Sharm el sheik

huolestunut..

MOikka! sääennusteissa sanotaan että sharmissa tulee olemaan lähiaikoina 18 astetta? :/ vaikka siellä pitäisi olla 25-35 astetta.. pitävätkö matkanjärjestäjien sääennusteet paikkansa??

24

4793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frage

      sääennusteisiin kannata luottaa

    • sääennusteet

      eivät ole 100 prosenttisesti paikkansapitäviä. Kannattaa katsella netistä suuntaaantavia sääennusteita. Matkanjärjestäjillä säätiedot ovat tilastollisia, keskimääräisiä lämpötiloja tiettyinä vuodenaikoina/kuukausina.

      Kuka olisi uskonut, että joulu- ja tammikuussa Suomessakaan olisi niin lämmintä kuin oli. Tilastollisesti olisi pitänyt olla kylmempää. Onhan yleensä käsitys, että kesällä Suomessa on lämmin, mutta voi myös olla aika koleaa.

      • poppaukko oot

        "Onhan yleensä käsitys, että kesällä Suomessa on lämmin, mutta voi myös olla aika koleaa"

        Päättelitkö aivan itse vai oliko ihan tutkimus...?


    • ...sitä säätä.
    • ruskettunut

      pari viikkoa sitten aamuisin 19 astetta ja iltapäivisin 25 iltaisin myöhään tarvi laitaa pitkähihaista päälle, auringonpaisteessa oli tosi lämmintä lämmöt siellä vaihtelee tuulien mukaan näin keväällä mutta onneksi olkoon jos kerran on loma tiedossa

    • satumainen matkailija

      Ehkä on parasta luottaa tämänhetkisiin sääennusteisiin esim http://worldweather.wmo.int/africa.htm

      Ollaan x2 käyty Sharm el Sheikissä juuri näin maaliskuussa ja aina ollut kuumaa. Illalla voi jotain kevyttä pitkähihallista laittaa ylle,mutta päiväsaikaan ei ole tarvinnut kun hellevaatetusta.
      Ei kun bikinit päälle ja rannalle.
      p.s snorklausvehkeet ehdottomasti mukaan,koska retkitarjonta aika onnetonta.

      • maksuliini

        Sharmissa käynyt ja vähän pettynytkin. Rahastaa siellä ainakin osataan jokapaikassa käsi ojollaan, että mitään ei tapahdu ilmaiseksi. Jos et maksa hyvin laukunkantajalle niin pakkaa särkyvät tuliaiset tosi hyvin sillä laukkusi saa kovan kohtelun.Kyllä kohteessa tietysti hyviäkin puolia on esim. retki lasipohja veneellä merelle oli mielenkiintoinen. Hyvää matkaa


      • tippi ja heti!
        maksuliini kirjoitti:

        Sharmissa käynyt ja vähän pettynytkin. Rahastaa siellä ainakin osataan jokapaikassa käsi ojollaan, että mitään ei tapahdu ilmaiseksi. Jos et maksa hyvin laukunkantajalle niin pakkaa särkyvät tuliaiset tosi hyvin sillä laukkusi saa kovan kohtelun.Kyllä kohteessa tietysti hyviäkin puolia on esim. retki lasipohja veneellä merelle oli mielenkiintoinen. Hyvää matkaa

        Ei kaikkialla asiat ole kuin Suomessa. Esim. Jenkeissä tarjoilioiden tunti liksa on siinä n. 3-4 $ /tunti kieppeillä, joten he luottavat ja tarvitsevat sen 10-15% tipin tarjoulusta. Joten en ainakaan sinuna menisi syömään siellä kahteen kertaan samaan paikkaan ilman että tippiä heitän, muuten saattaa olla ruuassasi ylimääräinen mausteklöntti.


      • paljon jäi kokematta

        Minusta taas retkiä oli niin paljon, että jäi moni mielenkiintoinen juttu tekemättä. Viikko siellä on liian lyhyt aika..lämmintä kyllä riitti


    • auringonpalvoja

      Olin tammikuussa siellä ja oli lämmintä. Uitiin (snorklattiin) joka päivä eli tarkenee... iltasin kannattaa pistää lämmintä päälle.. mut ehkä nyt siellä on alkanu jo muutenki lämpenee ilma.. mut tosiaanki bikinit päälle ja menoks

    • Nimetön

      olen huomannu ettei ne yleensä taida pitää, tulin just hurghadasta ja sinne ennustettiin 18:sta vaan eipä ollu.ONNEKSI =)

    • oli..

      25 astetta kun pari vuotta sit oltiin. Joten varmasti maaliskuu on lämmin.

    • Paikkaan ihastunut

      Vuosi sitten olin huhtikuun alussa ja silloin lämmintä oli yli 30 koko viikon ja paikka oli upea kaikinpuolin, joten lähden uudestaan taas ensi kuussa..

    • nätti-jussi

      kyllä on lämmintä,25-35,tulin eilen illalla!!!

    • Reino

      Saattaa olla lämmintä, mutta muuten oli pari vuotta sitten huonoja kokemuksia tuosta paikasta.

      Heti linja-autoon mennessä olisi pitänyt maksaa 2 euroa arabipojille laukun nostamisesta metrin ylöspäin autoon.Hotellissa ei meinannut löytyä huonetta millään. Passia pidettiin vastaanotossa tuntikausia ilman mitään syytä.

      Bussi hajosi Siinain luostarin retkellä ja ilmastoimattomalla autolla esiteltiin kohteita neljänkymmenen asteen helteessä.

