Aurinkomatkojen niilin risteily vai muu?

niilille

Onko kukaan käynyt. Millasia nuo risteilyt muuten. Detourin riasteilyistä on ollut jotain juttua, mutta sitä fimaa välttelen. Onko muita? Suosituksia? Pääseekö jollain risteilyllä Abu Simbeliin?

6

1691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Late/

Terve,

Jos olen oikein ymmärtänyt niin tuo Abu Simbelin reissu ei kuulu risteilyyn sisältyviin retkiin, mutta on tarjolla maksullisena retkenä risteilyn aikana.

Hispanian järjestämä risteily flash groupin kautta on erittäin mukava. Laiva erittäin hyvä, henkilökunta mukava. Meillä oli oppaana juha risteilyn aikana ja ainakin hän hoiti hommansa hyvin. Paikallisopas Adel oli erittäin pätevä työssään ja kertoi historiasta ja tapahtumista kiinnostavasti. Hispanian risteilyohjelma löytyy sivulta http://www.hispania.fi/kohteet-egypti-hotellit.html

• Egyptiin hurahtanut

Olen itse ollut kaksi kertaa Niilin risteilyllä ja ovat olleet aivan ihania matkoja. Yleensä risteilyyn kuuluvat käynnit Luxorin, Karnakin, Edfun ja Com Ompon temppeleillä. Abu Simble on lisämaksullinen retki (sinne lähdetään yöllä joskus kolmen aikaan poliisi saattueessa) samoin kuin käynti Assuanin padolla ja kuninkaitten laaksossa. Risteilyillä on tietääkseni aina täysihoito, juomat eivät kuulu hintaan vaan ne kuitataan hyttilaskuun joka sitten viimeisenä aamuna maksetaan pois. Hytit ovat jotain 20 m2 eli varsin tilavia mahtuu hyvin esim. kolme ihmistä nukkumaan. Laivoissa on pieni uima-allas ja aurinkotuolit yläkannella. Siinä saat löhötä aurinkotuolissa ja katsella kun maisemat vaihtuvat ympärillä. Auringonlasku Niilillä on todella kaunis. Itse olen ollut Domina Travelin matkoilla kaikki viisi reissua Egyptiin enkä ole vielä kertaakaan joutunut pettymään vaikka täällä kovaa kritiikkiä kyseinen matkatoimisto onkin saanut. Mun mielestä aivan fantastinen henkilökunta niin Egyptissä kuin täällä Suomessakin ja seuraavakin matka jo tilattuna syksyksi Dominan kautta.

• lämpimästi Aurinkomatkojen risteilyä. Opaskin siellä aivan mahtava.

• pakkomielle?

Mutta pääseekö Aurinkomatkojen risteilyllä katsomaan Abu Simbeliä? Millanen laiva oli, voiko sinne lähtee pikkulasten kanssa?

• ::::
        pakkomielle? kirjoitti:

Mutta pääseekö Aurinkomatkojen risteilyllä katsomaan Abu Simbeliä? Millanen laiva oli, voiko sinne lähtee pikkulasten kanssa?

Kyllä Aurinkomatkojenkin risteilyltä on mahdollisuus Abu Simbelin retkeen. Itse en ollut kyseisellä retkellä, mutta osa porukastamme oli. Retki oli käsittääkseni kuitenkin matkatoimiston kautta hommattu ja toteutui lentämällä.
        Eli kannattaa kysyä jo matkaa varatessa asiasta. Muuten risteilystä, opas todella hyvä, laiva ihan ok, hotelli Sonesta St. George hieno.
        Ruoka hyvää!
        Järjestelyt toimi, esim. koska lento oli Hurghadaan, emme jääneet odottamaan tuntikausiksi yleistä saattuetta Luxoriin, vaan menimme yksityissaattueessa.

• ::::
        pakkomielle? kirjoitti:

Niin laivasta sen verran, ettei siellä lapsille ole oikeastaan muuta viihdykettä kuin uima-allas, jota ei ole lämmitetty, eli vesi on varsin kylmää.
        Että ihan pienille lapsille en kyllä suosittelisi, mutta vähän isommille koululaisille kyllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. VVM Riikka Purra ministerin asemassaan valehteli ja rikkoi perustuslakia.

Valtiovarainministeri Riikka Purra (PS) kiisti Ylen ykkösaamussa luvanneensa ennen vaaleja, ettei pienituloisilta leikat
      Politiikka
      25
      7198
    2. Purra ennen vaaleja: "pienituloisten etuuksista leikkaaminen ei meille käy"

"...perussuomalaisten ero muun muassa kokoomukseen, joka haluaa leikata pienituloisten etuuksista, se ei meille käy."
      Maailman menoa
      33
      3499
    3. Ammattiliittojen jäsenmaksut valtion maksettavaksi

Ammattiliitot neuvottelvat jäsenilleen paremmat palkat, jotka lisäävät valtio verotuloja. Tästä syystä valton tulee maks
      Maailman menoa
      22
      3065
    4. Toksinen persuvasemmisto

Kun toksiset ihmiset eivät kykene hallitsemaan sinua, saamaan sinua näkemään asiat niin kuin he haluaa, toimimaan niin k
      Maailman menoa
      20
      2740
    5. Riikka Purra: Autoilu tulee Suomen valtiolle pyöräilyä edullisemmaksi! Siksi pyöräetu poistettiin!

🐸🐸🐸🐸🐸 Perussuomalaisten trollitehdas kiukkuaa kun Riikka Purra päästi taas sammakoita suustaan että autoilu tulee S
      Maailman menoa
      333
      1775
    6. Kerro tarinasi

Miten kaikki alkoi.
      Ikävä
      94
      1174
    7. Mitä muru toivot

Oikein kovasti?
      Ikävä
      94
      993
    8. Tikkunenällä on kovat luulot itsestään

Mut ei tarjottavana muuta kuin katkeruutta, ilkeyttä ja ilkeä luonne hyih.. oikea miesten nielijä Onneksi kaivatullani
      Ikävä
      13
      953
    9. Miten määrittelisit suhteesi häneen?

Mistä on kyse?
      Ikävä
      79
      939
    10. Hei sinä (m)

Meidän välinen tunnepyörremysky alkoi viime syksynä eikä ainakaan mun taholta ota laantuakseen. Tulet mun mieleen päivit
      Ikävä
      1
      937
    Aihe