Rupes rahaa löytymään

jyväjemmari

Uuden hallituksen ohjelmassa luvataan saattaa maatalouden kehittämisrahasto ajan tasalle sekä karjatilallisille 2 lisälomapäivää. Rahaa siis valtiolla on, näiden asioiden toteutus on ollut vain tahdosta kiinni. Suora johtopäätös: Ikuiset ja katkerat maatalousvihaajamme demarit ovat siis tähän asti estäneet em. asioiden korjaamisen ajan tasalle. Heinäluoma on maannut valtion raha-arkun päällä eikä sinne ollut edes kepulla asiaa. Eli kepu on melko hampaaton. No, loppu hyvin, kaikki hyvin, mutta jo maataloudenkin takia olisi hyvä, jos aittarosvodemarien puolue ja aate vaipuisi syvälle suohon ikiajoiksi!

12

1314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ökyerkki

      rupee forssan seudulla sikalat venymään, uusiakin tulee. Tukiehtoihin tulle jotta alle 200 metrisiä ei tueta lainkaan

      • Ei koske konstaa

        Osuusmaksut pitää maksaa LSOolle täyteen etukäteen ennenkuin saa myönteisen tukipäätöksen


    • Ei löydy ei

      Noissa politiikkakuvioissa lupaukset ovat oikeasti tavoitteita.Jotka useimmiten jäävät yllättäen saavuttamatta.Mutta onhan sitten taas uusiin vaaleihin lupauksia...

    • vielä nuolase

      Tiedätkös mihin ne rahat suunnataan?

      Tais tulla noutaja monille pikkutiloille, ymmärrätkö?

      • vaan

        jaksaa kylvää vihaa pienten ja suurten tilojen välille en vaan ymmärrä miksi.


    • Fruikkari

      Jos kerran rahaa on, niin miksi ei käytetä sitä maatalouteen. Lisää lomapäiviä ja maatalouden kehittämistä.

      Eikös maatalouden olisi aika ihan oikeasti kehittyä sellaiseksi, että se voisi itse generoida rahansa? Lisälomalla ja tukien lisäämisellä päästään kehittämään maataloutta vain entistä riippuvaisempaan suuntaan.

      • EU-helvetistä

        palataan takaisin oikeaan elämään ja yrittäjyyteen.

        No työttömiä pilkun-nussijoita ja hallintohitlereitä tietenkin tulis mutta etsiköön itselleen ihan oikeaa tuottavaa työtä.


      • Fruikkari
        EU-helvetistä kirjoitti:

        palataan takaisin oikeaan elämään ja yrittäjyyteen.

        No työttömiä pilkun-nussijoita ja hallintohitlereitä tietenkin tulis mutta etsiköön itselleen ihan oikeaa tuottavaa työtä.

        Ei auta. Maatalousasioissa nykyisen menon kannalla on eniten juuri Suomi ja sitten seuraavaksi tulee Ranska.

        Muuten änkyräbyrokratian asiassa Ruotsi ja Ranska johtavat Suomen kanssa EU:ta entistäkin toivottomampaan tilaan.

        En siis ole lainkaan varma siitä, onko EU se byrokratiapeikko, vai onko Suomi vielä pahempi peikko, jolle EU laittaa vähän kapuloita rattaisiin Suomen pyrkiessä hankaloittamaan kansalaistensa arkea entisestään.


    • Kyllähän nämä lisälomapäivät ja perintö- ja lahjaverotuksen poistaminen maa- ja metsätalouden sukupolvenvaihdoksilta olisi pitänyt hoitaa jo aikoja sitten. Viimeksi Vanhanen ja Heinäluoma torpedoivat lomapäivän lisäyksen alle vuosi sitten jolloin kokoomus sitä esitti ja moni keskustalainen kansanedustaja kannatti.
      Seuraavaksi pitää päästä yritysverotuksen kimppuun. Onhan siihenkin tulossa pientä edistystä esim. osuuskunnnan osuuskorkojen verovähennysoikeus kasvaa ja osinkotuloihin ollaan saamassa samankaltainen systeemi.
      Yritysten taseita pitää vahvistaa (omavaraisuus) ja kotimaista omistajuutta suosia.

      • lomapäivien on väliä

        Palkaa työstä me tarvitsemme ennemmin kun muutaman lomapäivän.

        Vai käykö niin että taas kerran palkkarahat rosvotaan tissinvenyttäjien lomapäiviin.


      • lomapäiviä
        lomapäivien on väliä kirjoitti:

        Palkaa työstä me tarvitsemme ennemmin kun muutaman lomapäivän.

        Vai käykö niin että taas kerran palkkarahat rosvotaan tissinvenyttäjien lomapäiviin.

        yrittäjällä vois olla vaikka 365 päivää
        vuodessa,jos itse lomansa ja lomittajansa
        kustantaa.
        On tietoinen valinta rakentaa veroraha-avusteinen
        miljoonanavettatyöleiri ja seuraavaksi ruveta
        vaatimaan ilmaista lomaa.
        Olen 30 vuotta viljellyt enkä ole ainuttakaan
        päivää lomittajaa tarvinnut. Lomat olen silti
        pitänyt ja itse lomani maksanut.
        Vaikka maidosta maksettaisiin euro litralta niin
        tiedän että kaikki eivät silti lomia pitäisi
        jos itse pitäisi lomitus kustantaa!


      • lomapäiviä kirjoitti:

        yrittäjällä vois olla vaikka 365 päivää
        vuodessa,jos itse lomansa ja lomittajansa
        kustantaa.
        On tietoinen valinta rakentaa veroraha-avusteinen
        miljoonanavettatyöleiri ja seuraavaksi ruveta
        vaatimaan ilmaista lomaa.
        Olen 30 vuotta viljellyt enkä ole ainuttakaan
        päivää lomittajaa tarvinnut. Lomat olen silti
        pitänyt ja itse lomani maksanut.
        Vaikka maidosta maksettaisiin euro litralta niin
        tiedän että kaikki eivät silti lomia pitäisi
        jos itse pitäisi lomitus kustantaa!

        Tämä on sellainen saavutettu etu ja siitä ei luovuta, päinvastoin. Karjatilallisten ilmaiset lomapäivät ovat osa tulonmuodostusta joka on yhteisesti sovittu, alan matalan tuottavuuden johdosta.
        Täytyy muistaa, kun 24/7 systeemissä tuntipalkka on alle 5 euroa, tämä on välttämätöntä.
        Kyse on alan elinehdosta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      201
      5220
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      125
      3209
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2445
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2384
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2002
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1576
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1531
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1413
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1101
    Aihe