tukipapereiden täyttö

mitä maksaa?

Kun taas nämä tukihommat muuttuivat niin täytyy pyytää joku asiantuntija täyttämään paperit. Mitä te olette siitä maksaneet ja mitä työtä siihen liittyy.

12

2097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <70 juuroo

      ja siinä oli 2.5h istumista pirtinpöydän ääressä. ja sisälty kaikki tarpeellinen. mutta ois ne osanna täyttää myös itse joten ei viisastuttu yhtään.

    • Sonninkasvattaja

      Täytä itse ja kysy neuvoa kunnan maataloustoimistosta. Mallia voit katsoa edellisvuoden papereista. Ne on helppo täyttää. Aikaa menee pari-kolme tuntia. Minä olen vain kerran käyttänyt EU-avustajaa tukipaperien täytössä vuosia sitten

    • B-alue

      viimevuodesta juuri muuttuneet, itse kannattaa täyttää muuten putoo kelkasta!!
      70 aika halpa? Mutta jo se sisälsi vain paperientäytön, ei tietokoneohjelmaa, sulle jää vielä muut viranomaisten määräämät paperit tehtäviksi; viljelysuunnitelma ja lohkokortit on vaikeita tehdä jos ei pysty papereitakaan täyttään. Ja ellei niitä ole valvonnassa, rapisee tuet aika lailla!!
      Mulla on ohjelma johon mahtuus vielä tiloja, sieltä tulee 102B ja suunnitelmat ja lohkokortit kaikki helposti, kun tiedot syöttää. Eipä tästä EU viljelystä mitään tulisi ilman tietokoneen apua, ravinnetaseetki tulee hienosti.

    • Naapureille teen, siitä otan 50-100 euroa, kaikki muut joita en ehdi tekemään teen ilmaiseksi. Kannattaa tehdä itse ei ne niin monimutkaisia ole, pysyy ajantasalla.

    • halvaksi tulee

      Asiatuntijalla olen teettänyt tukihakemukset
      ja samalla tulee viljely suunitelma sekä
      lohkokortit. Lasku on ollut noin 120 euroa.
      Näillä asiantuntijoilla on vakuutus ,jos
      he tekevät virheen niin vakuutus maksaa
      mahdolliset tuen menetykset.Itse tietenkin
      luen ja seuraan "kehitystä" mitä
      naurettavuuksia nyt taas on sylttytehdas
      (mm-ministeriö) keksinyt.Tällä järjestelmällä
      pidän verenpaineeni aisoissa.

      • vakuutus????

        Olis kiva tietää minkä moinen vakuutus olis kysees, riittääkö normaalit maatilan vakuutukset? ja paskat. taas luodaan turhaa turvallisuuden tunnetta..... EI TUOLLAISIA VAKUUTUKSIA OO OLEMASSAKAAN!!! Sori mutta asia on näin..


      • on vakuutus!
        vakuutus???? kirjoitti:

        Olis kiva tietää minkä moinen vakuutus olis kysees, riittääkö normaalit maatilan vakuutukset? ja paskat. taas luodaan turhaa turvallisuuden tunnetta..... EI TUOLLAISIA VAKUUTUKSIA OO OLEMASSAKAAN!!! Sori mutta asia on näin..

        justaa niinku sanottiin!!
        jos virhe on ollut tukinevojassa niin sen vakuutus kattaa noi "vahingot"


      • vakuutuksia
        vakuutus???? kirjoitti:

        Olis kiva tietää minkä moinen vakuutus olis kysees, riittääkö normaalit maatilan vakuutukset? ja paskat. taas luodaan turhaa turvallisuuden tunnetta..... EI TUOLLAISIA VAKUUTUKSIA OO OLEMASSAKAAN!!! Sori mutta asia on näin..

        MTK:n EU-avustajavakuutus, jonka on ottanut avustaja itse, tuottajayhdistys tai tuottajaliitto. ProAgrian neuvojilla on vakuutus muuta kautta. Viljelijän ollessa MTK:n jäsen vastuuvakuutus korvaa tuen menetyksen. Viljelijän on avustajaa tilatessaan syytä tarkistaa avustajan vakuutustilanne mahdollisen virheen varalta.


      • pravda
        vakuutuksia kirjoitti:

        MTK:n EU-avustajavakuutus, jonka on ottanut avustaja itse, tuottajayhdistys tai tuottajaliitto. ProAgrian neuvojilla on vakuutus muuta kautta. Viljelijän ollessa MTK:n jäsen vastuuvakuutus korvaa tuen menetyksen. Viljelijän on avustajaa tilatessaan syytä tarkistaa avustajan vakuutustilanne mahdollisen virheen varalta.

        ja hallintoalamaisten oikeuksien halventamista
        on sanktioida viljelijöiden vahingossa tekemiä
        virheitä hallinnon laatimiin papereihin joiden
        kapulakielen ymmärtämiseksi pitäisi olla vähintään juristi ja hallintotieteiden maisteri.
        Käsittämättömiä sitoutumisvaatimuksia asioihin
        joita ei edes tarkkaan tiedetä ja jotka muuttuvat
        koko ajan. Lisäksi vielä maksulliset typerät joutavanpäiväiset
        ympäristö- ja ruiskutuskoulutukset joissa
        oppilaat tietävät enemmän kuin opettaja.
        Kuka tästä kaikesta sotkusta hyötyy???


      • tietty..
        pravda kirjoitti:

        ja hallintoalamaisten oikeuksien halventamista
        on sanktioida viljelijöiden vahingossa tekemiä
        virheitä hallinnon laatimiin papereihin joiden
        kapulakielen ymmärtämiseksi pitäisi olla vähintään juristi ja hallintotieteiden maisteri.
        Käsittämättömiä sitoutumisvaatimuksia asioihin
        joita ei edes tarkkaan tiedetä ja jotka muuttuvat
        koko ajan. Lisäksi vielä maksulliset typerät joutavanpäiväiset
        ympäristö- ja ruiskutuskoulutukset joissa
        oppilaat tietävät enemmän kuin opettaja.
        Kuka tästä kaikesta sotkusta hyötyy???

        tämä suuri ja mahtava (cccp) eli EU, sehän se laittaa ihmiset kyykkyyn, kyräilemään toisiaan ja lopulta saa aikaan sen että maajussit ovat kohta toisiaan vasten. niin ja tukipaperit täytätin neuvojalla joka ei tienny asiasta sen enempää kuin mie ite makso 75 ekua ja siihen oli valmiina jo kaikki lohkokortit ja vilj.suunnit. onneksi on se "vakuutus" joka korvaa neuvojan tekemät mokat.


      • qsadewew
        pravda kirjoitti:

        ja hallintoalamaisten oikeuksien halventamista
        on sanktioida viljelijöiden vahingossa tekemiä
        virheitä hallinnon laatimiin papereihin joiden
        kapulakielen ymmärtämiseksi pitäisi olla vähintään juristi ja hallintotieteiden maisteri.
        Käsittämättömiä sitoutumisvaatimuksia asioihin
        joita ei edes tarkkaan tiedetä ja jotka muuttuvat
        koko ajan. Lisäksi vielä maksulliset typerät joutavanpäiväiset
        ympäristö- ja ruiskutuskoulutukset joissa
        oppilaat tietävät enemmän kuin opettaja.
        Kuka tästä kaikesta sotkusta hyötyy???

        On vain pahuksen kiusallista pienellä paikkakunnalla, kun neuvojan käyttö vie yksityisyyden.Ei kyllä toimet kestää päivänvalon, mutta se kateus. Onneksi on vaitiolosopimus.


    • rahaa

      Täällä kainuussa n 40 eskoa ja viellä kotona täytettynä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe