Vimmaisaa panettelua

Minä vain

Mistä voi johtua, kun chatissa haistatellaan ihan tuntemattomille ihmisille. Onko käytöstavat tosiaan näin hakusessa ihmisillä netissä ja chatissa?

tuskin kukaan järkevä huutaa tuolla kadulla tuntemattomalle ihmiselle, että perkeleen saatana hullu ja pälli ja kerro esim. naapurille, että hei tiedätkö, sun kaverisi on pedofiili ja raiskari.
tuollaisita jos mistä joutuu raastupaan alta aikayksikön.. mutta netissä ei, kumma juttu?

Usein tuntuu siltä, että chatissa ei ole normaaleja hyväkäytöksisiä ihmisiä? tai jos on, niin harvassa ja piilossa hulluilta.

vai pitääkö eräiden vaan vetää jotakin roolia? Kun ei livessä pärjää, niin puretaan koko elämän patoutumat chattiin ja siellä oleviin ihmisiin? Uskomatonta.

7

1339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikävää

Täällä kun on niin helppo olla tyhmä, kun välimatkaa toisiin on aina vähintään yhden piuhan verran. Jos negatiivisesti ajattelee, niin tällainen virtuaaliympäristö on varsin huonoa tapatottumusta, jos ei välitä toisesta eikä varsinkaan itsestään.

Jos taas ajattelee positiivisesti, täällä voi harjaannuttaa sosiaalisia taitojaan olemalla huomaavainen ja kohtelias henkilöille, joita ei ole koskaan tavannut - ja joita kuitenkin haluaa huomioida.

Käsittääkseni siinä on haastetta meille kaikille.

• Kettuuntunut

Tulin juuri toiselta keskustelupalstalta pakoon näitä rääväsuisia ihmisen kuvatuksija. Ajattelin katsoa olisiko täällä asiallista keskustelua, mutta ensimmäisenä silmiini tulikin tämä. Ei siis ilmeisesti täälläkään. Paras kai painella pehkuihin. On tämä vaan niin älytöntä ja älyvapaata touhua.Enkä todellakaan osaa sanoa mistä tällainen käytös johtuu. Siitäkö, että ihminen on perimmiltään, niin pohjattoman tyhmä ja vähäpätöinen olento? No nyt sinne pehkuihin. Kuten huomaa, niin alan olla jo korvia myöden täynnä näitä palstoja. Hyvät yöt kaikille :)

• Kettuuntunut kirjoitti:

Tulin juuri toiselta keskustelupalstalta pakoon näitä rääväsuisia ihmisen kuvatuksija. Ajattelin katsoa olisiko täällä asiallista keskustelua, mutta ensimmäisenä silmiini tulikin tämä. Ei siis ilmeisesti täälläkään. Paras kai painella pehkuihin. On tämä vaan niin älytöntä ja älyvapaata touhua.Enkä todellakaan osaa sanoa mistä tällainen käytös johtuu. Siitäkö, että ihminen on perimmiltään, niin pohjattoman tyhmä ja vähäpätöinen olento? No nyt sinne pehkuihin. Kuten huomaa, niin alan olla jo korvia myöden täynnä näitä palstoja. Hyvät yöt kaikille :)

Kauniita unia! *peittelee*

• Kaasunaamari päällä

Älä nyt... Herkkä haistattelija voi saada traumoja kun noin puhutaan. :-D

• Lopetin kokonaan chattailut

Hyvä ois että chatit lopettetais ja kaikki nää palstat tai vähintäin pitäs vaatia kait rekisteröinti kaikilta kirjottajilta joka paikkaan.
        Tuntemattomille haistatellaanja muutenki mollataan milloin vain ja kun yks aloitaa niin saa monta muuta mukaan ja saadaan taas yks pois kirjottelemasta koko paikassa Ystävällisyys ja asiallisuus ja suvaitsevaisuus puuttuu ihmisiltä .on vain itsekyyttä ja ilkeilyä enenevässä määrin huolestuttavan paljon ja vain pahenee.

• itse rekattu
        Lopetin kokonaan chattailut kirjoitti:

Hyvä ois että chatit lopettetais ja kaikki nää palstat tai vähintäin pitäs vaatia kait rekisteröinti kaikilta kirjottajilta joka paikkaan.
        Tuntemattomille haistatellaanja muutenki mollataan milloin vain ja kun yks aloitaa niin saa monta muuta mukaan ja saadaan taas yks pois kirjottelemasta koko paikassa Ystävällisyys ja asiallisuus ja suvaitsevaisuus puuttuu ihmisiltä .on vain itsekyyttä ja ilkeilyä enenevässä määrin huolestuttavan paljon ja vain pahenee.

Asiaa puhut. Tosin nämä palsta- ja sättihommat on luontesta kiinni. Kerran olen rekatulla nimellä ottanut täällä kantaa. Oli viimeinen kerta. Sätissä siitä sai kuulla. Mitä se kertoo, minulle, että selvitä asiasi livessä nokakkain jonkun kanssa.
        Itse ole se mikä olen, ehkä hyväuskoinen hölmö, mutta luotan siihen, että asiat on niinkuin kerrotaan. Itsellä ollut tämä linja koko ajan. Siksi ehkä nopeasti huomasinkin, että parempi yksin kuin huonossa seurassa. Onhan minullakin puutteeni, mutta osaan käyttäytyä jo tässä iässä ja elämä on antanut niin paljon, että sitä mielellään jakaisi jonkun aivan vieraankin kanssa. Sätissä olen homannut, että juoruilu (punaisetlla kerrottu ei välttämättä takaa mitään)on yleistä. Minullekin kerrottu asioita, ja ystävällisesti olen pyytänyt selvittämään asiat ko. henkilön kanssa.
        Vastapainoksi on myönnettävä, että joukkoon mahtuu reiluja ja itsekritiikin omaavia ihmisiä. Sätissä ja palstoilla.

• > Usein tuntuu siltä, että chatissa ei ole normaaleja hyväkäytöksisiä ihmisiä? tai jos on, niin harvassa ja piilossa hulluilta.

Olet harvinaisen oikeassa! Heitä on. He eivät pidä melua itsestään, jotta signaali/kohina pysyy siedettävänä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      112
      4498
    2. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      200
      3717
    3. 202
      3011
    4. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      77
      2872
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      60
      2747
    6. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      84
      1421
    7. 60
      1266
    8. Aitolehti Capital

HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      238
      1092
    9. Missä kuussa

Rakkaasi on syntynyt?
      Ikävä
      61
      1006
    10. MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka

Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t
      Maailman menoa
      120
      1003
    Aihe