Olisikohan Suomessa

mahdollista,

että kauppojen kassat alkaisivat toimia yhta joustavalla tavalla kuin olen nähnyt monissa maissa eri puolilla maailmaa tehtävän. Sen sijaan, että hinnan bongattuaan kassa heittää tavarat jatkohihnalle, hänellä on edessään teline, jossa olevaan kassiin kassa ostokset laittaa. Tilannetta seurattuani ja pähkäiltyäni olen tullut siihen tulokseen, että ostokset siirtyvät samalla vaivalla kassiin kuin ne siirtyvät jatkohihnallekin. Säästyisi aikaa ja jonot vetäisivät paremmin. Olen ihmetellyt miksi Suomeesa ei mikään ketju ole ottanut menetelmää käyttöön. PR-etu olisi ilmeinen.

26

573

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta Suomessa kassi maksaa, eivätkä kaikki sitä osta...

Itse viehätyin aikanaan ulkomailla pakkauspalvelusta - hihnan päässä oli henkilö, joka pakkasi ostokseni puolestani ja ojensi ne minulle iloisesti hymyillen ja hyvää päivän jatkoa toivottaen!

• jopa ostaakin,

se pakattaisiin valmiiksi; mene ja tiedä...

• Suomessa

varmaankaan hihnoille ilmesty...sehän maksaa. Muistaakseni USA:ssa erillisten pakkaajien käyttö on yleistä.

• Varsinkin jos

pakkaaja on nuori ja söpö poju;D

• ja stressiä,
        Suomessa kirjoitti:

varmaankaan hihnoille ilmesty...sehän maksaa. Muistaakseni USA:ssa erillisten pakkaajien käyttö on yleistä.

varsinkin jos on ostanut paljon!

• Ono pakkaus

kunnollinen jos ne pakkaa nauhajärjestyksessä? Itse pakkaan esim aina nelikulmaiset ja painavimmat tavarat alimmaisiksi ym.

• noille

pakkaajakassoille on näkemäni mukaan kehittynyt erinomainen kyky kyhätä kunnon kassit. Ja miksei asiakaskin voi ottaa huomioon tavaroita hihnalle nostellessaan myös pakkausjärjestystä. Yhteipelillä sekin sujuu niinkuin moni muukin asia.

• Pirre*

tarpeettomia, luulisin että seuraavaksi tavaroihin tulee koodi joka luetaan siinä vaiheessa kun asiakas sen hyllystä kassiinsa laittaa, - katsotaanhan vain.

• niin,

että aloittaja tarkoitti nykyistä tilannetta...Noin viiden miljardin vuoden kuluttua ei tarvita sen enempää kassoja kuin viivakoodinlukijoitakaan; tulee nimittäin tukalat oltavan kun pollukkamme lämpötila nousee sietämättömäksi. Eiköhän Pirre* eletä vaan tätä päivää.

• Pirre*
        niin, kirjoitti:

että aloittaja tarkoitti nykyistä tilannetta...Noin viiden miljardin vuoden kuluttua ei tarvita sen enempää kassoja kuin viivakoodinlukijoitakaan; tulee nimittäin tukalat oltavan kun pollukkamme lämpötila nousee sietämättömäksi. Eiköhän Pirre* eletä vaan tätä päivää.

ja mietihän..oisitko uskonu vuonna 55, että jutellaan näin :))
        Mie sanon että kumemmatkin mualiman ihmmeet vielä nähhään..älyvaatteet, myyjistä tyhjät kaupat ynm..ynm..

• on erään dokumentin

mukaan Japanissa ollut kauan, tuli telkusta joskus vuonna martti. Kaupassa ajetaan sellaisella kärryllä, jossa kortinlukija (=tavallaan kassapääte). Ei tartte itse edes kävellä, senkun köröttelee.

Kun poimit kärryyn tavaran, niin lukija lukee hinnan ja veloittaa korttia.
        Kaupasta pääsi ulos sitten kun oli hyväksynyt ostoksensa, oli mahdollista tehdä muutoksia viime tipassa.

• Pirre*
        on erään dokumentin kirjoitti:

mukaan Japanissa ollut kauan, tuli telkusta joskus vuonna martti. Kaupassa ajetaan sellaisella kärryllä, jossa kortinlukija (=tavallaan kassapääte). Ei tartte itse edes kävellä, senkun köröttelee.

Kun poimit kärryyn tavaran, niin lukija lukee hinnan ja veloittaa korttia.
        Kaupasta pääsi ulos sitten kun oli hyväksynyt ostoksensa, oli mahdollista tehdä muutoksia viime tipassa.

oman pääni ulkopuolelta mieki tuon vision sain, ilmeisesti katsoin jonkun tiedeohjelman tai luin siitä lehdistä, - tietenkin :)

Luultavasti Suomeen odotettavissa vasta joskus 10 vuoden päästä - luulisin ja ihan ite :)

• monissa kaupoissa

tavaroiden pakkauksen lisaksi... puotipuksu tulee tuomaan ja nostamaan tavarat autoon saakka.
      ja vie kauppakarryt takaisin kauppaan.
      ei tuosta palvelu voi paljon parantua.
      myos taalla kanukeissa vanhemmilta asiakkailta useissa kaupoissa kysytaan tarvitsetko apua tavaroiden viemiseen?

• sitroen.

sen puotipuksun palkkaus on järjestetty? Maksaako asiakas erikseen hänelle vai maksaako kauppias sen nostamalla (vähintän) vastaavasti tuotteiden hintoja?
        Ilmaisia lounaitahan ei ole, varsinkaan jenkkilässä, missä jumalana on Money eikä muita jumalia ole.

• oli nolo

Tosiaan USA:ssa on kassan jälkeen henkilö, joka pussittaa ostokset. Muovipussit ovat vielä ohkasempia kuin meillä hedelmäpussit, joten niitä saattaa olla pari kolme päälekkäin. Mitä sitten tulee pakkaamiseen niin pari kolme tavaraa/pussi. Pahalta tuntui se, että pakkaajat olivat vanhuksia, joita minä olisin jo mielelläni itse auttanut. Tilanne oli lähinnä nolo. Toivottavasti systeemi ei tule meille. Jenkeissähän ei saa tuoda omaa kassia, mikä on sekin suurta tuhlausta.

• maksaa
        sitroen. kirjoitti:

sen puotipuksun palkkaus on järjestetty? Maksaako asiakas erikseen hänelle vai maksaako kauppias sen nostamalla (vähintän) vastaavasti tuotteiden hintoja?
        Ilmaisia lounaitahan ei ole, varsinkaan jenkkilässä, missä jumalana on Money eikä muita jumalia ole.

Pakkaajalle ei tarvitse maksaa, se onkin niitä harvoja asioita joista ei tarvitse maksaa, tietysti voi antaa tippiä. Koska eläkeläisten eläke on niin pieni, on heidän oltava jossain hommassa hamaan kuolemaan saakka, että pysyvät leivässä.
        Meillä vanhuksille annetaan siivousapua, mutta vanha tätini kulki viimeiseen saakka siivoamassa varakkaiden koteja.

• kun asuimme USA:ssa
        oli nolo kirjoitti:

Tosiaan USA:ssa on kassan jälkeen henkilö, joka pussittaa ostokset. Muovipussit ovat vielä ohkasempia kuin meillä hedelmäpussit, joten niitä saattaa olla pari kolme päälekkäin. Mitä sitten tulee pakkaamiseen niin pari kolme tavaraa/pussi. Pahalta tuntui se, että pakkaajat olivat vanhuksia, joita minä olisin jo mielelläni itse auttanut. Tilanne oli lähinnä nolo. Toivottavasti systeemi ei tule meille. Jenkeissähän ei saa tuoda omaa kassia, mikä on sekin suurta tuhlausta.

ostokset pakattiin vain ja ainoastaan paperipusseihin, isoihin ja vahvoihin. Enpä muista vanhuksia pakkaushommissa nähneeni. Pikaruokaloissa, harjan varressa, heitä enemmänkin oli. Ajat lienevät muuttuneet sielläkin...

• ellei jo jossain olekkin

sellaset kassat, että työntää kärryt sen ohi, niin se laskee automaattisesti kärryissä olevien ostosten loppusumman, sitten maksetaan vaan pankkikortilla. Ei tule jonoa kassalle.

• Pirre*

"kuulin", ja että epäiltiinkö siinä että naapurin ostokset voisi joutua myös maksamaan samalla, jotain puutteita siinä systeemissä taisi vielä olla?

• mies pieni

Tosin se toimii vain isoissa kaupoissa, mutta eihän pian olekaan muita jäljellä. Parhaimmillaan säästöä syntyy seuraavan sukupolven kaupoissa, joissa tavarat ovat tehtaan pakkauksissa tai trukkilavalla tuoduissa konteissa, niin että asiakkaat itse purkavat ja poimivat mukaansa sen mitä tarvitsevat, sitten työntävät kärryn itsepalvelukassaan ja maksavat pankkikortilla. Kärryn kuljettavat lopuksi auton viereen ja lastaavat tavarat sinne, palauttavat kärryn siihen tarkoitukseen varattuun paikkaan ja lähtevät kotiin.
        Enemmän automatisointia, enemmän työvoiman säästöä, parempi logistinen ratkaisu, jossa on varasto ja kauppa yhdistetty, ja aukioloaika pian ympärivuorokautinen. Sitä odotan.

