valopallo

Tämmönen juttu tapahtui tässä viikko sitten. Osaisiko joku hieman valaista mistä on kysymys.

Eli aamusella ennen lähtöäni sammutin yövaloni. Juuri kun olin sammuttanut valon lähti lampun vierestä n. 6cm halkaisijaltaan oleva valopallo joka kiermurteli aikansa ja lopulta meni kirjahyllyn taakse (kirjahyllyn ja seinän välissä ehkä sentin verran vapaata tilaa). kirjahyllyn läheisyydessä ei ole mitään pistorasiaa tai sähköhommaa ja pallo ei pitänyt mitään ääntä. Verhot oli kiinni ja minulla ei ollut lähettyvillä mitään mistä olisi voinut valo heijastua.

19

4014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • orbi

      orbi.

      • uusi palstailija

        Mikä ihme? en ole koskaan kuullutkaan?


      • Aritta

      • uusi palstailija

    • pwara psykologi

      Vedäppä ensiyönä verhot kiinni ja osoita pari sekuttia taskarilla silmääsi. Sitten sammuta taskari ja taas näet valopallon.

      • silmän temppu

        kaikki vaale ja varsinkin valo jää silmään kun osuu tummaa vasten tai tulee pimeää... se likkuu kun sinun silmäsi liikkuu. Tiesitkö että vaikka pitäisit silmääsi paikallasi niin se liikkuu silti, ihminen ei voi pitää silmäänsä täysin paikallaan. Itse koettiin kavereiden kanssa kerran aivan samanlainen ilmiö. Olimme menossa nukkumaan ja sammutimme valot. Makuuhuoneen ovi oli auki ja näimme eteisessä mukamas jokun valkoisen hahmon joka sitten rupesi liikkumaan. Eihän sielä mitään ollut kun valot laitettiin takaisin. Pistettiin sitten valot kiinni ja sama näkyi ja liikkui. Olen pelkuri ja melkein itkin kunnes mieheni rauhoitteli minua että odotappa niin se pian lähtee pois eikä näy enää sen jälkeen koska valo jäi silmääsi häikäisemään. Semmoinen se ihmisen silmä on. Monesti olen nähnyt sellaisen "langan" (aivan kuin jostain mikroskooppikuvasta) liikkuvan näköpiirissäni joka lähtenyt kuitenkin pois hetken päästä. Tämäkään ei ole yliluonnollista vaan johtuu siitä että silmäss on ollut jotain niin pientä joka ei ole tuntunut ja kuitenkin se on ollut sellaisella alueella silmässä että olen sen havainnut.. Kysehän ei nyt ollut langasta vaan jostain pikkiriikkisestä hiukkasesta.


    • Noita-Nainen.

      Oliko se pallo littea vai pyorea..?

      • Se tilanne meni nopasti ohi, en oikein osaa sanoa.. lähin kuva jonka löysin, joka ehkä jotenkin sitä muistuttaisi oli tämmönen..

        http://www.paranormalplus.com/Bright grave orb marked.jpg

        Pallosalamaa itsekin epäilin ensin mutta kun siinä ei ollut pistorasiaa lähellä eikä ukkostakaan ollut koko yönä tai aamuna..


      • neito-
        lmk85 kirjoitti:

        Se tilanne meni nopasti ohi, en oikein osaa sanoa.. lähin kuva jonka löysin, joka ehkä jotenkin sitä muistuttaisi oli tämmönen..

        http://www.paranormalplus.com/Bright grave orb marked.jpg

        Pallosalamaa itsekin epäilin ensin mutta kun siinä ei ollut pistorasiaa lähellä eikä ukkostakaan ollut koko yönä tai aamuna..

        Minäkin olen vastaavan nähnyt kerran. Joku sanoi että enkeli, joku taas että henki. Ota sitten selvää.

        Olin menossa nukkumaan silloin, lensi huoneen poikki, säikähdin. Luulin että silmissäni oli vikaa, mutta ei kai ollut sitten. Nyt asun eri paikassa, se oli vain väliaikainen asunto silloin. Ovelta huoneen nurkkaan päin oli lentorata ja aika nopea loppujen lopuksi.


      • Noita-Nainen.
        neito- kirjoitti:

        Minäkin olen vastaavan nähnyt kerran. Joku sanoi että enkeli, joku taas että henki. Ota sitten selvää.

        Olin menossa nukkumaan silloin, lensi huoneen poikki, säikähdin. Luulin että silmissäni oli vikaa, mutta ei kai ollut sitten. Nyt asun eri paikassa, se oli vain väliaikainen asunto silloin. Ovelta huoneen nurkkaan päin oli lentorata ja aika nopea loppujen lopuksi.

        Henkienergialla ON mieleton nopeus! Itse naen niita (= nopeasti lentavia valojuovia) paivittain huoneistossani (ja lisaksi kuulen puhetta henkimaailmasta).

        Monta kertaa jaa oikeasti "suu auki", kun nakee minkalaista vauhtia nama "ilmiot" = henget kiitavat ohitseni.

        Sinansa lohduttava tieto, koska tiedan, etta kun itse muutun vastaavanlaiseksi (= kuoltuani), niin vauhtia on luvassa.;)


    • Kuismanen

      On se ihme ettei kaikkein loogisinta vastausta tänne pistetä.

      • neito-

        Harvemmin pistorasiasta tulisi kerrostalossa pallosalama sisälle?? Eikös se ole aika vaarallinen, pallosalama.


      • Kuismanen
        neito- kirjoitti:

        Harvemmin pistorasiasta tulisi kerrostalossa pallosalama sisälle?? Eikös se ole aika vaarallinen, pallosalama.

        Mutta harvemmin pistorasiasta tulisi kerrostalossa ns. orbi-kummitus sisälle.


      • neito-
        Kuismanen kirjoitti:

        Mutta harvemmin pistorasiasta tulisi kerrostalossa ns. orbi-kummitus sisälle.

        Eikös se tule ihan seinän läpi, henki astraalina. Orbeista en tiedä oikein mitään.


      • Noita-Nainen.

        No ei se pallosalamakaan tyhjasta kehity!

        Sen sijaan sahkomagneettista henkienergiaa "viihtyy" hyvinkin paljon tietynlaisten ihmisten ymparilla (kuten itseni).


      • Noita-Nainen.
        neito- kirjoitti:

        Harvemmin pistorasiasta tulisi kerrostalossa pallosalama sisälle?? Eikös se ole aika vaarallinen, pallosalama.

        On se vaarallinen ja se ilmestyy yleensa UKKOSEN ilmalla, eika "tuosta noin" vaan...

        Sen sijaan sahkomagneettista henkienergiaa kehittyy milla tahansa saalla, kunhan vain muuten edellytykset ovat suotuisat.


    • tyttönen-92

      omassa huoneessani on joskus iltaisin sellaisia valojuovia mennyt, olen vaan ajatellut että näen harhoja. pelottaa sellaiset :S

    • Ilmeisesti Orb.
      Mutta se ei mitenkään viittaa henkiin, kummituksiin tai entiteetteihin.
      Orb syntyy kun energiaa kerääntyy tarpeeksi tiettyyn kohtaan, jolloin se ilmenee kirkkaana valopallona.

      • ikämies

        Orb [(engl.),pallo, ympyrä, kehä ]
        En itse ole niitä nähnyt eikä kukaan tuttavistakaan ole ainakaan uskaltanut kertoa nähneensä. Sitävastoin olen niistä aika paljon lukenut ja nähnyt valokuvia sekä filmejä. Ajattelin koota tähän luettelon tekijöistä, jotka katsoisin olevan puolesta / vastaan niiden paranormaalista luonnetta arvioitaessa. Tarkoitan
        tässä paranormaalilla sitä, että luontevaa fysiikan lakien mukaista selitystä ei löydy, onko selitys sitten "henkienergia" tms., siihen en uskalla ottaa kantaa.
        Vastaan:
        Luonnollisia selityksiä on monia:
        -optiset heijastukset linsseissä (valokuvat, filmit)
        -pöly, kosteus, ilman epäpuhtaudet sopivissa valaistusolosuhteissa
        -helppo väärentää optisin keinoin
        -pallosalamat, sähköpurkaukset
        - ei voitu todeta valvotuissa laboratorio-olosuhteissa (yhteistä kaikille paranorm. ilmiöille)
        Puolesta:
        -Tavaton yleisyys paran.ilmiöiden tutkinnassa.
        -Paljon filmejä ja valokuvia. Vaikea olettaa että
        kaikki olisi väärennöstä, niissä kun usein pyritään vaikuttavuuteen eikä näin mitättömään ilmiöön.
        -Keskittyvät usein paikkoihin, joissa ilmenee muutakin paran. aktiivisuutta.
        -useita silminnäkijäkertomuksia.
        Lopuksi oma käsitykseni:Yliluonnollista ei ole olemassa, luonnolakien tuntemuksemme on vain puutteellista. Niinhän Galileo Galileikin aikanaan leimattiin hulluksi väittäessään Maan kiertävän Aurinkoa !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2379
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      170
      1510
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1376
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1085
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1079
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      970
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      865
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      690
    Aihe