Olen ensimmäistä pyörää ostamassa ja tarpeeni ovat seuraavanlaiset..
- Ajoa enimmäkseen kaupungissa ja päällystetyillä mutkateillä.
- Jonkin verran (10-20%) sorateitä.
- Moottoriteitä mahdollisimman vähän.
- Matkat lyhyehköjä.
Olen kahden vaiheilla katuenduron ja nakun välillä. Soratiet arveluttavat. Tiedustelisin siis, että kuinka hyvin n. kuussatasilla nakuilla taittuu soratiet? Olisi mukavaa, jos soraa ei tarvitsisi erityisesti vältellä.
Nakupyörät soralla
4
1114
Vastaukset
- Allroundfreeforall
Tietysti pyöränkin ominaisuudet vaikuttavat tuohon sorateillä ajoon, mutta renkaillakin on suuri merkitys. Nakussa on aika pysty asento ja jos rengastus on sopiva kai sillä aika siivun vetää sorallakin. Noilla niukka kuviollisilla katugummeilla ei ole kyllä herkkua soralla.
- Äfjiiärrä
Tuollaisia savipohjaisia teitä päästelee hyvin ellei niitä sitten ole aivan kuulalaakereille lanattu. Maanantaina ajelin FJR:llä Kyröskoskelta Virroille gps:n (TomTom) tarjoamaa lyhintä reittiä. Olisi siinä varmaan turistilta jo usko loppunut välillä:) Mutta tuollaisella pystyssä ajettavalla laitteella tuo ei ainakaan ollut mikään koettelemus. Ja ABS-jarruista opin tykkäämään entistä enemmän, olivat tosi kivat kun sai kiperissä kohdissa huoleti rutistella vipuja. Maisemien ohella kun katseli välillä mittaria niin sellaista viittä-kahdeksaa kymppiä siellä tuli ajeltua ilman että tuli ainoatakaan huh-elämystä. Ja ne tiet eivät todellakaan ole mitään valtateitä...
- Kra
Ihan oma maailmansa, siellä joutuu "lukemaan" tietä vielä tarkemmin kuin pinnoitetuilla teillä.
Kaikki on tietysti kiinni enempi nopeudesta jota haluat käyttää. Kyykkypyörä asvalttirenkailla ja liikaa nopeutta, on pahin mahdollinen yhdistelmä soralle.
Katuenska varmaankin on soralla kuin kotonaan, en tiedä kun en ole sellaisella vielä ajanut. Mutta parisataakiloisella pystyllä nakulla olen kyllä vedellyt "pitkää sladia" soralla.
Pysty ajoasento ja suht leveä stonga ja tietysti karkeampi kuvioiset renkaat kuuluvat soralle. Ja soralla pitää oppia hyväksymään pienet "luistelut" ja vatkaukset sivusuunnassa. Harjoitus tekee väsyneen mestarin ja kun sopeutuu olosuhteisiin, niin ajostakin alkaa tulemaan sopivan rentoa touhua. Osta enska.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku605006Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362279Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti622169- 2222153
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2181363Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä181218- 89966
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47943- 66887
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12869