Teille uusille nuorille kuskeille joita alalla tarvitaan tiedoksi, että on kuljetus alalla hyviäkin työnantajia. Voi myös olla innostunut alasta ja kiinnostunut "rekoista". Moni heti haukkumaan amispelleiksi, mutta eiköhän me monet itsekin nuorena....!
Olen ajanut 25 vuotta rekka/yhdistelmää ja myönnän vieläkin pitäväni työstäni. Joka toinen viikko ulkomaan liikenteessä ja toisella viikolla n. 7-10 tunnin työpäiviä kotimaassa. Vuorotellaan kaverin kanssa, niin molemmilla säilyy ote kotiin. Viikon loput vapaat. Nimikkoautot kaikilla, huollot ja pikkuremontit itse ja suuremmat merkkiliikkeessä eikä isäntä kysele perään. Tuntipalkka TES, ylityöt 50%, päivärahat ja pekkaset tulee. Ei olla itketty ilta eikä yö korvausten perään, maksaa talolle enemmän kun on meille iloa. Pientä joustoa
puolin ja toisin niin on leppoista olla. Tässä talossa viides vuosi ja tuntuu muutkin olevan tyytyväisiä "joustoihin".
Jos emme itse arvosta työtämme niin turha odottaa muiltakaan. Ei tällä alalla ole pakko olla jos "ahdistaa" niinkuin tällä palstalla useita.
Tyytyväinen
31
4899
Vastaukset
- haanpääläinen
Jep ajetaaha myökii joka toine viikko ulos ja teitty se toine viikko on vapaa, 40 eikkaa vuues verotettava hanke ei valittamista...Oha miekii sen 20v ajanu..Terveisiä tutuille ja kaikille haaskaa pääsiäisen jatkoa.
- Expytty
Varmaan sitten on nähty joskus,tuolla baanalla,ennenkuin "irtaannuin" kyseisestä talosta! Hyvää Pääsiäistä nyt kuitenkin(Oletko "Torvelon" vai Pent...juitsauksessa?)..jos Oulun päästä?
- Ladex-Harja
Jopas on sinullakin kerskumisen aihetta.Kerro nyt vielä et olet 62 vuotias äijä,niin johan sinulle nauretahan....
- Haanpääläinen
Expytty kirjoitti:
Varmaan sitten on nähty joskus,tuolla baanalla,ennenkuin "irtaannuin" kyseisestä talosta! Hyvää Pääsiäistä nyt kuitenkin(Oletko "Torvelon" vai Pent...juitsauksessa?)..jos Oulun päästä?
Juu ollaa varmaan nähty.Mie oon näitä etelän miehiä,tän pääsiäisen saa olla kotona,ei tuu hyviä tunteja.(Olisko tuon alihankinnan lisääntymisel osuutta asiaan??).Tuolle alempan kirjotellee kommentoisin et onks se paha asia jos jollain on asiat hyvin??? Hyvää Pääsiäsen jatkoa kaikille.
- valehtele
Jos olet jokatoisen viikon kotona niin et tienaa 40000 Euroa vuodessa. T. Haanpääläinen
- valehtele
valehtele kirjoitti:
Jos olet jokatoisen viikon kotona niin et tienaa 40000 Euroa vuodessa. T. Haanpääläinen
Osaan käyttää aplicomia.Hyvät jatkot..T.Haanpääläinen
- osaatkin?
valehtele kirjoitti:
Osaan käyttää aplicomia.Hyvät jatkot..T.Haanpääläinen
Ylitöitä ei tule kun teet koodeilla ja koodit ei kannata! Työaikalakia noudatetaan joten pitkiä päiviä et tee. Niinpä puhut puppua. Taitaa vähän lipsua vapaaviikkojen pito?
- Expytty
osaatkin? kirjoitti:
Ylitöitä ei tule kun teet koodeilla ja koodit ei kannata! Työaikalakia noudatetaan joten pitkiä päiviä et tee. Niinpä puhut puppua. Taitaa vähän lipsua vapaaviikkojen pito?
Se oli helppoo koodien kanssa,vaakalta-vaakalle jos ei riittänyt koodien tunnit niin tuntitöinä ylös,näin minä ainaskin tein ja ylityötunteja kertyi sopivaan tahtiin.
Vapaaviikot toimi jos oli vakioauto ja skandinavian ajossa tuo 40000e tuli varmasti,ei kylläkään makoilemalla tullut! Myös pekkaslomat kerkes aina pitään toivomuksen mukaan muut lomat.
- Lady-Rahtari
Näkyy meitä tyytyväisiäkin täällä olevan, minäkin olen tyytyväinen ja tämä on just sitä mitä haluankin tehdä! En tosin yhdistelmää ole ajanut kuin 6 vuotta ja pojat väittävät että into alkaa hävitä siinä kymmenen vuoden paikkeilla. En usko! Ei vain näin lomalla tahdo aika kulua sitten millään. Onneksi saa täältä lukea kollegoiden juttuja.
- tyypillinen
luuseri kun hyväksyt surkean paskaduunisi, jota muut ei suostu tekemään kirveelläkään.
- stycke
Mitä sinä teet työksesi ja oletko työhösi tyytyväinen? Vai oletko vain katkera ja kateellinen kun tässä maassa joku pitää työstään huolimatta siitä, että yhteiskunta yrittää murentaa sen harvinaisenkin työn ilon?
- haanpääläinen
Tyypiline "luuseri" oot muita haukkumas minkä ehit.Kyl kuljetus alalkii voi olla tyytyväistä väkeä..Katoppa haanpääläisen viestejä...Ja lystikästä Pääsiäistä Lady-rahtarille.Tunnut olevan tolkun väkeä..
- minä..
stycke kirjoitti:
Mitä sinä teet työksesi ja oletko työhösi tyytyväinen? Vai oletko vain katkera ja kateellinen kun tässä maassa joku pitää työstään huolimatta siitä, että yhteiskunta yrittää murentaa sen harvinaisenkin työn ilon?
voi tietää millaista paskaa työsi on. Itse hyväosaisena pääsen huomattavasti helpommalla.
- Lady-Rahtari
haanpääläinen kirjoitti:
Tyypiline "luuseri" oot muita haukkumas minkä ehit.Kyl kuljetus alalkii voi olla tyytyväistä väkeä..Katoppa haanpääläisen viestejä...Ja lystikästä Pääsiäistä Lady-rahtarille.Tunnut olevan tolkun väkeä..
Suuri kiitos :) Sitä samaa itsellesi!
- stycke
minä.. kirjoitti:
voi tietää millaista paskaa työsi on. Itse hyväosaisena pääsen huomattavasti helpommalla.
Jotenkin epäilyttää tuo ns. hyväosaisuus. Äidin helmoissa elelevä yläastelainen? Toisten töiden aliarviointi tai arvostelu kertoo vain kovin paljon siitä, mitä omassa päässä liikkuu - tai pikemminkin ei liiku.
Jos koen jonkin työn paskaksi, en minä sitä kauaa tee. Tien päältä olen leipäni saanut jo 9½ vuoden ajan, nykyisessä hommassa olen ollut viime vuoden alusta asti ja viihdyn varsin hyvin. Tulotaso on kelvollinen ja päivärahat tuovat "ekstraa". Kun kotiasiatkin ovat kunnossa, sitä miettii kumpi se meistä lieneekään se hyväosainen? - itse?
stycke kirjoitti:
Jotenkin epäilyttää tuo ns. hyväosaisuus. Äidin helmoissa elelevä yläastelainen? Toisten töiden aliarviointi tai arvostelu kertoo vain kovin paljon siitä, mitä omassa päässä liikkuu - tai pikemminkin ei liiku.
Jos koen jonkin työn paskaksi, en minä sitä kauaa tee. Tien päältä olen leipäni saanut jo 9½ vuoden ajan, nykyisessä hommassa olen ollut viime vuoden alusta asti ja viihdyn varsin hyvin. Tulotaso on kelvollinen ja päivärahat tuovat "ekstraa". Kun kotiasiatkin ovat kunnossa, sitä miettii kumpi se meistä lieneekään se hyväosainen?Styckekin siellä Ruottin maalla ulosottoja karussa, niin mitenkähän mahtaa olla hyvinvoinnin laita?
- 25 v. alalla ollut
Kiitos mielenkiintoisesta mielipiteestä. Pikaista paranemista sulle ja valoisaa pääsiäistä.
- stycke
itse? kirjoitti:
Styckekin siellä Ruottin maalla ulosottoja karussa, niin mitenkähän mahtaa olla hyvinvoinnin laita?
Aika isoa puhetta sulta, mutta eiväthän suuret sanat suuta halkaise. Hyvinvointi on oikein hyvällä mallilla, ulosotossa ei ole koskaan ollut mitään, asun Suomessa toisin kuin kuvittelit, ainoa velka on hyvin hoidettu asuntolaina. Tänään kävin ostamassa uudet juoksukengät, kohta lähden laittamaan fyysistäkin hyvinvointia kuntoon!
- nytte
Oot vaan kateellinen. Mikset oo päässy alalle?
- hese
stycke kirjoitti:
Jos koen jonkin työn paskaksi, en minä sitä kauaa tee. Tien päältä olen leipäni saanut jo 9½ vuoden ajan, nykyisessä hommassa olen ollut viime vuoden alusta asti ja viihdyn varsin hyvin. Tulotaso on kelvollinen ja päivärahat tuovat "ekstraa". Kun kotiasiatkin ovat kunnossa, sitä miettii kumpi se meistä lieneekään se hyväosainen?Kun otat kantaa joka asiaan kuljetuspuolelta, vielä 9,5 vuoden asiantuntija kokemuksella, niin voisinkohan hieman epäillä kokemustasi. Kun vastailet kaikien kanssa alan ongelmiin valmiit vastaukset, totean: olet fakiiri! Sitten tuosta ruotsinliikenteestä: ei se kultakaivos ole, vaikka erästä Kokkolalaista kuljetusliikettä (jota en myöskään puolustele)irvisteletkin, ei ne rahdit ole yhtään sen parempia muillakaan, jotka käyttää aliurakointia, rengit eivät saa sen enempää, siis perseestä koko liikenne.
Päivärahat tuo extraa toteat, eihän se näin mene, ei se liksaa lisää, se on epäkurantin työajan kulunkia! Kun tuot esim. ruotsin liikenteen liksan, laske koko työhön kuuluvan aika, ei h-liksa ole kovin kummoinen.(ventat satamassa, firmoissa) Eikä silti rarvitse olla työ paskaa, vaan korvaukset, sillä rahastahan tätä pitäisi tehdä, ei hyväntekemisestä?! Silti totean: sananvapaus kunniaan, vaikka olen sinunkin kanssa monesti erimieltä. Kokemusvuodet yli 35vuotta ja raskaanliikenteen parissa. - hese
hese kirjoitti:
Kun otat kantaa joka asiaan kuljetuspuolelta, vielä 9,5 vuoden asiantuntija kokemuksella, niin voisinkohan hieman epäillä kokemustasi. Kun vastailet kaikien kanssa alan ongelmiin valmiit vastaukset, totean: olet fakiiri! Sitten tuosta ruotsinliikenteestä: ei se kultakaivos ole, vaikka erästä Kokkolalaista kuljetusliikettä (jota en myöskään puolustele)irvisteletkin, ei ne rahdit ole yhtään sen parempia muillakaan, jotka käyttää aliurakointia, rengit eivät saa sen enempää, siis perseestä koko liikenne.
Päivärahat tuo extraa toteat, eihän se näin mene, ei se liksaa lisää, se on epäkurantin työajan kulunkia! Kun tuot esim. ruotsin liikenteen liksan, laske koko työhön kuuluvan aika, ei h-liksa ole kovin kummoinen.(ventat satamassa, firmoissa) Eikä silti rarvitse olla työ paskaa, vaan korvaukset, sillä rahastahan tätä pitäisi tehdä, ei hyväntekemisestä?! Silti totean: sananvapaus kunniaan, vaikka olen sinunkin kanssa monesti erimieltä. Kokemusvuodet yli 35vuotta ja raskaanliikenteen parissa.lisäys, sori
- arv1
Se on tutkittu juttu että palkankorotuksilla ei työtehoa juuri nosteta, työnantajan ja -tekijän välinen jousto pitää kumipyörät paremmin liikkeellä. Jotkut ei tunnu tätä ymmärtävän, ja siksi ehkä osaltaan joissain väki vaihtuu enemmän kuin jossain muualla. Itse olen viihtynyt ratin takana kymmenkunta vuotta, eikä loppua näy. Vuorojen välit paria poikkeusta lukuunottamatta olen kotona. Talo vaihtuu välillä mutta olenkin sitä mieltä että viittä vuotta pidempään ei samalla isännällä tulekaan olla.
- gohgoqe
"Isäntä sitä, isäntä tätä"...miksi kaikki rahtarit puhuu aina vaan isännistä? Ne on perkele tavan työnantajia, eikä mitään "isäntiä"! Isäntä-ajattelu polkee kuskien=työntekijöiden omaa etua...
- täysin
gohgoqe kirjoitti:
"Isäntä sitä, isäntä tätä"...miksi kaikki rahtarit puhuu aina vaan isännistä? Ne on perkele tavan työnantajia, eikä mitään "isäntiä"! Isäntä-ajattelu polkee kuskien=työntekijöiden omaa etua...
samaa mieltä kanssasi. minulla ainakaan ei ole mitään isäntää.
hyviäkin työnantajia. Kuten itsellänikin on. Rehellisesti sanottuna olen palkkaankin lähes kokonaan tyytyväinen. Työnantajassa ei ole mitään vikaa, pitää ihmisenä työntekijääkin. Harmi vaan että sanotaanko viimeisen reilun vuoden aikana on alkanut hermot mennä koko touhuun. Ihan liian usein on joutunut lähtemään, ihan liian monena lauantaina on joutunut olemaan töissä. Eihän lauantaityössä sinällään mitään mutta omien aikataulujen sovittaminen kavereiden aikatauluihin ei onnistu mitenkään. Tästä seuraa se että yhteiset riennot jäävät omalta kohdalta liian usein kokematta.
