaikin keinoin hävittämään sammaleen puutarhan nurmelta.
Rekoosmestari on vapaa suomennos ruotsinkielisestä sanasta trädgårdsmästare, joka virallisemmalla suomella on puutarhuri.
Toivottavasti nyt ei tullut yhtään pianovihreetä! - onkkelis
Rekoosmestari kirjoitti:
Sammaleenvihreä on hieno väri.
Rekoosmestari on sellainen, joka pyrkii kaikin keinoin hävittämään sammaleen puutarhan nurmelta.
Rekoosmestari on vapaa suomennos ruotsinkielisestä sanasta trädgårdsmästare, joka virallisemmalla suomella on puutarhuri.
Toivottavasti nyt ei tullut yhtään pianovihreetä!Voi, samppermentti sentään. Ihan tuttu sanahan se tietysti oli, mutta en vain saanut sitä esille. Itsekin olen aikaisemmassa elämässäni toiminut ihan samassa hommassa, vaikkakin sammalenvihreä kuuluu lempiväreihini. Väittävät , että punapäälle oikein sopisikin. Tiedä häntä.
Siis lisää sammalenviheriäistä
Kiitän lämpimästi Rekoosmestaria - Atolfia
onkkelis kirjoitti:
Voi, samppermentti sentään. Ihan tuttu sanahan se tietysti oli, mutta en vain saanut sitä esille. Itsekin olen aikaisemmassa elämässäni toiminut ihan samassa hommassa, vaikkakin sammalenvihreä kuuluu lempiväreihini. Väittävät , että punapäälle oikein sopisikin. Tiedä häntä.
Siis lisää sammalenviheriäistä
Kiitän lämpimästi RekoosmestariaAamu oli sateinen,
kotikatu loskainen.
Mieli maassa jokaisen.
Jospas tänään laittanen
värin oikein kirjavaisen,
vaikka sateenkaaren värisen.
Valmis kohta täkki on,
tokko aivan mahdoton,
eikä lainkaan iloton. - Mamie
Rekoosmestari kirjoitti:
Sammaleenvihreä on hieno väri.
Toivottavasti nyt ei tullut yhtään pianovihreetä!Vähän samoin suomennettu kuin
Bluebird = luupää, - tai
How many boys = Koira meni pois.
Tervetuloa kirjoittelemaan! - Liisi'
Mamie kirjoitti:
Vähän samoin suomennettu kuin
Bluebird = luupää, - tai
How many boys = Koira meni pois.
Tervetuloa kirjoittelemaan!Rekoosmestareiden palsta on teidän heiniänne ja ehdottomasti saatava keskustelulle kuukauden sisällä. Joten pykätkää se käyttöömme. Ei tarttis ihan yksin niitä juttuja höpistä.
Tässä jo puutarhakirjat, perennasellaiset pinot, esillä pöydällä. Jotkut ovat ehkä kylvöksiäkin tehneet. - Likka321
Venlastiina kirjoitti:
Minun tilkuissani on syksystä lähtien ollut paljon tummia raitoja.
Mutta siitä en tingi tippaakaan, että jostakin pilkottaa vanhaa roosaa!Malvanvärinen musliinikangastilkku - tyttökirjojen sankarittarilla oli juhlissa sellaiset leningit.
- Likka321
Liisi' kirjoitti:
Rekoosmestareiden palsta on teidän heiniänne ja ehdottomasti saatava keskustelulle kuukauden sisällä. Joten pykätkää se käyttöömme. Ei tarttis ihan yksin niitä juttuja höpistä.
Tässä jo puutarhakirjat, perennasellaiset pinot, esillä pöydällä. Jotkut ovat ehkä kylvöksiäkin tehneet.Tulen varmasti mukaan puutarhakerhoon. Olen innokas kokeilija ja on iso multakasakin vielä sulamista odottamassa. Tomaatintaimet ovat jo alullaan, sillä asun ihan etelässsä ja saan ne pieneen lasikasvihuoneeseen varhain.Meillä on myös havukasvien, esim. tuijien taimia siemenestä kasvamassa.Niitä istutellaan sitten metsäänkin ja viedään lahjoiksi.Puutarhakirjat, -lehdet ja siemenluettelot ovat käsillä täälläkin!
