Sää tammikuussa?matka budjetti?

matkamies

Onko kukaan käynyt tammikuussa reissussa?onko kuinka lämmintä ollut? Paljonko olette varanneet viikon matkalle rahaa?

10

2786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piupao_

      Tammikuussa Sharmissa oli aika viileätä välillä,kun se on meren rannalla. Kairossa vasta kylmää olikin päivän reissulla. Budjettia en muista. Helmikuussa oltiin Luxorissa ja siellä oli tasaisen lämmintä joka päivä eikä ollut niin tuulista, kun ollaan sisämaassa.

      • menossa..

        sharmiin tammikuun puolessa välissä 2vkoksi...onko siis oletettavissa että vailla rusketusta tullaan takaisin..kun jos vilu on,niin eihä sitä simmareissa voi kekkuloida?!:D Toivottavasti ei kuitenkaan...ainakin keskilämpötila arviot näyttää 21 astetta ja hellepäivinä jopa 30..on se ainakin lämpimämpää kuin suomessa silloin;)


      • 2 aikuista
        menossa.. kirjoitti:

        sharmiin tammikuun puolessa välissä 2vkoksi...onko siis oletettavissa että vailla rusketusta tullaan takaisin..kun jos vilu on,niin eihä sitä simmareissa voi kekkuloida?!:D Toivottavasti ei kuitenkaan...ainakin keskilämpötila arviot näyttää 21 astetta ja hellepäivinä jopa 30..on se ainakin lämpimämpää kuin suomessa silloin;)

        2000€:n budjetti 2vkoksi...pakko piisata,mut ois kiva jos ei tarviis ihan joka hetki laskea rahoja ja miettiä voiko tuota ostaa vai ei.


      • helposti
        2 aikuista kirjoitti:

        2000€:n budjetti 2vkoksi...pakko piisata,mut ois kiva jos ei tarviis ihan joka hetki laskea rahoja ja miettiä voiko tuota ostaa vai ei.

        Minulla oli kk budjetti egyptissä asuessa n. 150€ per kk. vuokrien jälkeen yms. pakollisten laskujen jälkeen. Ja rahaa jäi hyvin ulkona syömiseen (mäkkiateria tai pasta-annos 1-1,5 €), taxi matkoihin, (1km = 1LE) ja biletykseen (bisse 4LE drinkiesistä, baarissa 8-10LE, eli euron verran. Viinipullo 30LE, Kahden litran cokis 60 centtiä, LM kessut 50 centtiä aski jne. Turistikohteissa pyydetään kaikesta 10 kertaista hintaa. Perus luokan opettajan kk. liksa on 200 LE, joten kannattaa miettiä paljonko mistäkin maksaa. Varsinkaan tippien pyytäjille ei missään nimesä enempää kuin 1LE.


      • helposti kirjoitti:

        Minulla oli kk budjetti egyptissä asuessa n. 150€ per kk. vuokrien jälkeen yms. pakollisten laskujen jälkeen. Ja rahaa jäi hyvin ulkona syömiseen (mäkkiateria tai pasta-annos 1-1,5 €), taxi matkoihin, (1km = 1LE) ja biletykseen (bisse 4LE drinkiesistä, baarissa 8-10LE, eli euron verran. Viinipullo 30LE, Kahden litran cokis 60 centtiä, LM kessut 50 centtiä aski jne. Turistikohteissa pyydetään kaikesta 10 kertaista hintaa. Perus luokan opettajan kk. liksa on 200 LE, joten kannattaa miettiä paljonko mistäkin maksaa. Varsinkaan tippien pyytäjille ei missään nimesä enempää kuin 1LE.

        Tuo on jäänyt mietityttämään tuo tupakka...kun olisin tosiaan voinut vannoa, että se maksaa vain muutaman punnan Luxorissa. Kun kerroin tämän kairolaiselle kaverilleni, hän väitti ettei voi maksaa, maksaa saman kuin koko maassa eli n.11 LE. Eli ois ihan sama kuin Suomessakin, tupakka maksaa saman verran joka paikassa.

        En sitten sanonut enää mitään, kun mietin et jos muistin väärin. Kun en ole koskaan tupakkaa ostanut Egyptissä.


      • lomailija
        Laziza kirjoitti:

        Tuo on jäänyt mietityttämään tuo tupakka...kun olisin tosiaan voinut vannoa, että se maksaa vain muutaman punnan Luxorissa. Kun kerroin tämän kairolaiselle kaverilleni, hän väitti ettei voi maksaa, maksaa saman kuin koko maassa eli n.11 LE. Eli ois ihan sama kuin Suomessakin, tupakka maksaa saman verran joka paikassa.

        En sitten sanonut enää mitään, kun mietin et jos muistin väärin. Kun en ole koskaan tupakkaa ostanut Egyptissä.

        Mulle ainaki paikallinen ystävä osti Hurghadasta tammikuussa Viceroy-kartongin jollain 5 eurolla eli ei kai se noin paljoo voi per aski maksaa...


      • lämäri
        lomailija kirjoitti:

        Mulle ainaki paikallinen ystävä osti Hurghadasta tammikuussa Viceroy-kartongin jollain 5 eurolla eli ei kai se noin paljoo voi per aski maksaa...

        maksaa 40 LE kartsa supermarketissa, malboro 70 Le. Paikaillisia merkkejä saa melkein ilmaiseks, mutta maku lähempänä veli venälaisen kessuja kuin suomalaisia.


    • lomailija

      Mä olin nyt tammikuun lopulla viikon Hurghadassa ja kyllä ainaki mulla oli palatessa todella komee rusketus!! Päivisin noin klo 10-17.00 oli todella lämmintä, maattii vaa biitsillä ja uiskenneltii mut illat oli sit tosi viileitä (ainaki verrattuna niihin päiviin). Illalla pitkät housut ja pitkähihai paita oli kyl tarpeen mut en mä silti siellä palellu. Vois musta verrata vähä Suomen kesään, eihän täälläkään iltaisin monesti topilla ja lyhyellä hameella pärjää vaikka päivällä lämmin oliski. Rusketukseen mulla olis yks vinkki...oliiviöljy! SItä me siveltiin ihoon aina välillä aurinkoa ottaessa ja luulisin että se auttoi tota ruskettumista.
      Budjetista mä en osaa sanoo koska en käynyt ku kerran syömässä paikallisessa ravintolassa, tutun luona kun asuttiin. Mut halpaa siellä on verrattuna suomen hintoihin, riippuen tietty ostopaikasta ja tinkimistaidosta jota kyllä kannattaa käyttää!!!
      Jos jäi vielä jotain kysyttävää ni voin yrittää vastailla lisää...

    • Kairossa ainakin niin pirun kylmää...no onhan se niiden talvikuukausi. Mulla ihan samat talvitamineet mukana kuin mitä tarvitsen täällä Suomen eteläpuolella talvisin :-P Silti palelin...

    • matkustaja

      Melko leveesti eleltiin joulukuussa viikko Hurghadassa... tehtiin paljon ostoksia (piti jopa osa Suomesta ostetuista vaatteista jättää sinne, jotta sai ostokset tuotua ;-), joka päivä käytiin ulkona syömässä (joskus jopa kahdesti), muutamia drinksuja silloin tällöin (tosin ei mitään erityistä biletystä), päiväretki Giftun-saarelle ja rahaa meillä kahdella meni yhteensä viikon aikana 500-600 euroa... ei siis mietitty yhtään rahan käyttöä, mutta ei vain saatu enempää kulumaan (tosin tinkimisessä olin melko hyvä, vaikka itse sanonkin ja siinä kyllä joutui sitä rahaa miettimään, mutta en siis jättänyt mitään ostamatta, mitä halusin ostaa ;-) ...se vaikuttaa paljon maksatko pyydetystä hinnasta 10-50 % vai täyden hinnan, joka on monesti aika älytöntä kiskontaa ja paikalliset pitävät sua jopa tyhmänä, jos täyden hinnan basaareissa maksat :-))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe