homogenoitu maito

timppa

homogenoitu maito aiheutti mulla ihottumaa, laajakirjoiset vatsavaivat, väsymystä ym.ym.Vaihdoin homogenoidut maitotuotteet homogenoimattomiin. Ihottuma on pois kasvoilta lähes kokonaan, vesikellot sormien välissä on pois, vatsavaiavat ovat parantuneet lähes kokonaan. Katsokaa Raija Tukkisen tarina ja muidenkin ihmisten tie terveyteen.
http://www.susiraja.net/sivut/susielamanmeno/2263
kso. elämänmeno/ maitotauti

14

6543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näkkäri

      Tehdäänpäs tällainen testi. Mulla on atooppista ihottumaa ja niveloireita joihin ei ole löytynyt selitystä. Myös ärtynyt paksusuoli vaivaa. Ostin piruuttani luomumaitoa kaupasta ja alan nyt käyttämään sitä, katsotaanpas miten toimii ;)

      • timppa

        Toi valion juttu on 3 viikon tutkimus.Mun kokemukset ovat 1 vuoden ajalta. Niinkuin olen kirjoittanut näyttää siltä että homogenoitu maito aiheuttaa laktoosi-intoleranssia ym. suolistosta johtuvia sairauksia, joita on lukematon määrä ja kaikkia ei vielä tiedetä. Hyvä että kokeilet! Toivottavasti toimii. Lipsua ei kannata.Syö maidotonta ruokaa yleisillä paikoilla niin 100% dieetti ehkä onnistuu. Sinuna söisin myös b-vitamiineja,sinkkiä ja c-vitamiineja tupla-annoksilla ja kuparia, kalaöljyä, norm.annoksilla.3 kk ajan. Kasviöljyjä ruoanlaitossa.Valkoinen sokeri on myös paha juttu atoopikoille. Katso homogenoimattomat tuotteet susirajan sivuilta.Ceralan on ollut paras rasva mikä mun naamalle on sopinut. Todella hyvä rasva. Vältä lisä-aineita. Kyllä mun mielestä atopiasta voi parantua.Se vaatii sitkeyttä ja paljon tietoa.On mullakin kasvoista melkein ihottuma kadonnut ja nyt yritän auttaa kohtalotovereita.Sitkeä tauti tämä atooppinen ihottuma on, mutta ei sitä kortisonit paranna vaan on löydettävä muita keinoja. Muuten laitan yrttitarhan sivut tähän niin saat vilkaista. Siankärsämötee on hyvä ruoansulatukselle mm.on auttanut minua.Oletko allerginen ruoka-aineille?http://www.yrttitarha.com/alasivu.html


      • timppa

        Moi vielä.
        Nämä mun jutut on auttanut minua. Ei ehkä sinua. Kuitenkin on aika yleistä että vaivat lähtee suolistosta. Olen itse välttänyt vehnää, kalaa, tomaattia,ym.ym. koska olen niille allerginen mutta suoliston parannuttua olen lisännyt jatkuvasti ruoka-aineita ruokavalioon mitkä aiheuttivat oireita ennen. Maksaa pitää myös suojella. Maksahäiriöt aiheuttaa ihottumaa.
        Iloista keväänjatkoa!


      • Näkkäri
        timppa kirjoitti:

        Moi vielä.
        Nämä mun jutut on auttanut minua. Ei ehkä sinua. Kuitenkin on aika yleistä että vaivat lähtee suolistosta. Olen itse välttänyt vehnää, kalaa, tomaattia,ym.ym. koska olen niille allerginen mutta suoliston parannuttua olen lisännyt jatkuvasti ruoka-aineita ruokavalioon mitkä aiheuttivat oireita ennen. Maksaa pitää myös suojella. Maksahäiriöt aiheuttaa ihottumaa.
        Iloista keväänjatkoa!

        Olen ehdottomasti luomutuotteiden kannalla, mutta maitoni tykkään nauttia homogenoituna :) lapsuuteni kun join maitoa suoraan tankista ja rasva lillui pinnalla (yhhyh)nyt juon rasvatonta luomumaitoa. Mutta en todellakaan usko että homogenointi aiheuttaa allergioita tai suolistosairauksia, tai ylipäätänsä yhtään mitään sairauksia. Tapanani on uskoa tutkimuksiin, ei ihmisten epämääräisiin tuntemuksiin. Kyseisessä Valion tutkimuksessa koehenkilöt olivat ilmoittaneet että he voivat juoda luomumaitoa mutta koetilanteessa he kuitenkin saivat siitä oireita. Onko sillä väliä kestikö tutkimus 3 viikkoa vai 3 vuotta kun oireet kuitenkin ilmenivät nimenomaan luomumaidosta? Itse noudatan homogenoimatonta ruokavaliota nyt jonkin aikaa, niin kauan kuin se jaksaa minua huvittaa ;) Omat iho/nivel/suolisto-ongelmani aiheuttajat ovat todennäköisemmin stressi ja epäsäännölliset elämäntavat jotka pitää hoitaa kondikseen, ei varmastikaan maito.


