Hankin uuden (tilavamman) kiintolevyn koneeseeni ja haluaisin asentaa siihen Linuxin, windowsille ei mulla ei ole tarvetta joten en tarvitse multibootti-systeemiä.
Mietin tässä kuitenkin, että olisiko järkevää/mahdollista jollain tavalla siirtää vanhan aseman sisältöä uudelle asemalle? Tällöin säästyisin uudelleenasentamisen vaivalta. Voisiko joku eks-pertti hiukan valaista asiaa? :)
Mielessä on myös käynyt myös (vaihtelun vuoksi) jonkun toisen jakelun asentaminen ja kokeileminen: Arch Linux kiinnostaisi. Toisaalta olen ollut tähän nykyiseen/ensimmäiseen jakeluuni Slackwareen jo muutaman vuoden verran pääosin tyytyväinen.
Onko kellään kommentoitavaa Arch Linuxista: Asennus, pakettienhallinta ja järjestelmän käyttö/säätö noin yleisesti?
Slackware/Arch Linux -> Uusi kiintolevy
uusis
2
412
Vastaukset
manuskoista dd komentoa, jos meinaat wanhan kopata uudelle levylle sellaisenaan...
- Slackwaari
Itse olen tehny ihan niin, että olen käynnistänyt koneen live-cd:llä ja ihan vaan kopioinut tiedostot uudelle levylle. Muistaakseni "cp -a" oli se taikasana, mikä kopioi linkit ja laitetiedostot oikein. Sitten vaan laitat /etc/fstab:in kuntoon ja lilo:lla boottisektorin uudelle levylle. Ei siinä mitään dd:tä tarvita...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 843987
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353011Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992243Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?311978Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian271791- 311780
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell611720Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271547Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91507- 281491