Poistin vahingossa alapalkin ja sen muka meni,
Sovellukset sijainti järjestelmä. Mistä ne saa takaisin vai saako mistään?????
Apua katastrofi
36
1892
Vastaukset
- cnyyvannzn
en ole ihan varma, menikö se näin:
alt f2
kirjoita komennoksi gnome-panel ja paina enter
mulla ei tota gnomea ole nyt itellä etten voi aivan varmaksi sanoa että se noin toimisi. - Sablex
Ei onnistunut tulee vain ilmoitus :havaitsi käynnissä olevan paneelin ja poistuu nyt
- Sablex
Meneeköhän tää multa formatointiin yhden virhepainalluksen takia. Itse en kyllä keksi mistä ne saa takaisin.
Sablex kirjoitti:
Meneeköhän tää multa formatointiin yhden virhepainalluksen takia. Itse en kyllä keksi mistä ne saa takaisin.
palkin tila lienee tallentunut käyttäjätilin henkkoht asetuksiin.. jolloin niiden poistaminen palauttanee default asetukset.. ja nuo palkit ovat luultavasti kunnossa jos luot toisen käyttäjätilin, mutta tarkempia ohjeita kannattaa kysellä ubuntu foorumilta
http://forum.ubuntu-fi.org/- tyhmä ja mahdoton
Sablex kirjoitti:
Kuulostaa käyttäjäystävalliseltä toi ubuntu :D Hei, sit kun oot saanut sen kuntoon, niin voisitko kertoa tänne mitä teit? Ja jos jouduit asentelemaan uusiksi, niin kerro!
- tyhmä ja mahdoton
tyhmä ja mahdoton kirjoitti:
Kuulostaa käyttäjäystävalliseltä toi ubuntu :D Hei, sit kun oot saanut sen kuntoon, niin voisitko kertoa tänne mitä teit? Ja jos jouduit asentelemaan uusiksi, niin kerro!
Testasin äsken virtuaalikoneella Fedora Core 6 paneelien poistamista, niin havaitsin, että sen viimeisen gnome-paneelin poistaminen ei onnistu. Joten mitä ihmettä noi ubuntun gnome paneelit meinaa? Hassua :P
- sablex
kerron sen heti kun joku kertoo mulle ideoita mistä aloitan.
- tyhmä ja mahdoton
Testasin äsken virtuaalikoneella Fedora Core 6 paneelien poistamista, niin havaitsin, että sen viimeisen gnome-paneelin poistaminen ei onnistu. Joten mitä ihmettä noi ubuntun gnome paneelit meinaa? Hassua :P
Ja kokeilin myös omalla ubuntulla (edgy) poistaa sen viimeisen gnome- paneelin, mutta sekään ei onnistu. "Delete this panel" näyttää harmaalta, eikä toimi. Siis miten Sablex on onnistunut poistaa kaikki paneelit? Häh?
- tpk_68
Tapa se käynnissä oleva paneeli komennolla kill, eli kill -9 .
Prosessinumeron saat komennolla top (ID sarake) terminaalissa. Prosessi on gnome-panel.
Gnome-panelin pitäisi käynnistyä automaattisesti uudestaan mutta ellei anna komento gnome-panel.
Kokeile näitä alkuun...Pessulus on sovellus, jolla paneelin voi lukita jolloin sitä ei voi myöskään tahattomasti poistaa. - sablex
Ja kokeilin myös omalla ubuntulla (edgy) poistaa sen viimeisen gnome- paneelin, mutta sekään ei onnistu. "Delete this panel" näyttää harmaalta, eikä toimi. Siis miten Sablex on onnistunut poistaa kaikki paneelit? Häh?
Poistin sen epähuomiossa näin :Klikkaa oikealla alapalkin päältä, sitten aukeavasta valikosta: Poista tämä paneeli. Tulee ilmoitus : Kun paneeli poistetaan se ja sen asetukset poistetaan.
Näin se kävi. Helppo homma paitsi takaisin saanti. - Sablex
tpk_68 kirjoitti:
Prosessinumeron saat komennolla top (ID sarake) terminaalissa. Prosessi on gnome-panel.
Gnome-panelin pitäisi käynnistyä automaattisesti uudestaan mutta ellei anna komento gnome-panel.
Kokeile näitä alkuun...Pessulus on sovellus, jolla paneelin voi lukita jolloin sitä ei voi myöskään tahattomasti poistaa.Menee jo yli taitaa formatointi olla nopeampaa.Päätteen saan auki ja paketinhallinat mutta ne kolme alapalkin tärkeää kuvaketta ei löydy. Uuden alapalkin saan kyllä mutta mitä sillä tyhjänä tekee
- tpk_68
tpk_68 kirjoitti:
Kokeile näitä alkuun...Pessulus on sovellus, jolla paneelin voi lukita jolloin sitä ei voi myöskään tahattomasti poistaa.Eikö paneeli todellakaan näy ollenkan vai onko se vain tyhjä? Hiiren oikealla napilla saat tyhjään valikkoon lisättyä sitten toimintoja, myös valikot.
- tpk_68
Sablex kirjoitti:
Menee jo yli taitaa formatointi olla nopeampaa.Päätteen saan auki ja paketinhallinat mutta ne kolme alapalkin tärkeää kuvaketta ei löydy. Uuden alapalkin saan kyllä mutta mitä sillä tyhjänä tekee
Eli hiiren oikealla napilla palkin päällä: Lisää paneeliin ja aukeavasta ikkunasta valitse Valikkopalkin. Siinä se.
- tyhmä ja mahdoton
Sablex kirjoitti:
Menee jo yli taitaa formatointi olla nopeampaa.Päätteen saan auki ja paketinhallinat mutta ne kolme alapalkin tärkeää kuvaketta ei löydy. Uuden alapalkin saan kyllä mutta mitä sillä tyhjänä tekee
"Uuden alapalkin saan kyllä mutta mitä sillä tyhjänä tekee"
Eiks "add to panel" ("lisää paneeliin" tai joku vastaava suomeksi) toimi kun klikkaat oikealla hiiren näpp. paneeliin? Näinhän sä saat lisättyä sun kuvakkeitasi sinne. - sablex
tpk_68 kirjoitti:
Eikö paneeli todellakaan näy ollenkan vai onko se vain tyhjä? Hiiren oikealla napilla saat tyhjään valikkoon lisättyä sitten toimintoja, myös valikot.
Tein uuden palkin kun se vanha katosi(ubuntu 6.10)
kaikki muut saa sieltä takaisin lisäämällä paitsi
nämä tärkeimmät SOVELLUKSET SIJAINNIT JÄRJESTELMÄ.
Se tässä harmittaa että onko tämä niin vaikeaksi tehty, muuten hyvä järjestelmä. Anna tälläinen sitten lapsille.Windowsissa ei tälläinen moka ole mahdollista tai ainakin sen saa helposti korjattua.
Mutta kun ne wintoosan troijalaiset sun muut ei oikein enää kiinnosta. - tyhmä ja mahdoton
sablex kirjoitti:
Se tässä harmittaa että onko tämä niin vaikeaksi tehty, muuten hyvä järjestelmä. Anna tälläinen sitten lapsille.Windowsissa ei tälläinen moka ole mahdollista tai ainakin sen saa helposti korjattua.
Mutta kun ne wintoosan troijalaiset sun muut ei oikein enää kiinnosta.Valikkopalkin pitäisi löytyä sieltä "Lisää paneeliin..." menusta. Jos ei löydy niin on joku vika :P
- tpk_68
sablex kirjoitti:
Mutta kun ne wintoosan troijalaiset sun muut ei oikein enää kiinnosta.Outoa on jos sitä ei kykene palkkiin palauttamaan. Ehkä helpointa sun on asentaa gnome uudestaan. konsolissa:
sudo apt-get install --reinstall gnome
Säilyttää asetukset yms. asentaa vain kaikki gnomeen kuuluvat paketit uudestaan. Ensin kannattaa kuitenkin kokeilla:
sudo apt-get install --reinstall gnome-panel
- ctrl+alt+backspace
niin x-windows käynnistyy uudelleen ja siten myös gnome. Kas, palkkisi on takaisin.
- sablex
joo mutta mikä on backspace nappula
- tyhmä ja mahdoton
sablex kirjoitti:
joo mutta mikä on backspace nappula
Mahtoiko olla aprillikusetusta koko paneelijuttu? :D Jos tosissasi oot, niin... khööm... käytä vaikka googlen kuvahakua, niin tiiät mikä nappula se on ;)
- Sablex
Mahtoiko olla aprillikusetusta koko paneelijuttu? :D Jos tosissasi oot, niin... khööm... käytä vaikka googlen kuvahakua, niin tiiät mikä nappula se on ;)
Kyllä nappula löytyi mutta ei auttanut.ei ole nyt aprilli pila. Tein uuden käyttäjän työpöydän niinkuin joku taisi ehdottaa ja poistan sitten tän vanhan myöhemmin , Muuta keinoa ei ehkä ole. Ubuntussa on kyllä korjaamista, ei pitäisi palkit lähteä tolla tavalla, pitäis joku esto olla.
- tyhmä ja mahdoton
Sablex kirjoitti:
Kyllä nappula löytyi mutta ei auttanut.ei ole nyt aprilli pila. Tein uuden käyttäjän työpöydän niinkuin joku taisi ehdottaa ja poistan sitten tän vanhan myöhemmin , Muuta keinoa ei ehkä ole. Ubuntussa on kyllä korjaamista, ei pitäisi palkit lähteä tolla tavalla, pitäis joku esto olla.
Outoa on että ne lähti. Ite en saa viimeistä pois vaikka tarkoituksella yritänkin O_O
- sablex
Outoa on että ne lähti. Ite en saa viimeistä pois vaikka tarkoituksella yritänkin O_O
Oikealla palkin päältä ja jo valikossa lukee poista paneeli, sitten vasemmalla pois. Mikä mulla voi olla niin erilailla. Tämä on ubuntu 6.10 ja jos joku keksii millä mä saan palkin lukkoon kun surffailen nyt tällä uudella työpöydällä niin kertokoon.
- kokeillaan,
>Outoa on että ne lähti. Ite en saa viimeistä pois
vaikka tarkoituksella yritänkin O_O<
Kyllä se lähtee, kokeile uudestaan!
Kerran aikoinaan kokeilin samaa mandrivassa ja
lähtihän se. Ei auttanut muu kuin tehdä uusi
käyttäjä. Pitänee kokeilla tätä ubuntuakin tuolla
testillä. sablex kirjoitti:
Oikealla palkin päältä ja jo valikossa lukee poista paneeli, sitten vasemmalla pois. Mikä mulla voi olla niin erilailla. Tämä on ubuntu 6.10 ja jos joku keksii millä mä saan palkin lukkoon kun surffailen nyt tällä uudella työpöydällä niin kertokoon.
Siis sullahan PITI OLLA 2 palkkia eikö niin? Ja toinen niistä tuhoutuu kuvailemallasi tavalla mutta se viimeinen ei lähde tai ei ainakaan pitäisi lähteä noin. Katsopas tarkasti ettei viimeinen palkki vain ole piiloutunut tai rullannut itseään sivuun piiloon.
Entä mitä tekee komentoeditorista komento "gnome-panel" tai "sudo gnome panel" ?
Tee sitä varten terminaalin käynnistin työpöydälle, klikkaa hiiren oikeaa työpöydällä ja valitse "Luo käynnistin" ja nimeksi "Terminaali" komento "gnome-terminal" ja hae sille kuvake klikkaamalla "Ei kuvaketta" josta aukeaa kuvakekokoelma. Siitä pikakuvakkeesta voit sitten käynnistää terminaalin eli komentopäätteen ja kokeilla mitä edellä mainitut komennot sanovat.sablex kirjoitti:
Et kai vain puuhaile siellä rootin tilille kirjautuneena??
- ...näin.
sablex kirjoitti:
Asenna Pessulus. Konsolissa
sudo apt-get install pessulus
Sitten käynnistätä sen komennolla pessulus - sablex
kokeillaan, kirjoitti:
>Outoa on että ne lähti. Ite en saa viimeistä pois
vaikka tarkoituksella yritänkin O_O<
Kyllä se lähtee, kokeile uudestaan!
Kerran aikoinaan kokeilin samaa mandrivassa ja
lähtihän se. Ei auttanut muu kuin tehdä uusi
käyttäjä. Pitänee kokeilla tätä ubuntuakin tuolla
testillä.Tein uuden työpöydän , pääsin kaikkein helpoimmalla.
Puhuin alapalkista mutta sitähän voi siirrellä ylös alas ja sivuille tietenkin. Mutta varmasti ymmärrettiin mitä mulla oli kadoksissa. Kiitos kaikille ja vieläkin saa kirjoitella jos on vielä aiheesta ideoita. sablex kirjoitti:
Tein uuden työpöydän , pääsin kaikkein helpoimmalla.
Puhuin alapalkista mutta sitähän voi siirrellä ylös alas ja sivuille tietenkin. Mutta varmasti ymmärrettiin mitä mulla oli kadoksissa. Kiitos kaikille ja vieläkin saa kirjoitella jos on vielä aiheesta ideoita.Niin, kysyisin että oletteko aktivoineet root-tilin ja kirjautuneet siihen, sinä ja yläpuolella oleva kaveri? Vai onko se jossakin gnomen asetuksissa tuo esto mikä mulla on, itse en näet pysty poistamaan sitä viimeistä paneelia user-tilissä. Tosin en kyllä haluakaan hehheh..
- Fadle
exergy kirjoitti:
Niin, kysyisin että oletteko aktivoineet root-tilin ja kirjautuneet siihen, sinä ja yläpuolella oleva kaveri? Vai onko se jossakin gnomen asetuksissa tuo esto mikä mulla on, itse en näet pysty poistamaan sitä viimeistä paneelia user-tilissä. Tosin en kyllä haluakaan hehheh..
Moi ..Mä vastaan eikä tarvi kiitellä. Paina Järjestelmä- Ylläpito-Estoasetusten muokkain ja sieltä paneeli ruksilla lukkoon. Ei lähde paneelit vahingossa eikä tahalleen. Vaikka annat lapsille.
- kokeillaan,
exergy kirjoitti:
Niin, kysyisin että oletteko aktivoineet root-tilin ja kirjautuneet siihen, sinä ja yläpuolella oleva kaveri? Vai onko se jossakin gnomen asetuksissa tuo esto mikä mulla on, itse en näet pysty poistamaan sitä viimeistä paneelia user-tilissä. Tosin en kyllä haluakaan hehheh..
En aktivoinut root- tiliä silloin kun sain
mandrivasta, taisi olla alapalkki, pois. - fadle
kokeillaan, kirjoitti:
En aktivoinut root- tiliä silloin kun sain
mandrivasta, taisi olla alapalkki, pois.ja jos on kerennyt kadota luodaan uusi palkki klikkaamalla oikealla jonka jälkeen oikealla lisää paneeliin VALIKKOPALKKI ja jo löytyy sovellukset sijainnit ja järjestelmät. Eli ubuntussa kaikki hyvin.
- kokeillaan,
Fadle kirjoitti:
Moi ..Mä vastaan eikä tarvi kiitellä. Paina Järjestelmä- Ylläpito-Estoasetusten muokkain ja sieltä paneeli ruksilla lukkoon. Ei lähde paneelit vahingossa eikä tahalleen. Vaikka annat lapsille.
>Moi ..Mä vastaan eikä tarvi kiitellä. Paina
Järjestelmä- Ylläpito-Estoasetusten muokkain ja
sieltä paneeli ruksilla lukkoon. Ei lähde paneelit
vahingossa eikä tahalleen. Vaikka annat lapsille.<
Ei ole minun ubuntussa tuollaista "Estoasetusten
muokkain", ei edes siihen viittaavaakaan. Ei
ainakaan Järjestelmä -> Ylläpito lehdellä. - Fadle
kokeillaan, kirjoitti:
ainakaan Järjestelmä -> Ylläpito lehdellä.Ainakin Ubuntu 6.10 versiossa on. 6.10 saa tietenkin netistä. Vanhemmasta versiosta pitäisi katsella onko siinä ollenkaan vai onko se toisella nimellä.
- Höh....
kokeillaan, kirjoitti:
ainakaan Järjestelmä -> Ylläpito lehdellä....pessulus. Konsolissa:
Pessulus on tuo "estoasetusten muokkain" - fadle
Höh.... kirjoitti:
...pessulus. Konsolissa:
Pessulus on tuo "estoasetusten muokkain"Kyllä joo komennolla saa sen myös vanhaan versioon kokeiltu on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005368662Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5370824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102231Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1671242Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17896Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40784Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57752Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72744- 46725
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657