- Kirveli
"Kuukkeli" kirjoitti:
Tilkkumme joka päivä on erilainen..siihenhän heijastuu päiviemme kirjo..Lapsuutta kun muistelen mummolassa,kirkkaita ne tilkut oli,vaikka tummana pisarana oli se äidittömyys tilkussani.Tänään harmaaksi pukkaa tuo tilkkuni tulla,aurinkokin pilvessä..Mutta kai se on niinkuin laulussakin,ilman tummaa raitaa ei tuo kirkaskaan loista..Minulla samoin säiden vaihtelut tuntee luissa,aurinkoa sinulle kevääseen ja tähänkin päivään,kuten muillekkin lukijoille toivottelee Kuukkeli
Todella luissa tuntuu välillä säänvaihtelut, mutta onneksi se ei estä liikkumista ja osallistumista kuitenkaan .... jos vaan olis mihin osallistuu. Ja sehän on kyllä ihan itsestä kiinni, vaikka pikkukylässä ollaankin. Aina sitä varmaan jotaian piirejä olisi, mutta.....
Luulisin että tämä tilkkuni on aika harmaa, mutta laitan siihen toivonsinistä kuitenkin raidoiksi sekaan. Paistaahan se päivä.......... - pikkupirpana
Kirveli kirjoitti:
Todella luissa tuntuu välillä säänvaihtelut, mutta onneksi se ei estä liikkumista ja osallistumista kuitenkaan .... jos vaan olis mihin osallistuu. Ja sehän on kyllä ihan itsestä kiinni, vaikka pikkukylässä ollaankin. Aina sitä varmaan jotaian piirejä olisi, mutta.....
Luulisin että tämä tilkkuni on aika harmaa, mutta laitan siihen toivonsinistä kuitenkin raidoiksi sekaan. Paistaahan se päivä..........mullakin tänään . Täällä sataa vettä ja on liukasta, kolottaakin. Joten harmaa on tilkkuni, vaan huomenna se voi olla hyvinkin värikäs, ehkä jo tänäänkin.
- Atolfia
pikkupirpana kirjoitti:
mullakin tänään . Täällä sataa vettä ja on liukasta, kolottaakin. Joten harmaa on tilkkuni, vaan huomenna se voi olla hyvinkin värikäs, ehkä jo tänäänkin.
Sumuverho melkein läpinäkymätön. Ajelin iltasella tunnille ja pehmeästi vesisumu hiveli naamaani. Oikeastaan tuntui aika mukavalta. Kostutti vanhaa naamaa. Oiskohan joku ryppy jopa oiennut, heh, heh.
Kyllä kai tämän päivän tilkku on melko harmaa, mutta jos hieman reunoilla punaista ja keltaista.
Aina on toivoa iloisemmastakin päivästä.
Ei ole enää liukasta, kohta on paljaat maat. Voihan se vielä jäätäväksikin tulla. Nähtäväksi jää, mitä tästä kehittyy.
- Tuttu mies jo
Ensimmäisen tilkun aikaa olin vielä vieras mies,
mitähän tää aikaan saikaan
tulin tutuks kukaties.
monenlaista väriläiskää
ollut on jo matkallain
pian päättyy retki tää
ilon matkaltani sain.
Ilon väri punainen- Kirveli
Tilkkuni tänään onkin paksu, sillä se on huovutettu. Sepä ei tilkkutäkkiin sovi kyllä, mutta laitetaan pannulapuksi: se on niin kaunis, siinä on lämpimän punaisella pohjalla yötaivaanvärinen kuvio
Taivaansinisen, hennon-sellaisen,
mukanain mä tänään tuon
tilkun nimittäin
sitten katseen luon
kauas eteenpäin
luo unten kaukaisten.opritar kirjoitti:
Taivaansinisen, hennon-sellaisen,
mukanain mä tänään tuon
tilkun nimittäin
sitten katseen luon
kauas eteenpäin
luo unten kaukaisten.Istuin aamulla terassilla ihailemassa hangella kaikissa sateenkaaren väreissä välkehtiviä timantteja.
- etsivivä-amadeus
Venlastiina kirjoitti:
Istuin aamulla terassilla ihailemassa hangella kaikissa sateenkaaren väreissä välkehtiviä timantteja.
Alkaa pikkuhiljaa palata,kun sain tuon "Ukkokullan" palaamaan elävienkirjoihin.
Olihan se melkoinen koettelemus.Elämä Hänelle maistuu,kuin ennenkin ja töitä paiskoo olantakaa.
Minä sain kyllä kokea suomalaisen terveydenhoidon nurjan puolen.
Jollemme tyttäreni kanssa olisi puuttuneet hoitoon,tai paremminkin,hoitamatta jättämiseen,olisin nyt leski.
Hyvä keskustelukenttä tämä Tilkkutäkki,jatketaan
täkkiä ja kun tulee valmiiksi,aloitetaan uusi,vai mitä? - Likka321
etsivivä-amadeus kirjoitti:
Alkaa pikkuhiljaa palata,kun sain tuon "Ukkokullan" palaamaan elävienkirjoihin.
Olihan se melkoinen koettelemus.Elämä Hänelle maistuu,kuin ennenkin ja töitä paiskoo olantakaa.
Minä sain kyllä kokea suomalaisen terveydenhoidon nurjan puolen.
Jollemme tyttäreni kanssa olisi puuttuneet hoitoon,tai paremminkin,hoitamatta jättämiseen,olisin nyt leski.
Hyvä keskustelukenttä tämä Tilkkutäkki,jatketaan
täkkiä ja kun tulee valmiiksi,aloitetaan uusi,vai mitä?Kuopustytär on ommellut vauvoilleen kestovaippoja valkeasta sideharsokankaasta ja niihin on saatavissa monenlaisia päällysvaippoja valmiinakin. Näin hän osaltaan pienentää kertakäyttövaippavuorta. Vauvan harsovaippapyykki ulkona tuulessa ja auringossa kuivumassa on kaunis näky.Nyt hänen pienimmäisensä, vajaa kolmikuinen ,teki vaippapyykkiä mummolassa ja ripustin ne nostalgisin ajatuksin eilen ulos narulle kuivumaan.Kuumalla raudalla silitetty viattoman valkea tilkku siis tänään peittoon!
- "Kuukkeli"
Tilkkuni tänään harmaa, musta raita siinä ja pieni hippu kultaa.. Sade sen harmaaksi teki ja mustan raidan pieni peruutus "kolari" tilkkuuni laittoi.Mutta sen kullanhipauksen tilkkuuni antoi toisen auton kuski joka niin hymyssä suin autostaan nousi ja sanoi että sattuu näitä itsekullekkin joskus..
- onkkelis
Onneks ei sinuun sattunut, sehän tärkeintä on.
Itse en ole koskaan autoa ajanut, kunperheessä on noita kuskeja riittänyt ja nyt käytän yleisiä - "Kuukkeli"
onkkelis kirjoitti:
Onneks ei sinuun sattunut, sehän tärkeintä on.
Itse en ole koskaan autoa ajanut, kunperheessä on noita kuskeja riittänyt ja nyt käytän yleisiäOnnea oli kyllä matkassa,jos törmäys olisi ollut voimakkaampi,niskat olisi kipeeksi saanut ainakin.Aina ei sitä onnea ole ollut,lapseni kuoli auto onnettomuudessa vuosia sitten,mutta aina vain kirpaisee syvältä jos sattuu onnettomuus paikalle ja lehdestä lukee nuorten kolareista,auton hallinnan menettämisestä jne..Mutta näistä asioista tämä elämämme tilkkutäkki koostuu ja värinsä saa.
- Helmiinax
"Kuukkeli" kirjoitti:
Onnea oli kyllä matkassa,jos törmäys olisi ollut voimakkaampi,niskat olisi kipeeksi saanut ainakin.Aina ei sitä onnea ole ollut,lapseni kuoli auto onnettomuudessa vuosia sitten,mutta aina vain kirpaisee syvältä jos sattuu onnettomuus paikalle ja lehdestä lukee nuorten kolareista,auton hallinnan menettämisestä jne..Mutta näistä asioista tämä elämämme tilkkutäkki koostuu ja värinsä saa.
omalla kaistallamme tulisi joku Huuhaa vastaan tuhatta ja sataa.
Niin kävi nyt tuolle Ylöjärvellä leskeksi jääneelle naiselle, jolla oli lapsiakin.
Outoa oli lukea IS:n: Leski on jo antanut anteeksi.
Ei se niin äkkiä tapahdu.
Outoa.:\ :| - annetaan anteeksi
Helmiinax kirjoitti:
omalla kaistallamme tulisi joku Huuhaa vastaan tuhatta ja sataa.
