Mitä auto merkitsee 40:lle

Jabolous Thunderbirds

Itselläni on jo iäkäs japsi. Hyvin olen huollattanut ja matka taittuu. Sen myönnän, että vaiukutusta en tuolla tee, mutta ei kai se ole tarkoituskaan.

Toisaalta taas, olisiko se paha jos tekisi autolla vaikutuksen?

18

935

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GM_driver

ollaan ! KesäBrassailuajoneuvona siipijenkki Cadillac 2d ht 60-luvun alkupuolelta. Auto lähes uudenveroisessa kunnossa. Paremmassa kuosissa kuin omistajansa :-D ( joka kuitenkin huolehtii kunnostansa ahkeralla lenkkeilyllä ympäri vuoden ).
      Kasvishuoneilmiö eli ei. Ajan siitä huolimatta ne vakiot 2000 miles per kesä. Ja nautin jokaisesta metristä, jonka tällä kaunottarella ajan.

• Elämään

13 vuotta tullut autoiltua, eikä enää osaisi olla ilman. Helpottaa valtavasti kaikkia päivittäisiä asioita, kauppareissuja, harrastuksia ym. Monta harrastetta jäisi pois jos ei olisi autoa millä kulkea tanssitunneille, ratsastamaan, hiihtämään, laskettelemaan ym. Pihahommat jäisi tekemättä, kun ei millä kuljettaa kamoja. Auto on täällä pääkaupunkiseudullakin oiva kumppani.
      t.autoileva naisimmeinen

• .... Tunderbids

Itse haluisin uudenkarheen Chevyn (en kiinalaista), vaan Tunderbirdin, jenkkiläisen.

• jenkkijee.
        .... Tunderbids kirjoitti:

Itse haluisin uudenkarheen Chevyn (en kiinalaista), vaan Tunderbirdin, jenkkiläisen.

on Fordin mallimerkki. Ei Chevroletin.

• tuffe

että matka taittuu selkä kuivana :) pitäiskö koputtaa jotain..

Kyllä kai auto kertoo jotain ihmisestä, vaikkemme sitä välttämättä haluakaan. Jos minulla olisi rahaa (myös huoltoihin), ostaisin ehdottomasti citikka XM:n. Siinä on Auto :)) Tällä hetkellä mulla on vanha rähjäinen polo, jota häpeäisin ellei se toisi maidot niin mukavasti rappusille saakka :) siis tähän asti *koputtaa TAAS*

• xs2jammu

Parikymppisenä se oli se melkein tärkein juttu jonka piti olla kunnossa koko ajan ja puhdas. Nyttemmin on alkanut autot menettää mielenkiintoa ja ei millään meinaa saada edes aikaseksi että saisi katsastettu nuo ropposet. Jotenkin tuntuu välillä jopa silti että voisin luopua niistä ja siirtyä fillaripolkijaksi kokonaan. Perhe on kuitenkin se joka ei varmaan sopeudu siihen ja niin edelleen ollaan osa-aika autoilija, mutta enempi olen siirtynyt viime vuosina fillariin ja prätkään.
      Vaikutuksen tekoon täytyy kyllä olla jotain muuta kuin auto, siihen en ole tainnut sitä oikein koskaan käyttää. En ainakaan saadakseni jotenkin enempi arvostusta. On ne semmosia vanhuksia olleet vuosien varrella että ehkä joku on tuntenut ennemminkin sääliä, tiedä häntä.

Kai se autoihin tympääntyminen tulee myös osin siitä että on ollut autoalalla niin kauan töissä joko suoraan tai välillesesti.

Silti en väitä etteikö klassikot saa veren kiertämään nopeammin, mutta niihin ei ole ollut koskaan varaa ja tuskin tuleekaan.

• eikä vähempää, kuin kulkuneuvoa.

• blackwomans

Vaikutuksen autolla.
      Eikö omat rahkeet riitä?
      Autot on vaan keino päästä pisteesta A.pisteeseen b.

Mopot on erikseen ne on jotain:))

• GM_driver

yksioikoista. Minulle merkkaa se, että olen kiinnostunut menneen ajan autokalustosta. Se aika, jolloin autot olivat vielä omannäköisiään, ei palaa. Oma harrasteauto ajanjaksolta, jolloin ei polttoaineen kulutus ja auton paino ollut merkitseviä tekijöitä. Cadillac oli synonyymi "Standard of the world"-termille. Loistoauto ! Oma autoni on sitä edelleen.

• Zundapp

vai Solifer Export-mallin mopot 60-luvulta. Myös Zunpapp-mopedit. Ne ovat tosiaan "jotain" !! :-D

• blackwomans
        GM_driver kirjoitti:

yksioikoista. Minulle merkkaa se, että olen kiinnostunut menneen ajan autokalustosta. Se aika, jolloin autot olivat vielä omannäköisiään, ei palaa. Oma harrasteauto ajanjaksolta, jolloin ei polttoaineen kulutus ja auton paino ollut merkitseviä tekijöitä. Cadillac oli synonyymi "Standard of the world"-termille. Loistoauto ! Oma autoni on sitä edelleen.

Toki ymmärrän noita harrasteajoneuvoja,niiden fixauksia melkein entiseen malliin.
        Keräilijät on myös oma kastinsa.
        Tiedän muutaman kundin ,jotka ostavat todella vanhoja autoja.Purkavat ne osiin ja kasaavat ne osa osalta entiselleen.

Nykyään vaan on todella hankalaa saada osia noihin todella vanhoihin autoihin.
        Lopulta auto museorekisteriin ja se on siinä.

Mulle näin naisena kuitenkin riittää auto jolla pääsee pisteestä A pisteeseen B.

Mitään vanhaa autoa,en kuitenkaan itselleni osta.
        Mulla ei ole sormet ravassa,tai öljyssä.
        Eli en osaa itse korjata autoja;(

Tämä riittänee selitykseksi sulle:)

• blackwomans
        Zundapp kirjoitti:

vai Solifer Export-mallin mopot 60-luvulta. Myös Zunpapp-mopedit. Ne ovat tosiaan "jotain" !! :-D

Hopeasiipi,Oakland ym ym:))
        Nooh käyhän se pappatuntsakin:))

• mieroi

miehille se on kuulemma .... jatke. Näin väittävät. Mikähän se lie muu meille naisille ois ku liikkumisväline. Tosin pyörä on käytössä tälläki hetkellä työvälit ja auto on isännän käytössä.

• Hmmmm..

Auto merkitsee riippumattomuutta miehestä , mahdollisuutta liikkua paikasta toiseen ilman kellon kyttäystä , se antaa myös mahdollisuuden kerätä kiloja ja keventää kukkaroa. : / :)

• Minä, nainen
      • xaras
        Minä, nainen kirjoitti:

http://www.seriouswheels.com/pics-2007/2007-Lexus-SC-Pebble-Beach-Edition-Hardtop-Convertible-Rear-And-Side-Top-Down-1280x960.jpg

Ei merkkaa autot tässä iässä paljoakaan.Eli sama kuin monella muulla siirtyy paikasta A paikkaan B.Olen yli 40v nainen.Mulla on ollut 3 autoa,eka käytetty ja kaksi uutta autoa.´Nykyinen on -89 golf ja hyvin pidetty kuin uusi.Hoidan autoani hyvin ja pesen ja puunaan.Tosin en enään niin paljon kuin parikymppisenä.Ei ole oikein ollut kiinnostusta vaihtaa uudempaa,kun ajan vähän ja auto toimii edelleen hyvin.Pidän autostani kovasti,tulisi kyllä haikea olo jos joutuisin myymään ystäväni.En enää seuraa paljonkaan uusia autoja,mutta golf olisi varmaan seuraavakin auto.Ei hävetä ajaa vanhalla autolla,nuorempana oli tärkeää olla hyvä auto alla,niin ne arvot muuttuu.

• Minä, nainen
        xaras kirjoitti:

Ei merkkaa autot tässä iässä paljoakaan.Eli sama kuin monella muulla siirtyy paikasta A paikkaan B.Olen yli 40v nainen.Mulla on ollut 3 autoa,eka käytetty ja kaksi uutta autoa.´Nykyinen on -89 golf ja hyvin pidetty kuin uusi.Hoidan autoani hyvin ja pesen ja puunaan.Tosin en enään niin paljon kuin parikymppisenä.Ei ole oikein ollut kiinnostusta vaihtaa uudempaa,kun ajan vähän ja auto toimii edelleen hyvin.Pidän autostani kovasti,tulisi kyllä haikea olo jos joutuisin myymään ystäväni.En enää seuraa paljonkaan uusia autoja,mutta golf olisi varmaan seuraavakin auto.Ei hävetä ajaa vanhalla autolla,nuorempana oli tärkeää olla hyvä auto alla,niin ne arvot muuttuu.

Nuorempana olin boheemi ja ajelin Volsulla ja 70-luvun rupisilla japseilla, eikä hävettänyt lainkaan, vaikka niitä sai olla työntämässä ja vetämässä lähes viikottain johonkin suuntaan. Se oli ajanhenki.

Ikälisänä tuli hinku ajella kauniilla autoilla, joiden teknikka toimii moitteettomasti. Varsinkin kun talous antaa liikkumavaraa hankia sellainen menopeli, kuin silmää miellyttää. Turvallisuus on ykkösenä, joka taas on ristiriidassa moottoripyöräharrastuksen kanssa. Sitähän ei voi järjellä selittää ;)

Elämänarvoihini uusi, kaunis auto ei vaikuta tuon taivaallista. Kaikki on vain lainassa, olkoon vaan vaikka kuinka kaunis ja tehokas insinöörien & suunnittelijoiden taidonnäyte.

Minkäänlaista tunnesidettä näihin nykyisiin peleihin en tunne, toisin oli ne ensimmäiset muutamien satojen markkojen vauhtihirmut, niillä oli nimet ja sielu ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      205
      7084
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4662
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4434
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      73
      3302
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1965
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      26
      1717
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1680
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1583
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1469
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1247
    Aihe