Jenkeissä hirveästi murhamiehiä

Miksi?

Vaikka siellä henkirikoksesta saa pitkän vankeustuomion, voi joutua loppuikänsä istumaan tai jopa menettää henkensä, teloitetaan. Silti tappajat valtoimenaan riehuu, ainakin jos Suomeen verrataan.

Eli jos ankarat rangaistukset toimisivat pitäisi Yhdysvaltain olla maailman turvallisimpia maita. Jos Suomeen tulisi jenkkirangaistukset niin tuskin täällä henkirikokset vähenisi vai onko mistään maasta näyttöä että kun rangaistuksia radikaalisti kovennetaan vähenee rikollisuus dramaattisesti?

18

638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpöhöpö

      suhteuta väkilukuun. Suomi on muuten länsieuroopan väkivaltaisin maa.

      • tehdään tuplasti enemmän

        Henkirikoksia joten se siitä. Siinä olet oikeassa että Suomi on LÄNSI-Euroopan väkivaltaisin maa. Itä-Eurooppa onkin jo toinen juttu...


      • Ja kaipa
        tehdään tuplasti enemmän kirjoitti:

        Henkirikoksia joten se siitä. Siinä olet oikeassa että Suomi on LÄNSI-Euroopan väkivaltaisin maa. Itä-Eurooppa onkin jo toinen juttu...

        ne kuvittelee että "massaan on helppo hukkua" ja luulevat kenties muutenkin olevansa niin ovelia etteivät jää koskaan kiinni...
        Täällä ihmiset ovat erilaisia...suomalaiseen ei oikein istu nämä joukkomurhat....joissa esim ammuskellaan täysin tuntemattomia ihmisiä kaduilla yms muut kidutus murhat etc...
        Kyllähän sen huomaa että rikokset ovat erilaisia...suomessa pääasiassa sitten niitä kännisten puukkojunkkareiden tappoja...


      • Näin on
        Ja kaipa kirjoitti:

        ne kuvittelee että "massaan on helppo hukkua" ja luulevat kenties muutenkin olevansa niin ovelia etteivät jää koskaan kiinni...
        Täällä ihmiset ovat erilaisia...suomalaiseen ei oikein istu nämä joukkomurhat....joissa esim ammuskellaan täysin tuntemattomia ihmisiä kaduilla yms muut kidutus murhat etc...
        Kyllähän sen huomaa että rikokset ovat erilaisia...suomessa pääasiassa sitten niitä kännisten puukkojunkkareiden tappoja...

        Riippuu tietysti osavaltiosta ja onko maaseutua vai kaupungissa mutta järkyttävän paljon murhia jää ikuisesti selvittämättä. Suomessa selvitysprosentti on 95, tästä Amerikassa vain haaveillaan.


      • selvittäminen...
        Näin on kirjoitti:

        Riippuu tietysti osavaltiosta ja onko maaseutua vai kaupungissa mutta järkyttävän paljon murhia jää ikuisesti selvittämättä. Suomessa selvitysprosentti on 95, tästä Amerikassa vain haaveillaan.

        onkin yksinkertaista...juopot kun tekevät tapponsa pikaistuksissaan sen suuremmin suunnittelematta...mutta heti kun tulee vähänkään kimurantimpi tapaus niin heti ollaan pottu kurkussa! Esim Ulvilan murha on aiheuttanut poliiseille harmaita hiuksia kun se ei olekkaan yksinkertainen juoppojen nahistelu tapaus...


    • rangaistukset niin

      ois takuuvarmasti kymmenen kertaa enemmän murhamiehiä ja sata kertaa enemmän uhreja.

      Että miettiis vähä!

      • olisi tappoja aivan

        yhtä paljon kuin nykyäänkin. Henkirikokset tehdään pääsääntöisesti sellaisessa tunnekuohussa ja yleensä humalassa ettei kiinnijäämistä ja rangaistusta mietitä. Ja ne jotka tekevät harkitun murhan luulevat etteivät jää kiinni.


      • joka kannattaa
        olisi tappoja aivan kirjoitti:

        yhtä paljon kuin nykyäänkin. Henkirikokset tehdään pääsääntöisesti sellaisessa tunnekuohussa ja yleensä humalassa ettei kiinnijäämistä ja rangaistusta mietitä. Ja ne jotka tekevät harkitun murhan luulevat etteivät jää kiinni.

        huomioida: Uusijat. Suomessa kerran henkirikokseen syyllistynyt uúsii tekonsa surella todennäköisyydellä, varmaan yhtä lailla kuin jenkeissäkin.