Niin kävi nyt tuolle Ylöjärvellä leskeksi jääneelle naiselle, jolla oli lapsiakin.
Outoa oli lukea IS:n: Leski on jo antanut anteeksi.
Ei se niin äkkiä tapahdu.
Outoa.:\ :|helpommin,ja lehdethän voiton korjaa.Ei ole hääppöstä kummallakaan.
Minulla oli aikoinaan työkaveri,hänen autonsa alle jäi känninen,eikä edes kuollut.Työkaverini joutui käymään psykiatrilla vuosia,syyllisyyden vuoksi. - Onkkelis
annetaan anteeksi kirjoitti:
helpommin,ja lehdethän voiton korjaa.Ei ole hääppöstä kummallakaan.
Minulla oli aikoinaan työkaveri,hänen autonsa alle jäi känninen,eikä edes kuollut.Työkaverini joutui käymään psykiatrilla vuosia,syyllisyyden vuoksi.Tuolla aikaisemmin oli maininta: -Elämä kangasta kutoo...-
Kävin kysymääs Jenkatelta laulua kun hän on musiikin harrastaja. Hän oli niin ystävällinen, että kirjoitti tuolla 60 palstalla minulla/meille Henry Theelin laulamasta laulusta:
" Onni kangasta kutoo,
kirkkaat on loimet sen.
Poljin nousee ja putoo,
riemuiten rakastaen.
Murhe kangasta kutoo,
tummat on loimet sen.
Kyynel katkera putoo,
kangasta tummentaen.
Kohtalo ihmisen kutoo
kangasta monenkirjavaa
yhdellä tummaa se on ,kuni yö
ja toisella helmen hohtoisaa.
Joillekin sukkula nauraa ja soi
joillekin pirta vain suruja toi.
Kohtalo ihmisen elämää kutoo
kangasta monenkirjavaa.
Siis monenkirjava tilkku näin meidän päivämme kunniaksi. Ja kiitos Jenkaten! - Atolfia
Onkkelis kirjoitti:
Tuolla aikaisemmin oli maininta: -Elämä kangasta kutoo...-
Kävin kysymääs Jenkatelta laulua kun hän on musiikin harrastaja. Hän oli niin ystävällinen, että kirjoitti tuolla 60 palstalla minulla/meille Henry Theelin laulamasta laulusta:
" Onni kangasta kutoo,
kirkkaat on loimet sen.
Poljin nousee ja putoo,
riemuiten rakastaen.
Murhe kangasta kutoo,
tummat on loimet sen.
Kyynel katkera putoo,
kangasta tummentaen.
Kohtalo ihmisen kutoo
kangasta monenkirjavaa
yhdellä tummaa se on ,kuni yö
ja toisella helmen hohtoisaa.
Joillekin sukkula nauraa ja soi
joillekin pirta vain suruja toi.
Kohtalo ihmisen elämää kutoo
kangasta monenkirjavaa.
Siis monenkirjava tilkku näin meidän päivämme kunniaksi. Ja kiitos Jenkaten!Koko elämä tilkuista koostuu,
värit siinä tiuhaan muuttuu.
Alkukin saattaa synkkä olla,
mustakin huonolla tuurilla.
Olispas joka lapsella,
elämän alku taipaleella
tilkut pehmoisia, iloisia.
eikä löytyisi lainkaan suruisia.
Siitä olis`hyvä ponnistaa,
tilkuilla täkkiä koristaa,
jaksaisi vastoinkäymiset voittaa
ja elämää "iltaan" saakka jatkaa.
Hyvää Yötä! terv. Atolfia - luMikko
Tanjamme tänään kultaa toi
hänelle onnittelulauluni soi
Kultaisen tilkun mukanain tuon
iloa elämään suon
HEI HEI HEi - Petteri, ei se punakuno
luMikko kirjoitti:
Tanjamme tänään kultaa toi
hänelle onnittelulauluni soi
Kultaisen tilkun mukanain tuon
iloa elämään suon
HEI HEI HEiAamuruskon oranssi viiva
savenharmaan taivaan rannalla
vanhakansa väittää huonoa ilmaa enteilevän.
Mikä on huono ilma ?
Väriyhdistelmä on silmäähivelevä. - Atolfia
Petteri, ei se punakuno kirjoitti:
Aamuruskon oranssi viiva
Mikä on huono ilma ?
Väriyhdistelmä on silmäähivelevä.että aamurusko päivän pahentaa,
iltarusko huomisen parantaa.
Pitää se melko usein paikkansakin. Sateinen päivä seuraa komeaa aamuruskoa.
Kauniita ovat ruskot. Joskus aivan mahtavat pastellivärit värittävät taivaan rannan.
Kysyit,mikä on huono ilma? Joillekin se on oikein aurinkoinen sää ja joillekin sateinen sää. Se on meistä ihmisistä kiinni.
Minä kyllä rakastan molempia. Sadesäälläkin on ihana taivaltaa, kun on vain suojavarusteet kunnossa. Aurinkoa rakastan, vaikka se ei vanhalle pinnalle sovikkaan.
Kovasta tuulesta en pidä. Se lienee minulle huono sää. Petteri, ei se punakuno kirjoitti:
Aamuruskon oranssi viiva
Mikä on huono ilma ?
Väriyhdistelmä on silmäähivelevä.Yönsinisen tilkun pumpulinpehmoisen
minä mukanani tänään tuon
ja ajatuksen lämpöisen
sen mukana kaikille rakkailleni suon- VilPertti
opritar kirjoitti:
Yönsinisen tilkun pumpulinpehmoisen
minä mukanani tänään tuon
ja ajatuksen lämpöisen
sen mukana kaikille rakkailleni suonKirkas auringonpaiste valaisi huoneeni harmaan aamun jälkeen, juuri kun olin kirjoittanut ystävälleni kuinka harmaata ja loskaista täällä on ollut. Täytynee laittaa kirkkaampi viesti.
Teillekin ihanaa aamua ja kirkkaan värinen tilkku yhteiseen tilkkutäkkiimme
- Vieras mies
Vähän myöhään ehdin taas tänne . Kaikki muut taitavat olla jo yöpuuta etsimässä. Löysin tuolta Flanellinpalasia( Tuleeko tuohon yks vai kaks ällää? ), mitähän yöpukuja niistä lie joskus tehty. Kyöräämpä niitä tänne ison nipun niin saadaan joskus valmiiksi tämä täkki. Kukahan tai ketkähän sen peitokseen mahtavat saada?
- Likka321
Olen antanut tähän asti vain valkeita tilkkuja, mutta lemmikin sinisen samettitilkun laitan tänä iltana. Lemmikillä on ihana saksankielinen nimi:"Vergissmeinnicht". Minulla on tätä samettia niin paljon, että koko peiton voisi kantata sillä. Mikähän väri sopisi peitteen vuoriksi?
- Vieras mies
Tuon lähtiäisiksi vielä nipun lumivalkeita tilkkuja täkkiin. Te ahkerat naiset varmaan sillävälillä saatte täkin valmiiksi kun olen poissa. Kyllä minullakin olisi neula käsissäni pysynyt, olen ainakin niitä ristipistotauluja muutaman tehnyt ja omia sukkiani parsinut monet kerrat. Soinnuttakaa sopuisasti värit yhteen taitavasti. Kuvatkaa sitten minulle huhtikuussa minkälainen luomus on syntynyt.
Valoa tämä päivä ja iloakin löytyy............ - Atolfia
Vieras mies kirjoitti:
Tuon lähtiäisiksi vielä nipun lumivalkeita tilkkuja täkkiin. Te ahkerat naiset varmaan sillävälillä saatte täkin valmiiksi kun olen poissa. Kyllä minullakin olisi neula käsissäni pysynyt, olen ainakin niitä ristipistotauluja muutaman tehnyt ja omia sukkiani parsinut monet kerrat. Soinnuttakaa sopuisasti värit yhteen taitavasti. Kuvatkaa sitten minulle huhtikuussa minkälainen luomus on syntynyt.
Valoa tämä päivä ja iloakin löytyy............karkasi uusille seikkailuille.
Tilkkuja kuitenkin taakseen jätti,
ennenkuin täältä reissuun lähti.
Minä taidankin leikata palasen
tuolta taivaasta pinen kaitaleen.
Saan siihen hentoisen vaaleanpunaista
ja vaaleansinistä pehmoista.
Kuinka voikaan taivaan värit loistaa,
pastellivärejä kauniisti toistaa.
Osaisinpa maalata kankaalle tuon,
ei taitoa mulla, sen toisille suon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.784709- 1842033
- 1321732
- 1741353
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161211- 351076
- 78973
- 52946
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78902Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh273894