alkaako puukuskeista olla pulaa?

palkkaa!!

Metsäyhtiötkin alkavat olla huolissaan kuljettaja tilanteesta, kun yrittäjiltä jo kysellään kuljettajien tarvetta. Viime talvena ei vissiin puu liikkunut niin kuin olisi pitänyt lyhyen talvikauden aikana.

miten on palkat kehittynyt viime aikoina? kun jossain päin jopa RAHALLA jo ostetaan ajamaan.
Hyvä kehitys suunta minun mielestä. Jospa sitä päästäisiin pikkuhiljaa lähemmäs paperimiehiä...

Yrittäjät ovat saaneet jo taksoja hinattua ylöspäin!

Ei haittai vaikka tuo 13,5 Euron keskituntiansio
alkaisi nousta pikkuhiljaa reippaammin!

15

4659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kgfkmgkmgkm

Vielä tulee päivä ku mykkäpoika laulaa

• maalataan naisenkuvia

Kyllä kurssikeskukset työntävät juippeja maailmaan. Maalataan MAN autoihin kopperoon alastomia naisenkuvia ja käsketään K-kauppiaan asentaa katolle 20 senttiset niklatut pakoputket. Taas 11 euroa tunti löytyy kaasuttajaa.

• paperimies.

te kuorman viedessä käytte aika lähellä paperimiehiä,,,, ei kait ny sentään ihan konesaliin tartte päästä kanikalla.

• mutta muusta

Ei miehistä pula tuu kun pitää vaan kunnon miehet talossa reilulla pelillä ja maksaa kunnon palakan.
      Suurin ongelma tulee olemaan se kuka omistaa puuautoja millä puita ajetaan meinaan että ne loppuu suomenmaasta tällä menolla.
      Upm:mä on savustanu vanhat yrittäjät kilometritehtaalle ja kaatanu kaikki avainyrittäjän niskaan, nämä sitte itkee ja kyselee ajasko joku heille puita. Kukaan nuoremmista ei jatka puunkuljetus yritystä näistä isojen mehtäyhtiöitten sähläilystä ja huonosta kannattavuudesta johtuen.
      Suomessa ei oo montakaan alta 50 vuotiasta puutavaraauton omistajaa että kyllä on valosat näkymät tällä alalla

• Kyllä kotimainen

metsäteollisuus on sitten menestystarinan itselleen luonut. On aika lailla sama asia pilata oma logistiikkaketju kuin että katkoisi itseltään jalat. Hienoa, suomalainen yritysjohtaminen!

• ,enkä kadu!!!

kyllä näin asia on,nyt on mukava seurata miten käy teollisuuden puuhuollon.huonolta vaikuttaa,me nuorimmat lopetettiin ja ketkä jatkaa ei saa kuskeja.toivon vain että jatkajat älyäisi nyt laittaa taksatason sellaiseksi että sillä voi hommaa viedä eteenpäin ja maksaa kuskeillekkin oikeat palkat. nyt jos ei taksat korjaannu niin ei koskaan! ps. muutakin ja paljon kannattavampaa kuljetushommaa on tarjolla ylenmäärin,ei kannata ihan pellenä antaa itseään pitää. hauskaa kesää kuitenkin puumiehille!

• Kuten tuossa joku kirjoittikin, niin yrittäjistä / jatkajista on pulaa. Samoin osaavasta väestä. Täälläpäin ainakin konemiehistä on jo sen verran pulaa että sovittuja hakkuumääriä ei pystytä hakkaamaan kun ei yksinkertaisesti ole tekijöitä.
      Tuntiliksa taitaa olla monessakin paikassa niin kehno että pitää olla jo todellinen fani että kehtaa yleensä metsään lähteä. Yllättävästi näissä samoissa firmoissa on myös niistä tekijöistä pulaa... hmm, voiskohan tuolla olla joku syy-seuraus-yhteys...

Vähän sama juttuhan se on autopuolellakin. Kone- ja autokuskeiksi olisi varmasti tulossa tekijöitä, mutta aika monella työnantajalla on sellainen filosofia että otetaan VAIN osaavia työntekijöitä, eli koulunpenkiltä tulijaa ei oteta vaikka juuri siitä kaverista voisi tulla monivuotinen työntekijä. Vaan eipä ole tainu valmista ukkoa, tai naista, tähän päivään mennessä pystymetästä vielä löytyä :)

