gerbiili pojat kesyiksi

maitonaama ja kaneli

auttakaa. mulla on kaksi poika gerbiiliä tammikuussa täyttivät 1 vuoden. ne eivät millään kesyynny. olen käyttänyt kaikkia keinoja mutta ei auta. toinen niiistä puri mua ihan kunnolla sormeen. ne on ostettu eläinkaupasta. en haluaisi luopua niistä mutta en tiedä mitä tekisin.. auttakaa.onko kellään kokemuksia. edelliset gerbut kesyyntyi tosi hyvin.

niillä on iso terraario ja virikkeitä paljon.

6

348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gerbut<3

on kokemusta!
      kannattaa olla tosi sitkeä muista pitää niitä joka päivä kädessä kannettaa aluksi aloittaa vaikka pitämällä jotain hanskaa tai lapasta kädessä ja kattoa miten se silloin reakoi kun pidät sitä kädessä kun ittelläsi on vaikka hanska sitten kun se on tottunut siihen eikä näyki tai pure hanskaa tai lapasta voit ottaa sen lapasen tai hanskan pois ja voit pitää sitä jo kädessä mutta tämän lapasen tai hanskan pitää olla niin ohut että gerbiili haistaa kätesi! toinen konsti on ettää hankaant aina ennenkuin pidät gerbiiliäsi niin käsiäsi niiden puruihin hetken silloin kättesi haju tarttuu puruihin eikä se enää tuksu niin vieraalle gerbiileistäsi!
      näitä mä oon kokeillu ja kyllä toimii!

• ---

mullaki mun gerbiili puree sormee mut nyt se on jo oppinu ettei saa ku oon aina ottanu sen siihen "niskaotteeseen" ku se puree ja nyt siitä on tullu paljon kesympiki :)

• mää...

sun pitäs vaa.rauhallisesti ensin ruokkia nitä kadellä eikä kokeilla heti ottaa syliin,,

• gerbsufani

kannattaa kokeilla joitakin hansikkaita mulla ne on alkanu lopettaa ja jos ne puree ja ei oo hanskoi nii mä ainakin näppäsen niitä kuonoon. mut auttakaa mua ku mun gerbsut yrittää poikasia vaik ne on tyttöjä mä näppäsen niitä kuonolle rangaistukseks.

• arachlia

Joo,samaa käyttäytymistä oli minunkin gerbiileillä havaittavissa... En mitenkään puuttunut asiaan, korkeintaan kysyin tiukkaan äänensävyyn "mitä te oikein puuhaatte?". Enää ei kylläkään tietääkseni tee sitä. Joskin ne ovat jo 2 1/2-vuotiaita joten ikää alkaa olemaan.

En siis itse oikein usko sitä huolestuttavaksi käyttäytymiseksi.

• Välillä kesyyntyminen voi viedä paljon aikaa ja vaivaa. Mutta sitten se kannattaa! Tässä vinkkei:

Pese aina kädet,ennenku käsittelet gerbujasi.
      Anna herkkuja kadestä, jotta ne tietävät että käsi on hyvä.
      Ja yritä saada kädelle herkun avulla.
      Ole niitten kaa joka päivä. Ja niin usein ku voit.
      Päästä vapaaks, pitele hellästi sylis.
      Juttele niille rauhallisesti.

Toivottavasti noist ois jotai apuu...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      20
      18674
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      65
      5618
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      24
      5217
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      37
      5106
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      38
      4941
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      77
      4839
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      4383
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      43
      4047
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      48
      3337
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      46
      3018
    Aihe