missä määrin ja mihin suuntaan, kirjoitellessaan täällä.
Suvatsevammaksi, keskustelevammaksi, kuuluvammaksi toisten joukkoon, vaimitä?
Muuttuuko ihminen 70+
133
5954
Vastaukset
- Veera Varaton
Kunhan seurailet ja kirjoittelet, huomaat ketjut ovat erilaisia. Joku on paikallaan polkeva samaa mantraa hokeva ketju, monet taas antavat näkövinkkeliä kivasti mielipiteisiin ja näin avartavat katsantokantaa. Jopa huomaat näinkös asia on muuttunut tai muuttanut muotoaan.
Ei kannata samaa mantraa hokevien joukkoon pysähtyä.- Kaunokki.
Kun on sanottu, että keskustelupalstat tyhmentävät,
niin se koskee varmaan juuri tuollaista seisovaa lampea.
Mutta ketjuissa, joissa asioita tuodaan esiin vaikkapa googlettamallakin, ajatukset saavat uutta sisältöä, eikä aina itse tarvi joka asiaa hakea, vaan sen saa siitä keskusteluseurasta.
- Perussuomalainen asenne
Samanlaisia ollaan joka palstalla. Luulin aluksi, että ikäihmiset mietiskelevät syntyjä syviä ja kirjoittavat pitkän elämänsä antamalla viisaudella.
Samanlaisia nälvijöitä ollaan kuin puolta nuoremmatkin.
Ilkeileviä huomautuksia saat, jos avaat vakavasta asiasta keskustelun.
Monet eivät osaa keskustella eivätkä sallisi sitä muillekaan.
Siitä syystä tämäkin palsta on alkanut kuihtua.
Ikävää, sillä moni ikäihminen kaipaisi jokapäiväistä keskustelua vaikkapa vain nettiystävien kanssa.- metsämökin eukko
Kiitos sinulle ei muutu perussuomalainen asenne!
Kun tekstiäsi luin tuntui kuin omia ajatuksia olisin lukenut. Jos antaa niiden muiden lätistäjien vaikuttaa niin kyllä se kirjoittelu
kokonaan loppuu.
Ainahan voi aloittaa uuden ketjun kyllä ne lätistäjät lopultakin jättävät rauhaan kun ei anneta periksi.
Minä ainakin kaipaan välillä kunnon syvällisiä keskusteluja.
Iloista peräänantamattomuutta teille pohdiskelijoille ja syviä syntyjä miettiville.
Kirjoittelemisiin. metsämökin eukko kirjoitti:
Kiitos sinulle ei muutu perussuomalainen asenne!
Kun tekstiäsi luin tuntui kuin omia ajatuksia olisin lukenut. Jos antaa niiden muiden lätistäjien vaikuttaa niin kyllä se kirjoittelu
kokonaan loppuu.
Ainahan voi aloittaa uuden ketjun kyllä ne lätistäjät lopultakin jättävät rauhaan kun ei anneta periksi.
Minä ainakin kaipaan välillä kunnon syvällisiä keskusteluja.
Iloista peräänantamattomuutta teille pohdiskelijoille ja syviä syntyjä miettiville.
Kirjoittelemisiin.todella paljon.
Kun ollaan synttäreillä tai juhlissa ja väkeä on paljon, silloin se ei onnistu, mutta täällä olisi hyvä tilaisuus!
Minne katosi Silminnäkijä, jolla oli juuri sellaisia avauksia?
Todella mielenkiintoinen kysymys. Piti oikein ruveta syväluotaamaan itseään. Alkuun vähän ujostelin, mutta oma ikäluokka tempasi pian mukaansa ihan rekisteröitymiseen asti. Naputtelin sormenpäät hellinä kannanottojani vähän sinne sun tänne.
Alkuinnostuksen jälkeen tahti on harventunut, ja vaikka nopealukuisena käynkin kirjoitukset läpi, en joka aiheeseen mene mukaan. Aihevalintani ei riipu siitä, onko jokin kommentti saman- tai erimielinen. Kunhan kirjoitus ei ole pelkkää saman jankuttamista, olen valmis kannustamaan tai pistämään hanttiin.
Niin kuin elävässä elämässä, myöskään tässä ikäryhmässä ihmiset eivät ole samanlaisia. Siksi en ymmärräkään, miksi miltei päivittäin hyökätään erään vakiopalstan kimppuun. Siellä kirjoittavat ihmiset ovat löytäneet toisensa ja ahkeran "emännän", joka pyrkii vastaamaan kaikille. Tämä sopii heille, eikä sinne ole pakko mennä, jos tuntee olevansa ulkopuolinen. Näitä aiheitahan riittää vaikka muille jakaa.
Murrepalsta on myös toisinaan hampaissa. Sielläkin keskustelu lainehtii laidasta laitaan, ja hyvä niin. Olen kynsin ja hampain valmis puolustamaan murrepalstaa sen kaikessa monimuotoisuudessa. Eräänlaista kansankulttuuriahan se on ja siinä mielessä rikkaus. Rikastuisi entisestäänkin, jos "meän kieltä" tai eteläpohjalaisia murteita osaavia olisi useammin mukana!
Pohdintani on venähtänyt varsinaisen aiheen yli ja liian pitkäksi. Viimeksi mainitun suhteen 70 ei siis ole minua muuttanut. Tuskin muutenkaan.
Jos aihetta on ollut, olen sanonut silmityksin ja selvittänyt asiat edessä enkä selän takana.
Se ei ole estänyt minua omimasta ja noudattamasta sanontaa "elää ja antaa elää".- Veera Varaton
Monimuotoisuus palstojen sisältönä on 70 palstan rikkaus. Murrepalsta aktivoi lukijaa ja kirjoittajaa monella tavalla on mietestäni 70 palstan parhain.
Ymmärrän etteivät ole samalla lähtöviivalla kirjotustyylinsä kanssa joten sellainenkin on tarpeen sille ryhmälle jossa he voivat osallistua heitoillaan keskusteluun. Heitto ei johda jatkokeskusteluun.
Syvälliset useinkin asiatyyliset keskustelut
häviävät saitilta alle aikayksikön. Jokainen on näköjään löytänyt itselleen sopivan ketjun.
Suvaitsevaisuutta hyvät sisaret ja veljet - SkillaN*
Veera Varaton kirjoitti:
Monimuotoisuus palstojen sisältönä on 70 palstan rikkaus. Murrepalsta aktivoi lukijaa ja kirjoittajaa monella tavalla on mietestäni 70 palstan parhain.
Ymmärrän etteivät ole samalla lähtöviivalla kirjotustyylinsä kanssa joten sellainenkin on tarpeen sille ryhmälle jossa he voivat osallistua heitoillaan keskusteluun. Heitto ei johda jatkokeskusteluun.
Syvälliset useinkin asiatyyliset keskustelut
häviävät saitilta alle aikayksikön. Jokainen on näköjään löytänyt itselleen sopivan ketjun.
Suvaitsevaisuutta hyvät sisaret ja veljetsitä minäkin perään kuullutan.
Lähes 70;senä olen kirjoittelun täällä löytänyt ja minulle se on paljon antanut.
Jatkuva arvostelu ja keskustelu keskustelun puutteesta ihmetyttää.
Onhan se aihe muiden jokossa, mutta mitä sillä voitetaan, miksi ei oikeaa keskustelua synny.
Kahvipirtti on useiden viestien mieleinen kohde, sitäkään en jaksa ymmärtää, miksi sitä luetaan, jos se on alapuolella kaiken arvostelun.
Lukijoita on kuminkin paljon,joten en usko että se niin kehnoa on, kun aina vaan samat lukija määrät kerää.
Olkoon miten on, mutta toivoisin että tuo ainainen keskustelun puuttumisen ei olisi aina aiheena.
Kirjoitetaan ja luetaan, jokainen löytää varmaan jotakin sanomista johonkin ketjuun.
Kirjoittajat jotka pirtissä viihtyvät, ovat vapaaehtoisesti ketjun valinneet,tuntevat sen omakseen ja eihän se keltään ole pois. - Likka321
Muita päämurteita olen kuullut puhuttavan, mutten tuota "meän kieltä".Pajalassa asuva Mikael Niemi on tehnyt sitä tunnetuksi riemastuttavalla kirjallaan "Populäärimusiikkia Vittulajänkältä". Toinen uudehko seudusta kertova teos on "Näkymätön Elina", koskettava kuvaus väärin ymmärretystä pikkutytöstä. Tämän on kirjoittanut Kerstin Johansson i Backen ja Klaus Härö on ohjannut sen pohjalta elokuvan. Eteläpohojolaasen puhujia tosiaan saisi murreketjuun ilmaantua!
Silloin jokainen löytää omansa.
Ja voi osallistua mielialankin mukaan ketjuihin.
Ainahan ei ole phdintatuulella, joskus taas on.
Kahvipirtti on onnistunut ketju, olen joskus siellä käynyt samoinkuin murreketjussakin
ainakin lukijana, mutta usein en ehdi.
Ne isoäidin kiireet, nytkin lähdössä syntymäpäiville. :D
Hyvää sunnuntaita kaikille!- vihaamasi puskasissi
SkillaN* kirjoitti:
sitä minäkin perään kuullutan.
Lähes 70;senä olen kirjoittelun täällä löytänyt ja minulle se on paljon antanut.
Onhan se aihe muiden jokossa, mutta mitä sillä voitetaan, miksi ei oikeaa keskustelua synny.
Kahvipirtti on useiden viestien mieleinen kohde, sitäkään en jaksa ymmärtää, miksi sitä luetaan, jos se on alapuolella kaiken arvostelun.
Lukijoita on kuminkin paljon,joten en usko että se niin kehnoa on, kun aina vaan samat lukija määrät kerää.
Olkoon miten on, mutta toivoisin että tuo ainainen keskustelun puuttumisen ei olisi aina aiheena.
Kirjoitetaan ja luetaan, jokainen löytää varmaan jotakin sanomista johonkin ketjuun.
Kirjoittajat jotka pirtissä viihtyvät, ovat vapaaehtoisesti ketjun valinneet,tuntevat sen omakseen ja eihän se keltään ole pois.Ota nyt ihmeessä opiksi neuvoista ja kritiikistä äläkä ota heti nokkiisi ja ala vedota kirjoittajien ja lukijoiden suureen määrään. Hehän kirjoittavat ja lukevat SINUSTA HUOLIMATTA!
- kaaliin
vihaamasi puskasissi kirjoitti:
Ota nyt ihmeessä opiksi neuvoista ja kritiikistä äläkä ota heti nokkiisi ja ala vedota kirjoittajien ja lukijoiden suureen määrään. Hehän kirjoittavat ja lukevat SINUSTA HUOLIMATTA!
Älä hyvä ystävä vihjaa mitään negatiisita sille, sehän polttaa päreensä alta aikayksikön. Tulee niin törkeää tekstiä suoraan maan sydämestä että hirvittää.
vihaamasi puskasissi kirjoitti:
Ota nyt ihmeessä opiksi neuvoista ja kritiikistä äläkä ota heti nokkiisi ja ala vedota kirjoittajien ja lukijoiden suureen määrään. Hehän kirjoittavat ja lukevat SINUSTA HUOLIMATTA!
väärin, en vihaa ketään, ihmettelen vain välillä.
Kahvipirtin olemassa oloa puolustan, sillä kun puhun lukija määrästä ja toki kirjoittajia on muitakin, pian se ketju minun kirjoituksista loppuisi.
Olen vain aloittaja.- oolethan sinämun
SkillaN kirjoitti:
Kahvipirtin olemassa oloa puolustan, sillä kun puhun lukija määrästä ja toki kirjoittajia on muitakin, pian se ketju minun kirjoituksista loppuisi.
Olen vain aloittaja.relaa ny vähä, anna periks!
SkillaN kirjoitti:
Olen vain aloittaja.Lukee pirtissä lämminhenkistä kirjoittelua ja tukee muutenkin vahvaa kahvipirtiä.
jjoutava5 kirjoitti:
Lukee pirtissä lämminhenkistä kirjoittelua ja tukee muutenkin vahvaa kahvipirtiä.
viestistä saat lämpimät kiitokset.
Päivä paistaa jälleen, iloista päivää Sinullekin.- minua tarvitaan
jjoutava5 kirjoitti:
Lukee pirtissä lämminhenkistä kirjoittelua ja tukee muutenkin vahvaa kahvipirtiä.
Ota huomioon tämän ketjun aihe on muuttuuko ihminen eikä keskinäisen kehumisen kerho. Laita uusi ketju em niin jokainen voi kehua itseään ja muita niin paljon kun sielu sietää.
Tuo vastauksesi kertoo paikalleen jämähtämisestä, siis pää on jo emmentalia täynnä kuten monella muullakin. - etsivivä-amadeus
SkillaN* kirjoitti:
sitä minäkin perään kuullutan.
Kirjoittajat jotka pirtissä viihtyvät, ovat vapaaehtoisesti ketjun valinneet,tuntevat sen omakseen ja eihän se keltään ole pois.Näihän täällä palstalla yleensä käy?
Hänet pudottaa alas,joko Seriffi,tai vanhemmat ja koneneemmat kirjoittelijat "piiloseriffit" etsivivä-amadeus kirjoitti:
Näihän täällä palstalla yleensä käy?
Hänet pudottaa alas,joko Seriffi,tai vanhemmat ja koneneemmat kirjoittelijat "piiloseriffit"sellaiset ampuilijat voivat kyllä herkempään vaikuttaa,
kuitenkin he ovat aina läsnä. Ei heitä VOI karkoittaa.
- uzma-m
me olemme mita olemme,kaikilla oma mielenkiintoinen persoona.Jokainen voi tehda aloituksen,jos se kiinnostaa tulee vastauksia,jos ei, niin siita mitaan suurta vahinkoa tule,voi tehda uuden aloituksen.
Miksi syyttaa toisia keskustelun tasosta,hyva kun sentaan me 70 uskallamme tanne kirjoittaa.
Taannoin minut haukuttiin taman palstan flobiksi,no se oli jonkun huonon itse tunnon omaavan mielipide.
Minusta on mielenkiintoista lukea viesteja,toisinaan vastaankin.- uzma-m
varovaisemmaksi siita kun noin parivuotta sitten ensi kertaa otin osaa palstalle.Silloin avoimesti annoin henkilokohtaisia tietoja joita myohemmin vaaristeltiin ja annettiin turpiin,pitaa olla varovainen,luultu ystava voikin muuttua yhtakkia vihamieliseksi.
- fiiuliN
Muuttumisesta en tiedä mitään,
mutta ihmettelen monasti tapaamme kirjoittaa.
Lukiessani omia kirjoituksiani sekä toisten, tulee vain useasti huomioitua ja ihmeteltyä,
miksi joudumme olemaan useimmin puolustuskannalla.
Minulla on myös sellainen tunne lukiessani että pienoinen vastustamisen tunne on jokaisella siellä taka-alalla, harvempi sen vaan omasta mielestään tunnustaa.- Likka321
Eihän se ole toisen persoonan vastustamista, jos on eri mieltä asioista.Omia mielipiteitään pitääkin olla valmis puolustamaan ja perustelemaan.
Totta on, että tämä kirjoittelu on mennyt henkilökohtaisuuksiinkin, mutta ainakin omalta osaltani se on omalaatuista huumoriani , joka näköjään herättää joissakin vastakaikua. Olen kuitenkin niin vihreä kirjoittaja, etten osaa kaihtaa mitään nikkiä ,ja nimimerkkejähän me vain toisillemme olemme, vaikka moni on kertonut itsestään niin paljon, että ulkonäönkin voi kuvitella.Rohkeimmat ovat valokuvnsakin näytille laittaneet ja kertovat paljon profiileissaan.
Itsekin olen ollut varmaan turhan avoin ja viime kesänä, kun aloitin kirjoitella,tuli takkiin jonkun kerran.En vain vastannut, jos peroonaani räävittiin.Jokainen olkoon kuitenkin itse sanojensa takana.
Tauon jälkeen näpyttelen iloisin mielin täällä taas, kivaa ajanvietettähän tämä on, pitkän pimeän talven hupia.Ei tätä niin vakavasti pidä ottaa. - Anonyymi
Likka321 kirjoitti:
Eihän se ole toisen persoonan vastustamista, jos on eri mieltä asioista.Omia mielipiteitään pitääkin olla valmis puolustamaan ja perustelemaan.
Totta on, että tämä kirjoittelu on mennyt henkilökohtaisuuksiinkin, mutta ainakin omalta osaltani se on omalaatuista huumoriani , joka näköjään herättää joissakin vastakaikua. Olen kuitenkin niin vihreä kirjoittaja, etten osaa kaihtaa mitään nikkiä ,ja nimimerkkejähän me vain toisillemme olemme, vaikka moni on kertonut itsestään niin paljon, että ulkonäönkin voi kuvitella.Rohkeimmat ovat valokuvnsakin näytille laittaneet ja kertovat paljon profiileissaan.
Itsekin olen ollut varmaan turhan avoin ja viime kesänä, kun aloitin kirjoitella,tuli takkiin jonkun kerran.En vain vastannut, jos peroonaani räävittiin.Jokainen olkoon kuitenkin itse sanojensa takana.
Tauon jälkeen näpyttelen iloisin mielin täällä taas, kivaa ajanvietettähän tämä on, pitkän pimeän talven hupia.Ei tätä niin vakavasti pidä ottaa.menee siinä saman tien.
Jotkut ovat rohkeampia kuin on terveellistä.
Onhan näistä nettituttavuuksista vaikka millaisia tietoja julkisuuteenkin asti tullut.
Minua ainakin on varoitettu läheisten toimesta: muista anonyymius.
Vaarallista voi olla henkilönsä paljastaminen.
Emme tiedä täällä liikkuvien taustoja. - pukki..
Anonyymi kirjoitti:
menee siinä saman tien.
Jotkut ovat rohkeampia kuin on terveellistä.
Onhan näistä nettituttavuuksista vaikka millaisia tietoja julkisuuteenkin asti tullut.
Minua ainakin on varoitettu läheisten toimesta: muista anonyymius.
Vaarallista voi olla henkilönsä paljastaminen.
Emme tiedä täällä liikkuvien taustoja.ja tulla revolverin kanssa tapaamaan sinun tietämättäsi.
Ainahan osoitteen saa selville, jos tuntee ihmisen ulkonäöltä.
Tällaisia uutisia on ollut lehdissä.
- Hakomäen Eemeli
Kysymys kuului, muuttuko ihminen tänne kirjoittessaan.
Kirjoituksia on tullut tähän mennessä 17.
Vastauksia kysymykseen laajasti ottaen 3.
Yksi ei ole muuttunnut, yksi on muuttunut ja yksi ilmoittaa, ettei edellinen kirjoittaja ole muuttunut!
Minua tämä lienee muuttanut kyynisemmäksi.- päivystävä kriitikko
Ensin on valhe, sitten emävalhe ja pahimpana kaikista tilasto.
Siinä se.
- Catleija2
En usko että olisin ihmisenä mitenkään muuttunut palstan ansiosta tai vaikutuksesta, mutta paljon vähemmän kirjoitan kuin joskus vielä vuosi takaperin. Käyn lukemassa ja heitän joskus jonkun mitäänsanomattoman viestin jonnekin.
- Hintriika1
En ole muuttunut. Enkä aio muuttua. Olen kikkaralla kuin siansaparo. Naurattaa, jos joku yrittää suoristaa.
- onkkelis
Haluan olla samanlainen Onkkelis edelleenkin, vaikka rupesin tänne kirjoittelemaan. Saahan täältä toki uusia ajatuksenpoikasia ja jotain ideoita ja kun olen ollut aika uusi netinkäyttäjäkin niin olen löytänyt vaikka minkälaisia linkkejä toisten opastamana.
Eihän meitä 'vanhoja kettuja' niin vain muutella, mutta mottoni on edelleen: Yhä minä opin. - lumikko
onkkelis kirjoitti:
Haluan olla samanlainen Onkkelis edelleenkin, vaikka rupesin tänne kirjoittelemaan. Saahan täältä toki uusia ajatuksenpoikasia ja jotain ideoita ja kun olen ollut aika uusi netinkäyttäjäkin niin olen löytänyt vaikka minkälaisia linkkejä toisten opastamana.
Eihän meitä 'vanhoja kettuja' niin vain muutella, mutta mottoni on edelleen: Yhä minä opin.Jaa, että muutunko täällä palstalla? Joskus kyllä muutun vihaiseksi, kun luen jotain tosi typerää , mutta seuraavassa hetkessä nauraa hohotan ääneen yksinäni , varsinkin tuolla 'kylähullujen' parissa. Jos ei meillä aina sokrit ja maidot sulakaan, niin kukkiihan huumorin kukka ainakin.
- pikkupirpana
lumikko kirjoitti:
Jaa, että muutunko täällä palstalla? Joskus kyllä muutun vihaiseksi, kun luen jotain tosi typerää , mutta seuraavassa hetkessä nauraa hohotan ääneen yksinäni , varsinkin tuolla 'kylähullujen' parissa. Jos ei meillä aina sokrit ja maidot sulakaan, niin kukkiihan huumorin kukka ainakin.
" Ellet ole viime vuosina muuttunut tai muuttanut mieltäsi mistään asiasta, kannattaisi tutkia,oletko mahdollisesti kalkkeutunut. "
Gelett Burges
(toivottavasti minä vähän muutun joka kerran kun täällä lueskelen näitä sivuja. Jos ainakin ymmärrys lisääntyisi joka kerta vähän ) lumikko kirjoitti:
Jaa, että muutunko täällä palstalla? Joskus kyllä muutun vihaiseksi, kun luen jotain tosi typerää , mutta seuraavassa hetkessä nauraa hohotan ääneen yksinäni , varsinkin tuolla 'kylähullujen' parissa. Jos ei meillä aina sokrit ja maidot sulakaan, niin kukkiihan huumorin kukka ainakin.
"Koskaan et muuttua saa..." tuntuu sisältävän mahdottoman vaatimuksen.
Mieheni aikoinaan selitti sen niin, että "ole aina oma itsesi, sitä ne sanat tarkoittavat".
Sillä tavalla ymmärrettynä tuo hidas valssi tuntuukin vielä kauniimmalta.
Ei varmaan olisi tosiaankaan hyvä, jos pysyisimme aina yhtä kehittymättöminä kuin nuorina olimme, voimme kasvaa henkisesti, muuttua kuuntelevammiksi ja empaattisemmiksi, mutta silti olla oma itsemme.
- ainakaan Yykaakoo
kuinka sitä nyt virtuaali-ihmisten vierellä kivi kiveä vasten hioutuisi. Särmät on ja pysyy palstalaisen roolissani, luulen. Täällä elävässä elämässä sitä hissun kissun (kai) vähäisen voipi muutuskella, en tiedä. On niin vaikea itteensä arvioida.
Siis en tietenkään niinku ihmisenä täällä palstalla mihinkään muuttuile. Palstalaisena oletan tulleeni vähemmän (kai) kouhoksi ja ärsyyntyväksi. Mittee se tointaa meuhkata, aattelen, kun joku teksti ottaa päähän. Ihminen 70 voi muuttua jossain määrin johonkin suuntaan.
Kirjoitellessaan tänne, oppimista ei voi välttää. Kaikki vastaukset ovat arvokkaita siinä mielessä.Niin tuohon kysymykseen vois vastata...että kyllä sitä iän myötä muuttuu... olen aina ollut reipas ja urheiluhenkinen... mutta kuitenkin arka tuomaan asioita esille kirjoittamalla...
Mutta syksyllä kun olin usein lukenut palstoja 70 niin tunsin että mä voisin kuulua tuonne vaikka en nyt ihan vielä olekaan 70... niin rupesin kirjoittamaan jotain pientä kokeeksi...ja kuinka ollakaan... viihdyn näillä palstoilla... ja ihmisten seurassa joilla on jo monenlaista kokemusta elämässä...ehkä mä sitten olen muuttunut... jossakin kohtihan se on elämässä se käännekohta... missä vanhememisen jälkeen mieli muuttuu nuoremmaksi...rohkeemmaksi ...ja vaikka vähän villimmäksikin...- Atolfia
maarit60 kirjoitti:
Niin tuohon kysymykseen vois vastata...että kyllä sitä iän myötä muuttuu... olen aina ollut reipas ja urheiluhenkinen... mutta kuitenkin arka tuomaan asioita esille kirjoittamalla...
Mutta syksyllä kun olin usein lukenut palstoja 70 niin tunsin että mä voisin kuulua tuonne vaikka en nyt ihan vielä olekaan 70... niin rupesin kirjoittamaan jotain pientä kokeeksi...ja kuinka ollakaan... viihdyn näillä palstoilla... ja ihmisten seurassa joilla on jo monenlaista kokemusta elämässä...ehkä mä sitten olen muuttunut... jossakin kohtihan se on elämässä se käännekohta... missä vanhememisen jälkeen mieli muuttuu nuoremmaksi...rohkeemmaksi ...ja vaikka vähän villimmäksikin...Geog Otskin laulussaa: Muuttuuko ihminen ja mihin suuntaan? Eihän muuttumista voi estää. Ikä tuo viisautta, sanotaan, joten ainakin jonkinverran olen oppinut harkitsemaan sanomisiani. En heti laukaise, mitä mieltä olen. Nuorena on kerkeämpi sanomaan asioita, jotka ehkä joskus loukkaavatkin kanssaihmisiä. Aremmaksi olen kyllä tullut. Oudossa seurassa olen epävarma. Sitä en nuorena ollut.
Mutta Tamara Lund lauloi Juhlakonsertissaan: Mä oon mikä oon, en muuksi voi tulla jne. Siis kyllä kai se perusluonne säilyy muuttumattomana. - äkkiä
Atolfia kirjoitti:
Geog Otskin laulussaa: Muuttuuko ihminen ja mihin suuntaan? Eihän muuttumista voi estää. Ikä tuo viisautta, sanotaan, joten ainakin jonkinverran olen oppinut harkitsemaan sanomisiani. En heti laukaise, mitä mieltä olen. Nuorena on kerkeämpi sanomaan asioita, jotka ehkä joskus loukkaavatkin kanssaihmisiä. Aremmaksi olen kyllä tullut. Oudossa seurassa olen epävarma. Sitä en nuorena ollut.
Mutta Tamara Lund lauloi Juhlakonsertissaan: Mä oon mikä oon, en muuksi voi tulla jne. Siis kyllä kai se perusluonne säilyy muuttumattomana.Vielä 2001 niin elinvoimainen ja hyväkuntoinen,
muutamassa vuodessa mullan alla!
Syöpä voi viedä nopeastikin hyväkuntoisenkin,
silloinhan syöpä leviää.
Monilla vanhoilla on syöpä jossakin elimessään, mutta se ei enää vanhana leviä. - Hintriika1
Atolfia kirjoitti:
Geog Otskin laulussaa: Muuttuuko ihminen ja mihin suuntaan? Eihän muuttumista voi estää. Ikä tuo viisautta, sanotaan, joten ainakin jonkinverran olen oppinut harkitsemaan sanomisiani. En heti laukaise, mitä mieltä olen. Nuorena on kerkeämpi sanomaan asioita, jotka ehkä joskus loukkaavatkin kanssaihmisiä. Aremmaksi olen kyllä tullut. Oudossa seurassa olen epävarma. Sitä en nuorena ollut.
Mutta Tamara Lund lauloi Juhlakonsertissaan: Mä oon mikä oon, en muuksi voi tulla jne. Siis kyllä kai se perusluonne säilyy muuttumattomana.Tottakai ikä muuttaa ihmistä - myös sisältäpäin! Vuodet tuovat kokemusta ja kokemus toivottavasti viisautta. Kauheaahan se olisi, jos ihmisessä ei tapahtuisi mitään muutosta. Valitettavasti joillakin kehitys alkaa tietyssä iässä kulkea taaksepäin!
Kun tuolla aikaisemmin vastasin, niin Suomi24:n palstat eivät todellakaan minua muuksi muuta. Mä oon mikä oon... Huumorintajuaan täällä ei ainakaan pidä menettää. Vanha tosikko akka (kuten ukkokin) on sietämätön olento. - Toisennikki
äkkiä kirjoitti:
Vielä 2001 niin elinvoimainen ja hyväkuntoinen,
muutamassa vuodessa mullan alla!
Syöpä voi viedä nopeastikin hyväkuntoisenkin,
silloinhan syöpä leviää.
Monilla vanhoilla on syöpä jossakin elimessään, mutta se ei enää vanhana leviä.Tuskin hän sen tähden muuttui että olisi kirjoitellut 70 palstalle. Taisi olla vähän nuorempi.
- Toisennikki
Hintriika1 kirjoitti:
Tottakai ikä muuttaa ihmistä - myös sisältäpäin! Vuodet tuovat kokemusta ja kokemus toivottavasti viisautta. Kauheaahan se olisi, jos ihmisessä ei tapahtuisi mitään muutosta. Valitettavasti joillakin kehitys alkaa tietyssä iässä kulkea taaksepäin!
Kun tuolla aikaisemmin vastasin, niin Suomi24:n palstat eivät todellakaan minua muuksi muuta. Mä oon mikä oon... Huumorintajuaan täällä ei ainakaan pidä menettää. Vanha tosikko akka (kuten ukkokin) on sietämätön olento.on niin!
On itselläkin mukavampi olo kun ei kärtyksi ja epäluuloseksi heittäydy. - vähän nuorempi
Toisennikki kirjoitti:
Tuskin hän sen tähden muuttui että olisi kirjoitellut 70 palstalle. Taisi olla vähän nuorempi.
Ei ole minuakaan vaadittu henkkareita näyttämään, olen VASTA 60. Hyvin maastoudun porukkaan, osaan käyttäytyä niin arvokkaasti, etten herätä epäilyjä.Tai sitten osaan heittäytä yhtä hupsuksi kuin nämä VANHAT täällä.
- fiiuliN
Toisennikki kirjoitti:
on niin!
On itselläkin mukavampi olo kun ei kärtyksi ja epäluuloseksi heittäydy.Miksi emme voisi olla ihan omina itsenämme myös tälläkin palstalla.
Eikö humoristiset voi olla humoristeja, vähän totisemmat totisia ja vaikka kärttyisiäkin, eihän joka viestiä lukea tarvitse olen kuullut useasti sanottavan.
Toinen kirjoittaa; älä kirjoita sillä tavoin, toinen taas kehoittaa:tee tällä tavoin...
Jos jokaisen neuvoa yrittäisimme noudattaa, niin olisimme kaikki täysin sekopäitä, poikkeuksia ei löytyisi. - osa-aikahumoristi
fiiuliN kirjoitti:
Miksi emme voisi olla ihan omina itsenämme myös tälläkin palstalla.
Eikö humoristiset voi olla humoristeja, vähän totisemmat totisia ja vaikka kärttyisiäkin, eihän joka viestiä lukea tarvitse olen kuullut useasti sanottavan.
Toinen kirjoittaa; älä kirjoita sillä tavoin, toinen taas kehoittaa:tee tällä tavoin...
Jos jokaisen neuvoa yrittäisimme noudattaa, niin olisimme kaikki täysin sekopäitä, poikkeuksia ei löytyisi.On vain niin, että meilä on erilaisia puolia , on hyviä ja huonoja päiviä, aiheet eri sarjoissa. Eniten ihmettelen, mitä tarkoitaa vaatimus kirjoitaa ASIAA!
- fiiuliN
osa-aikahumoristi kirjoitti:
On vain niin, että meilä on erilaisia puolia , on hyviä ja huonoja päiviä, aiheet eri sarjoissa. Eniten ihmettelen, mitä tarkoitaa vaatimus kirjoitaa ASIAA!
.....vaatiia ASIAA?
- mummeli-36
fiiuliN kirjoitti:
.....vaatiia ASIAA?
Kuka sitä nyt asiaa vaatii puhumaan tai paremminkin kirjottamaan. Ainakin minä koen tulleeni paljon rohkeemmaksi kun täältä selän takaa kirjotan. Jos mulle ois joku puolivuotta sitten sanonut että tänne kirjottelen, oisin nauranu veet silmissä hänen jutuilleen. En ikinä ois uskonu, että uskallan jottain ajatuklsiani pistää saatikka et kirjottasin peräti joka päivä johonkin jottain.
Ainakin se kynnys kun tuli yllitettyä alkoi minussa tapahtua semmonen luomiskausi. Ehkä siihen myös vaikutti se, kun olin jäänyt leskeksi jokin aika sitten ja tuli tyhjyyden tunne. Siihen piti jotain tilalle keksiä ja ystävät kehotteli tänne palstoille.
No nyt oon täällä ollu ja löytäny täältä paljon uusia ystäviä sekä livenä, että virtuaalisena. Hauskaa tämä on ja täytyy sanoa, että uutta voi oppia tälläkin iällä. Rohkeutta vaan tarttua asioihin kiinni vaikka ei aina asiaa oiskaan.
Ja tuohon Ruuneperin kännäämiseen uskon yhtä vähän kun joku muukaan.. - fiiuliN
mummeli-36 kirjoitti:
Kuka sitä nyt asiaa vaatii puhumaan tai paremminkin kirjottamaan. Ainakin minä koen tulleeni paljon rohkeemmaksi kun täältä selän takaa kirjotan. Jos mulle ois joku puolivuotta sitten sanonut että tänne kirjottelen, oisin nauranu veet silmissä hänen jutuilleen. En ikinä ois uskonu, että uskallan jottain ajatuklsiani pistää saatikka et kirjottasin peräti joka päivä johonkin jottain.
Ainakin se kynnys kun tuli yllitettyä alkoi minussa tapahtua semmonen luomiskausi. Ehkä siihen myös vaikutti se, kun olin jäänyt leskeksi jokin aika sitten ja tuli tyhjyyden tunne. Siihen piti jotain tilalle keksiä ja ystävät kehotteli tänne palstoille.
No nyt oon täällä ollu ja löytäny täältä paljon uusia ystäviä sekä livenä, että virtuaalisena. Hauskaa tämä on ja täytyy sanoa, että uutta voi oppia tälläkin iällä. Rohkeutta vaan tarttua asioihin kiinni vaikka ei aina asiaa oiskaan.
Ja tuohon Ruuneperin kännäämiseen uskon yhtä vähän kun joku muukaan..Näen silmissäni "syyttävän sormen " osoittavan itseäni, mutta VAATINUT en ole mitään.
"Puskistolaiset" minun lisäkseni ovat vain sohineet hieman tällä palstalla.
Taisin toivoa luettavakseni asiallisia kirjoituksia, mutta kai hieman virheellisesti noin kirjoitin, olisi kai pitänyt olla että tavallisia kirjoituksia ei vain mielikuvituksellisia. Ja niitäkin tänne sopii, mutta liika on liikaa jopa makean syönnissä.
Ja olen kuullut sanottavan "kun puhuu paljon ei laadusta ole takeita", ja niinhän se käy myös joskus kirjoituksissa.
Meillä naisilla on varmaankin erilaisia juttuja mielessä, ja luulen että Runeperikin on tarkoittanut oikeita asiallisia keskusteluja, minä vain ihan tavallista jutustelua.
Mutta näinhän on nyt käynytkin, on paljon juttua ilmestynyt palstalle, jokainen varmaan löytää omanlaisiaan mihin voi jatkaa mielipiteellään.
Kiitos teille kaikille kirjoittajille jotka olette olemassa ja jaksatte tännekin kirjoitella.
Kaikille riittää, sekä kirjoittajille että lukijoille, mielenkiintoisia aiheita. - jjoutawa
fiiuliN kirjoitti:
Näen silmissäni "syyttävän sormen " osoittavan itseäni, mutta VAATINUT en ole mitään.
"Puskistolaiset" minun lisäkseni ovat vain sohineet hieman tällä palstalla.
Taisin toivoa luettavakseni asiallisia kirjoituksia, mutta kai hieman virheellisesti noin kirjoitin, olisi kai pitänyt olla että tavallisia kirjoituksia ei vain mielikuvituksellisia. Ja niitäkin tänne sopii, mutta liika on liikaa jopa makean syönnissä.
Ja olen kuullut sanottavan "kun puhuu paljon ei laadusta ole takeita", ja niinhän se käy myös joskus kirjoituksissa.
Meillä naisilla on varmaankin erilaisia juttuja mielessä, ja luulen että Runeperikin on tarkoittanut oikeita asiallisia keskusteluja, minä vain ihan tavallista jutustelua.
Mutta näinhän on nyt käynytkin, on paljon juttua ilmestynyt palstalle, jokainen varmaan löytää omanlaisiaan mihin voi jatkaa mielipiteellään.
Kiitos teille kaikille kirjoittajille jotka olette olemassa ja jaksatte tännekin kirjoitella.
Kaikille riittää, sekä kirjoittajille että lukijoille, mielenkiintoisia aiheita.reservissä on tasokkaita kirjoittajia, tuskin heidän tasolleen voi päästä, mutta yritetään muuttua kuitenkin.
- asianeuroottinen
vähän nuorempi kirjoitti:
Ei ole minuakaan vaadittu henkkareita näyttämään, olen VASTA 60. Hyvin maastoudun porukkaan, osaan käyttäytyä niin arvokkaasti, etten herätä epäilyjä.Tai sitten osaan heittäytä yhtä hupsuksi kuin nämä VANHAT täällä.
Oletko sitä mieltä, että täällä VANHAT ovat hupsuja.
- pipoa päähän täällä!
Toisennikki kirjoitti:
Tuskin hän sen tähden muuttui että olisi kirjoitellut 70 palstalle. Taisi olla vähän nuorempi.
Minäkin, vanha ja hupsu, olen viime aikoina tanssinut 3-kymppisen
teheranilaiskundin kanssa, juttu lensi ja hauskaa oli! - fiiuliN
jjoutawa kirjoitti:
reservissä on tasokkaita kirjoittajia, tuskin heidän tasolleen voi päästä, mutta yritetään muuttua kuitenkin.
Millaiseksi haluaisit muuttua, tarkoitatkohan sitä että oppisimme paremmin kirjoittamaan, tai ainakin yrittäisimme.
Kyllä huomaa kun on jokusen vuoden katsellut, että muutama kirjoittaja on kehittynyt sekä kirjoitustaidoissaan että muutenkin...
Toiset muuttuvat sopuisammaksi ärsytyksestä huolimatta, jotkut taas katkeroituvat kun saavat kuulla moitteita omista mielipiteistään.
Aika moni on heittänyt hyvästit ja jättänyt koko palstan oman onnensa nojaan.
Mutta aina uusia yrittäjiä löytyy tilalle joten ei ole vielä tarvinnut hautakuoppaa kenenkään kaivaa.
Minä olen paljon täällä ollessani muuttunut. Alkuun otin asiat kaikki todesta ja kun huomasin että palturia puhutaan niin tietysti samaistuin näihin minäkin.
Sitten seurasi tylsä kausi, en välittänyt kirjoittaa mitään. Nyt olen luultavasti kaikki muuttumisvaiheet käynyt läpi ja sanoa tärskäytän mitä mieleen milloinkin juolahtaa.
Kirjoitan oman mielipiteeni vaikka se eroaakin useimmin toisten ajatuksista, jos ei kelpaa niin saa olla kelpaamatta. fiiuliN kirjoitti:
Millaiseksi haluaisit muuttua, tarkoitatkohan sitä että oppisimme paremmin kirjoittamaan, tai ainakin yrittäisimme.
Kyllä huomaa kun on jokusen vuoden katsellut, että muutama kirjoittaja on kehittynyt sekä kirjoitustaidoissaan että muutenkin...
Toiset muuttuvat sopuisammaksi ärsytyksestä huolimatta, jotkut taas katkeroituvat kun saavat kuulla moitteita omista mielipiteistään.
Aika moni on heittänyt hyvästit ja jättänyt koko palstan oman onnensa nojaan.
Mutta aina uusia yrittäjiä löytyy tilalle joten ei ole vielä tarvinnut hautakuoppaa kenenkään kaivaa.
Minä olen paljon täällä ollessani muuttunut. Alkuun otin asiat kaikki todesta ja kun huomasin että palturia puhutaan niin tietysti samaistuin näihin minäkin.
Sitten seurasi tylsä kausi, en välittänyt kirjoittaa mitään. Nyt olen luultavasti kaikki muuttumisvaiheet käynyt läpi ja sanoa tärskäytän mitä mieleen milloinkin juolahtaa.
Kirjoitan oman mielipiteeni vaikka se eroaakin useimmin toisten ajatuksista, jos ei kelpaa niin saa olla kelpaamatta.taidat viihtyä parhaiten, mielestäni hyvä niin.
Tasokkuutta itselläni ei enää löydy mutta muutos kyllä hakee uomansa, Sinä olet siitä hyvä esimerkki.
Liika kiltteys on huono, tuhmuuskin voi tuntua tyhmältä, joten oon mikä oon.- fiiuliN
jjoutava5 kirjoitti:
taidat viihtyä parhaiten, mielestäni hyvä niin.
Tasokkuutta itselläni ei enää löydy mutta muutos kyllä hakee uomansa, Sinä olet siitä hyvä esimerkki.
Liika kiltteys on huono, tuhmuuskin voi tuntua tyhmältä, joten oon mikä oon.Kirjautumisestasi päätellen, olet ollut palstoilla vasta pienen aikaa.
Joko näinpian olet saanut oikeanlaatuisen kuvan muistakin kirjoittajista kuin minusta.
Minulla kesti pari vuotta ennekuin rohkenin sanoa kenestäkään minkäänlaista mielipidettä - jjoutawa
fiiuliN kirjoitti:
Kirjautumisestasi päätellen, olet ollut palstoilla vasta pienen aikaa.
Joko näinpian olet saanut oikeanlaatuisen kuvan muistakin kirjoittajista kuin minusta.
Minulla kesti pari vuotta ennekuin rohkenin sanoa kenestäkään minkäänlaista mielipidettäIhmisistä varsinkin naisista ölen aina tykännyt.
Kuva Sinustakin on selkiytynyt muutaman kuukauden
aikana jona olen seikkaillut nikittömyydettömänäkänä, Älä ota pilkkana välillä olen hieman sanasokea. - fiiuliN
jjoutawa kirjoitti:
Ihmisistä varsinkin naisista ölen aina tykännyt.
Kuva Sinustakin on selkiytynyt muutaman kuukauden
aikana jona olen seikkaillut nikittömyydettömänäkänä, Älä ota pilkkana välillä olen hieman sanasokea.Olen kuvitellut keskustelevani naishenkilön kanssa.
Mutta kuinka lieneekään, kyllä sinun täytyy olla miespuolinen koska vastailet noin "sumeeilettomasti". - puskajussin velimies
fiiuliN kirjoitti:
Olen kuvitellut keskustelevani naishenkilön kanssa.
Mutta kuinka lieneekään, kyllä sinun täytyy olla miespuolinen koska vastailet noin "sumeeilettomasti".Olistko kirjoittanut toisin jos olisit tietänyt, että kyseessä onkin mieshenkilö?
- seinäkukkanen....
puskajussin velimies kirjoitti:
Olistko kirjoittanut toisin jos olisit tietänyt, että kyseessä onkin mieshenkilö?
Pirtissä on paljon tanssitaitoisia ja -haluisia naisia. Saisit ikuisia ihalijoita tanssittamalla meitä , maistamalla pullaa ja siitä kauniisti kiittämällä!
- jjoutawa
fiiuliN kirjoitti:
Olen kuvitellut keskustelevani naishenkilön kanssa.
Mutta kuinka lieneekään, kyllä sinun täytyy olla miespuolinen koska vastailet noin "sumeeilettomasti".päinvastoin kuni nuo tuossa välissä!
- lypsikki
Olistko kirjoittanut toisin jos olisit tietänyt, että kyseessä onkin mieshenkilö?
aammmuuuuu
- fiiuliN
Mitä ihmeen eroa siinä olisi onko se nainen tai mies jolle täällä vastailee.
En ole kiinnostunut enää sukupuolista, siksipä kirjoitan vain vastauksia mielipiteille.
Mutta sen olen jo oppinut että miehillä on sumeilemattomammat sanat kuin naisilla.
Muutuu tietysti ja pysyykin. Esimerkiksi mina, Ruuneperi, mmuutun yha kannisemmaksi mi8ta enemman ryyppaann
- selvän tekee
Nyt olet ryypännyt jo niin paljon,ettet enää ymmärtänyt kysymystä. Ei kysytty muuttaako ryyppääminen sinua,vaan muuttaako tällä palstalla kirjoittelu.
Olen kyllä huomannut että on tämä kirjoittelu palstalla muuttanut sinua herkkänahkaisemmaksi. Ymmärrät vain määrätynlaista huumoria eikä se saa kohdistua sinuun. - fiiuliN
Kuinka minusta tuntuu että teet kärpäsestä härkäsen.
Kai kuvittelet saavasi meidät uskomaan ryyppäämismuuttumiseesi. - MUMMELI1
fiiuliN kirjoitti:
Kuinka minusta tuntuu että teet kärpäsestä härkäsen.
Kai kuvittelet saavasi meidät uskomaan ryyppäämismuuttumiseesi.Omalta kohdaltani voi sanoa ,että kyllä muuttuu ihminen olosuhteiden takia esimerkiksi.
Itse vammauduin kymmenen vuotta sitten ja olen muuttunut monelta osin. Elämänkatsomus on muuttunut siitä ajasta ja moni muukin käsite,
perusluonne ei kuitenkaan muutu.
Tämä ketju tästä asiasta on kerrankin asiallinen vaikka välillä jo aloitellaan morkata kahvipirttiä tai murreketjua. Tälläistä keskustelua enemmän tänne palstalle. - Tobias
Humala-asteen tuomasta muutoksesta on niin vähän kokemusta etten sano siihen mitään.
Tähän kirjotteluun sen sijaan näköjään turtuu ja kyllästyy. Olisko se kyllästymistä? - Vieras mies
Tobias kirjoitti:
Humala-asteen tuomasta muutoksesta on niin vähän kokemusta etten sano siihen mitään.
Tähän kirjotteluun sen sijaan näköjään turtuu ja kyllästyy. Olisko se kyllästymistä?Aika aikaa kutakin sanoi pässi....
Alahan vain kirjoitella omia juttujasi, niin minäkin uunna miehenä meinaan ruveta pistämään itseäni joka soppaan . Katsotaan milloin minut kipataan yli laidan - tuttu nainen
Vieras mies kirjoitti:
Aika aikaa kutakin sanoi pässi....
Alahan vain kirjoitella omia juttujasi, niin minäkin uunna miehenä meinaan ruveta pistämään itseäni joka soppaan . Katsotaan milloin minut kipataan yli laidanKippaa itsesi nyt heti tänä iltana kahvipirttiin, niin näet, kipataanko pirtistä ulos!
- Vieras mies
tuttu nainen kirjoitti:
Kippaa itsesi nyt heti tänä iltana kahvipirttiin, niin näet, kipataanko pirtistä ulos!
" Siks mieluummin maantiellä tanssin, kun metsien humina se soi....
- kultaisen
Vieras mies kirjoitti:
kulkurin valssin, tule kanssani poika ohoi!
- puskajussin velimies
Vieras mies kirjoitti:
Aijai vieras mies! Kyllä nyt tippuu pisteitä kun noin tylysti vastaat kahvitupalaisen kutsuun.
- "Maantiellä tanssin"
Aijai vieras mies! Kyllä nyt tippuu pisteitä kun noin tylysti vastaat kahvitupalaisen kutsuun.
Jospa päinvastoin nousi. Siis Vieraan miehen pisteet.
- joltain kantilta katsottuna
Tunnustan muuttuneeni. Ensinnäkin jo tämän väylän löytyminen kirjoitteluun ilahdutti aikanaan suuresti. Olin päässyt ikäisteni seuraan. Leskeksi jäätyäni elämäni pyöri lasten perheiden ja omien muiden harrastusteni parissa. Nyt palasin kirjoittamiseen. Pienten arastelujen jälkeen tulin yhä rohkeammin kantaa ottavaksi, huumorimieltä piristeenä unohtamatta. Täällä ajanmittaan tapasi niin "tuttuja" kuin tuntemattomia. Kirjoittelusta tuli elämäntapa.
Runsaat neljä vuotta on vierähtänyt. Ketjuihin osallistuminen, varsinkin nimimerkillä, väheni sitten aikanaan palstan ilmapiirin takia. Täällä voi syntyä myös ystävyyssuhteita. Viime vuosi vierähtikin lähes kokonaan tiiviin kanssakäymisen merkeissä. Ketjuihin osallistumiseen ei jäänyt juuri enää aikaa. Lukemassa tosin piti aika-ajoin piipahtaa. Samanlaista tuntuu olevan tarjolla tällekin vuodelle...
Joten. Eihän ihminen perusluonteeltaan varmaankaan muutu miksikään. Mutta löydettyään tämän väylän itsensä ilmaisemiseen ja toisten kuulemiseen, niin kyllä ihmistä rikastuttaa täällä mielipiteiden kirjossa osallistuminen. Antaa useimmiten iloa ja valoa päivään.
Harmillisempi muuttuminen sensijaan on: maha kasvaa ja takamus leviää!
Iloisesti kevättä kohden!- Se on mahdollista!
Se vasta onkin mahdollista! :)
Ohjeet tiedät, en anna niitä,
kannustan vain ryhtymään niitä toteuttamaan!
Olet viisas ja voimakas, siitä vaan! :) - joltain kantilta katsoen
Se on mahdollista! kirjoitti:
Se vasta onkin mahdollista! :)
Ohjeet tiedät, en anna niitä,
kannustan vain ryhtymään niitä toteuttamaan!
Olet viisas ja voimakas, siitä vaan! :)Kiitos kannustuksestasi. Tarkoitit noilla neuvoillasi varmaan tuota viimeistä lausahdustani harmillisesta muuttumisesta...
Siihen muuttumiseen tepsisi mielestäni parhaiten laitteen ääreltä lähes kokonaan poistuminen. Se taas vuorostaan muuttaisi... :))
Elä oikein! Siihenkin tässä pyritään. Kuitenkin helpommin sanottu kuin tehty, eikö!:)
- jjoutawa
Kukat olivat nuutuneet, tutkimuksissaani päädyin lirauttamaan kasteluveteen samaa ainetta kuin joissakinpäissäkinon, ihan vaan koemielessä.
Muutsos oli suuri valjut lehdet ovat nyt tummanvihreitä ja suuria.
Muutosmielessä jjoutava oli tehnyt helpon ratkaisun. Iloista päivää Meille kaikille!- Nikitta
Oliko tama alkuperaisen kysyjan yhteenveto?
Kuvaako hanen omaa muutostaan? Olen nakevinani alykasta ironiaa niissa teksteissa, jotka han on tanne kirjoittanut.
Minkalaisia muutoksia aloittajassa on tapahtunut, vai onko? Aihe oli ja on keskustelun arvoinen.
Valjut kukat kuvaa aarettoman hyvin sita tunnelmaa, joka minulla nykyisin on talla palstalla. Nikitta kirjoitti:
Kuvaako hanen omaa muutostaan? Olen nakevinani alykasta ironiaa niissa teksteissa, jotka han on tanne kirjoittanut.
Minkalaisia muutoksia aloittajassa on tapahtunut, vai onko? Aihe oli ja on keskustelun arvoinen.
Valjut kukat kuvaa aarettoman hyvin sita tunnelmaa, joka minulla nykyisin on talla palstalla.joutavalle liian vaativa. Kuvaa palstalla voin tarkastella itseni kautta peilistä katsoen.
Paljon iloa ja oppia sain kaikista vastauksista.
Aloitus syntyi sunnuntaiaamuna spontaanisti jostakin alitajunnasta. Ymmärtämättäkääntymyydestäkään, että se saa pajon vastauksia.jjoutava5 kirjoitti:
joutavalle liian vaativa. Kuvaa palstalla voin tarkastella itseni kautta peilistä katsoen.
Paljon iloa ja oppia sain kaikista vastauksista.
Aloitus syntyi sunnuntaiaamuna spontaanisti jostakin alitajunnasta. Ymmärtämättäkääntymyydestäkään, että se saa pajon vastauksia.Ääpilkuton esitti jj:lle kysymyksen, joka mielestäni on vastauksen ansainnut.
Siis: Onko jjoutava5 näillä palstoilla seikkaillessaan itse muuttunut ja jos on niin miten?
Terveisin vastuksesta kiinnostuneena ja kiitollisena: VenlastiinaNikitta kirjoitti:
Valjut kukat kuvaa aarettoman hyvin sita tunnelmaa, joka minulla nykyisin on talla palstalla.Anteeksi hosumani vstaus. Oppimalla olen todella muuttunut. Varovaisemmaksi tullut, huomasin kyllä ironian kirjoituksessani mutta oppimestariksi joutava ei pyri. Todellisuutta oli kuvaukseni luonnonmukaisesta lannoituksesta, täällä sen voi sanoa, ei muualla.
Venlastiina kirjoitti:
Ääpilkuton esitti jj:lle kysymyksen, joka mielestäni on vastauksen ansainnut.
Siis: Onko jjoutava5 näillä palstoilla seikkaillessaan itse muuttunut ja jos on niin miten?
Terveisin vastuksesta kiinnostuneena ja kiitollisena: Venlastiinaon oikeassa, hosuttua tuli. Olen oppinut paljon lyhyenä aikana.
Nytkin Sinä tulit opettaneeksi
että pitää kunnioittaa kysyjää vastaamalla kunnolla syventyen siihen mitä on kysytty.
Joskus huomaan myhemmin vikaa vastauksessani joka meni jo.
Keskustelutaitoa toivoisin oppivani täällä kirjoittaessani, sekä kirjoitustaitoa.
Kiitoksia Venlastiinalle lempeästä opastuksesta!;))jjoutava5 kirjoitti:
on oikeassa, hosuttua tuli. Olen oppinut paljon lyhyenä aikana.
Nytkin Sinä tulit opettaneeksi
että pitää kunnioittaa kysyjää vastaamalla kunnolla syventyen siihen mitä on kysytty.
Joskus huomaan myhemmin vikaa vastauksessani joka meni jo.
Keskustelutaitoa toivoisin oppivani täällä kirjoittaessani, sekä kirjoitustaitoa.
Kiitoksia Venlastiinalle lempeästä opastuksesta!;))Olen oppinut täällä leikkimään kuin lapsi. Olenkin kaivannut tällaista ilottelua elämääni.Täällähän voi hassutellakin sydämensä pohjasta, jos ei nyt aivan kaikilla palstoilla . Mutta kun oikein hulluttaa, voi aina mennä tuonne kylähullujen palstalle tyrkyttämään mielipiteitään ja sitten voi suoltaa runoja , vaikka ei olisi runoillut koskaan. Vielä kun olis karaoke, niin taidettais päästä vauhtiin .
Ai, niin , vastaus kysymykseen. Kyllä taidan muuttua edelleen leikkisämään suuntaanjjoutava5 kirjoitti:
Anteeksi hosumani vstaus. Oppimalla olen todella muuttunut. Varovaisemmaksi tullut, huomasin kyllä ironian kirjoituksessani mutta oppimestariksi joutava ei pyri. Todellisuutta oli kuvaukseni luonnonmukaisesta lannoituksesta, täällä sen voi sanoa, ei muualla.
Erittäin mutkikasta polkua pitkin kulkee vielä alle 70.ppinen.Pitääkö tästä vielä viisastua.Tunteetkin on pinnallistuneet mitä vanhemmaksi tulee.
Ihmisten mielipiteistä en välitä enää kovin paljon mutta huomaan että kanssa ihmseni ovat tulleet huomaavaisemmiksi,että olenko itse antanut aihetta.
Tämän suomi 24,keskustelupalstan ansiota on että huomioin vanhukset paremmin.Että heidän kanssa voi keskustella kun vertaiselleen.- mummeli-36
pääsky kirjoitti:
Erittäin mutkikasta polkua pitkin kulkee vielä alle 70.ppinen.Pitääkö tästä vielä viisastua.Tunteetkin on pinnallistuneet mitä vanhemmaksi tulee.
Ihmisten mielipiteistä en välitä enää kovin paljon mutta huomaan että kanssa ihmseni ovat tulleet huomaavaisemmiksi,että olenko itse antanut aihetta.
Tämän suomi 24,keskustelupalstan ansiota on että huomioin vanhukset paremmin.Että heidän kanssa voi keskustella kun vertaiselleen.Ajatus maailmaltaan. Täällä palstoilla on huomannut ettei sunkaan kaikki jo 70 täyttäneet ole vielä sellaisia joita on ennen pitänyt jo vanhuksina. On pirteitä ja elämän haluisia eri ikäisiä ihmisiä jotka eri tavalle reakoivat tilanteisiin.
Toiselle saattaa jo tuo ikä olla hyvinkin vaikeaa ja raskasta aikaa ja toiselle se on nyt uuden etsimisen aikaa. Tietysti se riippuu siitä miten on saanut terveytensä säilyttää. Jos on paljon ollut sairautta vie se varmasti voimia jokaiselta ja samalla mielenkiinto ympäristöäkin kohtaan jotenkin lamaantuu.
Taas hän joka on ollut terveenä voi vielä tällä iällä löytää kokonaan uuden alueen elämälleen.
Omasta vireydestä kaikki on kuitenkin kiinni.
Ehkä vanha on jo vähän ikäänkuin muumiutunut omaan itseensä. Ehkä jtain myönteistä kehitystäkin tapahtuu: Vähäisempää asioihin puuttumista, pitkäjänteisyyttä, joviaalisuutta. Kirjoittelun määräkin vähenee.
- muuttuu
On oppia saanut jos on ottanut onkeensa. Perusluonne pysyy, mut sitä voi hioo parempaan suuntaan. Toivottavasti. Ulkokuorelle ei voi mittää ellei mee kohotuksee. Kallista koko ropalle. On parempi olla vaan oma ittensä.
- katicat
Tämä ketju on aika mielenkiintoinen ja erilainen. Erilainen siitä syystä, että tässäpä punnitaan ja arvioidaan omaa itseä eikä muita. Sopuisanakin on ketju pysynyt. Harvapa pahemmin itsensä kanssa riidoissa on.
Nuo muitten kirjoitukset ovat virittäneet ajatuksia. En edelleenkään muuta mielipidettäni siitä, että perusminääni palstakirjoittelu muuttaisi, sehän vaan ilmentää minua.
Kuitenkin alkuaikojen into on laantunut. Itsekritiikki on lisääntynyt ja liekö jonkinmoista kyllästymistäkin olemassa.Tauon pitäminen tekee hyvää, samoin nimimerkin vaihtaminen. Siis vaihtelu virkistää..itseä.Minä oikeastaan toivoisinkin tämän 70 palstan vähän muuttavan näkemyksiäni vähän laajempaan suuntaan. Kun on muutaman vuoden pyörinyt hyvin pientä ympyrää ja tavannut vain muutamia harvoja ihmisiä ja vielä harvemman kanssa on syntynyt syvempää keskustelua, niin avartaahan tämä maailmankuvaani suuresti kun voin lukea monenlaisia mielipiteitä. Perusluonnehan ei mihinkään tietysti muutu. Oinas , mikä oinas, mutta jos välillä osais vetää sarviaan vähän piiloonkin, eikä ärsyyntyisi niin helposti, niin olisihan se muuttumista sekin.
- Likka321
opritar kirjoitti:
Minä oikeastaan toivoisinkin tämän 70 palstan vähän muuttavan näkemyksiäni vähän laajempaan suuntaan. Kun on muutaman vuoden pyörinyt hyvin pientä ympyrää ja tavannut vain muutamia harvoja ihmisiä ja vielä harvemman kanssa on syntynyt syvempää keskustelua, niin avartaahan tämä maailmankuvaani suuresti kun voin lukea monenlaisia mielipiteitä. Perusluonnehan ei mihinkään tietysti muutu. Oinas , mikä oinas, mutta jos välillä osais vetää sarviaan vähän piiloonkin, eikä ärsyyntyisi niin helposti, niin olisihan se muuttumista sekin.
Oinashan on mitä rakastettavin ja rakastavin ihminen, intohimoinen ,kevään ja valon lapsi.Itse olen vaaka, lähellä skorpionia, pimeän syksyn lapsi.Vaaka heilahtelee ylös alas, joskus hetken tasapainossakin.Puuhoroskoopissa vaaka ja oinas ovat kyllä molemmat vaahteroita.
- mummeli-36
Mutta haluaisin muuttua enemmänkin siis suvaitsevampaan suuntaan. On asoita joita en voi hyväksyä mutta en kuitenkaan haluaisi niitten kannattajia tuomita sillä heillä on varmasti ihan pätevät syyt omiin kantoihinsa.
Siihen nyt tarvitaankin apua, että miten heidän sanomiaan kommentoidaan niin etteivät he loukkaannu. Ketään en kuitenkaan loukata halua.
Niin ja KATICAT, kuule kun sanoit, että on hyvä muuttaa nikkiäkin välillä. Miten rekattu nikki muutetaan??? En ole siihen löytänyt neuvoa vielä mistään. - katicat
mummeli-36 kirjoitti:
Mutta haluaisin muuttua enemmänkin siis suvaitsevampaan suuntaan. On asoita joita en voi hyväksyä mutta en kuitenkaan haluaisi niitten kannattajia tuomita sillä heillä on varmasti ihan pätevät syyt omiin kantoihinsa.
Siihen nyt tarvitaankin apua, että miten heidän sanomiaan kommentoidaan niin etteivät he loukkaannu. Ketään en kuitenkaan loukata halua.
Niin ja KATICAT, kuule kun sanoit, että on hyvä muuttaa nikkiäkin välillä. Miten rekattu nikki muutetaan??? En ole siihen löytänyt neuvoa vielä mistään.Rekisteröidyn nikin saat muutettua näin:
Sinun on poistettava käyttäjätunnuksesi eli sen jälkeen et ole enää Suomi24:n jäsen. Sinulla ei ole nikkiä eikä postia.
Sitten rekisteröidyt uutena jäsenenä. Sinulla on sen jälkeen uusi käyttäjätunnus ja salasana.
Käyttäjätunnus on uusi postiosoitteesi ([email protected]). Sitten jos haluat voit rekisteröidä itsellesi nimimerkin. Ellet rekisteröi, kirjautuneena kirjoittaessasi nimimerkiksesi tulee Nimetön. Jos kirjoitat kirjautumatta, voit valita minkä ns."puska-nimimerkin" vaan.
Jos olen neuvonut väärin, oikaiskaa muut. - Tobias
mummeli-36 kirjoitti:
Niin ja KATICAT, kuule kun sanoit, että on hyvä muuttaa nikkiäkin välillä. Miten rekattu nikki muutetaan??? En ole siihen löytänyt neuvoa vielä mistään.Kuulehan mummeli-36, kyllä sinulla on oikeus kommenteissasi olla eri mieltä kuin kommentoitava.
Jos joku on niin lyhytnokkainen että siitä suuttuu, niin antaa suuttua. Oma on häpeänsä!
Mielipidettä saa aina arvostella. Henkilökohtainen solvaus on asia erikseen. Se ei kuulu keskusteluun. Väittely kuuluu. Se tekee keskustelun mielenkiitoiseksi.
Itse olen ollut mukana vasta vähän aikaa. En tiedä olenko (vielä) mitenkään muuttunut. Sen olen huomannut, ettei kaikkiin kirjoituksiin kannata vastata. - ihalen sinua
mummeli-36 kirjoitti:
Niin ja KATICAT, kuule kun sanoit, että on hyvä muuttaa nikkiäkin välillä. Miten rekattu nikki muutetaan??? En ole siihen löytänyt neuvoa vielä mistään.Älä muuta nikkiäsi, ole se hertainen jumppaava mummeli , kevennät kahvipirtin usein tärkeilevää ilmapiiriä.Äläkä opettelekaan hyväksymään kaikkea , ei kaikkia ilmiöitä tarvitse edes ymmärtää.Alkoholistikin usein saa liian kauan ymmärtämistä ja paapomista osakseen.
- katicat
katicat kirjoitti:
Rekisteröidyn nikin saat muutettua näin:
Sinun on poistettava käyttäjätunnuksesi eli sen jälkeen et ole enää Suomi24:n jäsen. Sinulla ei ole nikkiä eikä postia.
Sitten rekisteröidyt uutena jäsenenä. Sinulla on sen jälkeen uusi käyttäjätunnus ja salasana.
Käyttäjätunnus on uusi postiosoitteesi ([email protected]). Sitten jos haluat voit rekisteröidä itsellesi nimimerkin. Ellet rekisteröi, kirjautuneena kirjoittaessasi nimimerkiksesi tulee Nimetön. Jos kirjoitat kirjautumatta, voit valita minkä ns."puska-nimimerkin" vaan.
Jos olen neuvonut väärin, oikaiskaa muut.Huomasin profiilissasi sähköpostiosoitteen, joka on sama kuin nimimerkkisikin. Eli sinulla on sama käyttäjätunnus ja nimimerkki.
Ohjeissa suositellaan niiden eroittamista toisistaan. Minulla on ain eri käyttäjätunnus kuin nikkini. Haluan pitää sen salaisena. Silloin voin pitää postinikin salaisena, jos haluan. - oinasmies
Likka321 kirjoitti:
Oinashan on mitä rakastettavin ja rakastavin ihminen, intohimoinen ,kevään ja valon lapsi.Itse olen vaaka, lähellä skorpionia, pimeän syksyn lapsi.Vaaka heilahtelee ylös alas, joskus hetken tasapainossakin.Puuhoroskoopissa vaaka ja oinas ovat kyllä molemmat vaahteroita.
Vapaan tietosanakirjan Wikipedian mukaan oinaasta sanotaan seuraavasti:
Elementti: Tuli
Onnen luku: 9
Onnen väri: punainen
Onnen päivä: tiistai
Oinaan temperamentti: oinas-ihmiset ovat intohimoisia, impulsiivisia ja kiivaita
Hallitseva laatu: Aloitteellinen, johtava, aktiivinen, maskuliininen, positiivinen
Oinas on selväsanainen ja jopa kiusallisen rehellinen.
Tällaisia luonnehdintoja ovat astrologit löytäneet oinas-ihmisistä. - Onkkelis
oinasmies kirjoitti:
Vapaan tietosanakirjan Wikipedian mukaan oinaasta sanotaan seuraavasti:
Elementti: Tuli
Onnen luku: 9
Onnen väri: punainen
Onnen päivä: tiistai
Oinaan temperamentti: oinas-ihmiset ovat intohimoisia, impulsiivisia ja kiivaita
Hallitseva laatu: Aloitteellinen, johtava, aktiivinen, maskuliininen, positiivinen
Oinas on selväsanainen ja jopa kiusallisen rehellinen.
Tällaisia luonnehdintoja ovat astrologit löytäneet oinas-ihmisistä.olet oinasmiehestä ja oinasnaisesta, eikös siinä sarvet kolise yhteen.? Minulla on vähän sellaista kokemusta
- mummeli-36
Tobias kirjoitti:
Kuulehan mummeli-36, kyllä sinulla on oikeus kommenteissasi olla eri mieltä kuin kommentoitava.
Jos joku on niin lyhytnokkainen että siitä suuttuu, niin antaa suuttua. Oma on häpeänsä!
Mielipidettä saa aina arvostella. Henkilökohtainen solvaus on asia erikseen. Se ei kuulu keskusteluun. Väittely kuuluu. Se tekee keskustelun mielenkiitoiseksi.
Itse olen ollut mukana vasta vähän aikaa. En tiedä olenko (vielä) mitenkään muuttunut. Sen olen huomannut, ettei kaikkiin kirjoituksiin kannata vastata.Teille siis katicat, Tobias ja "ihailen sinua".
Sain vastaukset ja olen nyt taas tyytyväinen itseeni. Hmmmm,,,,mitähän tuokin tahtoo sanoa???
Olette ihania kannustajia. Jatketaan vaan sitten entiseen malliin. On toki oikeus esittää oma mielipide kun ei sillä toista loukkaa. Sille taas ei voi mitään jos joku luokkaantuu vaikka sitä ei ole siksi tarkoitettu.
Joka tapauksessa KIITOKSET teille jokaiselle. Minulla on pirtissä ollut hyvä olla ja siellä olen saanut toteuttaa omaa tahtoani vaikka se ei aina varmaan toisista ole kai kivalta tuntunut. Tulee harvemmin kurkittua tänne muihin ketjuihin mutta joskus kuitenkin. Tapaillaan taas,,,,,
- sualas
Tänään olen muuttunut täällä palstalla erikoisen ärhäkäksi. Tunnen olevani kuin rakkikoira, tekis mieli vain räkyttää joka nurkassa . Taidan lähteä ulos jäähylle. Huokaiskaa helpotuksesta!
- jjoutava
Muuttumus on ollut ja on edelleen hakuses.
- Vaikka eri nikki
sama luonne näyttää pysyvän esim. monica ja catleija sekä susmorsian ja matalamimmi ovat hyvin samanlaisia kaikki.
Ovatko hekin yksi ja sama henkilö vai vain samanlainen luonteenlaatu heillä?? - susmorsian ek.
Vaikka eri nikki kirjoitti:
sama luonne näyttää pysyvän esim. monica ja catleija sekä susmorsian ja matalamimmi ovat hyvin samanlaisia kaikki.
Ovatko hekin yksi ja sama henkilö vai vain samanlainen luonteenlaatu heillä??´Vaikka eri nikki´
sopii erittäin hyvin tuo nikkisi sinulle, sinä se vaan muutut milloin miksikin, mutta pohjimmaisena tuo surullinen ilkeytesi ei muutu miksikään. Turha kysyä, mikä sinua riivaa...
Ilmoitan armollisimmin sinun tahallisen erehdyksesi huomioonottaen, etten minkäänlaisella ´muunnoksellakaan´ ylläolevassa yli kuusi vuotta vanhassa ketjussa esiinny. - miranda 43
Ovatko hekin yksi ja sama henkilö vai vain samanlainen luonteenlaatu heillä??Mielenkiintoista oli lukea noita vanhoja juttuja joista voi päätellä, miksi sitä vaki nikkiäkin täytyi vaihtaa ja haukkua kaikki puskat, vaikka ei ole itse uudelleen rekisteröitynyt??
Huvittaa ajatuskin, että olisimmekin kaikki puskan naiset "matamimimmejä" ja miehet "huru-ukkoja"? Tietenkin joukkoon tunkisi sitten joku "transu", joka ei osaa päättää kumpi hän olisi?
Satuin lukemaan myös rekisteröidyn juttua, jossa oli esittely (ei ollut sulkenut..) miehenä ja sitten kirjoitti naisena? Ei tosin täältä 70 palstalta. - susm.
susmorsian ek. kirjoitti:
´Vaikka eri nikki´
sopii erittäin hyvin tuo nikkisi sinulle, sinä se vaan muutut milloin miksikin, mutta pohjimmaisena tuo surullinen ilkeytesi ei muutu miksikään. Turha kysyä, mikä sinua riivaa...
Ilmoitan armollisimmin sinun tahallisen erehdyksesi huomioonottaen, etten minkäänlaisella ´muunnoksellakaan´ ylläolevassa yli kuusi vuotta vanhassa ketjussa esiinny.Eikä älyllinen kapasiteettisi riitä edes siihen, että itse huomaisit tuntomerkkisi plussan....no siitä vaan nyt töihin....tästä ketjusta puuttuvat vielä ne merkinnät.
- Katleija
Ovatko hekin yksi ja sama henkilö vai vain samanlainen luonteenlaatu heillä??Kuuleppas arvoisa nimimerkki "Vaikka eri nikki", nyt saat pitkästä aikaa haluamaasi palautetta. Minä näytän nyt sen ilkeän luonteeni, jota olet saanut tuta vain sinä ei muut. Pitäisikä päätäsi silittää tuosta vuosia kestävästä loan heitosta.
Sinä joka toistat minun mollaustani kuin jotain mantraa, kertoo omasta mielenlaadustasi paljon. Olet tehnyt tuota pelkästä ilkeydestä jo muutaman vuoden ajan, lyhyitä bannauksia lukuun ottamatta.
Satuin näkemään siitä poistetusta ketjusta, jossa aloitus oli englanninkielinen lainaus, taas sanottavan että sen ketjun oli pilannut Katleija ja sus siis puskista.
Kyllä tuollainen kylvö on alhaista, sillä en ollut sanaakaan siihen enkä muihinkaan ketjuihin kirjoittanut.
Jätä nyt jo ihmisten luonteiden mollaus ja haukkuminen, se on sääntöjen vastaista, josta on sinulle seuraamuksia. - Samanlaisuutta
Katleija kirjoitti:
Kuuleppas arvoisa nimimerkki "Vaikka eri nikki", nyt saat pitkästä aikaa haluamaasi palautetta. Minä näytän nyt sen ilkeän luonteeni, jota olet saanut tuta vain sinä ei muut. Pitäisikä päätäsi silittää tuosta vuosia kestävästä loan heitosta.
Sinä joka toistat minun mollaustani kuin jotain mantraa, kertoo omasta mielenlaadustasi paljon. Olet tehnyt tuota pelkästä ilkeydestä jo muutaman vuoden ajan, lyhyitä bannauksia lukuun ottamatta.
Satuin näkemään siitä poistetusta ketjusta, jossa aloitus oli englanninkielinen lainaus, taas sanottavan että sen ketjun oli pilannut Katleija ja sus siis puskista.
Kyllä tuollainen kylvö on alhaista, sillä en ollut sanaakaan siihen enkä muihinkaan ketjuihin kirjoittanut.
Jätä nyt jo ihmisten luonteiden mollaus ja haukkuminen, se on sääntöjen vastaista, josta on sinulle seuraamuksia.on kyllä noissa nikeissä, se on aivan selvä asia.
- Kun lukee tulee aiva
Samanlaisuutta kirjoitti:
on kyllä noissa nikeissä, se on aivan selvä asia.
n tunne että sama ihminen kirjoittamassa, hirveän tosissaan ja raskaasti vihainen.
- myyräsota
Kun lukee tulee aiva kirjoitti:
n tunne että sama ihminen kirjoittamassa, hirveän tosissaan ja raskaasti vihainen.
Totta kai sinusta tuolta tuntuu, kun suututat nu nälvimäsi ihmiset ja totta kai palaute sinulle ei ole hunajaista, miksi pitäisi. Eivätkö he saisi sinua vastaan puolustautua.
Ollaanhan palstalla huomattu pakkomielteinen myyräntyösi.
Jollei tuo ole raskaasti vihaisen ihmisen tekoja niin mikä sitten. Et ole oikea ihminen arvostelemaan muitten luonteita. - Sanoisin kyllä
Ovatko hekin yksi ja sama henkilö vai vain samanlainen luonteenlaatu heillä??(Vaikka er nikki) että muut kyllä,
mutta ettei Matalamimmi kuulu tuohon joukkoon sillä hän on herrtaisempi aj on nuorempi nätti nainen ja hänen viesteistä tullee aivan eri tunne lukijalleen . - lässyn lässyn
Sanoisin kyllä kirjoitti:
(Vaikka er nikki) että muut kyllä,
mutta ettei Matalamimmi kuulu tuohon joukkoon sillä hän on herrtaisempi aj on nuorempi nätti nainen ja hänen viesteistä tullee aivan eri tunne lukijalleen .äläpä vielä kehu jos vaikka hampat ei kunnossa
- 08 +18
On avattu tänään tästä aiheesta ketju, oliko tämä nyt joku mielenosotus?
Vanhoja tuntemattomia nikkejä vilisee ja tällaista nyt kukaan ala lukemaan mistä muutoksesta keskustellaan.
vai laitettiinko vain ¨takki¨pesuun?- uusi on aina uusi
Uudet eivät tiedä mitä hamassa menneisyydessä on keskusteltu.
Ja toisekseen, nyt palstalla on nikkiarmeija jolla on jo monta nimeä ja uusia syntyy.
Keskustellaan tässä päivässä, ei vuonna joku joskus
- *Kukkahame*
Hengästyin oli niin pitkä ketju, ja nyt en jaksa enempää kirjoittaa
Löördagipäivä ja kaunis onkin nyt pai pai, koko konkkaronkka, ja käytetään yhtä ja samaa nikkiä tuntee edes omat kirjoitetut...- *Kukkahame*
Vai tunteekohan sittenkään?
Muuttumus aiheuttaa selvästi suuttuumusta yhä enenevässä määrin. Toinen avattu ketju nimellään palautti mieleeni tämän vanhan ketjun urani alkuajoilta ja kun satuin löytämäänkin arkistosta sen en malttanut olla pläjäyttämättä sitä pramille.
Ollaan lähdössä 33v ihmisen synttäreille ja jätän nämä pohdinnat niin mielenkiintoisia kuin ne ovatkin. Toivotan vain oikein hyvää muuttumatonta kesää kaikille.- vakipuska ------
omakohtaisesti olen muuttunu vähäpuheisemmaksi,
harvemmin innostun kommentoimaan juttuihin,
asiat jauhaa samaa rataa vuodesta vuoteen,
täällä ei porukka hyväksy uusia asioita,
kai me on tultu vanhaksi kun uusia juttuja emme hyväksy,
hyvä esimerkki on nuo musiikki ketjut, se on haukuttu alimpaan sanonko minne , no en viitti sanoa,
itse poikean sinne aina välillä koska nautin moninaisesta musiikista,
eniten nautin noista harvinaisuuksita.
olen kauniin musiikin ystävä.- esitä sinä vakipuska
jotrain uutta ja tee aloituksia, kaikkihan osaa muita haukkua !
- An Lis
Aloitin Matamimimminä, ja koin en hyväksi, sitten joku muukin hoksasi alkaa käyttää sitä. Luovuin nimimerkistä ja valitsin An Lis -nikin, jota yritin rekisteröidäkin, mutta vastaan tuli tylysti punaisella: Nimimerkki on varattu toiselle kirjoittajalle.
En mitenkään keikoille näillä nikeillä, enkä kirjoita nikittömänä, vaan annan aina ymmärtää kuka on "puikoissa".
Minun mielestäni palstalla tapahtuu outoja. Eilen vastasin susmorsiamelle, todeten vaan lopuksi, että eläkööt meidän ikäisemme avoimet, mutta realistiset ladyt! Koko ketju oli hävinnyt.
Kunhan tässä taas ihmettelen. - vakipuska,
esitä sinä vakipuska kirjoitti:
jotrain uutta ja tee aloituksia, kaikkihan osaa muita haukkua !
mun alotuksia on paljon,
joku niistä on menny jopa tuonne yös nottstettuihin alotuksiin johon voi koko suomen kansa vasta,
en tämän tarkemmin ala selittelemään, mutta pitkiä ketjuja monesta on tullu,,
"joka itsensä korootta se alennetaan," = sana raamatusta
nimimerkkiä vaihtelen, voi olla pelkkä lauseen pätkä nimimerkkinä,
suvaitkaamme toisiamme,
- kysymysmerkki**
An Lis. Kukas tämä sitten on? Sinäkö?
http://www.suomi24.fi/yhteisö/anlis. Liittynyt jäseneksi 11.7.2013
Voit kyllä kirjoittaa kirjautumatta An Lisinä.
Hieman ihmetyttää puheesi. Kuinka tuolla ihmettelit sitä Seku profiiliasi, että se kuva oli varmaan Facebookista, vaikka sivu oli selvästo Suomi 24 ltä.- AN Lis
Minäkin ihmettelen, mutta luullakseni asia selviää, eli se miksi kirjautumisyritykseni jäjkeen saan tekstin, nimimerkki on varattu toiselle henkilölle.
Asia on tutkinnassa.
Minä en muista oikein tuota Sekua, mutta valokuva ja muu todistaa, että minä se olen ollut. Puhuttu mm. terveellisistä elämäntavoista ja painonhallinasta. Nyt kun muistelen, niin Marja-Liisa ja Irkku tulevat mieleeni, samoin ketjun aloittja
Nyt kirjoitan sisareni nimeä käyttäen, eli olen An Lis, mutta jos joku muukin tahtoo olla , niin onhan saman nimisiä ihmisiä paljonkin live-elämässäkin. - näin luulen hymm
AN Lis kirjoitti:
Minäkin ihmettelen, mutta luullakseni asia selviää, eli se miksi kirjautumisyritykseni jäjkeen saan tekstin, nimimerkki on varattu toiselle henkilölle.
Asia on tutkinnassa.
Minä en muista oikein tuota Sekua, mutta valokuva ja muu todistaa, että minä se olen ollut. Puhuttu mm. terveellisistä elämäntavoista ja painonhallinasta. Nyt kun muistelen, niin Marja-Liisa ja Irkku tulevat mieleeni, samoin ketjun aloittja
Nyt kirjoitan sisareni nimeä käyttäen, eli olen An Lis, mutta jos joku muukin tahtoo olla , niin onhan saman nimisiä ihmisiä paljonkin live-elämässäkin.epäilen tätä ( An Lis)
- luultavasti on joka kopsii toisten tekstejä omikseen,
täällä on joku joka esiintyy toisena aina tilanteen mukaan,
jos joku on saanut jotain " älykästä " aikaan, tämä kopsii niitä omikseen . - dementtiaa
AN Lis kirjoitti:
Asia on tutkinnassa.
Nyt kirjoitan sisareni nimeä käyttäen, eli olen An Lis, mutta jos joku muukin tahtoo olla , niin onhan saman nimisiä ihmisiä paljonkin live-elämässäkin.vai mikä se on??
tässä tutki ja muistele
http://www.suomi24.fi/yhteisö/anlis
kirjoitetaan yhteen ja liittymispäiväkin stemmaa
- Sanoisin,
(Vaikka er nikki) että muut kyllä, mutta ettei Matalamimmi eli Seku kuulu tuohon joukkoon sillä hän on herrtaisempi aj on nuorempi nätti nainen ja hänen viesteistä tullee aivan eri tunne lukijalleen .Ei jää paha tunne.
- L - L
Muutama, kansallisella huipulla aikanaan voimaillut kaverini on 7-kympin ylittäessään "kutistunut" käsittämättömästi.
Todellakin, hartiat hävinneet ja ryhti luhistunut.
Kahden kohdalla on havaittavissa tiettyä kärttyisyyttä, suvaitsemattomuutta, pakottavaa tarvetta omaan oikeassa oloon yms.
Jos he kirjoittelevat joillekin palstoille niin ihmettelen jos tuo ei näkyisi heidän hengentuotteissaan.
Itselleni tulee tuo raja vastaan tänä vuonna joten pitäisiköhän tallentaa näitä omia tuotteita ja ryhtyä vertaamaan 7-kympin rajan jälkeen?- ,,,,
Miksipä näitä taltioimaan, kun talo taltioi puolestamme.
- lännen lokari
Vain kahden kohdalla on tiettyä kärttyisyyttä, luulisi että useamman. Asiathan on sitten aika hyvin palstalla. Ei ole syytä valittaa koko ajan.
- muuttuhan se ihminen
vanhetessaan,,,,
tervetuloa vaan 70 porukkaan, täällä sattuu ja tapahtuu,
ota suuri kärsivällisyys säkki mukaan
täällä voi saada melkosta " räksytystä " niskaansa vaikka ei kuuluisi koko asiaan millän tavalla, - hevat
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=j7_gG5q-abw&feature=endscreen
Nyt alkakaamme kuuntelemaan ihanaa laulua ja rakastelemaan sunan jälkeen puhtoisena..NAM NAM--- 11 27
Hyvä ja asiallinen toivotus!
Noudattakoon sitä jokainen, jolla siihen on pienikin mahdollisuus.
(Kuuran kukat siihen yhteyteen eivät sovi alkuunkaan.) - puhdas aina
miksi odottaa saunapäivää .
- *Kukkahame*
Tässä vuosikymmenten takaa samaa aprikointia kauniilla tavalla
http://www.youtube.com/watch?v=Tmy6G222LuI olin miiten anoppini kanssa kuuntelemassa Georg Otsia tAMPEREEN TEATTERISSA - mUUTEN SIIHENTEATTERIIN EI tYÖLÄISET JAlkaansa pistäneet -- no se siitä me mentiin kun sielä oli se geog ots josta me kumpikin tykättiin -- minä tykkään vieläkin &0 vuootta siittäkin on jo vierähtänut - Ei voi olla tätta-
Juu naurattaa kun kuin mitä olin kirjottunat . en pruukaa korjata . ope saa korjata
Ja laitta perään Ison V
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017333
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj554946- 794629
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?714488- 1324158
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️283269Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82908- 392468
- 472427
- 2112286