      • timppa
        Näkkäri kirjoitti:

        Olen ehdottomasti luomutuotteiden kannalla, mutta maitoni tykkään nauttia homogenoituna :) lapsuuteni kun join maitoa suoraan tankista ja rasva lillui pinnalla (yhhyh)nyt juon rasvatonta luomumaitoa. Mutta en todellakaan usko että homogenointi aiheuttaa allergioita tai suolistosairauksia, tai ylipäätänsä yhtään mitään sairauksia. Tapanani on uskoa tutkimuksiin, ei ihmisten epämääräisiin tuntemuksiin. Kyseisessä Valion tutkimuksessa koehenkilöt olivat ilmoittaneet että he voivat juoda luomumaitoa mutta koetilanteessa he kuitenkin saivat siitä oireita. Onko sillä väliä kestikö tutkimus 3 viikkoa vai 3 vuotta kun oireet kuitenkin ilmenivät nimenomaan luomumaidosta? Itse noudatan homogenoimatonta ruokavaliota nyt jonkin aikaa, niin kauan kuin se jaksaa minua huvittaa ;) Omat iho/nivel/suolisto-ongelmani aiheuttajat ovat todennäköisemmin stressi ja epäsäännölliset elämäntavat jotka pitää hoitaa kondikseen, ei varmastikaan maito.

        Raija Tukkinen oli maidottomalla dieetillä aika kauan aikaa ennenkuin siirtyi luomumaitoon, koska aluksi sen elimistö ei sietänyt mitään maitoa, koska suolisto oli niin huonossa kunnossa. Se ei sietänyt myöskään kotimaista viljaa eikä kaasua aiheuttavia ruokia kuten kaalta ja sipulia. Ei yksin luomumaito paranna vaan niinkuin itse kirjoitit, monta asiaa. Mulla tulee huono olo homogenoidusta maidosta ja vesikellot sormien väliin, joten jatkan hyväksi osoittautuneella dieetilläni. Kerron vaan eri vaihtoehdoista jos vaikka tää tepsii jollekin muullekin.saat elää niinkuin tykkäät mun puolesta ja juoda mitä tykkäät. Toivon kuitenkin,että saat jostain helpotusta ihottumaasi. Kokemuksella tiedän ettei se ole kivaa, kun iho on kuiva ja hilseilevä. Voihan se olla että se ei sua haittaa ja hyvä niin.


    • Ei luupää

      Jos homogenoitu maito aiheuttaa vaivoja, niin tarvitseeko siitä tehdä ongelmaa? Ei vaan sitten juo homogenoitua maitoa! Minä puolestani juon 2 litraa "tavallista" maitoa päivässä ja olen "terve kuin pukki". En juuri sairasta flunssiakaan. Jos promille suomalaisista kärsii homogenoidusta maidosta, niin pitäisikö koko meijeriteollisuuden muuttaa toimintatapojaan? Ei aikuinen ihminen tarvitse maitoa, eikä meijereillä ole mahdollisuuksia toimittaa kaikille ihmisille erilaista maitoa tyyliin "rosmariinimaito vaniljalla".

      • timppa

        NO,kun sitä maitoa on joka paikassa ja sitä on tosi vaikea välttää. Esim tuotteissa voi olla maitoa pieniä määriä vaikkei sitä mainitakaan tuoteselosteessa. Kyllä suolistosairaita ja atoopikkoja on enemmän kuin promille ja pääasiassa tämä onkin niiden ongelma ja pikkulasten. Homogenointi on ihan turha toimenpide mitä ei tehdä monessakaan maassa. Maistakaa rasvatonta luomumaitoa purkki. Se ei maistu teolliselle niinkuin tavallinen. Säkin voit sairastua joku kaunis päivä tai joku lähimmäisistäsi, joten asioista on hyvä tietää...


      • mummeli
        timppa kirjoitti:

        NO,kun sitä maitoa on joka paikassa ja sitä on tosi vaikea välttää. Esim tuotteissa voi olla maitoa pieniä määriä vaikkei sitä mainitakaan tuoteselosteessa. Kyllä suolistosairaita ja atoopikkoja on enemmän kuin promille ja pääasiassa tämä onkin niiden ongelma ja pikkulasten. Homogenointi on ihan turha toimenpide mitä ei tehdä monessakaan maassa. Maistakaa rasvatonta luomumaitoa purkki. Se ei maistu teolliselle niinkuin tavallinen. Säkin voit sairastua joku kaunis päivä tai joku lähimmäisistäsi, joten asioista on hyvä tietää...

        Kyllä timppa puhuu asiaa. Myöhemmälläkin iällä voi saattaa sairastua. Itse olen yli kuuden vuoden "testauksen"tuloksena päätynyt samaan johtopäätökseen, luomumaitoa voin käyttää. Valio ja muut meijerit yrittävät todistella toisin.Jokainen toki tuntee oireensa parhaiten. Tunnen monia muitakin jotka ovat huomanneet saman asian. Tuskinpa on uskon asiaa.


