Peli "lataa" ja sulkee näytön (TS2)

Mun ongelma on siis se, että pelatessa Sims 2-pelini alkaa kesken kaiken ns. lataamaan peliä eli heittää näytön sellaiseksi lilaksi ja nuoli pyörii tiimalasina. Tämä tapahtuu lyhyen ajan sisällä pelin käynnistämisestä ja useasti. Lopuksi peli heittää mut ulos sammuttaen pelin yllättäen ja näyttö on pimeänä (itse konetta ei kuitenkaan sammuta). Ei siinä auta muu kuin rebootata kone uudestaan.

Tämä alkoi siis kun ostin Vuodenajat-lisärin maaliskuun alussa, voisiko vika olla itse lisärissä? Koneenikin on melko uusi, ostin sen alkuvuodesta. Koneessa on riittävät tehot pelin pyörittämiseen, sen tarkistin ennen kuin marssin kauppaan koneostoksille. Tosin peli myös hidastelee aika ajoin (DirectX on päivitetty, siitä ei ollut peliongelmiin apua).

Osaisiko kukaan auttaa? Menee hermot, kun ei yhtään pysty pelamaan pitempiä aikoja... :S

9

818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ndeof

      koneen tehot riittäisivätkin, peli saattaa silti hidastella. ja peleissä tärkein on näytönohjain, joka pitää simssiä pelatessa olla parhaimmasta päästä, muuten ei ole toivoakaan että pelittäisi kunnolla. ehkä koneesi ei ole tarpeeksi tehokas vaikka minimivaatimukset täyttäisikin. tai sitten pelissäsi on vikaa, mutta tuskin.

      • Jos kone antaa pelata vähän aikaa, syynä voi olla näytönohjain. Mulla teki silleen et kone käynnistyi uudelleen kun pelasin n. 20min. Syynä oli näytönohjaimen ajuri, jonka päivitin. Se auttoi asiaan. Toinen syy voi olla koneen tila, mutta mulla auttoi tuo ajurin pivitys.


      • San Andreas Fani123
        viveca87 kirjoitti:

        Jos kone antaa pelata vähän aikaa, syynä voi olla näytönohjain. Mulla teki silleen et kone käynnistyi uudelleen kun pelasin n. 20min. Syynä oli näytönohjaimen ajuri, jonka päivitin. Se auttoi asiaan. Toinen syy voi olla koneen tila, mutta mulla auttoi tuo ajurin pivitys.

        Vuos sitte tapahtu mullekki sama juttu, ku pelasin melkein iha mitä vaa pelii.


      • viveca87 kirjoitti:

        Jos kone antaa pelata vähän aikaa, syynä voi olla näytönohjain. Mulla teki silleen et kone käynnistyi uudelleen kun pelasin n. 20min. Syynä oli näytönohjaimen ajuri, jonka päivitin. Se auttoi asiaan. Toinen syy voi olla koneen tila, mutta mulla auttoi tuo ajurin pivitys.

        Siis eikö tämä DirectX ole näytönohjain (vai onko se äänikortti)? Sen siis päivitin ongelmien ilmestyttyä, mutta ei auttanut. En ole mikään tietokone-expertti, joten mikä tämä ajuri on? Ja ajurin päivityksen saa siis jostain netistä?

        Ja vielä siitä, ettei koneen tehot riittäisi... Kyllä ne ovat ihan riittävät, ja tilaakin on reilusti yli minimivaatimusten.


      • eras_mj-fani kirjoitti:

        Siis eikö tämä DirectX ole näytönohjain (vai onko se äänikortti)? Sen siis päivitin ongelmien ilmestyttyä, mutta ei auttanut. En ole mikään tietokone-expertti, joten mikä tämä ajuri on? Ja ajurin päivityksen saa siis jostain netistä?

        Ja vielä siitä, ettei koneen tehot riittäisi... Kyllä ne ovat ihan riittävät, ja tilaakin on reilusti yli minimivaatimusten.

        Voisiko ratkaisu ongelmaani olla se, että ennen pelaamista laitan Norton antivirus-ohjelman pois päältä? Kuulemma antivirusohjelmat saattavat häiritä peliä.


      • eras_mj-fani kirjoitti:

        Voisiko ratkaisu ongelmaani olla se, että ennen pelaamista laitan Norton antivirus-ohjelman pois päältä? Kuulemma antivirusohjelmat saattavat häiritä peliä.

        DirectX on ohjelma, jota nykyajan pelit vaativat toimiakseen eli 10 versio ja tulee usein pelin mukana.

        Useimmat palomuurit saattavat hidastaa peliä mutta se no yksilöllistä, itse pidän sen aina päällä eikä ole vaikuttanut.


      • viveca87 kirjoitti:

        DirectX on ohjelma, jota nykyajan pelit vaativat toimiakseen eli 10 versio ja tulee usein pelin mukana.

        Useimmat palomuurit saattavat hidastaa peliä mutta se no yksilöllistä, itse pidän sen aina päällä eikä ole vaikuttanut.

        niin siis Sims 2 toimii tolla directx 9 :)

        kymppiversio on uusin ja sitä ei varmaan ole vielä


      • viveca87 kirjoitti:

        niin siis Sims 2 toimii tolla directx 9 :)

        kymppiversio on uusin ja sitä ei varmaan ole vielä

        DirectX on siis äänikortti. Ja näytönohjaimen ajurit jo kerran päivitin kun ongelma ilmaantui, mutta se ei auttanut. Viime yönä pelasin ilman Nortonin virustorjuntaohjelmaa (aikaisemmilla kerroilla se on ollut päällä), mutta ei sekään auttanut, peli kaatuilee edelleen.

        Miten on mahdollista, ettei mistään löydy ratkaisua ongelmaani? :(


      • eras_mj-fani kirjoitti:

        DirectX on siis äänikortti. Ja näytönohjaimen ajurit jo kerran päivitin kun ongelma ilmaantui, mutta se ei auttanut. Viime yönä pelasin ilman Nortonin virustorjuntaohjelmaa (aikaisemmilla kerroilla se on ollut päällä), mutta ei sekään auttanut, peli kaatuilee edelleen.

        Miten on mahdollista, ettei mistään löydy ratkaisua ongelmaani? :(

        DirectX ei ole kyllä äänikortti vaan ohjelma joka nopeuttaa windowsin ja pelin toimintaa tietokoneessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1025
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      30
      611
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe