Mites tuossa tietojenkäsittelyn tradenomin koulutuksessa... Kuuluuko siihen paljon ruotsin opiskelua ja haittaako jos on ennalta hieman tumpelo koko aineessa. Entä onko ruotsia yleensä ollut pääsykokeessa mukana?
Itse kirjoitin ylioppilaaksi vuosi sitten(kevät-06) ja tuolloin jätin koko ruotsin kirjoittamatta kun tiesin, että en sitä läpäisisi kuitenkaan. Tuleeko tästä ongelma ammattikorkeakoulussa? Englannin osalta kielitaito on kuitenkin hyvä.
Tradenomi ja ruotsinkieli
3
575
Vastaukset
- AXbeebi
Luin tietojenkäsittelyä vuoden verran ja meillä ainakin oli kaksi kurssia ruotsia opintosuunnitelmassa. Eka joku peruskurssi ja sitten ammattisanastokurssi. Ennen ruotsinkurseeja oli tasokokeet jossa oppilaat jaettiin osaamisen perusteella kahteen ryhmään -edittyneempiin ja sitten vähän huonommin kieltä osaaviin. Nuo kurssit eivät kuitenkaan ole mitään ihan hirveitä sisällöltään ja kyllä ne pitäisi suht koht helposti päästä lapi, ainakin jos vähänkin opiskelee sitä.
Lycka till vaan! :)...halutessaan AMK:ssa voi kyllä suorittaa Ruotsin kielestä ns. virkamiestutkintoa vastaavan kielikokeen, jolloin julkisia virkoja hakiessa ei enää tarvitse tämän toisen kotimaisen kanssa jäädä tumpeloimaan. Kandee ehkä muistaa tämäkin...
- Targetti
Scholar_of_life kirjoitti:
...halutessaan AMK:ssa voi kyllä suorittaa Ruotsin kielestä ns. virkamiestutkintoa vastaavan kielikokeen, jolloin julkisia virkoja hakiessa ei enää tarvitse tämän toisen kotimaisen kanssa jäädä tumpeloimaan. Kandee ehkä muistaa tämäkin...
Kiitän tiedosta! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82804Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat263593Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 42457
- 47427