      • Näkkäri
        mummeli kirjoitti:

        Kyllä timppa puhuu asiaa. Myöhemmälläkin iällä voi saattaa sairastua. Itse olen yli kuuden vuoden "testauksen"tuloksena päätynyt samaan johtopäätökseen, luomumaitoa voin käyttää. Valio ja muut meijerit yrittävät todistella toisin.Jokainen toki tuntee oireensa parhaiten. Tunnen monia muitakin jotka ovat huomanneet saman asian. Tuskinpa on uskon asiaa.

        Valion viimeisimmässä tutkimuksessa tutkittiin nimenomaan ihmisiä jotka uskoivat voivansa käyttää luomumaitoa. 100% näistä ei todellisuudessa voinut käyttää maitotuotteita lainkaan. Se niistä uskomuksista.


      • Anneli
        Näkkäri kirjoitti:

        Valion viimeisimmässä tutkimuksessa tutkittiin nimenomaan ihmisiä jotka uskoivat voivansa käyttää luomumaitoa. 100% näistä ei todellisuudessa voinut käyttää maitotuotteita lainkaan. Se niistä uskomuksista.

        Hei Näkkäri,

        tutustu kunnolla Valion tekemään tutkimukseen ja siihen liittyvät faktat ennen kuin kommentoit sitä ja muista että yritysmarkkinointi ei välttämättä aina tarkoittaa tieteellistä ja puoletonta faktaa.

        Ensinnäkin koejaksot ko. tutkimuksessa olivat niin lyhyeitä, että viivästyneitä oireita saattoivat ilmetä vasta homogenoimattoman maidon jakson aikana. Sitä voi verrata esim. treenin jälkeiseen rasitukseen; ei se häviä heti treenin lopetettua. Toiseksi tutkimuksessa käsiteltiin ainoastaan vatsan oireita, esim. ihottuma ym. oireita jätettiin kokonaan käsittelemättä. Ei myöskään pitää paikkaansa ettei kukaan näistä testihenkilöistä olisi lainkaan voinut käyttää maitotuotteita, itse osallistuin tutkimukseen ja oireiden perusteella tiedettiin jo viikon jälkeen milloin oli mitäkin juoma annettu sokkotestissä.

        Itse en myöskään aluksi suostunut uskomaan että homogenointi voisi aiheuttaa mitään vaivoja, mutta nyt olen selvästi toista mieltä, koska olen päässyt mm. erittäin vaikeasta ihottumasta eroon jättämällä pois kaikki homogenoidut maitotuotteet, ja tästä muutoksesta on nyt jo yli 2 vuoden kokemusta. Tätä ei aina ole helppoa, sillä esim. luomutuotteet maksaa enemmän, ruokaloissa ei aina tiedetä tai välitä näiden erosta, sopivia tuotteita on vaikeata löytää tai niitä ei ole edes olemassakaan ja lisäksi kuten Timppa mainitsi aikaisemmin sitä ei aina edes mainita jos ruoka sisältää pieniä määriä maitoa.

        Homogenoinnin eli rasvan pilkottamisen vaikutusta kehoon ei ole vielä kunnolla tutkittu, kuitenkin monet ihmiset kokevat saavansa apua iho- ja vatsaongelmiin juuri sulkemalla homogenoitua maitoa pois ruokavaliosta.

        Sen lisäksi ovat monet sairaudet yleistyneet viime 30 vuoden aikana, voiko liittyä siihen että ruokamme yleisestikin ottaen nykyään on aika pitkälle jalostettua ja sisältää esim. pilkottua rasvaa maitorasvan tai ruokaöljyn muodossa? Noin 30 vuotta sitten ei laktoosi-intoleranssia ollut virallisesti olemassakaan, joten ehkä tämä homogenointi-asiakin on syytä tutkia kunnolla.


      • Kyllästynyt

        Uskomatonta kuunnella näitä...

        "Tapanani on uskoa tutkimuksiin, ei ihmisten epämääräisiin tuntemuksiin."

        Onko tyhmempää kuultu. Tosin Suomalaiset luulee aina että lääkäri on jumala ja lääketiede aina oikeassa. Oletko tullut ajatelleeksi kuinka monta kertaa nimen omaan lääketiede on kumonnut uusissa tutkimuksissa entisten tutkimuksen näytön.

        Itse olen elämässäni saanut väärän diagnoosin lääkäriltä monta kertaa. Onneksi osaan itse kuunnella omaa kehoa ja käyttää maalaisjärkeä. Eli olkaa hieman kriittisempiä kun kuulette mitä lääketiede todistaa!


    • Homogeeni

      Valion kaikki luomumaidot ovat turvallisia käyttää, koska ne ovat homogenoimattomia! Suosittelen!

    • JA SYYSTÄ:

      =>Uusi Tärkeä! 08.09.2010 Meijereiden takia maidon käsittelyssä on vakava terveys'uhka - maidon homogenointi on lopetettava välittömästi!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe