Bmylläri

Epäonnistuu

Tapani Kansa onnistui konsertissa hyvin. Laulut tuntuivat sopineen hänelle hyvin. Ainoastaan parissa hiljaisemmassa laulussa puolivälissä oli jotain pientä, mutta kokonaisuuden kannalta sillä ei ollut merkitystä. Tapsa oli tutkinut Viidan tekstit hyvin ja osasi painottaa ja värittää hyvin tekstiä. Sarmannon laulut olivat aika samantyyppisiä, enkä jaksaisi niitä toista kertaa kuunnella. Tämä oli parasta Tapsaa mitä olen kuullut. Olin posotiivisesti yllättynyt.

49

1748

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Hienoa ,että osaat antaa tunnustuista hyvästä suorituksesta.Arvostan sitä.
      Betonimylläri konsertti oli todella hieno, Tapanin ääni soi komeasti ja hän oli sisäistänyt ne laulut hyvin, kuten totesit. Hän osaa tulkita niitä hyvin eloisasti ja värikkäästi. Nuo laulut olisivat todella tylsää kuunneltavaa, jos ne vaan jollotettaisiin samalla äänenpainolla läpi ilman ,että sävy missään kohtaa muuttuisi.
      Ei noita lauluja ihan kukatahansa pysty laulamaan. Kyllä täytyy olla "vähän" enemmän, kuin vaan iskelmälaulaja.

• Hemuli Immelman

Oli kyllä komee veto Tapsalta. Ei voi kieltää. Vaikuttava ääni hänellä. Tapsa taitaa olla vähän sellanen laulaja ,ettei ihan kaikkeen liirumlaarumiin aina syty niin täysillä laulamaan, mutta sitten kun jotkut laulut ottaa omakseen, niin jälki on vakuuttavaa.

• Kiitokset sulle asiallisesta kommentista.
      Mä kyllä osasin odottaa hyvää, konserttia ( Kun konsertissa paikalla olleet sitäkehuivat), mutta siltikin konsertti yllitti mun odotukseni positiivisesti.

Oli kiva kuulla tälläsia lauluja vaihteeksi. Eikä aina vaan niitä sellasia perusiskelmä jumputus-konsertteja, joita viimeaikoina telkkarista on tullut ihan riittämiin.
      Tapsaa kelpaa katsella ja kuunnella. On niin upeeääninen, tyylikäs ja karismaattinen mies.
      Tykkäsin paljon noista kaikista muista biiseistä, mutta " Kapina" ei ollut oikein mun mieleeni.
      Mm. se" Betonimylläri" oli loistava esitys. Se biisi tais kestää liki kymmenen minuuttia, mutta se ei vaikuttanut ollenkaan niin pitkältä, kun Tapsa osasi tulkita sen just silleen värikkäästi ja sävykkäästi. Eli siinä oli kohtia, jossa Tapsa lauloi kovaa ja korkealta, herkästi, ja osasi ilmaista äänellään kaikkia erillaisia mielialoja, joita siinä biisissä tuli esiin.
      "Tomu" oli kans aivan ihana, samoin "Rukous". Tosi kaunista ja herkkää.

Kylläpä muuten nämä: " Tapsa määkii", " Laulaa kuin robotti", " Ei ole tunnetta" , " Esiintyminen on pökkelöä" ja "Ei ole karismaa" kirjottelijat meni hiljaiseksi.

• ou jee

Justiinax se taas ylistää Kansaa mutta määkijä mikä määkijä ei se siitä muutu

• Ei hyvä

huomasi,että Tapsa jännitti,ainakin alussa.Oli varmaan pillerit jäänyt ottamatta.

• Epäonnistuu

No, nyt sain kiitokset ASIALLISESTA kommentista. Aikaisemmin olen yhtä rehellisesti kommentoinut Tapsan epäonnistuneita esiintymisisiä ja ja arvostellut esim. Valaistu ikkuna- ja tangolevyä. Yhtä rehellisesti olen silloin kertonut mielipiteeni. Toivon että täällä myös otetaan vastaan arvostelevat kommentit.

• ou jee kirjoitti:

Justiinax se taas ylistää Kansaa mutta määkijä mikä määkijä ei se siitä muutu

Tapsan ääni on niin kaukana määkimisestä, kun olla ja voi ! Ei noita biisejä olisi kuunnellut kukaan , ei ainakaan nukahtamatta keskenkaiken, jos esim. Kari Tapio olisi ne tasapaksulla mörinä-äänellään , tylsästi ja värittömästi jollottanut .
        Tapsa osaa paitsi laulaa, niin myös esiintyä eloisasti ja värikkäästi. Eli osaa eläytyä niihin lauluihin.
        Toisin, kuin Kari Tapio, jonka ainoa "koreografia" laulaessa on se , että nostaa peukalonsa pystyyn välillä.

• Ei hyvä kirjoitti:

huomasi,että Tapsa jännitti,ainakin alussa.Oli varmaan pillerit jäänyt ottamatta.

Kyllä kaikki laulajat varmaan konsertissaan alussa jännittää. Ei Tapsa mun mielestä nyt niin kovin paljoa näyttänyt jännittävän, vaan oli ihan rennon oloinen.

• ou jee
        Justiinax kirjoitti:

Tapsan ääni on niin kaukana määkimisestä, kun olla ja voi ! Ei noita biisejä olisi kuunnellut kukaan , ei ainakaan nukahtamatta keskenkaiken, jos esim. Kari Tapio olisi ne tasapaksulla mörinä-äänellään , tylsästi ja värittömästi jollottanut .
        Tapsa osaa paitsi laulaa, niin myös esiintyä eloisasti ja värikkäästi. Eli osaa eläytyä niihin lauluihin.
        Toisin, kuin Kari Tapio, jonka ainoa "koreografia" laulaessa on se , että nostaa peukalonsa pystyyn välillä.

Huomattu on että sä lässytät. Ja mitä tulee Kansan esiintymiseen niin kyllä on niin sitä ei voi sanoa miksikään esiintymiseksi kun naama punasena määkii kun lammas.

• ;DD
        ou jee kirjoitti:

Huomattu on että sä lässytät. Ja mitä tulee Kansan esiintymiseen niin kyllä on niin sitä ei voi sanoa miksikään esiintymiseksi kun naama punasena määkii kun lammas.

Sulla on kyllä uskomattomia nuo jutut ;D Justiinaxilta palaa taas pinna. "Määkii...";DDD

• kiitos...

Katsoin vähän aikaa vaikka jo Kansan lärvin näkeminen saa mulle inhon väristykset aikaseks. Aivan kammottavaa kiekumista, en muuta mieltä voi olla. Ääni on kova ja "sattuu" korviin eikä mitään tunnetta ole sen esiintymisissä, eikä tämä tehnyt poikkeusta. Sen naamakin on niin uskomattoman ärsyttävä eikä sitä vaan kestä katsella. Vaihdoin kanavaa.

• Sä se olet kyllä aivan toivoton tapaus... Mä en ymmärrä ,että miten voit väittää ettei Tapsalla ollut tunnetta tulkinoissaan esim. tässä Betonimylläri- konsertissa. Ei noita biisejä voi sitten enää sen tunteikkaammin ja sävykkäämmin laulaa, kuin mitä Tapsa ne lauloi.

Mulle Tapsan näkeminen ja kuuleminen sai ihastuksen väristykset aikaiseksi. Sitä miestä kelpaa katsella ja kuunnella.

• Betonia vai paperia
        Justiinax kirjoitti:

Sä se olet kyllä aivan toivoton tapaus... Mä en ymmärrä ,että miten voit väittää ettei Tapsalla ollut tunnetta tulkinoissaan esim. tässä Betonimylläri- konsertissa. Ei noita biisejä voi sitten enää sen tunteikkaammin ja sävykkäämmin laulaa, kuin mitä Tapsa ne lauloi.

Mulle Tapsan näkeminen ja kuuleminen sai ihastuksen väristykset aikaiseksi. Sitä miestä kelpaa katsella ja kuunnella.

Tällä kertaa Tapsa onnistui hyvin. Ei ollut merkkiäkään epävarmuudesta ja hapuilevasta laulusta jotka ovat vaivanneet Tapsaa aikaisemmin.

• Reinikainen
        Betonia vai paperia kirjoitti:

Tällä kertaa Tapsa onnistui hyvin. Ei ollut merkkiäkään epävarmuudesta ja hapuilevasta laulusta jotka ovat vaivanneet Tapsaa aikaisemmin.

Tapsa oli selvästikkin valmistautunut tähän konserttiin hyvin.

• Gilla*
        Justiinax kirjoitti:

Sä se olet kyllä aivan toivoton tapaus... Mä en ymmärrä ,että miten voit väittää ettei Tapsalla ollut tunnetta tulkinoissaan esim. tässä Betonimylläri- konsertissa. Ei noita biisejä voi sitten enää sen tunteikkaammin ja sävykkäämmin laulaa, kuin mitä Tapsa ne lauloi.

Tuo oli kyllä typerää! Ei kenestäkään voi sanoa ,että on toivoton tapaus, jos toinen ei vaan yksinkertaisesti satu pitämään samoista asioista,kun mistä itse tykkää. Tämäkin on täällä jo lukemattomat kerrat todettu ,että makuasiat on makuaisoita ja niistä nyt voi kiistellä vaikka loputtomiin, mutta jokaisella saa olla omat mielipiteensä, eikä niistä ketään pidä mollata. Erillaisia musiikkimakuja ja näkemyksiä saa olla.

Joidenkin mielestä nuo Betonimylläri- laulut sattavat olla vähän liian erikoisia. Nehän eivät ole mitään iskelmää, vaan Lauri Viidan runosta sävellettyjä lauluja. Minä pidän näitä Heikki Sarmannon sävellyksiä erinomaisina ja Tapani Kansa on mielestäni maaanmainio laulaja niitä tulkitsemaan. Ne laulut sopivat hänelle hyvin.

• manne
        Justiinax kirjoitti:

Huomasitko JUSTIINAX ,viikonlopun iltasanomissa ehdotettiin Koivusalon Pohjantähti-elokuviin,Rovasti Salpakarin rooliin Tapani Kansaa.Mielenkiintoinen tieto on myöskin Raul Reimannin tuotannosta kertovassa kirjassa maininta,että OLEN SUOMALAINEN kappaleen esittäjäksi Reiman kaavaili ensin Tapani Kansaa.

• kauhistus!
        manne kirjoitti:

Huomasitko JUSTIINAX ,viikonlopun iltasanomissa ehdotettiin Koivusalon Pohjantähti-elokuviin,Rovasti Salpakarin rooliin Tapani Kansaa.Mielenkiintoinen tieto on myöskin Raul Reimannin tuotannosta kertovassa kirjassa maininta,että OLEN SUOMALAINEN kappaleen esittäjäksi Reiman kaavaili ensin Tapani Kansaa.

Siis jos se olis esittänyt biisin Olen Suomalainen niin ei olis kauheesti kiinnostanut olla ylpeä suomalaisuudesta. Onneksi ei saanut! Se biisi sopii Karille täydellisesti. Jotain rajaa!

• jeeeeeeeeeeeeeeee.............
        manne kirjoitti:

Kansa johonkin elokuvaan hahhahhhhha.....
        toivottavasti muistaa ottaa pillerit ettei hermostu kaikille tai muistaa yleensä mennä sinne

• manne
        jeeeeeeeeeeeeeeee............. kirjoitti:

Kansa johonkin elokuvaan hahhahhhhha.....
        toivottavasti muistaa ottaa pillerit ettei hermostu kaikille tai muistaa yleensä mennä sinne

Minä jo herkuttelen,kun riistäjä pappi vihkii AKSELIN JA ELINAN ja laulaa heille AKSELIN JA ELINAN häävalssin,ei voisi olla herkullisempaa kohtausta.Elokuvan roolihenkilöt olivat I-sanomien toimituksen ehdotuksia ja oli niissä muitakin herkullisia ehdotuksia.Onhan K ansa esiintynyt TV-näytelmässä ANU JA MIKKO pääosassa, joten kyllä häneltä näytteleminen käy.

• jeeeeeeeeeeeeeeee.............
        manne kirjoitti:

Minä jo herkuttelen,kun riistäjä pappi vihkii AKSELIN JA ELINAN ja laulaa heille AKSELIN JA ELINAN häävalssin,ei voisi olla herkullisempaa kohtausta.Elokuvan roolihenkilöt olivat I-sanomien toimituksen ehdotuksia ja oli niissä muitakin herkullisia ehdotuksia.Onhan K ansa esiintynyt TV-näytelmässä ANU JA MIKKO pääosassa, joten kyllä häneltä näytteleminen käy.

Ei Kansa osaa näytellä eikä laulaa

• manne kirjoitti:

Joo mä huomasin kans , että Iltasanomissa ehdotettiin Tapsaa rovasti Salpakankaan rooliin :) Olis kyllä aika mielenkiintoista jos tapsa sitä näyttelis. Se Salpakangashan on kai sellanen suoraselkänen ja nöyristelemätön mies, joten se rooli kyllä sopis Tapsalle.

Tuota mä en tiennytkään ,että Raul Reiman meinasi sitä " Olen suomalainen"- laulua ensin Tapsalle !
        Joskus olis ihan kiva kuulla Tapsan laulamana se laulu. Olisi varmasti komeen kuulosta. Ei se ole mikään mun suosikkilaulu, mutta Tapsan laulamana siitä voisi sellanen tulla.

• kauhistus! kirjoitti:

Siis jos se olis esittänyt biisin Olen Suomalainen niin ei olis kauheesti kiinnostanut olla ylpeä suomalaisuudesta. Onneksi ei saanut! Se biisi sopii Karille täydellisesti. Jotain rajaa!

Köykästäpäs sun isänmaallisuutes on jos se yhdestä biisistä on kiinni. Sitäpaitsi Tapsa sen biisin laulais VÄHINTÄÄN yhtä hyvin, kuin Kari Tapio.

• Gilla*

Pidin aivan valtavasti kuulemastani ja näkemästäni. Kerrankin erillainen Estradilla-konsertti.
      "Tomu", " Betonimylläri", "Rukous", " Pappi ja Pakana", "Vaeltaja" ja hekumanhuippuna "Alfhild " sykähdytti minua kaikkein eniten. Muunmuassa sen "Betonimyllärin" lopun Tapsa lauloi todella kauniisti ja herkästi ja juuri kuten tuossa aiheen aloittaja totesi, niin Tapsa osasi painottaa ja värittää hyvin tekstiä, fraseeraus ja nyanseeraus toimii.
      Tapani on hyvännäköinen mies, eli ei tee pahaa katsellakkaan.

• manne

Olen samaa mieltä.Tapani on tehnyt poikkeuksellisen ja monipuolisen uran.Pitkään uraan mahtuu myöskin ns. huteja,mutta mielenkiintoinen se on.Olen kiitollinen ,että olen saanut elää parhaimman nuoruuden,keski-iän ja toivottavasti myös vanheta Tapanin musiikin myötä.

• kokonaisuutena

ei ollut hyvä. Ahti Jokisen monologit katkaisivat laulun ja konsertin tunnelman tv-toteutuksessa tosi pahasti. Tv2 olsi voinut tehdä monologeista ihan oman juttunsa ja antaa Tapani Kansan upeiden tulkintojen tulla yhtäjaksoisena. Ja upea tulkinta Balladi-runosta oli jätetty kokonaan pois. Harmi!!!

Hieman kieltämättä häiritsi se ,että siinä aina laulujen välissä oli niitä Ahti Jokisen monologeja. Jasitä Balladi runon odotin Tapsan laulavan. Sääli ,että yksi hienoimmista oli jätetty TV- taltioinnista pois.

Kiinnostaisi muuten tietää , että mikä biisi oli mielestäsi tuon konsertin paras? ( Niitä biisien nimiä voi olla tosin vähän vaikea muistaa )

• Mittakaava

Kyllä Tapani Kansa onnistui tasoonsa nähden hyvin ja oli vedossa. Kuitenkaan hänen esityksensä ei kolahtanut eikä Sarmannon sävellykset. Miksikö? Olen kuullut parempia laulusarjoja ja parempia laulajia aiemmin. Kuten vähän aikaa sitten Jorma Hynnisen laulamana Schubertin Winterreise laulusarjan, joka on vaikeustasoltaan aivan eri luokkaa kuin nämä Sarmannon laulut. Eli sijoittakaa Kansan esitys oikeaan mittakaavaan. Hän ei laulanut missään Euroopan tai Amerikan suurissa saleissa vaativalle yleisölle kuten Hynninen on tehnyt vaan suomalaiselle viihdeyleisölle. Nyt ei tehty mitään musiikin historiaa. Sitä ovat tehneet ihan eri laulajat. Joten ei kannata esittää väitteitä että kukaan muu kuin Tapani Kansa ei pysty samanlaisiin tulkintoihin. Aivan kuin se esittäisi maailman huippua. Se on vielä aika kaukana siitä.

