Olen ostamassa uutta kannettavaa ja tutkinut nyt eri vaihtoehtoja ja saanut niin ristiriitaisia vastauksia etten enää itsekkään tiedä mikä on hyvä ja mikä ei. Tarkoitus olisi ostaa tuolta netanttilasta, koska sieltä saa tuo osamaksun... köyhä kun olen.
Tarkoitus olisi käyttää konetta yleiseen surffailuun normaaliin käyttöön sekä hieman pelailla. lähinnä joku civ 4 ja uusi c&c saisi toimia ainakin.
Mikäs noista nyt olisi semmoinen kannattava malli ostaa.. mitä ootte itse ostanut ja mitä suosittelette... Kiitoksia vastauksista...
Uuden kannettavan hankkiminen
15
1553
Vastaukset
- sitroen.
vähän jos voit. Pian tulee kovalevyt ilman liikkuvia osia (onko se flash-tekniikka?). Minulla hajoaa kovalevy per vuosi ja olenpa melkoisen k**piintynyt asiasta!
- varmasti
tule flash-kovalevyjä kuluttajatuotteisiin vielä pitkiin aikoihin(=vuosiin).
- paté
varmasti kirjoitti:
tule flash-kovalevyjä kuluttajatuotteisiin vielä pitkiin aikoihin(=vuosiin).
viimeistään parin vuoden kuluttua on Suomessakin myynnissä kannettavia tietokoneita, joissa on flash-kiintolevy!
Jo viime syksynä Samsung esitteli mallikappaleen läppäristä, jossa on flash hard drive!
http://www.engadget.com/2006/03/10/samsung-shows-off-flash-laptop-drive-at-cebit/ - paté
paté kirjoitti:
viimeistään parin vuoden kuluttua on Suomessakin myynnissä kannettavia tietokoneita, joissa on flash-kiintolevy!
Jo viime syksynä Samsung esitteli mallikappaleen läppäristä, jossa on flash hard drive!
http://www.engadget.com/2006/03/10/samsung-shows-off-flash-laptop-drive-at-cebit/ennustus flash-kiintolevyillä varustettujen läppäreiden markkinoille tulosta:
http://www.engadget.com/2006/03/08/intel-sees-nand-flash-hard-drives-in-notebooks-coming-next-year/
- erittelemättä...
mitä konetta mutta itse hankkisin jonkin näistä:
* Acer (huolimatta siitä mitä siitä sanovat, tai ehkä juuri siksi)
* Asus
* HP
* LG
* Lenovo (eli entinen IBM pc-yksikkö)
Macia en ainakaan ostaisi, mm. siksi että eräät tällä palstalla mm. Repe mainostaa sitä niin liikaa että tulvii jo yli äyräitten (liika on liikaa).- mäkkinyypijö
"Macia en ainakaan ostaisi, mm. siksi että eräät tällä palstalla mm. Repe mainostaa sitä niin liikaa että tulvii jo yli äyräitten (liika on liikaa)."
Onpas yyper-älyllinen peruste olla hankkimatta parasta... itse kun macbookin ostin acerin jälkeen (aargh!!!!!) niin paketissa ei ollut repeä enkä ole koskaan miestä nähnytkään. Hänen vastauksensa mac-kysymyksiin ovat kyllä usein erittäin asiaa tuntevia sekä täällä että foorumeilla. Mitään pahaa en osaa sanoa vaikka ehkä pitäisi. Ei se taida olla repen eikä muidenkaan macin käyttäjien vika että näissä maceissa riittää ylen määrin kehuttavaa jos verrataan tosi toimivuutta pc koneisiin... - kuin koneen paremmuutta
mäkkinyypijö kirjoitti:
"Macia en ainakaan ostaisi, mm. siksi että eräät tällä palstalla mm. Repe mainostaa sitä niin liikaa että tulvii jo yli äyräitten (liika on liikaa)."
Onpas yyper-älyllinen peruste olla hankkimatta parasta... itse kun macbookin ostin acerin jälkeen (aargh!!!!!) niin paketissa ei ollut repeä enkä ole koskaan miestä nähnytkään. Hänen vastauksensa mac-kysymyksiin ovat kyllä usein erittäin asiaa tuntevia sekä täällä että foorumeilla. Mitään pahaa en osaa sanoa vaikka ehkä pitäisi. Ei se taida olla repen eikä muidenkaan macin käyttäjien vika että näissä maceissa riittää ylen määrin kehuttavaa jos verrataan tosi toimivuutta pc koneisiin...Toi Macismi taitaa olla jonkinsortin uskonto. Koneitahan ne vaan on, ei sen parempia eikä huonompia kuin pc:tkään!
- 1stMacFinn
kuin koneen paremmuutta kirjoitti:
Toi Macismi taitaa olla jonkinsortin uskonto. Koneitahan ne vaan on, ei sen parempia eikä huonompia kuin pc:tkään!
sulla varmaan.
Oletko Maccia koskaan edes vaivautunut läheltä katsomaan, saati käyttämään?
Olkoon, ettei se rauta hirveästi eroa vaikka esim. HP:n vastaavasta, mutta kysehän ei ole varsinaisesti siitä raudasta, salaisuus on Macin käyttiksessä ja ohjelmissa.
Tietysti, pistä nyt vaikka vierekkäin tuo mainittu HP:n DV sarjan kone ja MacBook. Et voi olla huomaamatta eroa, toisessa on yksityiskohdatkin mietitty ja toisessa, no käy katsomassa. - on Maciakin
1stMacFinn kirjoitti:
sulla varmaan.
Oletko Maccia koskaan edes vaivautunut läheltä katsomaan, saati käyttämään?
Olkoon, ettei se rauta hirveästi eroa vaikka esim. HP:n vastaavasta, mutta kysehän ei ole varsinaisesti siitä raudasta, salaisuus on Macin käyttiksessä ja ohjelmissa.
Tietysti, pistä nyt vaikka vierekkäin tuo mainittu HP:n DV sarjan kone ja MacBook. Et voi olla huomaamatta eroa, toisessa on yksityiskohdatkin mietitty ja toisessa, no käy katsomassa."Oletko Maccia koskaan edes vaivautunut läheltä katsomaan, saati käyttämään? "
Kyllä, on katsottu ja käytettykin!
"Olkoon, ettei se rauta hirveästi eroa vaikka esim. HP:n vastaavasta, mutta kysehän ei ole varsinaisesti siitä raudasta, salaisuus on Macin käyttiksessä ja ohjelmissa."
Siltikin minä ottaisin mielummin pc:n, siihen saa vaikka mitä käyttiksiä. En minä ole windowsin puolustaja vaan voin hyvin käyttää vaikka linuxia tms.
Mutta siltikin epäilen että kun lopullinen totuus kaivetaan, se "salaisuus on nimessä". :D
------
"...ja sitten ne haukkuu linuxisteja uskonnollisesti asiaan suhtautuviksi..."
Leonid Da Aivokas - 2007 jkr - J Kuukko
Juuri noin ja tuohon jatkaisin vielä että hintaa laita noin 600...900 euroa niin kyllä menee hyvin. Jos on huono tuuri niin hajoaa muuta niin kuulemma on hajonnut joskus Rollis Roysejakin
- jason-blue
kuin koneen paremmuutta kirjoitti:
Toi Macismi taitaa olla jonkinsortin uskonto. Koneitahan ne vaan on, ei sen parempia eikä huonompia kuin pc:tkään!
Eivät parempia kuin PC:t? Jaa niinku missä mielessä?
Virusvapaudessa, Rauta käyttis softat -yhteistoiminnallisuudessa ja vähemmän helposti jumiutuvassa käyttiksessä?
No jos noita ei kaipaa, niin ei kai ne sitten oo sen parempia kuin PC:t ;) Katsoppa mikropiltistä (ex nro) 1000€ kannettavien
testi... macbook tais olla ylivoimainen...suorituskykykin oli aivan huima
tuplat heikoimpaan verratuna ja puolet toiseksi tullutta nopeampi (rauta tosiaan samaa, mutta käyttis tuo etua).
Mitä taas tulee muihin käyttiksiin niin tähän saa tosiaan osx:n oheen asennettua windowssit ja linuksit...jopa kiintolevyn osiointiin ei tarvitse 3:nen osapuolen softaa vaan sen voi kätevästi tehdä komentoriviltä (tai sitten bootcamp ohjelmalla) refit ohjelma taas näyttää asennetut käyttikset suoraan lennosta..eli väittäisin, että tällä tosiaan "multiboot" on helpompi toteuttaa kuin pc koneella :) joita niitäkin kyllä taloudesta löytyy ja täytyy tähän perään todeta tuon acerimme olevan taas rikki (auto dim hajosi heti takuun umpeuduttua ja nyt meni usbit)..
Jos siis ei macci kelpaa niin ehkäpä asus tai hp:n
joku ns yritysmalli (karu ulkoasu) eikä nuo lenovotkaan ihan paskoi ole (ibarit olivat ok koneita)- 1stMacFinn
on Maciakin kirjoitti:
"Oletko Maccia koskaan edes vaivautunut läheltä katsomaan, saati käyttämään? "
"Olkoon, ettei se rauta hirveästi eroa vaikka esim. HP:n vastaavasta, mutta kysehän ei ole varsinaisesti siitä raudasta, salaisuus on Macin käyttiksessä ja ohjelmissa."
Siltikin minä ottaisin mielummin pc:n, siihen saa vaikka mitä käyttiksiä. En minä ole windowsin puolustaja vaan voin hyvin käyttää vaikka linuxia tms.
Mutta siltikin epäilen että kun lopullinen totuus kaivetaan, se "salaisuus on nimessä". :D
------
Leonid Da Aivokas - 2007 jkrVai olet Maccia oikein käyttänytkin.
No, kai sitten tiesit, että nykyisiin malleihin voi asentaa Mac OS X:n lisäksi Windows ja/tai Linux käyttiksen. Vaikka kaikki kolme yhtä aikaa.
Mihin muuhun tuo muka onnistuu? on Maciakin kirjoitti:
"Oletko Maccia koskaan edes vaivautunut läheltä katsomaan, saati käyttämään? "
------
Leonid Da Aivokas - 2007 jkr>Siltikin minä ottaisin mielummin pc:n, siihen saa vaikka mitä käyttiksiä.
Niin saa, mutta Maciinkin saa ne kaikki ja sitten vielä yhden (1) enemmän, nimittäin sen parhaan...
- Snowball
Eräänä ehdotuksena voisin mainita Asus A8JS, jota alkaa saada Suomestakin jo alle 1300 euron. Näytönohjain on piirun verran parempi kuin esim. HP nx9420 & Asus F3T : ssä (suosittelen etsimään infoa kotimaisilta foorumeilta näistä). Tosin en tiedä tuon GeForce Go 7700:n peliomaisuuksia ihan uusimpien pelien kohdalla, mutta taitaa tuo pc-pelien harrastaminen johtaa vain ikuiseen jälleenvarustelukierteeseen joka tapauksessa...Fujitsun läppäreiden malleja en ole seuraillut, enkä esim. Zepton mallistoa (joita on kehuttu, mutta hinnat lienevät hieman yläkanttiin ja saitilla hinnoituksissa huomioitava alv). Netanttilan mallistosta en tosin tiedä tuohon tarkoitukseen oikein mitään.
Esim. Intel GMA950-näytönohjain ei liene kovinkaan tehokas pelipyöritykseen, mutta jos omppuläppäriä himoitsee, niin ehkäpä tulevat rauta- ja käyttispäivitykset tuovat lohtua siihen. Choose yourself.
Tsekkaa www.notebookcheck.com ja lueskele foorumeita, kyl se sieltä irtoaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t745518- 353071
- 402684
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin272045Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402032Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291859- 951822
- 1741752
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241478Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät941240