Mikä vikana yamahan kytkimessä?

mie vuan

Ajeltiin montulla ja yht äkkiä kytkin ei ota vaikka kahvasta painaa. aiemmin toimi normaalisti ja sitten kytkin heikkeni.. Missä vika? onko normaalia että se tsydeemi jossa on jousi ja johon kytkinvaijeri tulee kiinni koneessa nousee jonkin verran ylös ja menee vastakkaiseen suuntaan kuin vaijeri vetää? Tyhmät kysymykset jatkuu: Täytyykö crosseissa aina käyttää kytkintä kun vaihtelee vaihteita? crossi on Yamaha yz 80 vm.93 ... Ja sitten asiallisia vastauksia kiitos..

5

652

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mie vuan

Tartteeko vaihteisto öljyn kanssa käyttää jotain kitka ainetta? öljypurkissa lukee että sopii myös märkäkytkimille..

• tottakai

täytyy painaa aina kytkin kun vaihteen vaihtaa... ei ole ihme jos hajoo ellei paina kytkintä

• mie vuan

kytkintä kuin liikkeellelähdössä ja silloin kun kierrokset tippuvat liian alas ja ei pääse vaihtamaan pienempää.

• vetomies

Todennäköisesti se kylkinkotelon kyljessä oleva vipu on noussut pois omalta paikaltaan jolloin se ei luonnollisesti enää avaa kytkinpakkaa. Kannattaa pudottaa öljyt pois ja avata kytkinkotelo ja katsoa onko vipu vain noussut ylös vai onko jotain muutakin vialla. Kannattaa käyttää öljynä ihan 2t moottoreille tarkoitettua vaihteistoöljyä jolloin välttyy kytkimen laahaamisesta ja muista ongelmista. Ja edellistä kirjoittajaa korjatakseni, crosseilla ei tarvitse välttämättä käyttää kytkintä vaihdettaessa ylöspäin. Alaspäin vaihdettaessa ja liikkeelle lähdettäessä kytkintä niin vaihdot nopeutuvat huomattavasti. Vaihteisto on suunniteltu sen verran välykselliseksi että pykälät naksahtelevat mukavasti paikoilleen ilman kytkintäkin kunhan kaasua muistaa hellittää.

• Asiallisesta vastauksesta=) . Olen kyllä itsekkin kuullut tuosta ettei tartte kytkintä aina käyttää(yksi tuttu crossimies kertoi joskus ku olin nulikka). Vika "korjattu".

Ps. laitoin alkuperäisen kysymyksen, ei aina jaksa kirjautua...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      56
      3200
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2873
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2815
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      6
      2400
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2185
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      21
      1629
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1591
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      1538
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1514
    Aihe