• OK.
        Mittakaava kirjoitti:

Kyllä Tapani Kansa onnistui tasoonsa nähden hyvin ja oli vedossa. Kuitenkaan hänen esityksensä ei kolahtanut eikä Sarmannon sävellykset. Miksikö? Olen kuullut parempia laulusarjoja ja parempia laulajia aiemmin. Kuten vähän aikaa sitten Jorma Hynnisen laulamana Schubertin Winterreise laulusarjan, joka on vaikeustasoltaan aivan eri luokkaa kuin nämä Sarmannon laulut. Eli sijoittakaa Kansan esitys oikeaan mittakaavaan. Hän ei laulanut missään Euroopan tai Amerikan suurissa saleissa vaativalle yleisölle kuten Hynninen on tehnyt vaan suomalaiselle viihdeyleisölle. Nyt ei tehty mitään musiikin historiaa. Sitä ovat tehneet ihan eri laulajat. Joten ei kannata esittää väitteitä että kukaan muu kuin Tapani Kansa ei pysty samanlaisiin tulkintoihin. Aivan kuin se esittäisi maailman huippua. Se on vielä aika kaukana siitä.

Epäilemättä Jorma Hynninen laulaa upeasti mm. sen vaativan Schubertin Winterreise-laulusarjan, mutta ei sovi Tapani Kansaakaan vähätellä. Uskallampa väittää ,että Tapani on noiden Lauri viidan laulujen ykköstulkitsija. Vaikkei se olekkaan varsinaisesti mikään ns.klassisenmusiikin laulusarja, niin ei niitäkään lauluja mitenkään helpoinmasta päästä oleviksi voi väittää mielestäni.

• Muller
        OK. kirjoitti:

Epäilemättä Jorma Hynninen laulaa upeasti mm. sen vaativan Schubertin Winterreise-laulusarjan, mutta ei sovi Tapani Kansaakaan vähätellä. Uskallampa väittää ,että Tapani on noiden Lauri viidan laulujen ykköstulkitsija. Vaikkei se olekkaan varsinaisesti mikään ns.klassisenmusiikin laulusarja, niin ei niitäkään lauluja mitenkään helpoinmasta päästä oleviksi voi väittää mielestäni.

Kyllä ne Sarmannon laulut aika helppoja ovat. Ei niissä ole kauhean vaikeita intervalleja eikä rytmejä ole. Myös tunneasteikoltaan niitä ei voi verrata taidemusiikin laulusarjoihin, koska niissä tunneskaala on paljon laajempi. En halua minäkään vähätellä Tapani Kansan esitystä,se oli loistava viihdelaulajan esitykseksi, mutta Mittakaava on oikeassa, ei siinä tehty historiaa, eikä se poikkeuksellinen esitys ollut.

• Josefina
        Mittakaava kirjoitti:

Luulen että joku laulava näyttelijä tekisi nämä Sarmannon ja Viidan laulut vielä paremmin. Ylitsepääsemättömän vaikeita ne ei ollut.

• manne
        Mittakaava kirjoitti:

Siinä on vaan se ero, että Hynninen vääntelee naamaansa yhteiskunnan ja veronmaksajien piikkiin,kun taas KANSA ,TAPIO,TAIPALE ja monet muut maksavat ne verot,että Hynninen saa naamaansa väännellä.

• realisti_
        manne kirjoitti:

Siinä on vaan se ero, että Hynninen vääntelee naamaansa yhteiskunnan ja veronmaksajien piikkiin,kun taas KANSA ,TAPIO,TAIPALE ja monet muut maksavat ne verot,että Hynninen saa naamaansa väännellä.

Mutta eikös Hynninenkin kuitenkin veroja maksa ? Kyllä hän minun tietääkseni ainakin Suomessa asuu.

• manne
        realisti_ kirjoitti:

Mutta eikös Hynninenkin kuitenkin veroja maksa ? Kyllä hän minun tietääkseni ainakin Suomessa asuu.

Kun veronmaksajat maksavat palkan ja siitä Hynninen maksaa ns. verot eli siirtää veronmaksajien rahoja taskusta taskuun,sellaista on näiden pellepuvuissa naamaansa vääntelijöiden veron maksu.

• Verokarhu
        manne kirjoitti:

Kun veronmaksajat maksavat palkan ja siitä Hynninen maksaa ns. verot eli siirtää veronmaksajien rahoja taskusta taskuun,sellaista on näiden pellepuvuissa naamaansa vääntelijöiden veron maksu.

Kyllä Hynninen on laulanut paljon ulkomailla lied ja oopperaesityksin. Niitä rahoja mitä hän siellä on ansainnut et ole kai maksanut? Hynninen on maksanut veronsa kuitenkin niistä Suomeen koska on rehellisesti halunut asua aina Suomessa. Toisin kuin monet muut.
        Aika huonoa on kun muuta haukuttavaa et keksi taidelaulajista. Toisaalta ei se heidän syynsä ole millainen on järjestelmä.

• manne
        Verokarhu kirjoitti:

Kyllä Hynninen on laulanut paljon ulkomailla lied ja oopperaesityksin. Niitä rahoja mitä hän siellä on ansainnut et ole kai maksanut? Hynninen on maksanut veronsa kuitenkin niistä Suomeen koska on rehellisesti halunut asua aina Suomessa. Toisin kuin monet muut.
        Aika huonoa on kun muuta haukuttavaa et keksi taidelaulajista. Toisaalta ei se heidän syynsä ole millainen on järjestelmä.

Se on aivan sama millä maailman laidalla Hynninen on esiintynyt,aina ne on verovaroin kustannettu.On helevetin helppoa mylyviä,kun ei tarvitse jännittää tuleeko sata tai enemmän katsojia, palkka juoksee ja mitään riskiä eikä vastuuta tarvitse kantaa.Sitten eläkkeellä, jonka Kansallisooppera eli me maksetaan ,pidetään viihdekonsertteja, kun on eläke johon voi nojata.Ollaan niin kansan miehiä,että aivan oksettaa.

• sanoi koira kun ...
        Mittakaava kirjoitti:

Siis huippuyleisö on sinun mukaasi vain ulkomailla. Jos oopperalaulaja laulaa suomalaiselle yleisölle, hän esittää "helmiä sioille" - niinkö? Molemmat vertailemasi laulajat ovat huippuja omassa genressään ja saavat arvostusta yleisöltään. Sarmanto sävelsi Viidan runot juuri Tapani Kansalle. Väheksymättä muita musiikillisia runoelmia, tämä teos on niin säveltäjän, "sanoittajan" kuin myös laulajan osalta onnistunut kokonaisuus. Julkaisuvuonna 1988 se sai kriitikoilta ja yleisöltä vain pelkkää suitsutusta ja sen luomasta hienosta tunnelmasta sai ikimuistoisen kokemuksen istumalla Tampere-talon konsertissa kuuntelemmalla live-esitystä.

• sanoi koira kun ... kirjoitti:

Siis huippuyleisö on sinun mukaasi vain ulkomailla. Jos oopperalaulaja laulaa suomalaiselle yleisölle, hän esittää "helmiä sioille" - niinkö? Molemmat vertailemasi laulajat ovat huippuja omassa genressään ja saavat arvostusta yleisöltään. Sarmanto sävelsi Viidan runot juuri Tapani Kansalle. Väheksymättä muita musiikillisia runoelmia, tämä teos on niin säveltäjän, "sanoittajan" kuin myös laulajan osalta onnistunut kokonaisuus. Julkaisuvuonna 1988 se sai kriitikoilta ja yleisöltä vain pelkkää suitsutusta ja sen luomasta hienosta tunnelmasta sai ikimuistoisen kokemuksen istumalla Tampere-talon konsertissa kuuntelemmalla live-esitystä.