        Mutta jenkeissä ei niin monta kertaa ehdi.

        Pienen yhteiskunnan ja suuren yhteiskunnan ongelmia on aivan turha verrata, pienessä porukassa rikollisetkin on tunnettuja, suuressa anonymiteetti säilyy helposti.

        Jenkeissä voi helposti sulautua joukkoon uudella henkilöllisyydellä mutta täälläpä se ei onnistu aivan niin vain.


      • Revi siitä
        joka kannattaa kirjoitti:

        huomioida: Uusijat. Suomessa kerran henkirikokseen syyllistynyt uúsii tekonsa surella todennäköisyydellä, varmaan yhtä lailla kuin jenkeissäkin.

        Mutta jenkeissä ei niin monta kertaa ehdi.

        Pienen yhteiskunnan ja suuren yhteiskunnan ongelmia on aivan turha verrata, pienessä porukassa rikollisetkin on tunnettuja, suuressa anonymiteetti säilyy helposti.

        Jenkeissä voi helposti sulautua joukkoon uudella henkilöllisyydellä mutta täälläpä se ei onnistu aivan niin vain.

        Joten pysytäämpäs totuudessa.


    • valokuvia

      Oletkos koskaan nähnyt valokuvia näistä murhaajista. Mitähän rotua mahtavat olla ?

      • ovat käytännössä

        kaikki valkoisia.


      • johtuu
        ovat käytännössä kirjoitti:

        kaikki valkoisia.

        siitä että valkoisilla on tarpeeksi älyä murhaamaan järjestelmällisesti jäämättä kiinni, toisin kuin esim. tummaihoiset. Yleensä sarjamurhaaja jää kiinni vasta sitten kun murhaamisen himo kasvaa ylivoimaiseksi, niin silloin tulee tehtyä virheitä.


      • älykkyys olla
        johtuu kirjoitti:

        siitä että valkoisilla on tarpeeksi älyä murhaamaan järjestelmällisesti jäämättä kiinni, toisin kuin esim. tummaihoiset. Yleensä sarjamurhaaja jää kiinni vasta sitten kun murhaamisen himo kasvaa ylivoimaiseksi, niin silloin tulee tehtyä virheitä.

        sen verran parempi ja itsetuntokin, ettei tarvitse murhaamalla huumeriippuvaisia prostituoituja tavoitella julkisuutta.


      • eikä muuta..
        älykkyys olla kirjoitti:

        sen verran parempi ja itsetuntokin, ettei tarvitse murhaamalla huumeriippuvaisia prostituoituja tavoitella julkisuutta.

        se on pelkkä siis harhaluulo.. he ovat kylmäverisempiä, tunteettomampia psykopaatteja ja kykenevät suunnittelemaan murhiaan huolellisemmin ilman tunteilua.

        Amerikkaan meni aikoinaan kaikki seikkailijat etunenässä ja kaikki rikolliset sun muut perässä. Lieneeko syynä huonot geenit?


    • geeneissä ja yhteiskunnassa

      Yhdysvaltojen asukkaat ovat intiaaneja lukuunottamatta muuttaneet muualta. Varmaan tällöin tapahtui geneettinen valinta. Hurjemmat lähtivät rapakon taakse ja hissukat jäivät kotiin. Lisäksi USA:n murhatilastoja pitävät korkeina seuraavat seikat: yhteiskunnalliset syyt, aseiden runsaus ja amerikkalainen väkivaltaa ihannoiva kulttuuri.

      • Kysyn vaan

        Ja jos ne eivät toimi siellä niin miksi ne toimisivat Suomessa?


      • rikollisuus
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Ja jos ne eivät toimi siellä niin miksi ne toimisivat Suomessa?

        Mikäli ihmishengen toistuvasta riistämisestä joutuisi loppuiäkseen vankilaan, säästettäisiin monta ihmistä. Kyse on toistuvista tapoista.
        USA:ssa rikollisuus olisi varmasti suurempi, jos siellä noudatettaisiin suomalaista käytäntöä. Suomalaisia ei voi verrata agressiivisiin jenkkeihin. Valitettavasti rotuvähemmistot nostavat huomattavasti rikollisuutta siellä.


    • Eikös sarjamurhaajien lukumäärää ole yhdysvalloissa jopa selitetty heidän yhteiskuntarakenteellaan?Ainakin tällaista muistan joskus lukeneeni....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1340
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      119
      1172
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      101
      989
    4. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      279
      870
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      867
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      745
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      20
      745
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      719
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      29
      701
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      619
    Aihe