Hankin uuden (tilavamman) kiintolevyn koneeseeni ja haluaisin asentaa siihen Linuxin, windowsille ei mulla ei ole tarvetta joten en tarvitse multibootti-systeemiä.
Mietin tässä kuitenkin, että olisiko järkevää/mahdollista jollain tavalla siirtää vanhan aseman sisältöä uudelle asemalle? Tällöin säästyisin uudelleenasentamisen vaivalta. Voisiko joku eks-pertti hiukan valaista asiaa? :)
Mielessä on myös käynyt myös (vaihtelun vuoksi) jonkun toisen jakelun asentaminen ja kokeileminen: Arch Linux kiinnostaisi. Toisaalta olen ollut tähän nykyiseen/ensimmäiseen jakeluuni Slackwareen jo muutaman vuoden verran pääosin tyytyväinen.
Onko kellään kommentoitavaa Arch Linuxista: Asennus, pakettienhallinta ja järjestelmän käyttö/säätö noin yleisesti?
Slackware/Arch Linux -> Uusi kiintolevy
uusis
2
469
Vastaukset
manuskoista dd komentoa, jos meinaat wanhan kopata uudelle levylle sellaisenaan...
- Slackwaari
Itse olen tehny ihan niin, että olen käynnistänyt koneen live-cd:llä ja ihan vaan kopioinut tiedostot uudelle levylle. Muistaakseni "cp -a" oli se taikasana, mikä kopioi linkit ja laitetiedostot oikein. Sitten vaan laitat /etc/fstab:in kuntoon ja lilo:lla boottisektorin uudelle levylle. Ei siinä mitään dd:tä tarvita...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19736- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282692- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511