Mua muuten kiinnostais tietää, että miten tuo esiintyminen viimesyksynä tapahtui ihan livenä tuolla Tampere-talon konsertissa eli esiintyikö se Ahti Jokinen ja Tapsa aina vuoronperään (kuten telkkarissa) vai lauloiko Tapsa ne kaikki laulut putkeen ?

• Öynöy
        manne kirjoitti:

Se on aivan sama millä maailman laidalla Hynninen on esiintynyt,aina ne on verovaroin kustannettu.On helevetin helppoa mylyviä,kun ei tarvitse jännittää tuleeko sata tai enemmän katsojia, palkka juoksee ja mitään riskiä eikä vastuuta tarvitse kantaa.Sitten eläkkeellä, jonka Kansallisooppera eli me maksetaan ,pidetään viihdekonsertteja, kun on eläke johon voi nojata.Ollaan niin kansan miehiä,että aivan oksettaa.

Niin no, kyllähän niitä verorahoja turhempaankin käytetään. Musiikki oli se sitten ns.raskasta tai kevyempää musiikkia antaa kuulijoilleen sentään aina elämyksiä, jota ei rahassa voi mitata.

• ...se Tupsuliiniton....

...oikein laulaa??? No johan on kerrankin oikein valittu biisi!!!!!!!!!!

• Öynöy

HIUKAN osasin jotain tuon kaltaista naljaisua odottaakkin, johtuen tuosta "Bmylläri" otsikosta ;)

• se Tupsuton tosiaan

määkyy ja rääkyy! Ja karseeta on!

• Ja mitähän se sulle kuuluu mistä Tapsa laulaa ? Kannattais vaan pitä huoli omista asioistaan.

• oli myös se, että

oli tällä kertaa toimittanut bändille nuotit vaikka ite vähän kämmäilikin. oli joitain vuosia sitten vetänyt samaa proggista täydelle salille ilman että bändi oli saanut mitään nuottimateriaalia kyseisistä teoksista. tokihan joka muusikon perusohjelmistoon kuuluu noi betonimylläri-styget, heh heh

• Poppana1

OHO!:O Onko totta !? Aika uskomattoman taitavia ne muusikot ovat olleet jos ilman nuotteja niitä biisejä ovat vetäneet.

• Kezomoge

Jopas jotakin ! On siinä muusikoilla ollut varmaan aika kiva proggis ;)

• Musica

No, jopas oli taas temppu Tapsalta ;o) Ilmeisesti oli unohtanut ottaa ne nuotit mukaan, tai sitten ennaltasuunnittelematta hetken mielijohteesta keksi niitä biisejä konsertissa vetäistä.

• pitäisikin

kuulua joka muusikon ohjelmistoon. Turhaan niitä nuotteja jakelisi, sillä suomalaisista muusikoista lukuisa joukko ei vielä tunne nuotteja, vaan soittaa kappaleet korvakuulolla opettelemalla ne levyltä...

• mä vaan
        pitäisikin kirjoitti:

kuulua joka muusikon ohjelmistoon. Turhaan niitä nuotteja jakelisi, sillä suomalaisista muusikoista lukuisa joukko ei vielä tunne nuotteja, vaan soittaa kappaleet korvakuulolla opettelemalla ne levyltä...

Eiköhän Tapsan taustalla soittaneet muusikot hallitse nuotit aika kiitettävästi. Ja tänäpäivänä on ammatikseen soittavilla muillakin aika hyvin hallussa toi nuottihomma. Ja ei kiireisillä jätkillä, jotka tekevät hommia freelance-pohjalta milloin missäkin ole aikaa opetella joka prgiista ulkoa levyltä. Ja ei siinä mitään järkeä olisikaan, kun nuotit on keksitty, niin miksi niitä ei käytettäisiin. Ei uutisten lukijatkaan opettele uutisia ulkoa, vaan lukee ne näytöltä (ennen paperilta).

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      83
      2032
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      394
      1811
    3. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1808
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1475
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      68
      1354
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1350
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      75
      1317
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1253
    9. Kuljettajasi oy konkurssi?!

Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1123
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      101
      1107
    Aihe