Mitenköhän lie tuossa energiapuu-hommassakin kun senkään ei kai kärsi olla tappiollista liiketoimintaa yhdellekään osapuolle, niin onkohan tuossakin laskettu kulut mahdollisimman pieniksi? Eli suomeksi: yrittäjienkin kulut mahdollisimman pienet = myös työntekijän palkka mahdollisimman pieni. Kun jos miun vähäisellä järjellä ajattelee asiaa ja vähänkin alan yrittäjien ajatusmaailmaa tuntien / tietäen, niin jos energianpuun käyttäjät, eli teollisuus, opetetaan jo alkuunsa siihen että näin ja näin halvalla tehdään että saadaan bisnes meidänkin (yrittäjien) puolesta pyörimään hyvin ja kulut pysymään kurissa (eli tuotta mahdollisimman suurena), niin mahtaakohan teollisuus myöhemminkään maksaa kunnollista korvausta urakoitsijoilla? Luulen ettei. No, siinäpähän sitten ihmetellään kun ei ole tekijöitä sielläkään.

• ammattilaista

etsitään useasti töihin,mutta palkka reilun kympin tunti.Siinä se on toteutumaton yhtälö.

• kypsää kauraa
        ammattilaista kirjoitti:

etsitään useasti töihin,mutta palkka reilun kympin tunti.Siinä se on toteutumaton yhtälö.

Isojen metsäyhttiöiden rahtineuvottelijat voivat
        katsoa peiliin, kun kyykytettävät loppuvat. "Yhteistyön" aika on toivottavasti kohta ohi, ja yrittäjät voivat olla neuvotteluissa muutakin kuin kusetettavia. Yrittäjät (kun kohta eläköidytte) älkää antako lapsienne/ hyvien kuljettajienne jatkaa, kyllä se laveampi leipä löytyy muualta yhteiskunnasta.

• pöytälaatikkossa
        kypsää kauraa kirjoitti:

Isojen metsäyhttiöiden rahtineuvottelijat voivat
        katsoa peiliin, kun kyykytettävät loppuvat. "Yhteistyön" aika on toivottavasti kohta ohi, ja yrittäjät voivat olla neuvotteluissa muutakin kuin kusetettavia. Yrittäjät (kun kohta eläköidytte) älkää antako lapsienne/ hyvien kuljettajienne jatkaa, kyllä se laveampi leipä löytyy muualta yhteiskunnasta.

ainakin vuoteen 2012! ja pysyy.Alkaa ny suoma-
        laisten "nulikka" möhkö johtajien hypytettäväksi!
        Ei perkele!!!!

• Fiudee

Itse ajan energiapuuta eli havuja ja saan siitä 11.30€ tunti.. Onko se sitten huono palkka??

• Fiudee kirjoitti:

Itse ajan energiapuuta eli havuja ja saan siitä 11.30€ tunti.. Onko se sitten huono palkka??

Onhan tuo 11,30€ ihan kohtalaisen / suhteellisen hyvä tuntipalkka. Riippuen tietenkin vähän siitäkin missä päin Suomea ajelet kun puheissa ainakin alueellisia eroja tuntuu olevan. Ihan noin yleisesti ottaen, en tarkoita energiapuiden ajoa. Muutaman metsähaketta ajavan olen kuullut valittelevan huonoa palkkaansa eikä työnantajilla ole kuulemma varaa maksaa enempää. Jotain 10€ pintaan tuntui heidän palkkansa olevan.

• osti maa ja meren

niin lankku ja paperi kuormien hinnat tippu tonnilla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Donitsi

alottelijan palkka,ammattilaiselle maksetaan ammattilaisen palkka eikä puukuskiks yhessä yössä tulla.
      Klopit luulee et ne on het ammattilaista ku kuorman tehtaalle vie,puunajossa kyllä saa käyttää aivojaan vaikka olis ajanu kolmekymmentä vuotta.

• Varma Tieto

Puutun nyt lähinnä tähän palkka keskusteluun.
      Elikkä jos yrittäjä sanoo että ei varaa maksaa tessin mukaista palkkaa ni sillon kannattaa katsoa peiliin ja olla haukkumatta esim. metsäyhtiöitä.
      Pitää olla idiootti/huono laskemaan jos tekee tarjouksen ajoista ja tekee siitä niin halvan että ei varaa maksaa palkkoja kuskeille. Ja osassa tapauksia yrittäjä nilikki/ahne sika eli vetää rahat
      itselleen. Muistakaa että joka sentti jonka nämä "yrittäjät" jättää teille kuuluvista maksamatta, niin ne löytyy kaikki sieltä "yrittäjän" omasta persetaskusta.Nim. Yrittäjä itse(Tes maksaja)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2356
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      121
      1964
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      92
      1519
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      138
      1469
    5. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1278
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1276
    7. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1230
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1141
    9. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1107
    10. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      38
      1062
    Aihe