      En suin surminkaan mene koskaan Egyptiin.
      Onkohan kiva uidassa merenlahdessa johon on syöksynyt lentokone matkustajineen! Katso, ettei tule ruumis vastaan snorkkeliuinnissa.

      Egyptiläinen kone, jolla tultiin kotiin, tipahti sittemmin juuri tuolla Sharm El Sheikissä. Mitään ei tarjoiltu kotimatkalla. Pelastusvälineet ajelehti koneen lattialla. Istuimet olivat kuin kiikkutuoleja.

      Älä hyvä ihminen mene sinne!

      • onkin

        kauhean painajaisunen nähnyt. Oletko muuten reissaillut muuallakin ?


      • kerran käynyt ja toista ei ...
        onkin kirjoitti:

        kauhean painajaisunen nähnyt. Oletko muuten reissaillut muuallakin ?

        sieltä ja syvältä koko paikka


      • oot, veli hopea
        kerran käynyt ja toista ei ... kirjoitti:

        sieltä ja syvältä koko paikka

        Reiska ei puhu lööperiä.
        Just tuommosta siellä on.
        Jos ei oo pakko mennä niin kiertäkää kaukaa.
        Meilläkään ei oo kuin huonoja kokemuksia.


      • -anne-

        millä matkatoimistolla olitte reissussa ja missä hotellissa??
        Meillä reissu Sharmiin varattu...


      • yrittää kuumeisesti
        -anne- kirjoitti:

        millä matkatoimistolla olitte reissussa ja missä hotellissa??
        Meillä reissu Sharmiin varattu...

        etsiä mitkä matkatoimistot järjestävät matkoja Egyptiin ja minkä nimisiä hotelleja on... kyllä vastaus tulee...


      • Vekku

        Turvaton paikka. En enää ikinä menisi sinne takaisin. Lentokentällä täysi kaaos, josta alkoi rahastus, ennenkuin pääsi edes hotellille. Bussilla Kairoon, opas toiselle: turvallinen olo, kun turvamieskin nukkuu. Pyramidit kuitenkin näkemisen arvoisia. Takuuvarma vatsatauti, vaihka kuinka varoisit. Turistit saivat pelätä henkensä puolesta. Venäläisiä häiriöksi asti.


      • kyllä
        yrittää kuumeisesti kirjoitti:

        etsiä mitkä matkatoimistot järjestävät matkoja Egyptiin ja minkä nimisiä hotelleja on... kyllä vastaus tulee...

        reino yrittää todella kuumeisesti ja vieläpä usealla nimimerkillä.. ettei olisi vaan sama tyyppi joka pyörii milloin missäkin matkailu keskustelussa.
        Heh.. ei mitään perää ko. jutuissa!!
        PROVO!! Jätetään hänet omat arvoonsa siskot ja veikat ;)


      • Oikein hymyilytti mun muistin ekan reissuni Luxoriin ja tietenkään pikkurahaa ei vielä ollut lentokentälle saavuttaessa.

        Tuo on yleinen keino saada extrarahaa eli minullekin laukkupoika bussin edessä näytti kädessään 2 euron kolikkoa ja ilmaisi, että samanlaista toivoi. No mietin mielessäni maan yleistä hintatasoa ja totesin sen olevan liikaa, mutta kun ei ollut muuta rahaa, sattumoisin juuri se 2 euron kolikko. Annoin kuitenkin, koska se vain kuuluu kulttuuriin. Kaikki antavat tippiä, myös egyptiläiset. Mutta siis tuollaiselle laukkupojalle paljon vähempikin riittää!

        Huvittavaahan tuo joskus on. Kun menet kauppaan, siellä on jos jonkinlaista "työntekijää" odottamassa tippiään. Yksi joka ojentaa tavaran hyllyltä, yksi joka vie sen kassalle, sitten tietysti kassa, yksi joka pakkaa tuotteen jne. Jokainen voi olla hyvässä lykyssä käsi ojossa ;-)

        Näin se vain on. Kukaan egyptiläinenkään ei jätä tippiä maksamatta, koska tietävät monen elämä riippuu niistä.


      • joulukuussa
        Laziza kirjoitti:

        Oikein hymyilytti mun muistin ekan reissuni Luxoriin ja tietenkään pikkurahaa ei vielä ollut lentokentälle saavuttaessa.

        Tuo on yleinen keino saada extrarahaa eli minullekin laukkupoika bussin edessä näytti kädessään 2 euron kolikkoa ja ilmaisi, että samanlaista toivoi. No mietin mielessäni maan yleistä hintatasoa ja totesin sen olevan liikaa, mutta kun ei ollut muuta rahaa, sattumoisin juuri se 2 euron kolikko. Annoin kuitenkin, koska se vain kuuluu kulttuuriin. Kaikki antavat tippiä, myös egyptiläiset. Mutta siis tuollaiselle laukkupojalle paljon vähempikin riittää!

        Huvittavaahan tuo joskus on. Kun menet kauppaan, siellä on jos jonkinlaista "työntekijää" odottamassa tippiään. Yksi joka ojentaa tavaran hyllyltä, yksi joka vie sen kassalle, sitten tietysti kassa, yksi joka pakkaa tuotteen jne. Jokainen voi olla hyvässä lykyssä käsi ojossa ;-)

        Näin se vain on. Kukaan egyptiläinenkään ei jätä tippiä maksamatta, koska tietävät monen elämä riippuu niistä.

        Heips!Millaista säätä on odotettavissa egyptissä jouluna?Tarkoitus olis lähteä lomalle sharm el sheikiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe