eli gallup tyyppinen kysely...
itse annan koiran haistella lähes tulkoon kaikkia vastaantulevia, jos ne vaan on kiltinoloisia eikä räyhää/murise/hauku jne...
hurtta ei vaan tykkää isoista koirista eli sakemanni isommat ja yleensä ei halua niitä haistella...
saako koirani tulla haistelemaan
42
2048
Vastaukset
- haistella paitsi
jos on liian iso tai pelottava niin sit ei. Raatelurodut kuten kultaiset tai pittbullit jätetään myös väliin. Ja tietysti nöffit, joihin en halua koirani koskevan.
- eikö se ole
davalyan kirjoitti:
olet naurettava tyyppi.
luonnollista karttaa liian isoja koiria??? Sinä haluaisit syöttää omasi pois vai?
eikö se ole kirjoitti:
luonnollista karttaa liian isoja koiria??? Sinä haluaisit syöttää omasi pois vai?
syöviä koiria tullut vastaan kyllä mun elämän aikana,yksikään koira ei ole käynyt omieni kimppuun eikä omani koskaan toisten kimppuun.
- minusta silti
davalyan kirjoitti:
syöviä koiria tullut vastaan kyllä mun elämän aikana,yksikään koira ei ole käynyt omieni kimppuun eikä omani koskaan toisten kimppuun.
ole naurettavaa, jos on varovainen omien koirien kanssa. Nauru loppu lyhyeen yhdellä läppäsyllä enkä sitä tahdo, joten vältän liian isoja koiria.
- alkuperäinen kirj.
minusta silti kirjoitti:
ole naurettavaa, jos on varovainen omien koirien kanssa. Nauru loppu lyhyeen yhdellä läppäsyllä enkä sitä tahdo, joten vältän liian isoja koiria.
ei ollu tarkoitus että pääsette tappelemaan. jos pieni koira pelkää isompaa niin ei sille voi minkään. ainakin meillä ei hurtta yleensä halua haistella isompaa koiraa ja jos on tarkoitus totuttaa esim oma koira johonkin sakemanniin niin se vaan vaatii muutaman kahvikupin juomista omistajan kanssa, että koiruus huomaa, että se saku onkin ihan hyvä tyyppi...
tarkoituksena oli selvittää TYKKÄÄTTEKÖ TE YLEISESTI SIITÄ; ETTÄ JOKU VIERAS KOIRA TULEE NUUHKIMAAN TEIDÄN KOIRAA... mulle se on periaatteessa o.k. - ei ollut tarkoitus
alkuperäinen kirj. kirjoitti:
ei ollu tarkoitus että pääsette tappelemaan. jos pieni koira pelkää isompaa niin ei sille voi minkään. ainakin meillä ei hurtta yleensä halua haistella isompaa koiraa ja jos on tarkoitus totuttaa esim oma koira johonkin sakemanniin niin se vaan vaatii muutaman kahvikupin juomista omistajan kanssa, että koiruus huomaa, että se saku onkin ihan hyvä tyyppi...
tarkoituksena oli selvittää TYKKÄÄTTEKÖ TE YLEISESTI SIITÄ; ETTÄ JOKU VIERAS KOIRA TULEE NUUHKIMAAN TEIDÄN KOIRAA... mulle se on periaatteessa o.k.tapella, mutta täälä on tota sakkia, jotka ei muuta tee kuin haastaa riitaa.
- molossi
Ei saa tulla.Ei yksikään koira.Jos joku edes yrittääkin,niin häädän sen vauhdilla pois ;=)
Meillä on kaverit seurustelua varten.Ja niiden kanssa aina auki.
Näin meillä.Eikä tästä tingitä ;=) - Sisu-haukku
en anna haisttella. Jos tuttuja tulee niin sitten.
- haistelemattomuus
johtuuko toi haistelemattomuus sitte tauti- tai pöpöpelosta? asutteks te kuinka isolla paikkakunnalla? siis niinku esim. hesassa?
mietin vaan, että itse asun taajamassa enkä kaupungissa eikä mulle ole tullut mieleenkään, että haistelemalla vois saada pöpöjä... onks se kuinka yleistä ja pitäiskö olla enemmän varuillaan? tosin täällä "maalla" on aika ihme jos täällä edes lenkillä toiseen koiraan törmää...
sen oon kuullu ja nähny että näyttelyistä voi saada jotain kirppuja... - Sisu-haukku
haistelemattomuus kirjoitti:
johtuuko toi haistelemattomuus sitte tauti- tai pöpöpelosta? asutteks te kuinka isolla paikkakunnalla? siis niinku esim. hesassa?
mietin vaan, että itse asun taajamassa enkä kaupungissa eikä mulle ole tullut mieleenkään, että haistelemalla vois saada pöpöjä... onks se kuinka yleistä ja pitäiskö olla enemmän varuillaan? tosin täällä "maalla" on aika ihme jos täällä edes lenkillä toiseen koiraan törmää...
sen oon kuullu ja nähny että näyttelyistä voi saada jotain kirppuja...vaan muista syistä. Olen kyllä kuullut että kirputkin ovat tarttuneet näin, mutta siitä ei johdu.
- fanja84
en! En koe tarvetta sosiaalistaa jokaisen vastaan tulevan koiran kanssa. Oma lauma on oma lauma ja olisi tyhmää ja epäreilua vaatia koiriltani että toisinaan pitä olla tiukka vasen ohituksessa ja toisinaan saa haistella kaikkia. Paljon selkeämpää koulutuksen kannaltakin että sama asia on aina niin.
- voi kun me Sinua kaivataan..
Tämä palsta on pilattu nykyisin täysin, voi kun olisit voinut pysyä sefuna.
Hauskaa kevättä jokatapauksessa.
- ruttu-nen
Ystävien ja tuttavien koiria saavat moikata, mutta tuntemattomia koiria en anna. Joskus saattaa joku kysyä, että voivatko koiramme tutustua ja silloin voin tehdä poikkeuksen jos koira on ystävällinen ja omistaja järkevänoloinen.
- niksu
koska koirani eivät pidä vieraista, laumaan kuulumattomista, koirista. Ominaisuus kuuluu rotuun. Osaavat kyllä käyttäytyä, paitsi jos toinen varoituksesta huolimatta vaan tunkee lähelle. Silloin voi napsahtaa hampaat tunkeilijan kuonoon.
- sulo-ämmä
Vieraat eivät haistele meitä emmekä me vieraita. Meillä kylässä käyvät koiralliset eivät myöskään saa pitää, edes vierailun ajan, koiriaan aidatulla pihallamme, missä koiramme oleilevat.
Olemme tämän hyväksi havainneet, ja jotka eivät siihen tyydy, niin ei tarvitse kyläillä sitten ihmistenkään.- hatam
Hienosti sanottu.
- tai,da
tuollaiseen paikkaan olla halukkaita vierailijoita.
- Ärrieri
Minä en halua että kukaan päästää vieraita koiriaan liian lähelle omiani ja pidän omani myös pois muiden läheltä.Eri asia on tutut koirat.Eipä me paljon liikepaikoilla ollakkaan,mutta silti.Tämä johtuu siitä,etten halua lenkkipolulle mitään koiramaisia
rähinöitä.Omat koirani eivät pidä jättikoirista,eikä tarvitsekaan,kyllä me väistetään.Meidän koirien huonoihin tapoihin kuuluu tuo isottelu,eikä russeleiden kohdalla ole mitenkään harvinaista.Vältetään ikävät tilanteet kun pidetään turvavälit kunnossa =) Olemme siitä todella tarkkoja.
- Jos ei ole
vihainen eikä kamalan honkkeli, niin kyllä saa tulla tekemään tuttavuutta. Mä en ymmärrä näitä koiran omistajia, jotka eivät päästä koiraansa lähellekään toisia koiria!
- Ärrieri
mättää ettet ymmärrä?Minä en mene takuuseen siitä etteivät terrini käy haastamaan riitaa,ja näin ollen on kaikkien kannalta parempi että me vaan tallaillaan omia polkujamme.Tilanne,jossa olisi mukana iso koira,meidän rekut mahdollisesti hengettömiä.Jos taas joku keskikokoinen/pieni niin sille voisi käydä köpelösti.Ei se vara venettä kaada,vai mitä?
tutustumassa toisiin koiriin. Vieraista koirista vieraine omistajineen ei koskaan tiedä, ei tiedä ovatko heidän koiransa terveitä jne. Yksi on aina helppo hoitaa terveeksi eikä käy kukkarolle, kun taas lauman kanssa on ihan toista.
- anni
meidän koiraa saa nuuskutella =)
- tulla
tekemään meidän koirien kanssa tuttavuutta.
Meillä on sitä paitsi tällä hetkellä menossa pienoinen koulutus muiden koirien ohittamisessa. Koirani ei ärise eikä räyhää, jos toinen menee kiltisti ohi. Mutta auta armias, jos toinen tunkee kuononsa liian lähellä.
Toinen koiramme on collie, joten moni luulee, että se on kiltti ja ystävällinen kaikille ja tuppaavat tutustumaan ilman luvan kysymistäni. Toinenkin on pieni kiltin näköinen sekarotuinen, mutta kaikkien kanssa sekään ei tule toimeen.
Tiedän suht tarkkaan, millaisten koirien kanssa koirani tulevat toimeen ja joskus saatan koirien antaa haistella lenkillä, jos toinen kysyy lupaa. Mutta tiedän senkin, että pienen nuuhkaisun jälkeen collieta ei kiinnosta enää toinen koira ja matkan pitää jatkua välittömästi.
Jos haluatte, että koiranne tutustuvat muihin koiriin, niin antakaa myös niille muille oikeus siihen, ettei heidän tarvitse tutustua kaikkiin. Joten jos haluaa haistelemaan, niin kysytään ensin lupa toisen koiran omistajalta. Eikä tulla vaan sen koiran kanssa siihen nenän eteen.
Nytkin kun on harjoiteltu tätä ohittamista, niin olen huomannut ettei kaikilla koiran omistajilla ole kyllä tippaakaan älliä päässä. Otan koirani ihan lyhyelle hihnalle viereeni ja käsken niitä kävelemään nätisti ja katson koiriani pitääkseni niiden huomiota minussa toisen koiran sijaan. Silti on näitä, jotka tuppaavat siihen koiransa kanssa.
Yhtenä päivänä ollessamme lenkillä meidän edellä käveli nainen kahden koiran kanssa ja hänen edellään mies koiran kanssa. Vastaan tuli nainen koiransa kanssa. Jokainen meistä otti oman koiransa ojan puolelle eli oikealle puolelle itseään. Tämä vastaan tuleva nainen käveli keskellä tietä ja laski koiransa jokaisen meidän koiraa haistelemaan. Kaikki vetivät vain omaa koiraansa eteenpäin pois naisen koiran ulottuvilta. Tämä nainen oli siis vain terrorisoimassa muiden lenkkejä ja piti vain sitä tärkeänä, että oma koira saa haistella muita koiria, halusi heidän omistajansa tai ei. Kaikkien meidän elekieli viittasi siihen selvästi, että toinen koira ei ollut tervetullut siihen, mutta kyseistä naista se ei estänyt. - mukavaa tavata
ihmisiä ja koira saa uusia kavereita..:)
- Joodå
toisnaan sitten taas ei. Riippuu tilanteesta. Tutut koirat tietenkin saa haistella ja leikkiäkin. Vieraat koirat saa, jos omistaja kysyy ja vaikuttaa olevan OK. Asiaan kuuluu vielä se, että itselläni on uroskoira, eikä se vaikuta pitävän ihan kaikista muista uroksista. Näen kuitenkin sen "ilmeestä", jollei se pidä jostain koirasta, niin voin sillä syyllä kieltää haistelut, kun näen jo etukäteen, että tämä haistelu tulee kääntymään enemmänkin "haistatteluksi".
- Koirakko
Remmissä koira ei pysty käyttämään kokonaisvaltaisesti omia viesti, vaisto ja muita toimintojaan. Eli paree mennä vain ohi ja säästää tutustumiset vapaana oloon ja sopivaan koiraan/ koiriin sopivassa paikassa.
Joskus tulee eteen tilanne, että vieras koira tulee vapaana vastaan. Tällöin olen päästänyt omani irti ja koirat ovat hoitaneet moikkaamisen tyylikkäästi ilman rähinöitä. Sitten molemmat kiinni ja eteenpäin. Samaa tapaa käytin myös edellisen koiran kanssa, jos vastaan tuli narttu. Uroksia välttelin, kun iso leikkaamaton uros saattaa haastaa toisen koiran. Huutamalla uros vai narttu sai äkkiä tietää, kumpi on vastassa;)- Ärrieri
ei sattumoisin kauheasti innosta.Mie koitan saada rekut syliin jos niitä näkyy.Kerran tuli sakemanni erittäin välinpitämättömän omistajan kanssa pihasta tielle ja saku ampas suoraan kii meiän koiraan joka alistu sitäpaisti heti.Nokialaisella pari napakkaa potkua irti olevan hurtan päähän ja helvetillinen huuto,mutta onneksi ei käynyt pahemmin.Omistaja luimuili pihatiellään,ja itse olin niin shokissa etten tajunnut nostaa sille meteliä.Että ei paljon kiinnosta tehdä tuttavuutta,parempi vaan kun jokainen pitää lenkkipolulla vaan koiransa kytkettynä ja antaa muiden kävellä rauhassa koirineen.
siitä lähdetään.Kovasti sosiaalisia ovat ja mielellään nuorempi tuttavuutta tekisi vaan kun se on ei.
- Menisi hermo lenkillä, jos
pitäisi vähän väliä pysähtyä "seurustelemaan".
- urokset ei
itselläni on voimakas nuori uros, joka ei yleensä siedä kuin tuttuja uroksia. Poikkeuksena ns. häslä urokset niiden kanssa yleensä tullaan toimeen.
Nartut ovat kaikki tervetulleita, kunhan tulevat koirani kanssa toimeen. :) - Ihmiskoira
Yleensä kävelylenkillä toivon, että vastaan tulee muita koiria. Tuttuja tai tuntemattomia.
Minä käsken aina koirani ensin istumaan ja rauhoittumaan ja annan sitten luvan.
Pidän aina kaukana toisesta koirasta, ennen kuin pelisäännöt on molemmin puolin selvät. Koira ei saa koskaan tehdä aloitetta.
Siinä puuhassa olen saanut tutustua monenlaisiin ihmisiin ja koirarotuihin. Muuten ne olisi jäänyt hieman vähemmän tutuiksi. Esim. jotkin Rotweileritkin on olleet aivan älyttömän mukavia, vaikka moni niitä varoo. Minusta aivan turhaan. Meillä päin vastaan ei ole tullut rähisevää koiraa. Ainut rähisevä koira meilläpäin olen minä itse, mutta se on isompi ongelma se.
Koirillehan se on päivän kohokohta useimmiten. Miksi se pitäisi kieltää, jos se vastaan tuleva haluaa myös sitä? Siis se koira ja taluttaja. Taudithan siinä leviää, mutta kait ne paskoja nuuskimalla leviää muutenkin.
Kokenut koiraihminenhän huomaa jo 100m päästä, jos vastaan tulee kärttyisen näköinen emäntä, joka haluaa sukkana lykkiä ohi, ulisevaa koiraansa narusta kiskoen. Tottakai minä annan niiden mennä ohi. Se on vaan sellainen juttu, että sen näkee jo kaukaa niiden vastaantulijoiden positiivisesta ilmeestä, kun halutaan tutustua. - haistella
Meidän vanha herra (7v) ei enää ole niin leikkisä, kuin aiemmin, joten uusiin koiriin tutustumme niiden omistajien aloituksesta. Jos toinen on uros ja olemme koirani reviirillä (=laaja käsite), varoitan etukäteen, että omani alkaa räyhäämään. Nartut saavat vaikka syödä karvat turkista, niille ei herrasmieskoira "sano" yhtään mitään. Kirppuja, täitä eikä tarttuvia tauteja ole ollut vaikka asummekin runsaskoiraisella alueella. Meillä koiran ulkoilutuslenkkien tarkoitus on olla paitsi tarpeiden hoitaminen myös virikkeitä antavia.
- pitäsi?
Meillä lenkit ovat erikseen ja sitten tuttujen koirien kanssa käydään leikkimässä.
Voin vaan kuvitella mitä meidän lenkeistä tulisi, jos pysähdyttäisiin jokaisen vastaantulijan kanssa "juttelee". Jotuisi heräämään aamullakin joskus kolmen aikaa, jotta ehtisi töihin ja koirat ehtisivät tehdä hätänsä. (Yhden koiramme meinaan pitää kävellä ainakin muutama kilometri ennen kuin tulee isohätä.) Sitten olisi narut aina solmussa, koska irti en koiria päästäisi kuin metsässä.
Narussa ollessaan koira on sitä paitsi uhattuna helpommin, koska ei pääse karkuun ja näin ollen se edistää rähinöiden syntymistä. Koska meidän laumaamme kuuluu narttuja ja uroksia, niin siitäkin voi syntyä varsinkin uroksien kesken kinaa.
Yksi mieshenkilö vetää voiton kyllä tässä "koirien pitää saada tutustua toisiinsa ja toteuttaa itseään" -hommassa. Hän meinaan antaa koiransa kulkea monien satojen metrien päässä itsestään vapaana ja koira käy aina tutustumassa kaikkiin koiriin. Asiasta on huomautettu miehelle, mutta eipä ole mennyt perille. Nyt ei ole kyllä näkynyt herraa enää vähään aikaan, ehkäpä miehelle tai koiralle on käynyt jotain.
Ainakin täällä on ollut nytkin paljon kirppuja liikkeellä, eikä todellakaan kiinnostaisi alkaa hoitamaan koko laumaa niistä kirpuista. Ja monesti ne, jotka änkeävät puol väkisin tutustumaan, käyvät joka toisen koiran luona, niin silloinhan ne juuri levittävät kaikkia tauteja ja kirppuja. - lumililja
Olen iloinen jos jokin vastaan tulia antaa koiransa tulla.Yleensä minä katson millä mielellä ovat vastaan tuliat.Jos omistaja kiristää hihnaa ja koira näyttää vetävän ei niin ystävällisissä aikeissa sivuutamme nätisti.Jos toinen koira vaikka rähisee omani ei ole huomaavinaan.Yleensä mennään kohti häntä heiluen ja jos omistaja laskee omansa likelle nuuskitaan.Ja myös jutellaan aloittaen sukupuolesta,nimestä jen,,.Paljon on tuttuja tullut nimeltä tunnen koirani kamut mutten omistajia.Ja koirani nauttii lajitoverin moikkaamisesta.Ompa jostain tullut oikein hyviä kamuja.Sellaisista koirani mielestä kivoista.Yleensä ovat samankokoisia ja rauhallisia niitä kirputetaan korvantakaa!Meidänkään ei niin välitä isoista pieni kun on itse.Minusta jo pentuna kuuluu antaa tutustua toisiin.Jos vedetään pois koira voi alkaa kuvitella toiset koirat vaaralliseksi ja alkaa todellakin räyhätä.Joskus ovat koirien hännät heiluneet ja omistaja kysynyt onhan se narttu?Sitten säikähtänyt,kun kuullut olevan uros ja sanonut olevan yleensä toisille uroksille vihainen.Myös tutullani on uros josta toiset urokset pitää joissakin on kuulemma sellainen haju.Eli tervetuloa haistelemaan ja voi saada jopa kirputusta!!
- totta kai
Koirani ovat sosiaalisia ja itse en pelkää ihmisiä, joten tervetuloa vaan.
- alkuper.kirj.
enpä olisi uskonut että tästä aiheesta syntyy tollainen kädenvääntö. taidanpa jatkossa olla tarkempi ja tarkkailla vielä enemmän omistajia ennenkun päästän hurtan tutustumiskierrokselle.
- lumililja
Uskomattoman paljon niitä jotka ei laske.Täällä taajamassa kyllä on tosi harvoja jotka näyttäisi nyrpeästi suhtautuvan.Yleensä puolentunnin kierrolla tulee vastaan 0-3 koiraa.Ja lähes kaikkia moikataan,ne harvat jo tunnetaan joiden koira on äksy.Viimeksi tuli isohko uros vähän nuuhkaistiin.Tuttu oli ennenkin tullut vastaan ei mikään hirveän kiva kamu.Omistajan kanssa vaihdettiin kuulumiset.On se omistajakin otettu ,kun muistan hänen koiransa nimen.Jos omani menee kauvemmas ,niin tutustun minäkin.Ja silitän varsinkin tutuksi tulleita kilttejä koiria.Jotkut on tulleet itsellenikin suosikiksi ja olen surullinen,kun aika jättää.Minä oon varmaan niin puhelias tyyppi jotta änkeen juttusille.Mutta kyllä minun hymy ja koirani hännänheilutus hyvää tekee ärripurreillekkin!Niin se toimii sullakin hyvin.Toki kannattaa varoa vihaisia koiria ja omistajia,heh!
- komppaan...
lumililja kirjoitti:
Uskomattoman paljon niitä jotka ei laske.Täällä taajamassa kyllä on tosi harvoja jotka näyttäisi nyrpeästi suhtautuvan.Yleensä puolentunnin kierrolla tulee vastaan 0-3 koiraa.Ja lähes kaikkia moikataan,ne harvat jo tunnetaan joiden koira on äksy.Viimeksi tuli isohko uros vähän nuuhkaistiin.Tuttu oli ennenkin tullut vastaan ei mikään hirveän kiva kamu.Omistajan kanssa vaihdettiin kuulumiset.On se omistajakin otettu ,kun muistan hänen koiransa nimen.Jos omani menee kauvemmas ,niin tutustun minäkin.Ja silitän varsinkin tutuksi tulleita kilttejä koiria.Jotkut on tulleet itsellenikin suosikiksi ja olen surullinen,kun aika jättää.Minä oon varmaan niin puhelias tyyppi jotta änkeen juttusille.Mutta kyllä minun hymy ja koirani hännänheilutus hyvää tekee ärripurreillekkin!Niin se toimii sullakin hyvin.Toki kannattaa varoa vihaisia koiria ja omistajia,heh!
ehkä toi on just joku kaupunkilaisjuttu (älkää nyt vetäkö herneitä...) koska mun mielestä täällä melko maalla kaikki tuntee toisensa ja sitäkautta myös toistensa koirat.
kyllä mäkin kiltisti kierrän kaukaa ne koirat ja omistajat, jotka menee naama sitruunalla vauhdilla ohi tai jos ne vaikuttaa kiukkusilta tai vihamielisiltä... ja äkäiset koirat tunnetaan ympäri kylän, siis ne sellaiset jotka tulee käy ärhentelemään jo kymmenen metrin päästä... tosin ne omistajatkin tietää koiriensa tavat ja vaihtaa kaistaa tai suuntaa heti kun näkee muita koiria.
ja tosi harvoin lenkeillä edes muita koiria näkee... mikä on sääli sinänsä. joskus saattaa mennä parikin päivää ettei näe edes koiran häntääkään...
enkä mäkään missään näyttelyissä tai kokeissa kierrä kaikki koiria läpi tyyliin, että 'nuuhkis nyt turre, saat paljon uusia kavereita'
ymmärrän siis täysin jos joku ei halua haistatella koiraansa. mutta mites sitten koirapuistossa? menetteks te sinne jos siellä on vieraita koiria? nimimerkillä 'meillä maalla ei ole koirapuistoja' - tulisi joskus
lumililja kirjoitti:
vain se 0-3 koiraa vastaan puolentunnin sisällä. Täällä tulee vastaan 10-15. Ja siinähän sitten olisi moikkaamista, jos ryhdyttäisiin tekemään tuttavuutta kaikkien kanssa. Suurin osa vastaantulijoista on ennennäkemättömiä ja niiden kanssa ei tehdä tuttavuuksia. Meillä on vain muutama sellainen tuttavuus jota nähdään tuolla lenkillä ja haistatellaan. Lähes tulkoon kaikki joiden kanssa haistellaan on naapureitten koirat ja ystävien koirat, ja niiden kanssa sitten leikitään päivittäin.
- lumililja
tulisi joskus kirjoitti:
vain se 0-3 koiraa vastaan puolentunnin sisällä. Täällä tulee vastaan 10-15. Ja siinähän sitten olisi moikkaamista, jos ryhdyttäisiin tekemään tuttavuutta kaikkien kanssa. Suurin osa vastaantulijoista on ennennäkemättömiä ja niiden kanssa ei tehdä tuttavuuksia. Meillä on vain muutama sellainen tuttavuus jota nähdään tuolla lenkillä ja haistatellaan. Lähes tulkoon kaikki joiden kanssa haistellaan on naapureitten koirat ja ystävien koirat, ja niiden kanssa sitten leikitään päivittäin.
Paljonkohan täällä koko kylällä on koiria.No n.20 tunnen nimeltä.Vaikea kuvitellakaan tuollaista lenkkiä.Joskus sunnuntaisin teen 3km lenkin tuttujen koirakamujen toivossa.Ja voi olla ettei tule vastaan ainuttakaan!Ennennäkemättömät yritetään siis tutustua suurella mielenkiinnolla.Muuten poikaystävälläni eli nykyisellä miehelläni oli koira ja se jos olisi vielä olemassa.Tämä vastaus olisi ollut ei saa tervehtiä valitettavasti.Tämä uros oli minä itse tyyppinen ja pentuna saanut huonoja kokemuksia toisista koirista.Eli olisi saattanut ärähtää ja ei tämän kanssa menty moikkailemaan.Toivottavasti jatkossa on minulla tämmöisiä koiria,kuin nykyinen.
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi972523Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302345Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen192048Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663881641- 1101540
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1621287Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2621082- 71994
- 79946
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha178920