Kirjoittamisesta

onkkelis

"Soumen keiliopipa.
Cmabrigden yilopitson tuktimumusken muakan, ei ole väilä msisä jäjretsyksessä sanan kijraimet ovat, ainoa täkreä aisa on, että esninmäimen ja viimienen kijrain ovat oikelila piakiolla.Loput voviat olla missä jäjretsyskessä tahasna ja imhinen voi sitli lukea tesktin ongemlitta, koksa aiovt eiävt lue jokaitsa kijraitna eriskeen,vaan sana kokoniasuuetna."
Lainasin tekstin 'Vappykäpy-lehdestä, mutta olen lukenut siitä aikaisemminkin jostain tutkimuksesta.
Siis epiä vilää jos joku kijrain mielläkin joksus vippaa- vai kiunka?

18

1476

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mainio juttu! Kyllä sitä aivan vaivattomasti pystyi lukemaan vaikka virheet havaitsikin.
      Epäilen kuitenkin, että vain äidinkielen kohdalla tämänlaatuisen tekstin lukeminen on helppoa.
      Jos ei täysin hallitse esim. englantia, joutuu kaivamaan sanakirjan esiin ja sen jälkeen manailee hartaasti, miten huono kyseinen laitos on!
      Englantihan on muutenkin sellainen kieli, että melkein joka jenkkileffassa kysytään: - How do you spell your name?

• totean,

vain eka sana piti lukea pariin kertaan, ennenkuin juoni selvisi. Loppu menikin sitten hujauksessa.

• kai75

näinhän se on

• "Toivon, että kirjoituksessani on virheitä."

Olempa huomannut, että on jätetty korjaamatta joku sana, joka on ihan jopa parmpi kuin oikein, moni täälläkin hauskasti tekee virheitä ja sopivasti jättää korjaamatta.

• yllättävän helppo lukea tuota "seka meteliä";))

Tuli mieleeni kuinkas lukihäiriöiset ymmärtää??

toisella tytöistäni on se ja koulu aikaan oli todella vaikeaa,kun ei tiedetty tuollaisista
        häriöistä.

• Kirveli

Kirjoitatko vielä manuaalisesti vanhanaikaisia paperikirjeitä oikein kynän kanssa?
      Minä kyllä olen aina harrastanut kirjoittamista ja vielä on olemassa ystäviä, joilla ei ole nettiyhteyttä.
      Ja on kyllä mukava saada vielä postia laatikkoon , eikä vain sähköpostia.

• Käsin en kirjetä kirjoita. Käsialani on sellaista, että vastaanottaja joutuisi suomennuttamaan sen apteekissa, ja ties mitä tököttiä hänelle sillä reseptillä myytäisiin.
        Alkujaan hankin tietokoneen kirjoituskoneeksi, ja siinä käytössä se on ahkerasti ollut. Olen himokirjoittaja, ja tekstiä tulee itsestään muutama sivu sen jälkeen, kun olen ensin ilmoittanut, ettei tänne mitään kuulu.
        Kummasti sitä aina on olevinaan kirjoitettavaa.
        Onneksi on muutamia ystäviä, jotka myös vastaavat eivätkä vielä ole ilmoittaneet, että olisi paussin paikka!
        Sähköpostia lähetän ulkomaille ja kotimaahankin aina silloin tällöin, mutta silloin ollaan lyhytsanaisempia. Sitäkin on mukava saada, mutta kyllä vielä enemmän ilahduttaa, kun postilaatikosta löytyy kunnon kirje!

• Aikuinen mies

Kyllä sanoilla ja sanajärjestyksellä tietty sija
      on.Jos sanoo,minä rakastan sinua,empimättä,se on
      aika vakuuttavaa.Jos taas,rakastanhan minä sinua,
      siinä herää epäilys miksi pitää vakuuttaa?Eli
      kyllä sanoilla,sanajärjestyksellä selkeä efekti vaikutus on ajatuksiimme.Hienot ajatukset,omin-
      takeiset,ne on tärkeitä,mutta myös se,miten ne
      ilmaistaan.Jos ilmaisu on kankeaa,kulmikasta,se hienous katoaa.valitettavasti! Nainen on tässä
      suhteessa ja vaativa ja hänen rakkautensa,rakas-
      tumisensa elää paljon miehen ilmaisun kaut-
      taMies joka osaa itseään ja ajatuksiaa tuoda
      esiin naista mielyttävällä tavalla,hänellä on
      mahdollisuus.

• Vieras mies

Mikähän se onkaan tämä tarve kirjoittaa. Minulla tulee usein halu kirjoitella , vaikkei oikeastaan ole mitään sanottavaakaan. Olen aina kirjoitellut mielelläni kaikenlaista; omia ajatuksiani, jotain runonpätkiä, muistelmia ja kirjeitä. En kuitenkaan ole julkaissut juuri mitään, eikä siihen ole tarvettakaan. Omaksi ilokseni vaan ja ehkä jälkipolvien kiusaksi, kun löytävät* Vieraan miehen jälkeenjääneet paperit *
        Vappua, ilman huppua, tai hupun kera!

• tutuhko tyttö
        Vieras mies kirjoitti:

Mikähän se onkaan tämä tarve kirjoittaa. Minulla tulee usein halu kirjoitella , vaikkei oikeastaan ole mitään sanottavaakaan. Olen aina kirjoitellut mielelläni kaikenlaista; omia ajatuksiani, jotain runonpätkiä, muistelmia ja kirjeitä. En kuitenkaan ole julkaissut juuri mitään, eikä siihen ole tarvettakaan. Omaksi ilokseni vaan ja ehkä jälkipolvien kiusaksi, kun löytävät* Vieraan miehen jälkeenjääneet paperit *
        Vappua, ilman huppua, tai hupun kera!

kerroit että olet asunut Ruotsissa, ja nyt, anteeksi uteliaisuuteni: oletkohan ollut laivojen kanssa tekemisisissä...

• Vieras mies
        tutuhko tyttö kirjoitti:

kerroit että olet asunut Ruotsissa, ja nyt, anteeksi uteliaisuuteni: oletkohan ollut laivojen kanssa tekemisisissä...

tarkoitit 'tutuhko tyttö', en ole laivojen kanssa ollut tekemisissä muuta kuin vain matkustajana. Enkä muutenkaan ollut siellä Ruotsissa töissä kuin hamassa nuoruudessani vain vajaan vuoden. Olen siellä vain muuten käynyt sukuloimassa . Sotalapsena kun olen minäkin siellä ollut, kuten moni muukin.
        Iloista vappua!

• Vieras mies kirjoitti:

tarkoitit 'tutuhko tyttö', en ole laivojen kanssa ollut tekemisissä muuta kuin vain matkustajana. Enkä muutenkaan ollut siellä Ruotsissa töissä kuin hamassa nuoruudessani vain vajaan vuoden. Olen siellä vain muuten käynyt sukuloimassa . Sotalapsena kun olen minäkin siellä ollut, kuten moni muukin.
        Iloista vappua!

Miksi et tekisi aloitusta vaikkapa yllä olevalla otsikolla?
        Itse en ole ollut "sotalapsi", mutta tunnen aika monta, ja heidän kohtalonsa ja mielipiteensä vaihtelevat huipuista rotkoihin.
        Oletan, että täällä on monia, joilla on oma tarinansa kerrottava, ja varmaan monta lukijaakin!
        Jään odottamaan aloitustasi.

• harrastuksena
        Venlastiina kirjoitti:

Miksi et tekisi aloitusta vaikkapa yllä olevalla otsikolla?
        Itse en ole ollut "sotalapsi", mutta tunnen aika monta, ja heidän kohtalonsa ja mielipiteensä vaihtelevat huipuista rotkoihin.
        Oletan, että täällä on monia, joilla on oma tarinansa kerrottava, ja varmaan monta lukijaakin!
        Jään odottamaan aloitustasi.

näyttää olevan monella eläkeikäisellä. Joukossamme on monia, joilla näyttää olevan asiaa ja taitoa sen esittämiseen.On kiinnostavaa nähdä väläyksiä eilaisissa oloissa elävien hmisten elämästä. Rohkeammin ja avoimemminki voisimme kertoilla , mutta siinä asettuu aina alttiiksi nälvimiselle ja kateudellekin.Varovaisuutta näkyy juuri esim. perhe-elämän kertomisessa.
        Kiitos palstan yllä pysymisestä kuitenkin kuuluu jokaiselle kirjoittajalle, kaikille täällä on tilaa.

• mieltä

Mies, jolla on kyky ilmaista ajatuksensa miellyttävällä tavalla kirjallisesti, on verbaalisesti lahjakas, valtaa naisen sydämen alta aikayksikön. Koettu on.

• en kehtaa laittaa nikkiä
        mieltä kirjoitti:

Mies, jolla on kyky ilmaista ajatuksensa miellyttävällä tavalla kirjallisesti, on verbaalisesti lahjakas, valtaa naisen sydämen alta aikayksikön. Koettu on.

Huomaan olleeni liian innokas kirjoittaja.
        Taidan pitää vähän paussia. Tänne on varmaan toistenkin vaikea päästä. Jos vähän helpottaisi kun en päivittäin tunge kirjoittamaan vaikka sormet syyhyääkin.

• niin minäkii
        en kehtaa laittaa nikkiä kirjoitti:

Huomaan olleeni liian innokas kirjoittaja.
        Taidan pitää vähän paussia. Tänne on varmaan toistenkin vaikea päästä. Jos vähän helpottaisi kun en päivittäin tunge kirjoittamaan vaikka sormet syyhyääkin.

syyhyhän lähtee raapimalla eli näpytellään vain, kun paperiakin täällä riittää. Koetetaan olla raapimatta silti toisten sieluja, pintakiiltoa ja pinttynyttä patinaa saa raaputtaakin.
        Pääsy tänne on koettelemusten takana, mutta ei se ainakaan kirjoittajien liian suuresta määrästä johdu.Muuten, mistä huomaat olleesi liian innokas? Minä en koskaan huomaa mitään, siksi vaan yhä kirjoittelen.

lämpimin kevättervein
        toinen innokas

• onkkelis
        mieltä kirjoitti:

on kirjoittanut aina mielellään, ilahtuu kovasti jos löytää sukulaissielun, jolle myös on nautinto saada kirjoitella ajatuksiaan. Olen todennut ,että kirjoittavat miehet ovat paljon harvinaisempia ( tai ainakin minun lähipiiriini on nykyään sattunut sellaisia.)
        Nuorempana oli jopa vilkasta kirjeenvaihtoa, mutta silloin ei ollut näitä nykyajan viestimiä.
        Olemme onnellisessa asemassa kun meillä on näitä aivojumppavälineitä.

• onkkelis hyvä
        onkkelis kirjoitti:

on kirjoittanut aina mielellään, ilahtuu kovasti jos löytää sukulaissielun, jolle myös on nautinto saada kirjoitella ajatuksiaan. Olen todennut ,että kirjoittavat miehet ovat paljon harvinaisempia ( tai ainakin minun lähipiiriini on nykyään sattunut sellaisia.)
        Nuorempana oli jopa vilkasta kirjeenvaihtoa, mutta silloin ei ollut näitä nykyajan viestimiä.
        Olemme onnellisessa asemassa kun meillä on näitä aivojumppavälineitä.

olen
        seurannut kirjoitteluasi ja saanut sinusta erittäin myönteisen kuvan.Mikset menisi ja kertoisi ajatuksiasi kaikissa ketjuisssa, näissäkin jotka ovat nyt uusimpia... ystäviä kaipaamme kaikki...sama vetoomus kaikille!
        Hyvää yötä, toivottaa ystäväsi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?

Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.
      Ikävä
      155
      6986
    2. Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois

Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul
      Maailman menoa
      37
      3895
    3. Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen

Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji
      Maailman menoa
      315
      3297
    4. Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen

haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota
      Maailman menoa
      70
      2860
    5. Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota

Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma
      Maailman menoa
      8
      2327
    6. Milloin näit kaivattusi edellisen kerran?

Olitteko juttusilla vai sivusta vain? Miten reagoit?
      Ikävä
      21
      1893
    7. Liikaa vauhtia

Nuorukainen 17v. on ajanut 114 km/h 60 km:n alueella Nesteen kohdalla ja onneksi poliisi oli paikalla ja hurjastelu lopp
      Suomussalmi
      48
      1785
    8. 15
      1706
    9. Ulkoministeriön konsulipäällikkö arvostelee rajusti Haavistoa: "Täällä on pelon ilmapiiri"

"– Täällä on ministerin toimien takia aivan selvästi pelon ilmapiiri. Jos sellaisen annetaan pesiytyä virkamieskulttuuri
      Maailman menoa
      5
      1654
    10. 72
      1490
    Aihe