Kun nykyään on esiintynyt "kiusantekoa" raskasta-liikennettä kohtaan. Kyseessä sitä edessä hidastelua mielenosoitusmielessä. Älkää provosituko vaan,hiljennätte nopeuttanne enemmän kuin se edelläajava "mouho" joka yrittää saada teistä maksumiestä liikenne-vahinkoon. Pysähtykää vaikka tarvittaessa pysäkille. Ei se siihen enää kehtaa jäädä seisomaan ajokaistalle. Kun takaa tulee jo muita ja ne näkee miksi JOUDUIT pysähtymään tiensivuun/pysäkille.
Mutta muistakaa ottaa sen kiusantekijän rekisteri-tunnus muistiin. Mahdollisia jatkokäsittelyjä varten. Ja kuvaa todisteeksi jos vaan on mahdollista.
Muutama päivä sitten sattuneessa tahallisesti aiheutetussa peräänajossa oli kuski TYHMYYTTÄÄN menny poliisille kertomaan miten tämä oli provosoitunut edelläajavan kiusaamisesta. Ja sen takia tullu -"vahinko" eli peräänajo. Ei sellaista pidä koskaan tunnustaa mitä ajattelee. Pitää olla täysin tietämätön edellä kiusanneen touhuista. Koska se kiusaaja joka edellä jarruttelee,harvemmin menee kertomaan miten montakertaa hän yritti saada takanatulijaa peräänsä osumaan.
On halvempaa ilmiantaa häiritsijä edestänne ja pysähtyä tiensivuun kuin antaa sille "mouholle" uutta peltiä vakuutuksestanne. Ja saada sakot kaupanpäälle. Kyllä niillekin "jokin roti löytyy".
Vinkki kolleegoille!
39
5621
Vastaukset
- teet mutta jos
olet urakkahommissa niin kerro missä olet, niin tulen sinun työpaikalle ja häiritsen sinua.
Otat vaan rennosti ja siirry syrjään, odotat kiltisti siellä takahuoneessa kunnes poistun työpaikaltasi.
Hetkenpäästä tulee toinen häiritsemään sinua, ei muuta kun sivuun odottamaan !
Kyllä homma toimii ja raha tulee. Ota huomioon että rekkakuski tekee työtä maantiellä hän ei ole menossa mummolaan! - liikenteessä?
Lukiessani tuli mieleeni, että taidat itse olla vaaraksi liikenteessä pomppimalla rekkoinesi pois liikenteestä ja takaisin toisten eteen nyhjäämään.
- olemme saaneet
MIkkelin tapauksesta lukea vain aiheuttajan selityksen. Ja sehän meni niin että edellä menevä jarrutteli aiheettomasti. Heräsi ajatus että aiheettomia jarrutuksia ei taida ollakaan, kyllä niihin pääsääntöisesti joku syy on. Valitettavasti aika iso osa raskaasta liikenteestä tulee roikkumaan takapuskuriin kiinni jos joku ajaa hiljempaa. Jotkut jää hieman kauemmas ja jotkut tulee todella lähelle. Se on loppupelissä yksi ja sama mitä edellä menevä tekee, sen mukaan pitää ajaa. Jos edellä hölmöillään, niin ehkä kuitenkaan ei ajeta päälle tarkoituksella.
Sain kirjoituksestasi käsityksen jotta Mikkelin peräänajaja oli oikeutettu tekoonsa? Toivottavasti kortti pysyy hyllyllä sen verran pitkään että kiire loppui. - 110
olet oikeassa näitä kotitekoisia liikennepoliseita esiintyy meillä (saksassa vielä enemmän)likenteessä. Aina kun kohtaat moisen heti yhteys viranomaisiin. Näissä tapauksissa piirturin kiekosta voi olla apua.
PS tässa olisi todella työmaata el makolle raskaankaluston sijasta rupeaisi seuraamaan näitä kanssa törtöilijöitä.- Al_Capo
Seita, olepa hyvä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Seita
Poliseita on kai sitten varmaankin joku terveyskeskusseita, hehheh.
- Kaupparatsu,
teitä raskaankaluston kuljettajissakin on pienempien kiusaajia hyvin yleisesti, itse ajan henkilöa autolla noin 100 000 kilsaa vuodessa enkä ole kyllä tientukkona, mutta kun ajan 60: alueella todellista nopeutta 70. niin luvattoman usein tulee takapuskuriin roikkumaan ja ahdistelemaan ja pakottamaan ajamaan sitä 85:ttä , mitä te itse haluatte ajaa rajoituksista huolimatta, kyllä ne 60:pin rajoitukset luulisi koskevan myös raskasta liikennettä vaikka kuinka olisikin iltamyöhäinen ja tie tyhjä. Se on kuulkaas hyvät raskaankuljuksen ammattilaiset hyvin ahdistavaa ajaa siinä teidän edessä kun ahdistelette siinä 10-15 metrin päässä minun peräpuskurista, niin että kannattaisi kyllä teidänkin joskus katsoa itseänne peiliin.
En halua yleistää tätä, suurin osahan teistä on todella sitä ammattiporukkaa ja vastuuntuntoisia, mutta tuollaiset ahdistelijat täytyisi saada jotenkin kuriin. - Sanoo raastupa.
Puhun kokemuksesta.Olen ollut tuollaisen vuoksi oikeudessa 2 kertaa ja molemmissa olen saanut synninpäästön vaikka en ole edes edelläajavan"liikennepoliisin"äkkijarrutuksenvuoksi viitsinyt itse tallata jarrulle vaan kylmänviileästi pyyhkäissyt peräpeiliin.
Poliisille olen kertonut tapahtumat rehellisesti ja etten todellakaan voinut tietää edelläolevan aikovan tehdä äkkiharrutuksia.Oikeuteen mennyt molemmillakerroilla ja siellä ollaan oltu samaamieltä kanssani että:Tilanne on tullut äkkiarvaamatta ja ilman näkyvää syytä joten en ole mitenkään voinut varautua etukäteen.
Eipä ole vastapuoli valittanut eteenpäin kun on joutunutkin maksamaan työnantajanikin auton keulankorjauskuluja.- haha
Se on aina syyssä joka ajaa perään! Jos pidät oikeaa turvaväliä et taatusti aja kenenkään perään!
- lautamies
kirjoitit nyt jutun joka kuuluisi satutunti-osastolle, peräänajaja on kyllä aina sataprosenttisesti maksumies.
lautamies kirjoitti:
kirjoitit nyt jutun joka kuuluisi satutunti-osastolle, peräänajaja on kyllä aina sataprosenttisesti maksumies.
Nimittäin aikoinaan muinoin eräs henkilöautoilija oli leikkinyt aikansa mielestään äärettömän hauskaa peliä nimeltä kiihdytä-jarruta. Leikki sitä vain yhden kerran liian kauan, takana tuleva rekka oli sillä "viimeisellä" kerralla täräyttänyt persiiseen. Poliisit oli tullu tietenkin paikalle ja henkilöautoilija tietenkin vaahdonnut että rekka ajoi hänen peräänsä, kuten ajoikin, mutta kuskipa näytti piirturinkiekkoa että katsokaas millaista sahalaitaa tähän kiekkoon on tullut, pelkkiä kiihdytyksiä ja jarrutuksia - useita peräkkäin - ja sanoi ettei hän enää sillä viimeisellä kerralla yksinkertaisesti ehtinyt tehdä yhtään mitään niin henkilöautoilijan piikkiinhän se meni.
Henkilökohtaisesti en kyllä suosittele kumpaakaan käytöstä.- turpaväli
puukuski kirjoitti:
Nimittäin aikoinaan muinoin eräs henkilöautoilija oli leikkinyt aikansa mielestään äärettömän hauskaa peliä nimeltä kiihdytä-jarruta. Leikki sitä vain yhden kerran liian kauan, takana tuleva rekka oli sillä "viimeisellä" kerralla täräyttänyt persiiseen. Poliisit oli tullu tietenkin paikalle ja henkilöautoilija tietenkin vaahdonnut että rekka ajoi hänen peräänsä, kuten ajoikin, mutta kuskipa näytti piirturinkiekkoa että katsokaas millaista sahalaitaa tähän kiekkoon on tullut, pelkkiä kiihdytyksiä ja jarrutuksia - useita peräkkäin - ja sanoi ettei hän enää sillä viimeisellä kerralla yksinkertaisesti ehtinyt tehdä yhtään mitään niin henkilöautoilijan piikkiinhän se meni.
Henkilökohtaisesti en kyllä suosittele kumpaakaan käytöstä.Suurempi turvaväli olisi täysin varmasti estänyt tuonkin onnettomuuden! Jos sulla on turvaväliä vaikka kilsan verran ehdit taatusti hiljentelemään ennen corollan takaluukkua! Kovin moni ei vain osaa PITÄÄ turvaväliä vaan hakeutuu automaattisesti sen dx:n kontille
- henkilöautoilijalla
turpaväli kirjoitti:
Suurempi turvaväli olisi täysin varmasti estänyt tuonkin onnettomuuden! Jos sulla on turvaväliä vaikka kilsan verran ehdit taatusti hiljentelemään ennen corollan takaluukkua! Kovin moni ei vain osaa PITÄÄ turvaväliä vaan hakeutuu automaattisesti sen dx:n kontille
oli siis mielestäsi täysi oikeus pelleillä leikkikalullaan, vaikka aiheuttaisi sivullisille miten paljon harmia tahansa? Raskaalla yhdistelmällä äkkinäiset kiihdytykset ja jarrutukset ovat liki mahdottomia, joten mistä voi tietää, jos jolla kulla iskee yllättäen tuollainen lastentauti. Tahallinen liikenteen vaarantaminen, jalkapuu olisi ollut sopiva rangaistus tuollaiselle pököpäälle.
- et...
henkilöautoilijalla kirjoitti:
oli siis mielestäsi täysi oikeus pelleillä leikkikalullaan, vaikka aiheuttaisi sivullisille miten paljon harmia tahansa? Raskaalla yhdistelmällä äkkinäiset kiihdytykset ja jarrutukset ovat liki mahdottomia, joten mistä voi tietää, jos jolla kulla iskee yllättäen tuollainen lastentauti. Tahallinen liikenteen vaarantaminen, jalkapuu olisi ollut sopiva rangaistus tuollaiselle pököpäälle.
nyt taida ymmärtää tätä asiaa... Jos sulla on tarpeeksi pitkä väli siihen pelleilijään ni sun ei tarvitse kiihdytellä eikä suuremmin jarrutellakkaan koita nyt hyvä mies ymmärtää...
- niingsrf
turpaväli kirjoitti:
Suurempi turvaväli olisi täysin varmasti estänyt tuonkin onnettomuuden! Jos sulla on turvaväliä vaikka kilsan verran ehdit taatusti hiljentelemään ennen corollan takaluukkua! Kovin moni ei vain osaa PITÄÄ turvaväliä vaan hakeutuu automaattisesti sen dx:n kontille
Tiedän kyllä sen että jos yrittää pitää turvaväliä siihen änkee AINA joku idiootti tonttu... sitte hiljennellää.... Taas joku tonttu tulee siihe iha etee... Ärsyttävää!!!
- kaupparatsu
puukuski kirjoitti:
Nimittäin aikoinaan muinoin eräs henkilöautoilija oli leikkinyt aikansa mielestään äärettömän hauskaa peliä nimeltä kiihdytä-jarruta. Leikki sitä vain yhden kerran liian kauan, takana tuleva rekka oli sillä "viimeisellä" kerralla täräyttänyt persiiseen. Poliisit oli tullu tietenkin paikalle ja henkilöautoilija tietenkin vaahdonnut että rekka ajoi hänen peräänsä, kuten ajoikin, mutta kuskipa näytti piirturinkiekkoa että katsokaas millaista sahalaitaa tähän kiekkoon on tullut, pelkkiä kiihdytyksiä ja jarrutuksia - useita peräkkäin - ja sanoi ettei hän enää sillä viimeisellä kerralla yksinkertaisesti ehtinyt tehdä yhtään mitään niin henkilöautoilijan piikkiinhän se meni.
Henkilökohtaisesti en kyllä suosittele kumpaakaan käytöstä.sinun kirjoituksesta voi hyvin päätellä että juuri sinä olet niitä takapuskurissa roikkujia jotka ajatte 10-15 metrin päässä edelläajavasta, elikkä juuri sinunlaiset raskaankaluston kuljettajat saavat henkilöautoilijat tekemään juuri kuvailemallasi tavalla, koska juuri sinunlaisesi kuskit suorastaan ahdistavat ja pakottavat edellä ajavan ajamaan ylinopeutta, ja voivat kyllä hyvinkin tehdä noin, vaikka eihän sekään ole ihan viisasta, mutta olen sen verran paljon tienpäällä että voin sanoa että juuri sinunlaisia ahdistelijoita on luvattoman paljon, ajaisit pikkasen kauempana niin edelläajava tuskin alkaa leikkimään tollaisia leikkejä.
- kaupparatsu
niingsrf kirjoitti:
Tiedän kyllä sen että jos yrittää pitää turvaväliä siihen änkee AINA joku idiootti tonttu... sitte hiljennellää.... Taas joku tonttu tulee siihe iha etee... Ärsyttävää!!!
tulee aina joku siihen väliin, itse olen huomannut sen että ei siinä kyllä mitään aikaa voita jos roikkuu edellisen takapuskurissa tai ajaa sadan metrin päässä, jos an tarve roikkua toisen takapuskurissa niin sitten voi mennä saman tien sen edellekin.
kaupparatsu kirjoitti:
sinun kirjoituksesta voi hyvin päätellä että juuri sinä olet niitä takapuskurissa roikkujia jotka ajatte 10-15 metrin päässä edelläajavasta, elikkä juuri sinunlaiset raskaankaluston kuljettajat saavat henkilöautoilijat tekemään juuri kuvailemallasi tavalla, koska juuri sinunlaisesi kuskit suorastaan ahdistavat ja pakottavat edellä ajavan ajamaan ylinopeutta, ja voivat kyllä hyvinkin tehdä noin, vaikka eihän sekään ole ihan viisasta, mutta olen sen verran paljon tienpäällä että voin sanoa että juuri sinunlaisia ahdistelijoita on luvattoman paljon, ajaisit pikkasen kauempana niin edelläajava tuskin alkaa leikkimään tollaisia leikkejä.
oikein nokkela päättelemään. Jopa niin nokkela että kykysi luetun tekstin ymmärtämisen suhteen kävi selväksi. Kaiken kaikkiaan huono provo, todella huono. Ehkä ensi kerralla?
et... kirjoitti:
nyt taida ymmärtää tätä asiaa... Jos sulla on tarpeeksi pitkä väli siihen pelleilijään ni sun ei tarvitse kiihdytellä eikä suuremmin jarrutellakkaan koita nyt hyvä mies ymmärtää...
se on selvää, mutta käsität varmasti itsekin että henkilöautolla voi terrorisoida raskasta kalustoa mielin määrin. Ja siitähän tässä on nyt kyse, ei kilometrien pituisista turvaväleistä.
On niin kovin helppoa hiljennellä ja kiihdytellä takana tulevan rekan edessä mielensä mukaan, eikä tällä rekkakuskilla ole kovinkaan montaa vaihtoehtoa mitä hän voi tehdä. Voisi kai sitä ajaa jonnekin levikkeelle, mutta mietihän nyt ihan oikeasti järjelläsi. Esim. talvella puoletkaan levikkeistä ei ole edes auki, tietyillä alueilla levikkeitä ei edes aurata talvella. Toisekseen, jos edessä menevä ajelee esim. 65-70km/h:ssa 80-100 alueella, niin kyllä siinä alkaa mieli tehdä ohi. Kun sitä ohituspaikkaa haetaan, on pakko ajaa suhteellisen lähellä kun ei kuitenkaan olla millään raketilla liikenteessä.
Niin, aivan: miksi tappajarekkojen pitää sitten ohitella, plaaplaaplaa. Ihan siitä samasta syystä kuin kaikki muutkin ohittelee, lisänä vielä se että hidastelija (lue: arvaamaton tielläliikkuja) on turvallisempi oman auton takana, kuin siinä edessä. Esimerkiksi juuri siitä syystä, että tämä hidastelija voi olla mieleltään sen verran sairas että täräyttää jarrut tahallaan pohjaan tai sitten muistaa 50m ennen risteystä että tuonnehan sitä pitikin kääntyä ja silloin iskee paniikki ja lyödään jarrut pohjaan. Ja niin niin, turvavälillä tämä korjaantuisi. Mutta mikä perhanan oikeus näillä selvästi muita tielläliikkujia hitaammin ajelevilla on määrätä muiden liikkujien nopeuksia? Sanoppas se. Mie voin auttaa: ei yhtään minkäänlaista. Miksi sitä tietä ei voida antaa kun huomataan sitä jonoa kerääntyvän sinne taakse vaan päätetään ryhtyä kouluttamaan muita?- Joo.ooo
puukuski kirjoitti:
se on selvää, mutta käsität varmasti itsekin että henkilöautolla voi terrorisoida raskasta kalustoa mielin määrin. Ja siitähän tässä on nyt kyse, ei kilometrien pituisista turvaväleistä.
On niin kovin helppoa hiljennellä ja kiihdytellä takana tulevan rekan edessä mielensä mukaan, eikä tällä rekkakuskilla ole kovinkaan montaa vaihtoehtoa mitä hän voi tehdä. Voisi kai sitä ajaa jonnekin levikkeelle, mutta mietihän nyt ihan oikeasti järjelläsi. Esim. talvella puoletkaan levikkeistä ei ole edes auki, tietyillä alueilla levikkeitä ei edes aurata talvella. Toisekseen, jos edessä menevä ajelee esim. 65-70km/h:ssa 80-100 alueella, niin kyllä siinä alkaa mieli tehdä ohi. Kun sitä ohituspaikkaa haetaan, on pakko ajaa suhteellisen lähellä kun ei kuitenkaan olla millään raketilla liikenteessä.
Niin, aivan: miksi tappajarekkojen pitää sitten ohitella, plaaplaaplaa. Ihan siitä samasta syystä kuin kaikki muutkin ohittelee, lisänä vielä se että hidastelija (lue: arvaamaton tielläliikkuja) on turvallisempi oman auton takana, kuin siinä edessä. Esimerkiksi juuri siitä syystä, että tämä hidastelija voi olla mieleltään sen verran sairas että täräyttää jarrut tahallaan pohjaan tai sitten muistaa 50m ennen risteystä että tuonnehan sitä pitikin kääntyä ja silloin iskee paniikki ja lyödään jarrut pohjaan. Ja niin niin, turvavälillä tämä korjaantuisi. Mutta mikä perhanan oikeus näillä selvästi muita tielläliikkujia hitaammin ajelevilla on määrätä muiden liikkujien nopeuksia? Sanoppas se. Mie voin auttaa: ei yhtään minkäänlaista. Miksi sitä tietä ei voida antaa kun huomataan sitä jonoa kerääntyvän sinne taakse vaan päätetään ryhtyä kouluttamaan muita?Hohhoijaa... Turha kai tuohon on mitään lisätä... Itse yritän pitää sopivaa turvaväliä, mutta ne hautoilijat tunkevat aina siihen eteen vaikka laissa sanotaan että ohitus ei saa häiritä muita tienkäyttäjiä...
lautamies kirjoitti:
kirjoitit nyt jutun joka kuuluisi satutunti-osastolle, peräänajaja on kyllä aina sataprosenttisesti maksumies.
Itsellenikin on tapahtunut vastaavaa tosin kyseessä ei ollut"kotiliikennepoliisi)vaan puhtaasti vieraspaikkakuntalainen joka oli eksyksissä.
Hän päätti sitten lyödä jarrut lukkoon vasemmalle kaartuvassa ylämäessä keltaisenviivan kohdalla ja vielä lisänä molemmillapuolilla oli kaiteet koska alla kulki kävelytie.
Minä sitten koetin saada pysähtymään mutta mahdotonta...mieti siinä sitten vaihtoehtoja:Ajaa perään,väistää vastaantulevan aura-auton keulaan vai vetäistä kaiteista kävälytielle jossa oli ihmisiä.
Ennenkun tartut pikkuseikkoihin niin kyllä nopeus oli olosuhteitten mukainen(tiellä 80kh/h)70km/h,kuorma oli laillinen 12tonnia vaneria ja 4tonnia kemikaaleja(olisi saanut laillisesti ottaa 19,5tonnia kuormaa).
Asia meni oikeuteen jossa 4 todistajaa kertoi tilanteen kuten olivat nähneet.Jyväskylän käräjäoikeuden tuomio:Syytön tapahtuneeseen. Perustelut:-Kuljettaja ei mitenkään voinut edes ajatella että kyseinen henkilöauto pysähtyisi sellaisessa paikassa keskelletietä ilman näkyvästi havaittavaa syytä jolloin ei voinut mitenkään varautua tapahtuneeseen.Kuljettaja teki kaiken mikä oli inhimillisesti mahdollista estääkseen tapahtuneen mistä asiassa on kuultu 4 todistajaa.- putta
Iceman-aito kirjoitti:
Itsellenikin on tapahtunut vastaavaa tosin kyseessä ei ollut"kotiliikennepoliisi)vaan puhtaasti vieraspaikkakuntalainen joka oli eksyksissä.
Hän päätti sitten lyödä jarrut lukkoon vasemmalle kaartuvassa ylämäessä keltaisenviivan kohdalla ja vielä lisänä molemmillapuolilla oli kaiteet koska alla kulki kävelytie.
Minä sitten koetin saada pysähtymään mutta mahdotonta...mieti siinä sitten vaihtoehtoja:Ajaa perään,väistää vastaantulevan aura-auton keulaan vai vetäistä kaiteista kävälytielle jossa oli ihmisiä.
Ennenkun tartut pikkuseikkoihin niin kyllä nopeus oli olosuhteitten mukainen(tiellä 80kh/h)70km/h,kuorma oli laillinen 12tonnia vaneria ja 4tonnia kemikaaleja(olisi saanut laillisesti ottaa 19,5tonnia kuormaa).
Asia meni oikeuteen jossa 4 todistajaa kertoi tilanteen kuten olivat nähneet.Jyväskylän käräjäoikeuden tuomio:Syytön tapahtuneeseen. Perustelut:-Kuljettaja ei mitenkään voinut edes ajatella että kyseinen henkilöauto pysähtyisi sellaisessa paikassa keskelletietä ilman näkyvästi havaittavaa syytä jolloin ei voinut mitenkään varautua tapahtuneeseen.Kuljettaja teki kaiken mikä oli inhimillisesti mahdollista estääkseen tapahtuneen mistä asiassa on kuultu 4 todistajaa.tiesitkö että sulla pitäisi olla sellainen väli edellä ajavaan että saat auton pysäytetyksi ennen takaluukkua?
putta kirjoitti:
tiesitkö että sulla pitäisi olla sellainen väli edellä ajavaan että saat auton pysäytetyksi ennen takaluukkua?
Kyllä vain oli välimatkaakin jopa poliisien mielestä tarpeeksi eli noin 80 metriä.
Samoin arvioivat välimatkaksi vastaantulleetkin.
Ei siltikään auttanut.Mutta pointtina tässä on nyt kuitenkin se mistä oli alunperinkysymys:Peräänajaja ei aina ole automaattisesti syyllinen.Tässä ei nyt välimatkasta ollu mitään puhetta.- itse ymmärtää
et... kirjoitti:
nyt taida ymmärtää tätä asiaa... Jos sulla on tarpeeksi pitkä väli siihen pelleilijään ni sun ei tarvitse kiihdytellä eikä suuremmin jarrutellakkaan koita nyt hyvä mies ymmärtää...
miten sellaiseen kiihdyttelijään ja jarruttelijaan pidät "riittävän" pitkää turvaväliä, jos toinen terrorisoi ajamalla kuin pullopersesika. Ilmeisesti vain pysähtyminen tai nopeuden laskeminen kävelyvauhtiin auttaisi asiaa. Raskaan ajoneuvon lähettyvillä ei saisi olla mitään muuta ajoneuvoa kilometrin säteellä?
- ....
Iceman-aito kirjoitti:
Kyllä vain oli välimatkaakin jopa poliisien mielestä tarpeeksi eli noin 80 metriä.
Samoin arvioivat välimatkaksi vastaantulleetkin.
Ei siltikään auttanut.Mutta pointtina tässä on nyt kuitenkin se mistä oli alunperinkysymys:Peräänajaja ei aina ole automaattisesti syyllinen.Tässä ei nyt välimatkasta ollu mitään puhetta.Sittenhän se 80 metriä oli aivan liian vähän! Jos olisi ollut vaikka 150metriä niin olisi taatusti riittänyt...
- Al_Capo
Joo.ooo kirjoitti:
Hohhoijaa... Turha kai tuohon on mitään lisätä... Itse yritän pitää sopivaa turvaväliä, mutta ne hautoilijat tunkevat aina siihen eteen vaikka laissa sanotaan että ohitus ei saa häiritä muita tienkäyttäjiä...
Aika monelta ne näyttävät vaan unohtuvan, vaikka jotkut osaavatkin pitää oikeat välit.
Tässä pari esimerkkiä: http://s97.photobucket.com/albums/l206/AlCapo/?action=view¤t=Videokaappaus.jpg
Tuohon väliin ei viitsi henkilöautolla jäädä, eikä seuraavassakaan liioin reilusti tilaa ole. http://s97.photobucket.com/albums/l206/AlCapo/?action=view¤t=101_0113copy.jpg
Tuossa menee muuten edelläni tyhjä tukkirekka, jonka kuljettaja osasi ainakin pitää oikeaa väliä edellään ajavaan: http://s97.photobucket.com/albums/l206/AlCapo/?action=view¤t=101_0114.jpg
http://s97.photobucket.com/albums/l206/AlCapo/?action=view¤t=101_0115.jpg
http://s97.photobucket.com/albums/l206/AlCapo/?action=view¤t=101_0116.jpg - toimittaja,
Iceman-aito kirjoitti:
Kyllä vain oli välimatkaakin jopa poliisien mielestä tarpeeksi eli noin 80 metriä.
Samoin arvioivat välimatkaksi vastaantulleetkin.
Ei siltikään auttanut.Mutta pointtina tässä on nyt kuitenkin se mistä oli alunperinkysymys:Peräänajaja ei aina ole automaattisesti syyllinen.Tässä ei nyt välimatkasta ollu mitään puhetta.asia mitä suurimmala todennäköisyydellä muuttuisi hovioikeudessa peräänajan syyksi, syystä että välimatka on aina pidettävä sellaisena että pystyy pysäyttämään ajoneuvon myös äkkiarvaamattomista syistä, tällaiset jutut ovat yleensä hovissa olleet peräänajajalle kallita juttuja.
- asiaa sivusta seurannut
Iceman-aito kirjoitti:
Itsellenikin on tapahtunut vastaavaa tosin kyseessä ei ollut"kotiliikennepoliisi)vaan puhtaasti vieraspaikkakuntalainen joka oli eksyksissä.
Hän päätti sitten lyödä jarrut lukkoon vasemmalle kaartuvassa ylämäessä keltaisenviivan kohdalla ja vielä lisänä molemmillapuolilla oli kaiteet koska alla kulki kävelytie.
Minä sitten koetin saada pysähtymään mutta mahdotonta...mieti siinä sitten vaihtoehtoja:Ajaa perään,väistää vastaantulevan aura-auton keulaan vai vetäistä kaiteista kävälytielle jossa oli ihmisiä.
Ennenkun tartut pikkuseikkoihin niin kyllä nopeus oli olosuhteitten mukainen(tiellä 80kh/h)70km/h,kuorma oli laillinen 12tonnia vaneria ja 4tonnia kemikaaleja(olisi saanut laillisesti ottaa 19,5tonnia kuormaa).
Asia meni oikeuteen jossa 4 todistajaa kertoi tilanteen kuten olivat nähneet.Jyväskylän käräjäoikeuden tuomio:Syytön tapahtuneeseen. Perustelut:-Kuljettaja ei mitenkään voinut edes ajatella että kyseinen henkilöauto pysähtyisi sellaisessa paikassa keskelletietä ilman näkyvästi havaittavaa syytä jolloin ei voinut mitenkään varautua tapahtuneeseen.Kuljettaja teki kaiken mikä oli inhimillisesti mahdollista estääkseen tapahtuneen mistä asiassa on kuultu 4 todistajaa.on sellainen hyvin hankala asia, varsinkin jos ei ole silminnäkijöitä,,,, kuvitellaan että edellä ajaa pikkuauto kuuttakymppiä ja perästä tulee iso auto joka ajaa 85:ttä ja ajaa kylmän rauhallisesti pikkuauton perään ja väittää poliiseille kiven kovaa jotta pikkuauto jarrutti yllättäen, siinä on sanaasanaa vasten jos yleensä pikkuautossa enään hengitetään,,,,kyllä yleensä kun juttu menee ylempiin oikeusasteisiin, niin peräänajaja on aika heikoilla kyseisessä asiassa, onkos muuten sinun tapauksessa allejäänyt valittanut ylempään oikeusasteeseen, jos valittaa ja voittaa niin tulee häviäjälle todella kalliiksi. Tiedän yhden tällaisen tapauksen jossa alioikeus oli rekkamiehen puolella mutta hovissa rekkamies hävisi ja tuli hänelle hyvin kalliiksi.
- .....
itse ymmärtää kirjoitti:
miten sellaiseen kiihdyttelijään ja jarruttelijaan pidät "riittävän" pitkää turvaväliä, jos toinen terrorisoi ajamalla kuin pullopersesika. Ilmeisesti vain pysähtyminen tai nopeuden laskeminen kävelyvauhtiin auttaisi asiaa. Raskaan ajoneuvon lähettyvillä ei saisi olla mitään muuta ajoneuvoa kilometrin säteellä?
Se on hyvä ja lain mukainen väli että saa auton pysähtymään ennen edellä ajavaa... Ja mehän olemme ammattilaisia liikeenteessä joten osaamme arvioida pysähtymismatkamme kelissä kuin kelissä joten minulla ei nyt ole tarkkoja metri määriä sanoa... Jos ajat jonkun perään voit ajatella että ehkä et sovellu tälle alalle koska et osaa edes arvioida pysähtymismatkaasi...
Jos edellä ajava ajaa kuin pullopersesika kannattaa ottaa rekisterinumero ylös ja soittaa kenties poliisille.... pikku vinkki vain ettei täällä tarvitse itkeä - on etäisyydet
..... kirjoitti:
Se on hyvä ja lain mukainen väli että saa auton pysähtymään ennen edellä ajavaa... Ja mehän olemme ammattilaisia liikeenteessä joten osaamme arvioida pysähtymismatkamme kelissä kuin kelissä joten minulla ei nyt ole tarkkoja metri määriä sanoa... Jos ajat jonkun perään voit ajatella että ehkä et sovellu tälle alalle koska et osaa edes arvioida pysähtymismatkaasi...
Jos edellä ajava ajaa kuin pullopersesika kannattaa ottaa rekisterinumero ylös ja soittaa kenties poliisille.... pikku vinkki vain ettei täällä tarvitse itkeäpysyneet sellaisina, ettei yhdenkään perään ole tarvinnut ajaa. Pointti oli kuitenkin se, että jos toinen ajaa lähes tahallisesti tyyliin, että joku mälläisi päälle, niin syyllisen osoitetta ei tarvitse silloin kaukaa hakea, kun vahinko sattuu.
Ei tartte itkeskellä, pinna on sen verran pitkä, ettei tuo liikenteessä ole vielä kertaakaan palanut. Ja tuskin palaakaan. asiaa sivusta seurannut kirjoitti:
on sellainen hyvin hankala asia, varsinkin jos ei ole silminnäkijöitä,,,, kuvitellaan että edellä ajaa pikkuauto kuuttakymppiä ja perästä tulee iso auto joka ajaa 85:ttä ja ajaa kylmän rauhallisesti pikkuauton perään ja väittää poliiseille kiven kovaa jotta pikkuauto jarrutti yllättäen, siinä on sanaasanaa vasten jos yleensä pikkuautossa enään hengitetään,,,,kyllä yleensä kun juttu menee ylempiin oikeusasteisiin, niin peräänajaja on aika heikoilla kyseisessä asiassa, onkos muuten sinun tapauksessa allejäänyt valittanut ylempään oikeusasteeseen, jos valittaa ja voittaa niin tulee häviäjälle todella kalliiksi. Tiedän yhden tällaisen tapauksen jossa alioikeus oli rekkamiehen puolella mutta hovissa rekkamies hävisi ja tuli hänelle hyvin kalliiksi.
täytyy olla jo hieman ajukopassa vajausta, jos tuollaisessa tilanteessa ajaa kylmän rauhallisesti perään... Kyl sitä ei tahaltaan täysjärkinen kolaroi ajokillaan, sillä siinä on leipä kiinni kuitenkin
- just joo....
Iceman-aito kirjoitti:
Kyllä vain oli välimatkaakin jopa poliisien mielestä tarpeeksi eli noin 80 metriä.
Samoin arvioivat välimatkaksi vastaantulleetkin.
Ei siltikään auttanut.Mutta pointtina tässä on nyt kuitenkin se mistä oli alunperinkysymys:Peräänajaja ei aina ole automaattisesti syyllinen.Tässä ei nyt välimatkasta ollu mitään puhetta.Katoin ton tyypin sun nimimerkkis takana, niin nyt on helppo ymmärtää noita sun juttujas. Sähän oot peräkammarin poju. Hauskinta on toi inho pinnallisia ihmisiä kohtaan ja sitten tärkeintä sulle on koira??? aika ristiriitaista??? No, kyllähän se peräänajaja on syypää 98%:sesti. Sanot sä siihen mitä haluat. Toki ymmärrän sua, kun oon sun kuvas ja juttus nähnyt.
- luuletkos olevasi kingi...
puukuski kirjoitti:
se on selvää, mutta käsität varmasti itsekin että henkilöautolla voi terrorisoida raskasta kalustoa mielin määrin. Ja siitähän tässä on nyt kyse, ei kilometrien pituisista turvaväleistä.
On niin kovin helppoa hiljennellä ja kiihdytellä takana tulevan rekan edessä mielensä mukaan, eikä tällä rekkakuskilla ole kovinkaan montaa vaihtoehtoa mitä hän voi tehdä. Voisi kai sitä ajaa jonnekin levikkeelle, mutta mietihän nyt ihan oikeasti järjelläsi. Esim. talvella puoletkaan levikkeistä ei ole edes auki, tietyillä alueilla levikkeitä ei edes aurata talvella. Toisekseen, jos edessä menevä ajelee esim. 65-70km/h:ssa 80-100 alueella, niin kyllä siinä alkaa mieli tehdä ohi. Kun sitä ohituspaikkaa haetaan, on pakko ajaa suhteellisen lähellä kun ei kuitenkaan olla millään raketilla liikenteessä.
Niin, aivan: miksi tappajarekkojen pitää sitten ohitella, plaaplaaplaa. Ihan siitä samasta syystä kuin kaikki muutkin ohittelee, lisänä vielä se että hidastelija (lue: arvaamaton tielläliikkuja) on turvallisempi oman auton takana, kuin siinä edessä. Esimerkiksi juuri siitä syystä, että tämä hidastelija voi olla mieleltään sen verran sairas että täräyttää jarrut tahallaan pohjaan tai sitten muistaa 50m ennen risteystä että tuonnehan sitä pitikin kääntyä ja silloin iskee paniikki ja lyödään jarrut pohjaan. Ja niin niin, turvavälillä tämä korjaantuisi. Mutta mikä perhanan oikeus näillä selvästi muita tielläliikkujia hitaammin ajelevilla on määrätä muiden liikkujien nopeuksia? Sanoppas se. Mie voin auttaa: ei yhtään minkäänlaista. Miksi sitä tietä ei voida antaa kun huomataan sitä jonoa kerääntyvän sinne taakse vaan päätetään ryhtyä kouluttamaan muita?Siis miten sä voit moittia hitaasti ajavia, jos itse ajat rekkaa!!!! hirttäydy ja tee palvelus. Kyllähän 99% rekkapaskiaisista on just näitä liikenne terroristeja! Kusipäät kun saattavat ajella 100:n rajoitusalueella sitä 90 jopa kymmeniä kilometrejä kilometrien autojono takana, vaikka tieliikennelaki määrää väistämään ja päästämään ohi sopivin väliajoin. SÄ OOT TYHMÄ!!!
- toimittaja,
just joo.... kirjoitti:
Katoin ton tyypin sun nimimerkkis takana, niin nyt on helppo ymmärtää noita sun juttujas. Sähän oot peräkammarin poju. Hauskinta on toi inho pinnallisia ihmisiä kohtaan ja sitten tärkeintä sulle on koira??? aika ristiriitaista??? No, kyllähän se peräänajaja on syypää 98%:sesti. Sanot sä siihen mitä haluat. Toki ymmärrän sua, kun oon sun kuvas ja juttus nähnyt.
sä poika lukemaan, nimimerkin perässä oli pilkku, ja yksinkertaistettuna minulla ei valitettavasti ole kuvaa eikä profiilia missään aikakoneessa, joten sinä taidat olla kyllä ite se peräkammarilapsonen, ja mene ostamaan silmälasit
- Niin????
toimittaja, kirjoitti:
sä poika lukemaan, nimimerkin perässä oli pilkku, ja yksinkertaistettuna minulla ei valitettavasti ole kuvaa eikä profiilia missään aikakoneessa, joten sinä taidat olla kyllä ite se peräkammarilapsonen, ja mene ostamaan silmälasit
Opettele sä lukeen tai edes ymmärtämään, että ei kaikki viestit täällä ole sulle. Kas kun toikin oli ns. Iceman.. jotain joka on ton viestin kohteena. Sä oot joko todella omahyväinen tai sitten vaan tavallinen idioottil
- teille kaikille
Opetelkaa se Tieliikennelain 10. pykälä hyvin ja alkakaa vasta sitten puhumaan jos enää puhuttavaa on...
- mennä,,
Minä ainakin annoin mennä yhden henkilöauton perään surutta. Jarrutti siinä tingiksi ja minun olisi täytynyt kurvailla pitkin pientareita. Nyt onkin mielenkiintoista nähdä, mitä henkilöautossa kyydissä olleet todistajina sanoo siitä jarruttelusta.
- jaa
mennä,, kirjoitti:
Minä ainakin annoin mennä yhden henkilöauton perään surutta. Jarrutti siinä tingiksi ja minun olisi täytynyt kurvailla pitkin pientareita. Nyt onkin mielenkiintoista nähdä, mitä henkilöautossa kyydissä olleet todistajina sanoo siitä jarruttelusta.
Voin kommentisi perusteella sanoa että autokoulu kuusi vuotiseksi
- vai lääkkeet jääny ottamatta?
Ensinnäkin rekkapaskiaiset provosoituu jo kun joku ei ihaile sen sumuvaloja. Toisekseen, 80 alueella ei tarvi hidastella kun saa jo paskahousun peräänsä. Jotta älä selitä kun et mistään mitään tiedä.
- Ohjaamotarkkailija
Ota sinä lääkettä. Kun aikeesi paljastui. Oletko jo kauankin ollu katkera. Ja mulla ei ole sumareita. Kun niitä ei tarvita. Mutta,onko lähivalosi oikein suunnatut? Ne häikäisee kuitenkin. Luulet raukka kaikkia kirkkaita-valoja sumareiksi. Vedä pipo syvemmälle,se auttaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292178
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261718Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121319Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701211Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121177- 88992
- 83866
- 17857
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon16761Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks107701