Täältä kun yleensä aina saa vastauksen, niin kokeillaan taas..
Koskien kuvaajia (lähinnä viiva). Minulla on valmis taulukkopohja johon lukuja tullaan syöttämään (sanotaan vaikka sarakkeisiin A, B ja C. Näistä luvuista on piirretty kuvaaja. Lukuja tulee olemaan todella paljon (useita tuhansia). Kuitenkin nyt on vasta muutamia lukuja syötetty.
Kysymys onkin, että miten saan kuvaajan näyttämään vaan siihen menessä syötetyt luvut (ei näyttäisi tyhjiä soluja).. ja kun tulee lisää lukuja, niin kuvaaja laajenee automaattisesti.
Nyt joutuu aina käydä laajentamassa aluetta manuaalisesti kun lisää lukuja. Tärkeää on siis, että kuvaaja on aina täynnä (laidasta laitaan).
Ehkä joku ymmärsi mitä tarkoitan.. :)
Jay Lou
Kuvaajan automaattinen laajeneminen
4
312
Vastaukset
- komi
napsauta hiirellä tietoalueella -> Tiedot --> Luettelo --> Luo Luettelo, valitse haluamasi alue eli alue jossa kaavion tiedot on.
Jatkossa kun lisäät tietueita niin napsauta luettelo-alueella, jolloin näet alimmaisella rivillä tähden --> lisää tietue, joka päivittyy kaavioon.
Menikö lyhyt sopustus monimutkaiseksi?- JayLou
Moi,
kuulostaa ihan hyvältä, mutta jostain syystä meikäläisen excel ei tarjoa "luettelo" vaihtoehtoa tuolla "tiedot" -valikossa..?!?
-Jay JayLou kirjoitti:
Moi,
kuulostaa ihan hyvältä, mutta jostain syystä meikäläisen excel ei tarjoa "luettelo" vaihtoehtoa tuolla "tiedot" -valikossa..?!?
-Jaymutta luepas vaikka tuolta hyvät ohjeistukset. en jaksa itse nyt kirjoitella
eli ratkaisu on OFFSET eli SIIRTYMÄ
http://www.tushar-mehta.com/excel/newsgroups/dynamic_charts/index.html#BasicRange- funktiolla
kunde kirjoitti:
mutta luepas vaikka tuolta hyvät ohjeistukset. en jaksa itse nyt kirjoitella
eli ratkaisu on OFFSET eli SIIRTYMÄ
http://www.tushar-mehta.com/excel/newsgroups/dynamic_charts/index.html#BasicRangeonnistuu.Ohje EXCEL 2000 Pro.Eli:
Mene Lisää - Määritä nimi-->Nimet työkirjassa kohtaan anna nimi sarakkeessa A oleville tiedoille - kohtaan "Viittaa" anna kaava =SIIRTYMÄ(Taul1!$A$2;0;0;LASKE.A(Taul1!$A:$A)-1).
Sarakkeessa B oleville tiedoille samaten - anna nimi - kaava =SIIRTYMÄ(Taul1!$B$2;0;0;LASKE.A(Taul1!$B:$B)-1)
Jne...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345778Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4972612JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t101889Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳291538En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171149Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7994Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv4947- 62902
Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv43893- 13849