• se jo on
        mies pieni kirjoitti:

Tosin se toimii vain isoissa kaupoissa, mutta eihän pian olekaan muita jäljellä. Parhaimmillaan säästöä syntyy seuraavan sukupolven kaupoissa, joissa tavarat ovat tehtaan pakkauksissa tai trukkilavalla tuoduissa konteissa, niin että asiakkaat itse purkavat ja poimivat mukaansa sen mitä tarvitsevat, sitten työntävät kärryn itsepalvelukassaan ja maksavat pankkikortilla. Kärryn kuljettavat lopuksi auton viereen ja lastaavat tavarat sinne, palauttavat kärryn siihen tarkoitukseen varattuun paikkaan ja lähtevät kotiin.
        Enemmän automatisointia, enemmän työvoiman säästöä, parempi logistinen ratkaisu, jossa on varasto ja kauppa yhdistetty, ja aukioloaika pian ympärivuorokautinen. Sitä odotan.

siinä saksalaisessa kauppaketjussa ja jos tollasta tosiaan toivot, mitä kerroit, niin missäs ihmiset sitten käyvät töissä, kun ei asiakaspalvelua enää olis sillä alalla?

• suosin pieniä
        se jo on kirjoitti:

siinä saksalaisessa kauppaketjussa ja jos tollasta tosiaan toivot, mitä kerroit, niin missäs ihmiset sitten käyvät töissä, kun ei asiakaspalvelua enää olis sillä alalla?

mitä isompi kauppa sitä vähemmän palvelua, lidlissä saa myyjän kun kassalta pyytää, cittarissa ja prismassa joutuu pyydettyään odottelemaan pitkät tovit

• hoh hoijaa

Olen asunut Amerikassa ja ei että mä inhosin sitä, kun mun tavarat pakattiin! Siis oikeesti, Suomessa en edes käytä muovikasseja tai jos unohtuu omat kassit kotiin niin isotkin ostokset mahtuu 3-4 kassiin.

Amerikassa sain kympin ostoksille pahimmillaan sen 3-4 kassia. Ja joskus vielä kaksi laitettiin päällekäin, jolloin kasseja oli loppujen lopuksi joskus jopa 10. Yleensä yritin sopertaa, että ei, laitan ne banaanit vain isoon reppuuni kiitos. Tai menin itsepalvelukassaoille, joilla ei ollut pakkaajaa.

Kyllä Suomessa vielä saa ihmiset luvan maksaa kassinsa ja pakata itse. Vähentää huomattavasti roskan määrää ja muovin kulutusta.

• Kun automaattikaupat ilman myyjiä tulevat,niin alkaa juoksukilpailu Mäyräkoira kourassa ovesta ulos ennen kuin se losahtaa lukkoon ,niin ollen automaattisesti kun maksamaton tuote ylittää rajalinjan? Monikohan lyö turpansa panssari lasiin ennen kun oppivat että automaatio on takuulla nopeampi kuin esim.Bolt. Joskus takavuosina kun asennettiin Lahden pneumatiikan osia Wärtsilän laivoihin niin laitettiin toisille duunareille jekku ovi joka piti "hiukka kiirus"kun meni kiinni auki. Muutenhan ne toimii periaatteella että mummo kerkee kahden ison ja painavan kantamuksen kanssa ulos/sisään. Keljuttaa jos myyjät tosiaan jää pois ja ainoat ihmiset saa paikalle edellä mainitulla tempulla,sitten sattuu jos seon monta päivää häkissä ollut testosteroni jättiläinen jonka lääkitys ei kohdallaan.

• L - L

Viivakoodin lukemisen jälkeen mätän ostokseni takaisin kärriin ja pakkaan omaan kassiini pakkauspöydän tai tyhjän kassan tasolla.

Tutut kassanhoitajat jättävät tavarani suoraan kassan jälkeiselle, kapealle tasolle laskematta niitä hihnalle.

Korttini olen työntänyt lukijaan touhun aikana.

• tuki oy.

Suomessahan ei kannata tehdä mitään
      ilman kunnon tukiaisia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      8790
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      140
      5053
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      38
      4413
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3608
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      3222
    6. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      60
      3052
    7. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      29
      2987
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      32
      2638
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      422
      2373
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2309
    Aihe