oma kuori paras kuori vaiko erittäin paha tapa

Nimetön

hei kaikki rapuset.
haluaisin etenkin teiltä rapu naisilta tietää että luikerteletteko "omaan kuoreenne" helposti, ja mieluiten syntymä ajat mukaan :)

itselläni on oikeastaan ongelmana tuo liika herkkyys ja tunteella ajattelu, loukkaannun todella helpolla ja silloin paha tapani on mennä piiloon "horrokseen kuoreen"

joskus olis kiva jos osais sanoa ihmisille asiat suraan mutta eipä se minulta näköjään onnistu. en haluaisi ja jaksaisi olla tämmöinen murehtia tyyppi,yhtään päivää en voi olla rauhassa kummituksilta.
syntynyt olen 4.7

8

1717

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syntynyt...

28.6. ja täysin samat ongelmat kuin sinulla... Joka päivästä menee osa murehtimiseen ja varsinkin jos on aikaa milloin ajatella.

• rokkipapu

Omassa kuoressa turvallisin olla, joten samaa rataa kuljetaan. Tyypillistä rapua.
      Vaikka itse tunnen murehtivan myös joka ** asiasta niin sanattomaksi en jää. Paukauttelen mielipiteitä ym. liiankin suoraan, eikä siitä hyvää tietenkään seuraa. Päivä kerrallaan ja toivotaan että koppa kestää (:
      Syntyny 22.6

• -unikko-

Minä taas olen syntynyt 28.6. enkä voisi oikein huolettomampi olla. Tai parempi ehkä sanoa niin päin, että en ota asioista turhaa stressiä vaan odotan kaiken järjestyvän parhain päin sitten joskus ajallaan. Olenkohan sitten joku erityissuojeluksessa oleva tyyppi, kun mitään isoa pahaa ei ole sattunut kohdalle ja koulupäätä on ollut melkein joka alalla niin etten yo:honkaan käytännössä lukenut ja sain liki L:n paperit... En siis kerro tätä brassaillakseni vaan esimerkkinä "huolettomuudestani".

Toki olen kuoressa. Ja sanaton, koska suuttumiseeni menee vieraiden kanssa ikuisuus enkä sittenkään pimahda vaan rupean jauhamaan asiaa itsekseni. Perheenjäsenet ovat eri asia: napsahdan sekunnissa. Lähimmät perheeseen kuulumattomat ihmiseni ovat kanssani tästä kuorijutusta puhuneet. Yksi sanoo simpukaksi jonka helmi on visusti piilossa, toinen puhuu vapautumisesta ja repäisemisestä (mitä en voi kuvitella varmaan koskaan tekeväni :P).

• rapu 69

Just niin ku minä...olen luullut että olen jotenki masentunu tai elämääni kyllästyny ku aina löytyy kyllä murehtimista, miks ei vaan vois porskuttaa nauraen eteenpäin.Kaikki varsinki ongelmat pitää käsitellä juurtajaksaen jossei toisen ni ainaki ittensä kanssa.Tunteella ajattelu ja liika herkkyys tosi rasittavia piirteitä jotka omistan.Elämä ei oo todellakaan helppoo rapuna. kukakohan meitä ymmärtäis ku tuntuu etten ymmärrä edes ite itteeni.syntyny 30.6

• voih

Olen syntynyt 28.6. (niinkuin pari muutakin vastanneista) ja todellinen tunteilija, rasittavuuksiin saakka. Murehdin asioita, joita ei oo suunnilleen vielä tapahtunutkaan ja stressaan älyttömästi kaikesta. "Kuoreen menen" ainoastaan jos vieraat tai puolitutut loukkaavat tunteita (mikä onnistuu valitettavasti melko helposti). Olen myös liian kiltti ja annan helposti periksi esim. työvuorojen sovittelussa.Sitten itsekseni tai puolisolle (joka on muuten härkä) kiroilen, että miksi menin taas lupaamaan jotain.Ystävilleni (joita on vähän, mutta sitäkin parempia), sukulaisilleni ja avopuolisolleni näytän tunteeni -etenkin ne negatiiviset- tosi helposti ja saatan räjähdellä miten sattuu. No purkauksien jälkeen tulee sitten kamalan huono omatunto ja anteeks pitää pyydellä useaan kertaan. Onko muuten muilla rapunaisilla sellaista ongelmaa, että jää junnaamaan etenkin kumppanin menneisyyteen? Onneks mun mies kesti kyselyt menneestä, ennenkuin tajusin että miten typerää ja turhaa se on. Mustasukkainen kun olen, myös niistä "menneisyyden haamuista".typerää, tiedän.

• 15.7..klo: 8.10
        voih kirjoitti:

Olen syntynyt 28.6. (niinkuin pari muutakin vastanneista) ja todellinen tunteilija, rasittavuuksiin saakka. Murehdin asioita, joita ei oo suunnilleen vielä tapahtunutkaan ja stressaan älyttömästi kaikesta. "Kuoreen menen" ainoastaan jos vieraat tai puolitutut loukkaavat tunteita (mikä onnistuu valitettavasti melko helposti). Olen myös liian kiltti ja annan helposti periksi esim. työvuorojen sovittelussa.Sitten itsekseni tai puolisolle (joka on muuten härkä) kiroilen, että miksi menin taas lupaamaan jotain.Ystävilleni (joita on vähän, mutta sitäkin parempia), sukulaisilleni ja avopuolisolleni näytän tunteeni -etenkin ne negatiiviset- tosi helposti ja saatan räjähdellä miten sattuu. No purkauksien jälkeen tulee sitten kamalan huono omatunto ja anteeks pitää pyydellä useaan kertaan. Onko muuten muilla rapunaisilla sellaista ongelmaa, että jää junnaamaan etenkin kumppanin menneisyyteen? Onneks mun mies kesti kyselyt menneestä, ennenkuin tajusin että miten typerää ja turhaa se on. Mustasukkainen kun olen, myös niistä "menneisyyden haamuista".typerää, tiedän.

Samoja tuntemuksia..miettii menneitä ja tulevia
        turhaan..
        Himpun verran mustis,,ei paljon.

Mutta kertokaapas viisaammat minun nousevien planeettojen merkityksen..Itse en niistä saa selvää. Kiitos jos joku kehtaa.

• olen syntynyt

16.7 tarkoitus oli kyllä syntyä viikko aikasemmi, mut tuli venytettyä aikaa. Noh, en ole oikeastaan kovin samanlainen. en loukkaannu helposti/suutu,saatan olla aika "kova" siinä mielessä että sarkastisia laukauksia tulee suusta silloin tällöin ja ehkä joskus tulee tapeltuakin (leikimielisesti). En oikein tiiä horrokseen kuoreen jutusta, mutta tapanani on uppoutua omiin ajatuksiini/mielikuvitusmaailmaani ja siellä sitten olen. Kerran tuli aikoinaan koulussa hankaluuksia kun koulussa olin uppoutunut ajatuksiini ja en kuunnellu tunnilla yhtään enkä muistanu laittaa merkintöjä muistiin. pistokas seuraavalla kerralla. tuski tarvii ees arvata minkä sain. samaa on se, etten uskalla aina sanoa suoraan asioita. Tosin kysymys; onko teillä taipumusta siihen, että tavallaan näette yliluonnollisuuksia tai tuntuu että takananne hiippailee joku? mulla on ja mulle on sanottu et se tulee omasta mielikuvituksestani. *sigh*

• Nimetön

ja mä oon syntynyt 15.7. Sitä vaan pelkää tulevansa haavotetuksi kun se on tapahtunut niin monta kertaa, ja se täysi toipuminen on työn takana. Jos tunnen itseni turvalliseksi ja täysin hyväksytyksi, rupean pikku hiljaa avautumaan uudelleen. Se on viime aikoina vienyt pitemmän ajan, kun vanhat tällit on käsittelemättä sen tällääjän kanssa. Totta kai silloin ottaa etäisyyttä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1341
    2. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1241
    3. 64
      1230
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1225
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1049
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      999
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      957
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      923
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      84
      857
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      43
      824
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      791
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      686
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      656
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      653
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      636
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      618
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      592
    19. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      564
    20. Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?

Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi
      Luterilaisuus
      307
      555
    Aihe