Uuden hallituksen ohjelmassa luvataan saattaa maatalouden kehittämisrahasto ajan tasalle sekä karjatilallisille 2 lisälomapäivää. Rahaa siis valtiolla on, näiden asioiden toteutus on ollut vain tahdosta kiinni. Suora johtopäätös: Ikuiset ja katkerat maatalousvihaajamme demarit ovat siis tähän asti estäneet em. asioiden korjaamisen ajan tasalle. Heinäluoma on maannut valtion raha-arkun päällä eikä sinne ollut edes kepulla asiaa. Eli kepu on melko hampaaton. No, loppu hyvin, kaikki hyvin, mutta jo maataloudenkin takia olisi hyvä, jos aittarosvodemarien puolue ja aate vaipuisi syvälle suohon ikiajoiksi!
Rupes rahaa löytymään
12
1329
Vastaukset
- ökyerkki
rupee forssan seudulla sikalat venymään, uusiakin tulee. Tukiehtoihin tulle jotta alle 200 metrisiä ei tueta lainkaan
- Ei koske konstaa
Osuusmaksut pitää maksaa LSOolle täyteen etukäteen ennenkuin saa myönteisen tukipäätöksen
- Ei löydy ei
Noissa politiikkakuvioissa lupaukset ovat oikeasti tavoitteita.Jotka useimmiten jäävät yllättäen saavuttamatta.Mutta onhan sitten taas uusiin vaaleihin lupauksia...
- vielä nuolase
Tiedätkös mihin ne rahat suunnataan?
Tais tulla noutaja monille pikkutiloille, ymmärrätkö?- vaan
jaksaa kylvää vihaa pienten ja suurten tilojen välille en vaan ymmärrä miksi.
- Fruikkari
Jos kerran rahaa on, niin miksi ei käytetä sitä maatalouteen. Lisää lomapäiviä ja maatalouden kehittämistä.
Eikös maatalouden olisi aika ihan oikeasti kehittyä sellaiseksi, että se voisi itse generoida rahansa? Lisälomalla ja tukien lisäämisellä päästään kehittämään maataloutta vain entistä riippuvaisempaan suuntaan.- EU-helvetistä
palataan takaisin oikeaan elämään ja yrittäjyyteen.
No työttömiä pilkun-nussijoita ja hallintohitlereitä tietenkin tulis mutta etsiköön itselleen ihan oikeaa tuottavaa työtä. - Fruikkari
EU-helvetistä kirjoitti:
palataan takaisin oikeaan elämään ja yrittäjyyteen.
No työttömiä pilkun-nussijoita ja hallintohitlereitä tietenkin tulis mutta etsiköön itselleen ihan oikeaa tuottavaa työtä.Ei auta. Maatalousasioissa nykyisen menon kannalla on eniten juuri Suomi ja sitten seuraavaksi tulee Ranska.
Muuten änkyräbyrokratian asiassa Ruotsi ja Ranska johtavat Suomen kanssa EU:ta entistäkin toivottomampaan tilaan.
En siis ole lainkaan varma siitä, onko EU se byrokratiapeikko, vai onko Suomi vielä pahempi peikko, jolle EU laittaa vähän kapuloita rattaisiin Suomen pyrkiessä hankaloittamaan kansalaistensa arkea entisestään.
Kyllähän nämä lisälomapäivät ja perintö- ja lahjaverotuksen poistaminen maa- ja metsätalouden sukupolvenvaihdoksilta olisi pitänyt hoitaa jo aikoja sitten. Viimeksi Vanhanen ja Heinäluoma torpedoivat lomapäivän lisäyksen alle vuosi sitten jolloin kokoomus sitä esitti ja moni keskustalainen kansanedustaja kannatti.
Seuraavaksi pitää päästä yritysverotuksen kimppuun. Onhan siihenkin tulossa pientä edistystä esim. osuuskunnnan osuuskorkojen verovähennysoikeus kasvaa ja osinkotuloihin ollaan saamassa samankaltainen systeemi.
Yritysten taseita pitää vahvistaa (omavaraisuus) ja kotimaista omistajuutta suosia.- lomapäivien on väliä
Palkaa työstä me tarvitsemme ennemmin kun muutaman lomapäivän.
Vai käykö niin että taas kerran palkkarahat rosvotaan tissinvenyttäjien lomapäiviin. - lomapäiviä
lomapäivien on väliä kirjoitti:
Palkaa työstä me tarvitsemme ennemmin kun muutaman lomapäivän.
Vai käykö niin että taas kerran palkkarahat rosvotaan tissinvenyttäjien lomapäiviin.yrittäjällä vois olla vaikka 365 päivää
vuodessa,jos itse lomansa ja lomittajansa
kustantaa.
On tietoinen valinta rakentaa veroraha-avusteinen
miljoonanavettatyöleiri ja seuraavaksi ruveta
vaatimaan ilmaista lomaa.
Olen 30 vuotta viljellyt enkä ole ainuttakaan
päivää lomittajaa tarvinnut. Lomat olen silti
pitänyt ja itse lomani maksanut.
Vaikka maidosta maksettaisiin euro litralta niin
tiedän että kaikki eivät silti lomia pitäisi
jos itse pitäisi lomitus kustantaa! lomapäiviä kirjoitti:
yrittäjällä vois olla vaikka 365 päivää
vuodessa,jos itse lomansa ja lomittajansa
kustantaa.
On tietoinen valinta rakentaa veroraha-avusteinen
miljoonanavettatyöleiri ja seuraavaksi ruveta
vaatimaan ilmaista lomaa.
Olen 30 vuotta viljellyt enkä ole ainuttakaan
päivää lomittajaa tarvinnut. Lomat olen silti
pitänyt ja itse lomani maksanut.
Vaikka maidosta maksettaisiin euro litralta niin
tiedän että kaikki eivät silti lomia pitäisi
jos itse pitäisi lomitus kustantaa!Tämä on sellainen saavutettu etu ja siitä ei luovuta, päinvastoin. Karjatilallisten ilmaiset lomapäivät ovat osa tulonmuodostusta joka on yhteisesti sovittu, alan matalan tuottavuuden johdosta.
Täytyy muistaa, kun 24/7 systeemissä tuntipalkka on alle 5 euroa, tämä on välttämätöntä.
Kyse on alan elinehdosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti36739338Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1077826Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos315740Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös214258Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi603624Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta523377Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D702844- 262582
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul182311En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk122174