Parisuhdekkaan ei näköjään oikein onnistu jos "vastapuoli" vaatii sitä jatkuvaa kädestä pitämistä.
Äkilliset muutokset töiden suhteen... ai-jai-jai. Jos aina ajattelee työnantajan etua, niin oma elämä jää kyllä kiitettävästi elämättä. Mielestäni elämän tarkoitus ei kuitenkaan ole olla naimisissa töittensä kanssa.
Yhä useammin hiipii mieleen että pitäisi tehdä järkiratkaisu ja nostaa kytkintä koko alalta. Mutta ei, ei vieläkään ole tullut mieleen että mitähän muuta sitä edes haluaisi tehdä. Tai ehkä se on niin, että luonto ei vain anna periksi. Pohjimmiltaan hommat kuitenkin kiinnostavat, puunajokin on hyvää hommaa, mutta kun on niin paljon sellaisia asioita joihin ei voi itse vaikuttaa muuten kuin että hommaa itsensä pois koko alalta.- Expytty
Siinä kyllä kuskiparka tekee suuren virheen jos "liian" paljon alkaa ajatteleen työnantajan parasta! Se oma elämä jää tosiaan elämättä ja varsinkin isossa yhtiössä se kuski korvataan hyvin äkkiä toisella "Räikkösellä" kun viikatemies käy,tai sairaus kutsuu.
Vuolee sitten vaikka puu-ukkoja liiterissä vapaalla jos on niin tekemisen puute?
Elikkä tekee vaan sen mitä normaali suorituksella voi odottaa,eikä mitään Superman showta.
- Ohjaamotarkkailija
sananen. Kun on nykypäivänä yrittäjäksi aikova,on pakko olla tyytyväinen. Sillä jos jollain alalla on vaikeeta,se on kuljetus-alalla.
Taikka sitten ei näe enää muuta mahdollisuutta jatkaa kuin yrittäjänä "OMALLA-autolla".
Jokainen taplaa tyylillään ja mä omallani ;) - tunnut
tyytyväisenä joustavan ylityö, ilta ja yötyö korvauksesi työnantajan hyväksi. Miten työnantaja joustaa sinuun päin? Saatte tehdä huollot omalla ajalla? Korjata autoja ja vaihtaa lamppuja viikonloppuisin kotipihalla (tietysti ihan ilman)? Odotella autoa merkkiliikkeessä ilman palkkaa? Varmasti on työnantaja tyytyväinen "pikku joustoihin". Koetahan arvostaa työtäs ja joustele menemään, kyllä se isäntä sulle kullanvärisen Citizenin antaa. Kunhan jäät pumppuvikasena sairaseläkkeelle.
- 25 v. alalla ollut
No kovasti yrität katkeraksi käännyttää, mutta ei kiitos tälläkertaa. Kaikesta tehdystä työstä saadaan tietenkin palkka mukaan lukien korjaamolla odottelutkin. Tulee siinä samalla putsailtua autoa ja pikkulaittoa. Pesut ja omat remontit lämpimässä hallissa, yleensä perjantaisin päivällä ulkomaan viikon jälkeen ( paluu torstaisin.)
Että koirat haukkuu ja karavaani kulkee....
Ps. Tulin muuten juuri kuntolenkiltä... Ihminen ei elä nääs pelkästä työstä. - minkäänlaista
25 v. alalla ollut kirjoitti:
No kovasti yrität katkeraksi käännyttää, mutta ei kiitos tälläkertaa. Kaikesta tehdystä työstä saadaan tietenkin palkka mukaan lukien korjaamolla odottelutkin. Tulee siinä samalla putsailtua autoa ja pikkulaittoa. Pesut ja omat remontit lämpimässä hallissa, yleensä perjantaisin päivällä ulkomaan viikon jälkeen ( paluu torstaisin.)
Että koirat haukkuu ja karavaani kulkee....
Ps. Tulin muuten juuri kuntolenkiltä... Ihminen ei elä nääs pelkästä työstä.esimerkkiä työnantajan joustoista sinnuun päin et pystynyt kertomaan. Kuten epäilinkin.
- ei kallis
minkäänlaista kirjoitti:
esimerkkiä työnantajan joustoista sinnuun päin et pystynyt kertomaan. Kuten epäilinkin.
tarpeeksi kun saa lomat ja vapaat toivomusten mukaan. Tietenkin jotain muutakin joka ei talon ulkopuolisille oikestaan kuulu...
Ja se ylimääräinen riittää näemmä kaikille kun ei porukka juurikaan vaihdu. Ei kukaan kauaa jousta jollei homma oo molemmin puolista.
Voit jatkaa epäilyjäsi vaikka maailman tappiin, mutta ei se muuta kokemustani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292178
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261718Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121319Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701211Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121177- 88992
- 83866
- 17857
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon16761Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks107701