Elikkäs murheeni on seuraavanlainen.
Autoni -98 1.3 Corolla, jolla ajettu 150tkm tuli hylätyksi katsastuksen pakokaasutesteissä.
CO tyhjäkäynnillä oli 2,8% kun sallittu on 0,50%
CO 2000rpm --> 0,43% sallittu 0,30%
HC tyhjäkäynnillä 445ppm sallittu 100ppm
HC 2000rpm --> 173ppm sallittu 100ppm
Osaako joku viisaampi sanoa mikä auto riivaa?
Auto huollettu normaalisti 15tkm välein öljyt vaihtaen, suodattimet tulpat, yms. normaalit kuviot.
Onko pahin scenario se että katti on sökö. Vai voisiko se olla jotain muutaa häikkää?
Muuten auto kulkee kohtuullisesti ja kuluttaa 7,3l/100km seka-ajossa.
-98 Corolla päästöt poskellaan
12
9385
Vastaukset
- korilla
Ittellä oli 200tkm ajetussa Civikissä sama ongelma,päästöt poskellaan,vaikka auto toimi
muuten hyvin.Syy oli suuri öljynkulutus. Eli joko kone on väljä tai venttiilinvarren kumit on menny.Voi olla myös lambda-anturi menny tai katti. Mutta jos öljyä syö,niin se on tod.näk syy..- Kone ei tosiaankaan loppu
Joo kuule saa moottori pikkusen syödä tosiaan öljyä että sillä saa päästöt vituiks.
- Kone ei tosiaankaan loppu
Todennäköisesti ruiskunboxi, katti tai lambda-anturi tekee tommosen vian. Ruiskunboxi se ei ole jos auto käy ja käynnistyy hyvin, samatenkaan lambda-anturi se tuskin on jos auto ei kerran kuluta bensaa liikaa ajotyyliisi nähden. Että kyllä sitä katalysaattoria vois ekana lähtee epäileen.
En kyllä mikään automekaanikko ole mutta eikös nuo virranjakajan johtojen kuntokin vaikuta tuollaisiin asioihin jossei kipinä pääse voimakkaana perille saakka. - ihan ensiksi
ilmansuodatin.
Aja sen jälkeen reipasta matka-ajoa muutama sata kilsaa ja mittauta arvot uudelleen korjaamolla. - vaan ei noille
itse mitään voi tehdä tai voi tietenkin mutta miksi vaihdella turhaan osia ja arvailla josko se rikkinäinen olisi tämä tai tuo.
Halvemmaksikin saattaa tulla kun viet auton ammattilaisten hoitoon joilla on tarvittavat testerit vian selvittämiseksi. - edes katittomissa
arvot ovat tosi korkeita katillisten ja myös katittomien normaaliarvoihin verrattuna eli en usko vian olevan siinä katissa. Lamdba-anturia epäilen.
siellä on ruiskusta hajonut vahapala ja se maksaa noin 300€
- saku_123
Moi
Ok, kuulostaa mielenkiintoiselta. Mikä tuon "vahapalan" tehtävänä on?
- Saku_123
Kiitoksia apua auttaneille.
Syy on nyt todennäköisesti paikallistettu. Lambda-anturi on kiinnitetty laippaliitoksella pakoputkeen. Tuo laippaliitos vuotaa, joten se riittänee sekoittamaan anturin toiminnan.
Nyt korjaus ja sitten uudestaan päästötestiin. - Anonyymi
Autossa on rikki virranjakajan lähellä kannessa oleva tunnistin anturi vihreällä liittimellä se säätää seokset lämpötilan mukaan. Motonet tarvike "Lelu" 14.90,-e kestää muutaman viikon tai kuukauden...
Alkuperäinen käytetty ehjä halpa ja kestää pitkään...
Alkuperäinen uusi maksaa n.100,-e
PP-MARKET OY NETTIKAUPPA HYVÄ VALITSE SIELTÄ JAPAN PARTS TAI DENSO. - Anonyymi
Toinen mahdollisuus lamda anturin ja katin ero arvoissa liian pieni,ja saadaan kuntoon anturin korotusholkilla Hondan löytyy motonet n.10e anturi kauemmaksi niin haistelee ja nuuhkii vähemmän sitten taas toimii 100% varmaa "Toyota Guru" ; )
- Anonyymi
Vieläkö corolla kulkee näin 14 vuoden jälkeen? 😁
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76668
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483