Haluaisin tietää mikä on halaa minua japaniksi. Tai käy myös ihan slangina (jos sellaista japanissa on?) "halaa mua". Kiitos jo etukäteen.
"halaa minua" japaniksi
11
1656
Vastaukset
- - - -
抱き締める (dakishimeru) = halata
Ainaskin lauluissa tuota kuulee käytettävän. Pyynnössä käytettävä muoto olisi sitten dakishimete, esimerkiksi dakishimete mo ii (desu ka)? = Voinko halata sinua?
Joku kieltä ja kulttuuria paremmin tunteva osaa varmasti selittää, onko muita tapoja ja missä tilanteessa tuollaista olisi soveliasta käyttää.- - - -
"Halaa minua!" olisi siis käsittääkseni:
Watashi wo dakishimete (kudasai)!
Tosin varmaan on olemassa jokin fiksumpi, puhekielisempi ilmaisu. Mihin tarkoitukseen tuota tarvitset, esim. korttiin tai vastaavaan? Sekin saattaa vaikuttaa valittavaan sanamuotoon. - vaimosanoi
- - - kirjoitti:
"Halaa minua!" olisi siis käsittääkseni:
Watashi wo dakishimete (kudasai)!
Tosin varmaan on olemassa jokin fiksumpi, puhekielisempi ilmaisu. Mihin tarkoitukseen tuota tarvitset, esim. korttiin tai vastaavaan? Sekin saattaa vaikuttaa valittavaan sanamuotoon.watasi ha anata o dakisimetaidesu = minä haluan halata sinua.
tulee useasti sanottua tämä hänelle :)
on se niin kivaa
- Docomo
dakishimekure.
- Kuroto
Docomo, onko oikein 'dakishimekure'? Epäilen. Eikö se ole dakishimete kure? T. Kurooto
- Docomo
Kuroto kirjoitti:
Docomo, onko oikein 'dakishimekure'? Epäilen. Eikö se ole dakishimete kure? T. Kurooto
Epailet aivan oikein, kiitos tarkkaavaisuudestasi.
- nollanteeri
Docomo kirjoitti:
Epailet aivan oikein, kiitos tarkkaavaisuudestasi.
mitäs tuo kure tuossa meinaa?
__
__
http://sakuracafe.tnetti.com
japanin kieli ja kulttuuri - - - -
nollanteeri kirjoitti:
mitäs tuo kure tuossa meinaa?
__
__
http://sakuracafe.tnetti.com
japanin kieli ja kulttuuriSanakirjasta lainattuna:
呉れる (くれる)-> kure!
to give, to let one have, to do for one, to be given
E-kirjaimeen päätyvänä (ns. e-kanta) tuo on verbin käskymuoto (ei sovellu kohteliaaseen kielenkäyttöön).
- häh?
... se olisi se "dakishime kure"
halaa mua. toivottavasti se on noin :D- Kuroo to
Siis 'halaa minua' on japaniksi
'Dakishimete kure'.
Voidaan kai myös sanoa: 'Dakisimete!' (=Anna hali tai jotain)
T. Kurooto - häh?
Kuroo to kirjoitti:
Siis 'halaa minua' on japaniksi
'Dakishimete kure'.
Voidaan kai myös sanoa: 'Dakisimete!' (=Anna hali tai jotain)
T. Kurootokiitos Kurooto :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka892523- 671465
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww841403EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje131208- 81933
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19910Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe36800Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta103799- 54783
- 30706