Auttakaa, häävalssi

Apuva.

Eli päädyttiin miehen kanssa ettei tarvita tanssikursseja, kun mies osaa valssin, mutta MINÄ en. Luulin että oppisin helposti, mutta totuus paljastui kun alettiin harjoitella, mun pitäis saada ohjeet kirjallisesti miten askelkuviot menee, ja kun se olen sisäistänyt voin yrittää lattialla. Nettiä tonkineena en ole mitään löytänyt.

Auttakkee! :) Eli siis pyöriä pitää, ensin yksi askelkuvio eteen, sitte yks taakse..eiku miten..

Voisko joku kertoa valssin periaatteet, askelkuviot ja pahimmat virheet mitä voi tehdä?

Pian. Kuukausi aikaa oppia =)

5

4736

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naimisissa

Hei vaan!

Jos haluatte varmaa tietoa valssin oikeista askelkuvioista yms. suosittelen että menette/menet häävalssitunnille tai otat yksityistunnin aiheesta.

50£:lla saa jo tunnin henk.koht. opetusta ja varmasti myös askelkuviot paperille...ei ole häävi hinta ja aikaakin säästyy!!

Itse kävimme mieheni kanssa tuollaisella kurssilla tanssikoulu High Heels:issä kampin kauppakeskuksessa,
      Opettaja oli mukava ja kärsivällinen.
      Opimmekin valssin perustan kevyesti yhdessä tunnissa ja häät sujuivat loistavasti!

Susittelen:)

• Pedro de la Punta

Jos haluaa välttämättä maksaa opetuksesta £50, täytyy tietysti ensin matkustaa Englantiin, mikä matka tietysti lisää hieman kustannuksia. Lisäksi on vaarana, että tuomisina onkin häävalssiksi englantilainen valssi. Se on tietysti sinänsä ihan hienoakin, joten ehkä sen matkan tosissaan kannattaa tehdä. :))

• Pedro D

Kirjallisesti tanssin oppiminen taitaa olla vähintäänkin haastavaa... Kuten edellä jo todettiin, kurssille meno on paras ratkaisu. Varsinkin näin keväisin varsinaisia häävalssikurssejakin järjestetään monissa paikoissa.

Yksi vaihtoehto alkuun pääsemiseksi on myös jokin tanssinopetusvideo. Löytyy lähes jokaisesta kirjastosta.

Jos jotain kirjallisia ohjeita tässä antaisin, valssia tanssitaan tahtiin:

yks-kaks-kol-yks-kaks-kol... eli askel-askel-yhteen-askel-askel-yhteen... Askeleet voi astua eteenpäin tai taaksepäin tai kaartaen eteen oikealle tai vasemmalle (käännös) tai kaartaen taakse oikealle tai vasemmalle aina miehen viennin mukaan (peilikuvana miehen askeleille). Mitään sääntöjä ei ole, missä järjestyksessä eteen tai taakse menoa tai kääntymistä mies vie. Viejä voi aivan vapaasti valita. Kuitenkin on hyvä edetä tanssien salia kiertäen vastapäivään, mikä on normaali tanssisuunta. Tämä tarkoittaa sitä, että kun mies tanssii taaksepäin, miehellä on lähtiessä selkä menosuuntaan. Yksinkertainen ja tavallisimmin tanssittava versio on, että mies etenee eteenpäin (nainen taakse) ja välillä tehdään käännöstä myötäpäivään.

Yksinkertainen menetelmä: Jos tuleva miehesi osaa, tee kaikki miehen askeleet peilikuvana eli miestä seuraten. Silloin tanssit väistämättä oikein eli miehen viennin mukaan.

Kaiken tämän sepustuksen jälkeen suosittelen kuitenkin sitä kurssia... :)

• Cake

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4940
    2. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      40
      2401
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      91
      2370
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      191
      2330
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1929
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      23
      1788
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1550
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1451
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      346
      1243
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1146
    Aihe