lumix-dmc-fz7

hönöö

5

1148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amatööriräpsijä

      http://www.pixmania.com/fi/fi/382527/art/fuji/finepix-s6500fd.html

      Miksikö?
      Kun ne lyödään vierekkäin sen huomaa heti, puhumattaakaan että niillä kuvaa. Panasonic ei mahdu taskuun , mutta on liian pieni hyvän kuvausotteen saamiseksi, toisekseen sen sähköinen tähtäin on onneton.
      Kaikkein tärkein on kuvien laatu, hyvä optiikka ei pelasta Panasonicin helmasynniltä se kohisee jo ISO400. Fujin 6.3 million pixelin kenno ja kohinanpoisto pesee Panan 6:0.....

      Tässä asiaa molemmista:

      Fujifilm Finepix S6000fd / S6500fd Review,
      http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms6000fd/

      Panasonic Lumix DMC-FZ7 Review
      http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz7/

      • jos suuri herkkyys on tärkein kriteeri osta silloin aito järkkäri. Ne eivät kohise vielä ISO6400. Tällöin onnistuu kuvaus varsin hämärässä. Lisäksi niihin saa valovoimaisia opiskoja. Kokemuksini perusteella sanon Finepix S6500fd:ssä olevan varsin kehnon optiikan.


    • _Tiuku_

      Omistan kyseisen kameran. Tykään hirveästi. Panasta saa hyvän kuvausotteen! Ainakin paremman kun Canonin IS S3:sesta (itse ainakin saan, mutta riippuu kylläkin ihan käden koosta, voin sanoa että oma käteni ei ole isoimmasta mutta ei myöskään pienimmasä päästä) zoomi on hyvä ja se pelastaa ainakin itseni lintuja kuvatessa. DMC-FZ7 on todella kevyt kokoisekseen kameraksi, itse yllätyin sen painosta kun sain sen ensimmäisen kerran käteeni kaupassa. Tuli vaan mieleen sanoa, että kun on kamerallaan tarpeeksi kauan ja ahkerasti kuvaillut, sen oppii "tuntemaan" ja tietämään, mikä siinä on hyvää ja huonoa. Näin alkaa tietämään ne huonot puolet kamerastaan ja hyödyntämään tai kiertämään ne. Jos vaikka sähköinen etsin on huono, niin kun kauan kuvailee niin siihen tottuu ja oppii käyttämään sitä. Kun kävin kaupassa kokeilemassa tätä kameraa ja sain sen käteeni, niin tiesin jotenkin heti, että tää on mun, tuli semmonen tunne vaan. Muitakin kameroita katsoin, mutta aina päädyin tähän DMC-FZ7:mään.

    • Onnellinen DMC-FZ7:n omistaja

      Kerron heti sen verran alkuun, että kuvaan n. 10 - 15 000 kuvaa vuodessa ulkona ja sisällä - välillä myös 40 asteen pakkasessa kuin myös synkän syysyön pimeydessä. Kokemusta on Canonin ja Olympuksen kameroista.

      Panasonicista on vain hyvää sanottavaa. Hyvä optiikka (= pärjää pienellä ISO-arvolla), saa hyvän otteen, toimii pakkasessa, akku kestää. Ja tietenkin kuvanlaatu: se on erinomainen. Ainoa huono puoli on ulkoneva etsin, joka haittaa (liian pieneen) kameralaukkuun sullottaessa.

      Suosittelen kameraa sinulle, jos ymmärrät kameran päälle jotain tai ainakin olet halukas oppimaan muutakin kuin mistä se laitetaan päälle. Videokuva on hyvässä valossa aika namia täydessä NTSC-tarkkuudessa (848 x 480, 30 kuvaa/s). Videovirran nopeus on n. 100 Mt/min.

      Mutta annetaan alan ammattilehdelle puheenvuoro:

      http://www.pikseli.fi/pdf/pikseli02_4445.pdf

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      77
      2261
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1455
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      150
      1156
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      993
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      371
      919
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe