Olin sukuloimassa, ja minun piti mennä saman ikäisen serkkutytön kanssa vapputansseihin. Pappa ja mamma olivat syvästi uskonnollisia ja pitivät tanssia syntinä. Sen tähden tarkoituksemme oli lähteä salaa.
Olimme jo päivällä vieneet tanssivaatteemme ja kenkämme vanhaan hirsiaittaan, joka oli metsän reunassa, kauempana pihapiiristä.
Saunan jälkeen, kun isovanhemmat menivät nukkumaan, livahdimme aittaan vaihtamaan vaatteita. Yhtäkkiä aitan ulkopuolen salpa loksahti kiinni, emmekä päässeet pois aitasta.
Kukaan ei kuullut, kun huusimme, ja lopulta kietouduimme pettyneinä ja vihaisina vanhoihin vällyihin.
Varhain seuraavana aamuna hiippaili kaksi ilkimystä, serkkuni pikkuveljet, vapauttamaan meidät. Ennen kuin livahtivat karkuun ilkesivät vielä kysyä, oliko meillä ollut hauskaa.
Millaisia ovat olleet teidän unohtumattoman erilaiset vappunne?
Ikimuistoinen erilainen Vappu
8
882
Vastaukset
- Inka-Inkeri
Vuotta en muista. Oisko ollut 50-luvun puolivälin jälkeen. Luokkatoverien kanssa lähdettiin ihan Helsinkiin asti ottamaan vappua vastaan.
Aatto oli lämmin. Kesähepenet oli päällä ja minulla uudet korkokengät. Korot olivat vähintään 10 cm.
Linnanmäellä oltiin ja hauskaa oli. En kuitenkaan jaksanut niillä hienoilla kengillä kuin alkuillan kävellä. Ei auttanut kuin lähteä tätilään nukkumaan, kun toiset jäivät hauskaa pitämään.
Kun aamulla heräsin, oli tullut talvi. Helsinki oli räntäinen. Kun vihdoin pääsin linja-autolla kotiin, jouduin kahlaamaan nilkkoja myöten lumessa.
Seuraavana päivänä oli koko porukka nuhainen ja köhäinen. Eikä niistä uusista korkokengistä ollut enää mihinkään.- Kirveli
vappuaamun.Veikkaisin , että vuosi oli 57- 58? Olimme myös olleet Lintsillä illalla ja vielä Messuhallin tansseissa loppuun saakka.
Kävin levähtämässä ystävän luona hänen kämpässään Hakaniemen torin laidalla.
Työvuoroni alkoi aamulla Kotkankadulla , jonne talsin tanssivarusteissani kun 'jalkarätin' kokoisia lumimöykkyjä satoi taivaalta.
Ikimuistoinen vappuaamu. Mahdoin olla virkeä töissä sinä päivänä! Kirveli kirjoitti:
vappuaamun.Veikkaisin , että vuosi oli 57- 58? Olimme myös olleet Lintsillä illalla ja vielä Messuhallin tansseissa loppuun saakka.
Kävin levähtämässä ystävän luona hänen kämpässään Hakaniemen torin laidalla.
Työvuoroni alkoi aamulla Kotkankadulla , jonne talsin tanssivarusteissani kun 'jalkarätin' kokoisia lumimöykkyjä satoi taivaalta.
Ikimuistoinen vappuaamu. Mahdoin olla virkeä töissä sinä päivänä!Se vappu oli 1957. Odotin silloin esikoistani, emmekä lähteneet minnekään aattoiltana. Sitä mielenkiintoisempaaoli seuraavana aamuna seurata, kun sisareni koikkelehti lumisohjossa. Häneltä taisivat myös korkekorkoiset kengät mennä piloille!
Hassua, mutta ikimuistoiseen vappuuni liittyy taas raskaus. Olin kotona, ja isäni poikkesi kertomassa terveisiä luokkatoveriltani, joka puhtaan valkoisessa lakissaan oli ollut samoissa vappujuhlissa niin iloisena ja eloisana.
Voi että tunsin itseni vanhaksi ja ränsistyneeksi!
Säälin itseäni ihan kyyneliin asti.
Siinä surkeuttani nyyhkiessäni tulla tupsahti sisään esikoisemme johdolla kahdeksan naapurien lasta. Kaikilla oli käsissään valkovuokkokimppu, ja he olivat tulleet toivottamaan naapurin tädille iloista vappua!
- onkkelis
Olin eräässä vappujuhlassa -70 luvulla.
Minulla oli nuorempana sellainen polvi joka herkästi 'meni sijoiltaan'. Sitä tapahtui hyvin harvoin kuitenkin.
Mutta vappujuhlassa, jossa oli paljon ihmisiä,
herätti kyllä huomiota huomiota kun kaksi järjestysmiestä talutti pikkurouvaa autoon.
Varmaan moni tuumasi, että on täti tainnut ottaa vähän liikaa vappusimaa.
On jäänyt mieleen sekin vappu, kun harmitti lähteä juhlista kotiin ennenkuin juhlat oikeastaan alkoivatkaan.
Hei, mutta on paljon mukavaikin muistoja. Niistä toiste. - jjoutava
hilpeähkö valkeahkolakkinen könsäke istu siinä, olin sillonki ujo ja menin ystävällisen könsäkkeen pöytään. Tämäntästä se laulo jostaki ikituurista muuta tolokkua siinä ei ollu.
Maaltamuuttajalle se vappu jäi mieleen. - vappumuisto
syntyi helmikuun alussa...
pysäköin vappupäivänä pyörää talon seinustalle.
Portti rämähti näin,
Tarmon, sen Mannin tulevan portista, joku naapurinsa oli myös siinä.
Tarmo sanoi hänelle,"Kun neiti sejase soitti kysyen, olisiko sinulla mitään ja kun minulla oli tämä viinipullo lähdin viemään sitä hänelle".
Manni esiintyi ja nautti esiintymisestä aina pienellekin yleisölle vaikkapa raitsikassa.
Siinä nelosessa.- Eräs tuttuni
kertoi isänsä, suomen kielen professorin,
pitäneen kuuluvalla äänellään kielitieteelistä katsaustaan ratikassa, ja lapsi-parka joutui kokemaan myötähäpeää isän puolesta, joka ei ymmärtänyt.
Iso veli ei ikinä tullut samaan ratikkaan. Jos mentiin vaikka sunnuntaivierailulle, hän joko meni edelliseen tai seuraavaan ratikkaan, pahimmassa tapauksessa vaikka käveli perille.
Ymmärrän hyvin noita teini-ikäisiä. :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli439678Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?
Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.634434"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn584294Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1372786Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi1192600Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen
Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji1572387Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait211770Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.331517- 201367
Älä nyt ainakaan pelkää
että enää yritän lähelle. Kyllähän toisen rajoja on kunnioitettava. Olen ymmärtänyt täysin, että en kiinnosta sillä tava72940