Nyt olisi halpa ja vesitiivis kamera tiedossa, 7.1 megapikseliä. Mutta kuinka paljon mahtuu kuvia parhaalla laadulla kortille, eli minkä kokoisen muistikortin hankkimista suosittelette, riittääkö 1gb, vai pitäisikö hankkia 2gb kortti? Paljonko mahtuu parhaalla laadulla kuvia esim. 1gb korrtille. Kamera on olympus ja kortin malli xD.
Vastaukset 7
Tuo kuva määrä riippuu tiedosto tyypistä Pakkaamattomat TIFF ja RAV tiedostot vievät jopa 20Mb ,kun JPEG vie pakkauksesta riippuen alle 7Mb. Noita pakkaamattomia tiedostoja ei kannata käyttää ellei muokkaa kuvaa jollakin softalla. Mikäli on tarvis muokata silloin nuo pakkaamattomat ovat tietysti parempia. Toiseksi mikäli haluaa teettää kuvia kannattaa muistaa, että harva valmistamo pystyy tekemään noista pakkaamattomista. Yleensä ne vaatii kuvan olemista JPEG pakattuna.
- Hanna
Ja xD-kortteja ei ole 2-gigaisina, tällä htekellä 1gb suurin.
- 2GB xDn tarjonnan
Hanna kirjoitti:
Minäpä ostin lokakuussa säänkestävän eli roiskevesitiiviin µ1000:n ja siihen innoissani 2GB xD kortin.. Valitettavasti tuo kamera ei kuitenkaan tue korttia kuin yhteen gigaan asti.
- olemassa!
Hanna kirjoitti:
Miten niin ei ole 2G kortteja olemassa? Olympus mju 725 ja 770, molemmat vesitiiviitä ja iskunkestäviä kameroita. 2Gt xD kortti toimii molemmissa.
- löydy niin isona
olemassa! kirjoitti:
Miten niin ei ole 2G kortteja olemassa? Olympus mju 725 ja 770, molemmat vesitiiviitä ja iskunkestäviä kameroita. 2Gt xD kortti toimii molemmissa.
Nopeampaa H-tyyppiä ei löydy 2Gt.
- taitaa sitä löytyä
löydy niin isona kirjoitti:
Nopeampaa H-tyyppiä ei löydy 2Gt.
Nyt sitä löytyy myös H-tyyppiä kun tarkemmin katsoin. Viimeeksi eivät olleet vielä saaneet H-tyyppiin sitä 2Gt muistia.
http://www.memoryx.net/xdh2gb.html
- 2gb kortille
shq 3072x2304 -> 586 kuvaa
video shq (640x480)-> 30 min
Kamera 725 SW (iskunkestävä, vesitiivis).
Kortti 2gb xD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta853781Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii4091399Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty391077Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty72913Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä219898Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s287813Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto23779Sysmä tarvitsee päätöksiä
Sysmä tarvitsee päätöksiä – ei p*anjauhantaa** Kirjoitan kuntapolitiikan ulkopuolisena tarkkailijana. Sysmän poliittinen25697Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel33691Älä katoa elämästäni
Kävelyllä mietin olisitpa varjo takanani vierelläni sivullani Älä katoa koskaan ole siinä pidä kädestäni kiinni ole kan37666