Olisi kiva tietää miten henk.koht avustajat jotka ovat lapsen kanssa koulussa tekevät koulujen loma-ajat, ollaanko silloin palkattomalla lomalla jos lomia ei ole kertynyt vai mitä? Jos kotona ei tarvitse olla, pelkästään koulussa niin eikö nämä loma-ajat ole ongelmallisia?
Miten pitkiä työviikkoja teette? Käsittääkseni tuntimäärät ovat aika pieniä avustajilla? Entäs jos lapsi on sairaana, saatteko olla palkallisesti kotona?
oletko henk.koht avustaja?
5
687
Vastaukset
- onpi
Tuntimäärät on pienet, mulla 28 t/vk. Saa olla kotona jos oma lapsi on sairaana. Jos sairaana on avustettava, muuta työtä kyllä löytynee koululta. Palkattomalla lomat, jollei ole ylitöitä kertynyt. Voi talouspäälliköltä kysyä kesäksi, jos sattuis olemaan esim. päiväkodeissa tai leikkikentillä töitä. Itse nautin kesällä kotona olosta omien lasten kanssa vielä mielelläni.
- ökjölkjölk
Minä olen ollut kotona palkallisesti jos avustettava jostain syystä ei ole tarvinnut avustajaa, jos isä on jäänyt esim. kotiin. Sos.toimesta minulle sanottiin että en voi avustaa muita lapsia avustettavani ollessa poissa, kun työnantajalla eli avustettavani vanhemmilla on työnantaja vastuu eli vastuu siitä jos tapahtuu jotain kun avustan muita lapsia.
ökjölkjölk kirjoitti:
Minä olen ollut kotona palkallisesti jos avustettava jostain syystä ei ole tarvinnut avustajaa, jos isä on jäänyt esim. kotiin. Sos.toimesta minulle sanottiin että en voi avustaa muita lapsia avustettavani ollessa poissa, kun työnantajalla eli avustettavani vanhemmilla on työnantaja vastuu eli vastuu siitä jos tapahtuu jotain kun avustan muita lapsia.
...lienee eri asia? Se onkin ollut vähän omituista, että vaikka on henk. koht. avustaja, tekee open sijaisuuttakin siinä luokassa, missä avustettava on (normaaliluokassa).
- ölkjölkjö
Vanhoille kirjoitti:
...lienee eri asia? Se onkin ollut vähän omituista, että vaikka on henk. koht. avustaja, tekee open sijaisuuttakin siinä luokassa, missä avustettava on (normaaliluokassa).
Niin se vaan on, että jos sopimus tehty kaupungin kanssa joutuu tuurailemaan myös opettajaa mutta jos sopimus yksityisen kanssa, ei voida velvoittaa tekemään mitään jos itse avustettava ei ole paikalla.
- salama
ölkjölkjö kirjoitti:
Niin se vaan on, että jos sopimus tehty kaupungin kanssa joutuu tuurailemaan myös opettajaa mutta jos sopimus yksityisen kanssa, ei voida velvoittaa tekemään mitään jos itse avustettava ei ole paikalla.
Itse oon luokkakohtainen avustaja ja edellisenä lukuvuonna tuli sijaisuuksia yli 200 tuntia, mutta enpä valita kun niistä saa kuitenkin sijaisen palkan. Tosin oma tuntipalkka aina vähennetään, mutta onhan se silti mulle plussaa ja kunnalle halvempaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292178
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261738Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121339Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701211Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121177- 88992
- 83876
- 17867
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon16761Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks107701