Voisko joku neuvoa, että kenellä on väistämisvelvollisuus Lutakon ja sataman risteyksessä; eli jos kääntyy Lutakosta keskustaan päin niin onko väistettävä satamasta keskustan suuntaan kääntyviä autoja (molemmilla yhtä aikaa vihreä valo, ei nuolivaloja)? Nyt kaikki satamasta tulevat ainakin luulevat, että heillä on etuajo-oikeus Lutakosta tuleviin, vaikka Lutakon puolelta katsottuna he tulevat vasemmalta eikä väistämisvelvollisuutta näin olisi. Huh, olipas sekavasti selitetty, mutta jospa joku tajusi pointin ja vois neuvoa tietämätöntä...
Ajo-ohjeet Lutakko/satama liittymään...
9
1289
Vastaukset
- oikein???
että lutakosta tulevat menevät jakajan taakse, kun kääntyvät jos näin niin kyllä satamasta tulevat ovat silloin etuajo oikeutettuja, mutta jos risteys kohtaa normaalisti ilman jakajaa niin silloin niinkuin itse ajattelet sen kirjoituksessasi
- kysyttyä tietoa
että molemmilla ilman valoja kärkikolmio, molemmilla on liikennejakaja eli satamastä kääntyvä väistää Lutakosta Shaumannin Puistokatua tulevaa kun tulee vasemmalta.Ja tämän olen poliisilta tarkastunut kun ollut ongelmia.
- Keljossa
Kun tullaan kaupungin suunnasta Keuruuntien rampille ja risteykseen, saako oikeaa kaistaa kääntyä tuleva mennä suoraan Keljon marketeille menevälle kaistalle vai kuuluuko väistää ja odottaa Ristonmaan suunnasta tulevia, vaikka nämä tulevat eri kaistaa?
Onko asiantuntevaa tietoa?- ratkaisee
sillä sinä voit kääntyä oikealle kaistalle Prisman littymään ja takaa tulevan on vaihdettava kaistaa risteyksen jälkeen eli hän väistää. Tiedän yhden kolarin jossa hävisi takaa tullut auto kun kiilasi oikealle kaistalle ja kylkeen tuli.
- kolmiooo
ratkaisee kirjoitti:
sillä sinä voit kääntyä oikealle kaistalle Prisman littymään ja takaa tulevan on vaihdettava kaistaa risteyksen jälkeen eli hän väistää. Tiedän yhden kolarin jossa hävisi takaa tullut auto kun kiilasi oikealle kaistalle ja kylkeen tuli.
Eikö muka kolmiolla ole tuossa risteyksessä vaikutusvaltaa, joka on kuitenkin merkittynä risteyksen molemmin puolin kaupungin suunnasta tultaessa?
- fakta homma
kolmiooo kirjoitti:
Eikö muka kolmiolla ole tuossa risteyksessä vaikutusvaltaa, joka on kuitenkin merkittynä risteyksen molemmin puolin kaupungin suunnasta tultaessa?
Ei kolmio vaikuta sinun kaistalla ajavia, kolmio vaikuttaa vain risteävälle tielle(23) ajettaessa. Eli oikeanpuoleinen kaista alkaa siitä risteyksestä. Sen sijaan 23:sta tulevat suoraan ajavat ajavat ko. liittymän ohi elleivät siirry vilkkua käyttäen risteyksen jälkeen ko. väylälle. Tietenkin ryhmittyjä väistää. Kaistanvaihtoa ei voi tehdä risteysalueella.
- mennä:
ei tarvitse väistää ristonmaalta tulevia koska he tosiaan menevät erikaistaa siis jos sinä tulet oikeanpuolimmaista kaistaa keskustasta ja olet jatkamassa keljon marketeille, sitten tietysti pitää väistää jos keskimmäistä kaistaa menet ja jatkat ikäänkuin keuruntielle... mutta tietysti tarkkaavaisuutta jos sieltä ristonmaalta joku tuleekin päälle kun vaihtaa kaistaa siihen samalle kuin sinä...autokoulussa aikoinaan siitä monesti ajettiin ja silloin se opettaja tuon juuri selitti...
Vasemmalle kääntyvä (tässä siis satamasta tuleva) väistää aina.
- alkuperäinen...
Tänäänkin meni hermo, kun satamasta tulevat tylysti puskivat Lutakosta päin tulevien edellen. Ei minkäänlaista väistämistarkoitustakaan...
Tämä on periaatekysymys. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131208
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1181057- 130940
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten297755Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81676Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504