Jokkaenen joka tuntoo tehneesä jotakin tosissaan jotakin luonnon tuhhoutumisen estämiseks kirjottakkoon tälle viestille jatkokertomusta. Soa kirjottoa ainoastaan jos perustelloo mitenkä on seästäny luontoa. Ite alotan. Olen kompostorin käyttäjä. Tunnetuin seuraksin.
Käs pystyyn
48
2175
Vastaukset
- Temppuilematon
Eilen en ajanu autolla metriekään. Se tuli yllättävän halavaksi, eikä luonto kuormittunu yhtään.
Vetäsin siitä johtopäätöksen, jotta kiire on luonnon saastumisen kannalta vissiin pahin vihollinen.
Jos hijastetaan joka ikistä asiaa, niin luonto kerkiää nieleksiä saasteet, eikä mee sillä mönjät väärään kurkkuun.
Ja ihmisiltä syväntauvitki paranoo. Ja ruokaakin menöö vähemmän ja paskookin tuloo harvemmin.
Siis luonnonsuojelu TEMPPU on: Äläkää hötkyilkö joka päevä. Elikkä ns. riähkälintuja oon viime vuosina poistanut 2000-2500 kpl, pois kuleksimasta. Luulis siinä muutaman linnunpesän säästyneen. Minkkilöisiä 10-15 vuodessa tulee poistettua, luontoon kuulumaton tosi peto. Purojenvarsia oon suojakaistoilla säästellyt kilometri kaupalla ja sitte...... Kompostoin myös maatuvat jätteet, poltan kaikki luvalliset ja palavat materiaalit ja sitten..... oiskait näitä.
- Juntti
Samoja hommia kuin kerpiili,ja lisäksi ostanut pois pari myynnissä ollutta rantatonttia.Pirun kalliita,mutta eipähän tule helsinginmerkonoomi niille rannoille irtokoiriensa,moottorikelkkojensa ja mönkijöiden kanssa nauttimaan luonnonrauhaa.
- Erämies Oulusta
yrittänyt puhua järkeä näille petovihaajille. Olen koittanut rauhoitella heitä ja vakuuttaa, että ei ole mitään hätää. Tuskin joudut petojen raatelemaksi. Kuitenkin hysteria ja paniikki vain lisääntyy koko ajan. Tehtäväni tuntuu ylivoimaiseslta. Siksipä olen huolissani susi- ja karhukannan säilymisestä, kun hysteerikot peloissaan roiskivat aseillaan sinne sun tänne.
- oulusta1
mää metästän aina ja kaikkea ,erityisestri susia.
- Tietysti
Koska olet Oulusta,jos olisit maaseudulta tarinasi olisi toisenlaiset.
- Tietysti
Tietysti kirjoitti:
Koska olet Oulusta,jos olisit maaseudulta tarinasi olisi toisenlaiset.
Vastaukseni oli tarkoitettu ensimmäiselle Oulunerämiehelle.
- Erämies Oulusta
oulusta1 kirjoitti:
mää metästän aina ja kaikkea ,erityisestri susia.
aiheessa. Kyse oli luonnon suojelemisesta eikä tuhoamsesta. Olet näköjään tyypillinen esimerkki näistä aivottomista tolloista, joita maaseudulla riittää kuin kärpäsiä paskassa.
- Sivuaja
Erämies Oulusta kirjoitti:
aiheessa. Kyse oli luonnon suojelemisesta eikä tuhoamsesta. Olet näköjään tyypillinen esimerkki näistä aivottomista tolloista, joita maaseudulla riittää kuin kärpäsiä paskassa.
Muuta kasvanu, kun suuret luulot, jotta oot muka luonnonsuojelija. Ei kuule tuommosella meiningillä suojella mitää muuta, kun juostenkustua kusipäisyyttä.
- Erämies Oulusta
Sivuaja kirjoitti:
Muuta kasvanu, kun suuret luulot, jotta oot muka luonnonsuojelija. Ei kuule tuommosella meiningillä suojella mitää muuta, kun juostenkustua kusipäisyyttä.
Oulussa todellakaan pelätä susia eikä karhuja. Vaikka teknologiaa piisaa, niin esim. sudet ovat erittäin tervetulleita niin lähelle kaupunkiamme kuin vain susille kelpaa. Täällä on fiksuja ihmisiä, joita ei turhaa pelota. Luonnonläheinen peto on tervetullut lisä rikastuttamaan joskus tylsälle käyvää arkeamme.
Jos sulla oikeasti pelottaa esim. susi, niin pitäiskö sulla tehdä elämällesi jotain. Yritä vaikkapa keksiä jotain mielenkiintoista pohdittavaa, jotta petopelko ei olisi aina läsnä. Mutta pohtiminenhan onkin ymmärrettävästi vaikeaa suurimmalle osalle maaseutujen örveltäjille. - halkee
Oulussa todellakaan pelätä susia eikä karhuja. Vaikka teknologiaa piisaa, niin esim. sudet ovat erittäin tervetulleita niin lähelle kaupunkiamme kuin vain susille kelpaa. Täällä on fiksuja ihmisiä, joita ei turhaa pelota. Luonnonläheinen peto on tervetullut lisä rikastuttamaan joskus tylsälle käyvää arkeamme.
Jos sulla oikeasti pelottaa esim. susi, niin pitäiskö sulla tehdä elämällesi jotain. Yritä vaikkapa keksiä jotain mielenkiintoista pohdittavaa, jotta petopelko ei olisi aina läsnä. Mutta pohtiminenhan onkin ymmärrettävästi vaikeaa suurimmalle osalle maaseutujen örveltäjille.hahhahhaaahhaaa...
- Erämies Oulusta
halkee kirjoitti:
hahhahhaaahhaaa...
kun on totaalisesti keskustelussa alakynnessä tyhjänpäiväisine mielipiteineen, niin ei ole muuta mahdollisuutta kuin naurahdella omalle typeryydelleen.
Huomenna lähdemme kaverin kanssa erämaavaellukselle liminkaan. Ei meitä poikia sudet pelota tuolloin. Toivoisimme jopa törmäävämme susilaumaan, jotta saisimme hyviä valokuvia ja kokisimme jotain jännää. - epämies Oulusta?
kun on totaalisesti keskustelussa alakynnessä tyhjänpäiväisine mielipiteineen, niin ei ole muuta mahdollisuutta kuin naurahdella omalle typeryydelleen.
Huomenna lähdemme kaverin kanssa erämaavaellukselle liminkaan. Ei meitä poikia sudet pelota tuolloin. Toivoisimme jopa törmäävämme susilaumaan, jotta saisimme hyviä valokuvia ja kokisimme jotain jännää.Vai kaupungista? Sinä juntti et ole kaupunkia nähnytkään.
Etkä susia - etkä karhuja - etkä järkeä. - Erämies Oulusta
epämies Oulusta? kirjoitti:
Vai kaupungista? Sinä juntti et ole kaupunkia nähnytkään.
Etkä susia - etkä karhuja - etkä järkeä.ei ole kaupunki, niin pirunnyrkki ainakin on, tarkoitan siis nykkiä, tajuatko bimpo mitä tarkoitan? Olen nähnyt senkin.
Olen samoillut myös jos jonkinlaisissa metsissä, myös liminganlahden rytimetsikössä. Sinne eksyy vähäjärkinen.
Kuitenkin mielestäni kaupunkien ja metsien yhteiseen harmoniaan mahtuu mielinmäärin susia, siis oikeita susia. Ihminenkinhän on susi omalla tavallaan ja täällä vain ylimielisenä rellestää ja käyttää ylivoimaansa. - ei tainnut
ei ole kaupunki, niin pirunnyrkki ainakin on, tarkoitan siis nykkiä, tajuatko bimpo mitä tarkoitan? Olen nähnyt senkin.
Olen samoillut myös jos jonkinlaisissa metsissä, myös liminganlahden rytimetsikössä. Sinne eksyy vähäjärkinen.
Kuitenkin mielestäni kaupunkien ja metsien yhteiseen harmoniaan mahtuu mielinmäärin susia, siis oikeita susia. Ihminenkinhän on susi omalla tavallaan ja täällä vain ylimielisenä rellestää ja käyttää ylivoimaansa.mennä viesti perille?
Oulu on yks pohjoinen käpykylä ja berssenreikä.
Bimbo kirjoitetaan pehmeällä b:llä ja minä en ole sellainen. Bönde!
Siellä Liminganladella varmaan niitä susia ja karhuja on laumoittain?
"Kuitenkin mielestäni kaupunkien ja metsien yhteiseen harmoniaan mahtuu mielinmäärin susia, siis oikeita susia. "
Hanki elämä. - Erämies Oulusta
ei tainnut kirjoitti:
mennä viesti perille?
Oulu on yks pohjoinen käpykylä ja berssenreikä.
Bimbo kirjoitetaan pehmeällä b:llä ja minä en ole sellainen. Bönde!
Siellä Liminganladella varmaan niitä susia ja karhuja on laumoittain?
"Kuitenkin mielestäni kaupunkien ja metsien yhteiseen harmoniaan mahtuu mielinmäärin susia, siis oikeita susia. "
Hanki elämä.tarkoittamalleni ylimieliselle porsaalle. Sinun mielestä susi pitää tappaa, jotta ihminen saisi rauhassa valkoiset hansikkaat kädessään siemailla valkoviiniään. Minun mielestä asennettasi pitäisi korjata. Tuollaiset maaseutujen toppa-aivot pitäsi panna vaikka väkipakolla koulun penkille sivistymään!
Sinun tapauksessa nämä valkoiset hansikkaat ovat tietenkin työrukkaset, joissa on jos jonkinlaista märmeliä. - joko sutta
tarkoittamalleni ylimieliselle porsaalle. Sinun mielestä susi pitää tappaa, jotta ihminen saisi rauhassa valkoiset hansikkaat kädessään siemailla valkoviiniään. Minun mielestä asennettasi pitäisi korjata. Tuollaiset maaseutujen toppa-aivot pitäsi panna vaikka väkipakolla koulun penkille sivistymään!
Sinun tapauksessa nämä valkoiset hansikkaat ovat tietenkin työrukkaset, joissa on jos jonkinlaista märmeliä.ketuttaa?
Skruudasko joku sun smörgarit ja dokas sun borkat? joko sutta kirjoitti:
ketuttaa?
Skruudasko joku sun smörgarit ja dokas sun borkat?kahtokea alotusta. Rajottakkea tuota joutavata riitelyä. Eehän tuosta tuu mittää tuommosesta. Haoska naljailu sallittakoon.
- McDollars
rommauttaja kirjoitti:
kahtokea alotusta. Rajottakkea tuota joutavata riitelyä. Eehän tuosta tuu mittää tuommosesta. Haoska naljailu sallittakoon.
niiden syy ! Sitä paitsi ne on tuhonnu jo melkein kaikki järvetki jo.
- Erämies Oulusta
joko sutta kirjoitti:
ketuttaa?
Skruudasko joku sun smörgarit ja dokas sun borkat?joku ihan pölijä? Meilläpäin ei tollasta aleta.
Ei voi ymmärtää, että jollakin (kuten ilmeisesti sinulla) täytyy sutta pelätä. Jollakilaillahan sun täytyy hullu olla. Ei voi käsittää. McDollars kirjoitti:
Moalaiset on aika laaja käsite. Teällä ee kaikki oo viljelijöitä.On totta että aikanaan män apulantoa moninkertanen meärä nykyseen verrattuna pelloille. Kyllähän se anto järville semmosen kuormituksen että voe voe. Mutta ku ee se nurmi ja vilja kasva vieläkkää iliman apupaskoa.Onhan niille paljon tiukemmat meäräykset nykyään millon ja paljonko soa lannotetta laittoa. Lisäks on vesistöjen ja viljelysten välliin meärätty suojakaistat. Myöhästä monessa paikassa tiijetään. Harmittaa se minuaki. Mutta se on monen leipä kiinni teällä tuosta moatallouvesta.
- böndellä
joku ihan pölijä? Meilläpäin ei tollasta aleta.
Ei voi ymmärtää, että jollakin (kuten ilmeisesti sinulla) täytyy sutta pelätä. Jollakilaillahan sun täytyy hullu olla. Ei voi käsittää.budjaavaa heinäbyysajunttia noin paljon?
Ottaako hudaan? - Erämies Oulusta
böndellä kirjoitti:
budjaavaa heinäbyysajunttia noin paljon?
Ottaako hudaan?puheenollen, ennätykseni miesten kuulassa on 14,88. Yritäppä samaa leukojen loksuttaja.
Tiedän toki, että ihmisen lihas ei ole mitään verrattuna pedon raivoon. Siksi kunnioitankin petoja. En voi ymmärtää, miksi aivottomat ja veltot ihmiset haluavat päteä petoja tappamalla. - sä voit
puheenollen, ennätykseni miesten kuulassa on 14,88. Yritäppä samaa leukojen loksuttaja.
Tiedän toki, että ihmisen lihas ei ole mitään verrattuna pedon raivoon. Siksi kunnioitankin petoja. En voi ymmärtää, miksi aivottomat ja veltot ihmiset haluavat päteä petoja tappamalla.stikkaa sillä kuulallas fogelii tai tunkee sen hanuriis.
evvk jonku oululaise bönden kitinät ja skagaukset. - Erämies Oulusta
sä voit kirjoitti:
stikkaa sillä kuulallas fogelii tai tunkee sen hanuriis.
evvk jonku oululaise bönden kitinät ja skagaukset.sun puolesta ihan sama mille asialle tahansa kun olet vain jokin lässynlässy, jolle mikä tahansa asia on ihan sama.
Selvästikin mässytät ruipelokäsivarsiasi hyväksi käyttäen makkarin hampurilaista poskeesi samalla kitaten kokista. Puhut jotain hanurista tietämättä mitä tarkoitat, kun olet vain jokin tusinapelle typerine vitseinesi. Varmaan katot kaikki bonditkin irtokarkkeja napostellen. - ite alotti
McDollars kirjoitti:
vittuilun. Mutta me lopetettiin se, niinkun aina. ja kaupunkilaiset ne joka paikan myrkyttää ja saastuttaa. Kattokaa vaikka suomenlahtea. Paskaa lilluu vedessä ja rannalla.
- voe perkule
Huomenna lähdemme kaverin kanssa erämaavaellukselle liminkaan. Ei meitä poikia sudet pelota tuolloin. Toivoisimme jopa törmäävämme susilaumaan, jotta saisimme hyviä valokuvia ja kokisimme jotain jännää."erämaavaellukselle liminkaan", voe helevata, hahhaaaa...
- Kaupunkilaisnero
Kun yleistit asian. Onneksi kaupungissa ei ole juntteja. Mistähän lie ovat aikanaan sinne ilmaantuneetkaan.
- belsebuubi
supikoiria, minkkejä ja kissoja poistellut. Nuolukivia hirville vienyt mehtikköön. Koettanut olla roskaamatta ja sähkyä haaskaamatta. Eipä sen kummempaa
- Timo KA
en käytä kondoomia vaimon kanssa.siemenet menee luomuksi.minkkejä on tullut teilatuksi jokunen
- röllipeikko
rölli, on mulla metsässä tölli,siellä mä asustelen ja naisia naurattelen ;).Se on sillai juttu että ku on vähhää tyytyväenen niin ee tarvihe kaikellaista roinoa kaupasta mökille kantoa.Kerra kuussa ku otan par siideriä nii neki on sitä laekhtia että jaksaa hyvi kantoa perille asti ee tarvihe kesken kaappareissu alakoa kantamuksia keventämmää.Rantasaanalla kun käy hikkeä irrottelemassa nii ensi suurimmat kävyt ja sammaltupot huuhtasoo rantamättäälle ni ee mää salakoitte eekä särkie kitusii ku vettee sukeltaa vaekka roskakaloja ovathi.Venneessä mulla semmone polokumoottori , ee soastuta paljoa mitä nyt joskus kovemmassa tuulessa soattaa josku pieru peästä ku oikee rehkii.Ja talaveks ku antaa nuitte karvoje kasvoa siinä seästää montaa karahkata mökilämmityksessä.Kyllä se nii on että ku mahollisimma paljon sitä luontoa käyttää hyväksee, ottaa mitä se antaa eekä ala ryöveämää nii se parasta suojelua on.Mikä luonnosta tulloo se luontoo männöö.Kaekille se tämmöne ee varmana käö mutta ee kyse siitä ollukkaa.Tilipitappi....=))
- Suojeluhullu II
olenkin vimmattu suojelija. Autoa en omista ensinkään vain julkisilla ja polkupyörällä kuljen 10 km:n kauppamatkan. Lentokoneessa en ole ollut 20 vuoteen. Suuren osan ruuasta itse viljelen, luomuna tietenkin. Marjat ja sienet sekä yrtit luonnosta keräilen. Lihaa en syö ensinkään paitsi joskus itse pyytämiä kaloja. Sähköt kyllä on, mutta koneita käytän säästöliekillä. Lämmitän oman metsän puilla torpan.
Tämä on 90 prosenttisesti tosi kertomus.
Pankaapa paremmaksi!- savotex
rosentin heitto on niinku käytännössä?
Jos tuo kirjottamas paikkasa pittää ja oot tyytyväinen elämääs,niin pittää myöntee että katteeks käy.
- savotex
Onnettomia räpellyksiä luonnonsuojelun suhteen!
Mie teen jatkuvasti ekotekoja:
-Nytkii olin piäsiäisen hevonkuusessa enkä suoltanu saastetta tälle palstalle.
-Sähköö siästän ajelemalla iliman ajovaloja.
-Anoppia tarjoon ongelmajätelavalle säännöllisin välajoin.- Erämies Oulusta
olet oikeasti luonnon asialla. Kyllä!
Lanta on luonnon terveellistä ja tarpeellista raaka-ainetta. Sinun suustasi tulee paskaa tuutin täydeltä jatkuvana virtana. Kyllä kukat kukkii tässä paskan paljoudessa. - savotex
Lanta on luonnon terveellistä ja tarpeellista raaka-ainetta. Sinun suustasi tulee paskaa tuutin täydeltä jatkuvana virtana. Kyllä kukat kukkii tässä paskan paljoudessa.tarkotinkii.Ekotekoja.Tarviiko tuota toistaa.
Miten mie vähän eppäilen, että sie oot vähän totinen tyyppi. - näkyvät
loistavasti jutuissasi:
Keltainen ja musta. Kusi päässä ja paskat housussa.
Tai sitten toisinpäin. Riippuu siitä mistä suunnasta asiaa katselee. - WilleHeikki
Lanta on luonnon terveellistä ja tarpeellista raaka-ainetta. Sinun suustasi tulee paskaa tuutin täydeltä jatkuvana virtana. Kyllä kukat kukkii tässä paskan paljoudessa.vaan jatkaa susejen lahtaamista "luonnonsuojelutyönä"...
Etkö sinä poloinen huumoria ymmärrä?
Eiku, enhän minä saakaan kirjoittaa mitään tähän topicciin, kun en koe että olisin niin kovin luontoa suojellut, tai ainakaan pysty perustelemaan suojelemattomuuttani. - savotex
näkyvät kirjoitti:
loistavasti jutuissasi:
Tai sitten toisinpäin. Riippuu siitä mistä suunnasta asiaa katselee.kyllä mie ymmärrän monenlaiset mielleyhtymät mutta että kun maakuntaviiriä katotaan tuommosella mielikuvituksella..
Miteepä tulloo mieleen Japanin lipusta?
Tai elä kerro sittenkää.. - minkäänlainen
savotex kirjoitti:
kyllä mie ymmärrän monenlaiset mielleyhtymät mutta että kun maakuntaviiriä katotaan tuommosella mielikuvituksella..
Miteepä tulloo mieleen Japanin lipusta?
Tai elä kerro sittenkää..mielleyhtymä. Se oli vanha totuus savolaisista.
- savotex
minkäänlainen kirjoitti:
mielleyhtymä. Se oli vanha totuus savolaisista.
tehty väitöskirja heimotieteistä, tunnutte niin sivistynneeltä ja oppineelta persoonalta
minkäänlainen kirjoitti:
mielleyhtymä. Se oli vanha totuus savolaisista.
Onko sekin luonnonsuojelua nykyjään. Pysy asiassa. Nyt on tainnu peäsiäisnoita tainu jeähä asumaan teille. Oikeen känkkäränkkä.
- pitäsköhän
näkyvät kirjoitti:
loistavasti jutuissasi:
Tai sitten toisinpäin. Riippuu siitä mistä suunnasta asiaa katselee.Tämmöstäkö se on mielestäsi asiallinen keskustelu?
Vae onko joku savolaenen vieny sulta naesen kun savolaeset noin pattiin ottaa?
- savotex
omistamani pienen rantapläntin olen säilyttäny mahollisimman luonnontilaisena. Jäteveteni eivät liru järveen. Vaalin nurmikon sijaan niittyä/ketoa.Ripustelen linnunpönttöjä.En liiku luonnossa moottorivehkeillä. En omista ees moottorsahhaa.
En häiriköi luonnossa,ainoastaa tällä palstalla.
Olen vähentännä turhaa kuluttamista ja ostamista.
Eli eipä kandee kehuskella,pieniä ovat tekoseni..se isoki joki soa alakusa. Jokkaenen ku tuon pienenkin tekosesa tekköö ni se on yhteesä paljon. Tulpa matemaattisen nero olo. Pukkasko lunta rantaniitylle.
- savotex
rommauttaja kirjoitti:
se isoki joki soa alakusa. Jokkaenen ku tuon pienenkin tekosesa tekköö ni se on yhteesä paljon. Tulpa matemaattisen nero olo. Pukkasko lunta rantaniitylle.
yks viisas immeinen oli sammoo mieltä kun minäkii eli tärkeintä olisi kulutuksen ja tuotannon pienentäminen maailmassa.Heleppo juttu teoriassa,mutta käytäntö..
Lunta pukkas ja laulurastas vinkas par kertoo toissa iltana, painel sitt takas etelään pakkasia pakkoon.
- listata, mutta
tässä jotain:
En ole käyttänyt eläinperäistä ravintoa yli 15 vuoteen. Muutoinkin syön vain omaan tarpeeseen.
En osta mitään turhaa.
Työni kautta olen ollut tekemässä kartoituksia ja päätöksiä rauhoitettavista alueista.
Lajittelen jätteeni, joiden määrän karsin jo kaupassa valikoimalla vähiten pakatut tuotteet.
Vältän turhaa matkustelua. Käytän julkista liikennettä, mikäli matka on liian pitkä käveltäväksi/pyöräiltäväksi.- unohtui:
Olen kieltäytynyt osallistumasta väestöräjähdykseen, eli olen valinnut lapsettomuuden luonnonsuojelullisista näkökohdista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1414835Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut793502SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt272524SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het402203Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä572029Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan632013Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja851963Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?231961Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?
Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet191428Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin
Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään941235